Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie może ktoś z was wie o co chodzi w opisach skrzyni biegów, tj. S5D 250G – TAJT lub S5D 250G – TBDH. Chodzi mi o te ostatnie cztery litery. Ma to jakieś znaczenie przy poszukiwaniu skrzyni czy znaczenie mają tylko te pierwsze 6 znaków ?
Opublikowano
Z tego co wyszukałem na googlach, to skrzynia S5D 250G-TBDH to skrzynia która była montowana do modeli E36 do silników 318i, 318is a ta druga S5D 250G-TAJT to skrzynia montowana do E46 silników 320i i 325i, więc jeśli szukasz skrzyni to z 325i też ci przypasuje bo pewnie ma takie same przełożenia a jeśli chcesz kupić to tej TBDH nawet nie kupuj bo pewnie ma inne przełożenia. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Dzięki „czerwony330d” ty nigdy nie zawodzisz :cool2: . Kiedyś napotkałem w necie informacje, że te ostatnie cyfry oznaczają jakieś tam modyfikacje/poprawki w danym modelu skrzyni. Zdziwiło mnie jednak to, że ostatnie cyfry przypisane są także do pojemności oraz modelu samochodu. Z tego muszę wnioskować, że powinienem szukać skrzyni, którą RealOEM/ETK pokazuje, że była montowana w modelach od 320 do 325.
Opublikowano

Z tymi oznaczeniami literowymi to tak nie do końca.

U mnie wg. katalogu powinno być THEB lub TBEZ lub THEG

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/330i-M54/LHD/N/2004/march/browse/manual_transmission/manual_transmission_gs6_37bz_dz/

a jest BEG.

Odszukaj nalepioną na skrzyni karteczkę z kodem paskowym, tam są literki z typem skrzyni.

Kup skrzynię z takimi samymi literkami jakie masz na nalepce, bo tylko wtedy będziesz miał 100% pewność, że kupiłeś identyczną skrzynię.

Takie są moje doświadczenia.

Opublikowano

Niestety z mojej nalepki to już za wiele nie da się odczytać. ETK pokazuje, że mam S5D 250G - TAJT. Z tego, co piszecie to muszę szukać dokładnie takiej samej.

Orientuje się ktoś może, jakie są różnice w skrzyniach montowanych w silnikach 1,6 - 1,8 a 2,0 - 2,5. Opis praktycznie mają taki sam różnią się tylko tymi ostatnimi 4 literami.

Opublikowano
Z tymi oznaczeniami literowymi to tak nie do końca.

U mnie wg. katalogu powinno być THEB lub TBEZ lub THEG

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/330i-M54/LHD/N/2004/march/browse/manual_transmission/manual_transmission_gs6_37bz_dz/

a jest BEG.

Odszukaj nalepioną na skrzyni karteczkę z kodem paskowym, tam są literki z typem skrzyni.

Kup skrzynię z takimi samymi literkami jakie masz na nalepce, bo tylko wtedy będziesz miał 100% pewność, że kupiłeś identyczną skrzynię.

Takie są moje doświadczenia.

To być może ktoś już u ciebie zmieniał skrzynię biegów, ponieważ moja ori skrzynia miała oznaczenia THGA a ja kupiłem skrzynię z sedana z tego samego roku co moje autko miała oznaczenie HGA więc wnioskuje że to T oznacza Touring a bez T to poprostu skrzynia do sedana ale przełożenia niczym się nie różnią i wszystko śmiga jak ta lala.

Niestety z mojej nalepki to już za wiele nie da się odczytać. ETK pokazuje, że mam S5D 250G - TAJT. Z tego, co piszecie to muszę szukać dokładnie takiej samej.

Orientuje się ktoś może, jakie są różnice w skrzyniach montowanych w silnikach 1,6 - 1,8 a 2,0 - 2,5. Opis praktycznie mają taki sam różnią się