Skocz do zawartości

Podwójny Vanos w R6 - równie awaryjny jak przy V8 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
KIEDY LUDZIE zrozumieja ze oleje z wyzszej polki to nie czary mary a roznica miedzy nimi to opakowanie i cena ?!

co do vanosow i silnikow m54

nie moge potwierdzic ze sa awaryjne, nie moge potwierdzic ze sa drogie w naprawie moge potiwerdzic ze ich nowe uszczelnienie troche kosztuje bo uszczelki sa drogie, ale to sie robi raz moze 2x w zyciu auta... wiec raczej do drogich rzeczy vanosow bym nie zaliczal.

Boże co Ty piszesz? uszczelnienie drogie a vanosy nie? Nie no ja już tego nie komentuje;/ A z olejem... hmm... prosze bardzo lej platinium z orlena a ja valvo bo nie jedną bmw miałem i jakoś różnicę usłyszałem, tyle.

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

170zl za 4litry oleju, niezle ja kupuje ze zniżka za 55zł 5 litrów 10w40,

 

http://opel.dixi-car.pl/images_local/akcesoria/olej_GM_10W40_5l_1l.jpg

 

i silnik chodzi jak trzeba. nic nie kombinuje, jezdze wymieniam i jezdze dalej, a tu takie rozkminy na temat oleju. wiem ze m52b25 powininen byc na syntetyk ale jak kupilem to juz taki byl wiec przejsc nie moge, a gdyby to kupilbym ten oplowski tylko syntetyk.

 

chyba ze faktycznie ciagle pilujecie swoje maszyny wtedy sam jezdzilbym na innym oleju,

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Ja tez jestem zdania ze jak się śmiga normalnie to nie można popadać w paranoje z olejami osobiście znam przypadki gdzie ludzie robili setki tys km na zwykłych olejach i tu mam na myśli naprawdę na zwykłych żadne markowe tylko żeby zgadzały zalecenia producenta.

Zdania na ten temat są podzielone i pewnie długo będą dlatego proponuje nie poruszać tu tego tematu bo i tak do jednego zdania nie dojedziemy !

Opublikowano
.... ale jak kupilem to juz taki byl wiec przejsc nie moge....

 

Większej bzdury to nie słyszałem. Co z tego, że taki był zalany. Te silniki powinny pracować na oleju syntetycznym np. GM 5W30/40 ma specyfikację LL04 więc śmiało możesz zalać.

Opublikowano
przechodzenie z połsyntetyka na syntetyk w silniku kilkunastoletnim ? nie sadze, nie bede ryzykował rozszczelnieniem silniki
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tym rozszczelnieniem silnika to też nie do końca prawda, jak masz wywalone uszczelki zaklejone nagarem, to może i faktycznie coś podcieknie, bo rzadki olej z dobrymi właściwościami myjącymi będzie wypłukiwał nagar, ale za to ile lepsze smarowanie masz zimą przy niskich temperaturach :wink:

Jeśli nie wyjada ci oleju i trzyma ciśnienie po zagrzaniu, to śmiało bym zmienił :wink:

Opublikowano
cisnienia nie sprawdzalem, ale olej mi bierze, jak to w silnikach m52 ktore sa pokryte wadliwym nikasilem i pewnie to jest powodem
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
cisnienia nie sprawdzalem, ale olej mi bierze, jak to w silnikach m52 ktore sa pokryte wadliwym nikasilem i pewnie to jest powodem

To ile CI tego oleju zżera? Niklas wadliwy nie jest tylko z czasem się zużywa jak się lało właśnie takie oleje przeciągało wymianę bądź lało słabej jakości paliwo. A tej powierzchni już się nie odzyska.

 

Ja mam m52 i więcej niż litr nie dolałem w ciągu tych kilku lat. Robię na oleju 15-17tys zależy kiedy mam czas wymienić. Na ten dystans nigdy nie wlałem więcej niż 700ml. Olej używam 5w40 motul.

Opublikowano

Jak M52 bierze olej to nie kwestia nikasilu , tylko głowica i uszczelniacze zaworowe do roboty. Norma w M52 z przebiegami 250 tys km i większymi.

 

Z tym zuzyciem oleju to najwieksze ma znaczenie na jakim oleju silnik jezdzil od nowosci, jak czesto byl zmieniany i co najwazniejsze czy silnik nie byl przegrzany.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
wlasnie uszczelniacze zaworowe mimo wszystko duzo nie daja, jesli auto rano nie zakopci to sa dobre, u mnie spalanie oleju jest rozne poniewaz jest zalezne raczej od stylu jazdy, w zeszlym roku jadac na wakacje zrobilem ok 1000km bez gaszenia silnika i pozniej powrót podobnie 14h silnik pracowal non stop 5osób + bagaze i oleju nie zjadl nic, bo styl jazdy byl eco-bezpieczny natomiast czasem robiac 100km ale uzywajac juz wyzszych obrotów okaze sie ze zjadł ze 100-150ml oleju.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Jesli często kręcisz auto na wysokich obrotach i wtedy bierze olej, to polecam przejsc na 10W60.

Ja w 2 autach ostrzej eksploatowanych takiego uzywałem i byłem (jestem ) bardzo zadowolony.

Jesli dodatkowo i tak jezdzisz na półsyntetyku, to przejscie na dobre 10W60 bedzie doskonalym ruchem, moim zdaniem.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
no i ja już po drugiej wymianie oleju w mojej bmw e39 benzyna gaz nalatane 300tys, i silnik cyka jak powinien w bmw CASTROL EDGE 10W60 POLECAM JAK NAJBARDZIEJ
Opublikowano
duzo czytalem o tym 10w60 ale nie bede kombinowal bo nie bawie sie w palenie gum czy przeciaganie na wysokich obrotach, autem robie duzo km i sluzy mi do codziennej eskploatacji takze szanuje je, jedynie kiedy widzi wysokie obroty to gdy jestem na autostradzie bez ograniczen i jade te kilka km 200-230km\h wtedy chyba tez przydalby sie lepszy olej ale sa to sporadyczne sytuacje
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Ja w M52B28 przeszedłem z 10w40 na 5w40. Żadnych rozszczelnień nie było. Przy sprzedaży (4 lata po przejściu na syntetyk) pociła się uszczelka pod pokrywą zaworów ale to pewnie ze starości.

 

Moim zdaniem to właśnie jakość oleju (używanego od nowości) powoduje, że jedni przy 300tyś vanosów nie słyszą, a drudzy przy 230tyś pytają o ich awaryjność i szukają informacji na temat regeneracji itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie u mnie jest przelatane ponad 300tysi i jest cisza

 

Wg Ciebie to zasługa 10w60? :mrgreen: :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sądzisz że lanie 10W60 to DOBRA eksploatacja?

300tyś na BMW to niewiele, mam taką jedną co już 800 baniek przekroczyła i nie ma zamiaru się psuć, także zbyt wcześnie stwierdzasz że dobra eksploatacja sprawiła że dojeździł do 300tyś.

Ten silnik potrafi zrobić sporo więcej kilometrów bez żadnego cudowania z magicznymi olejami.

Spory odsetek jeżdżących po Polsce e39 ma dużo większe przebiegi i nie koniecznie są dobrze eksploatowane, a mimo tego jeżdżą i mają się dobrze.

Opublikowano

Przecież ten typ bana wyłapać powinien bo tylko trolluje gdzie się da tym olejem 10w60,

dziwie się ze jeszcze moderator nie włączył się do gry.

Opublikowano
Bo wszędzie tylko wasze teorie i to co zaleca BMW ale oki macie swoja racje i nie neguje tego ale pozwolcie tez się innym podzielić swoimi spostrzezeniami
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolega ostatnio w 540i po lifcie (M62TU) przeszedł z Castrola Edge 10w60 na Millersa 10W60NT.

Silnik pracuje wyraźnie ciszej , zużycie oleju spadło. Jest bardziej stabilny temperaturowo.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Pewnie że zużycie spadło bo ten olej ma za dużą lepkość. Zawsze jak zużyty silnik się zaleje takim olejem to zużycie spada tak jak u kolegi.

 

A jakie problemy miał z temp? I olej załatwił sprawę? Opisz to dokładniej.

 

Dobrze zalać sobie taki motor olejem w60 jeśli się jeździ bardzo ostro autem, jakieś wypady na tory itd. Wtedy jest pewność, że film olejowy się utrzyma i nie zostanie zerwany. Przy normalnej eksploatacji auta to jest bez sensu. Strata kasy i silnikowi wcale się nie pomaga.

 

SIlnik pracuje ciszej to normalne jak się przechodzi z castrola. Wiele ludzi to zaobserwowało.

Opublikowano
Problemów z TEMP nie miał. Po prostu auto nie grzeje sie tak przy ostrej jezdzie.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.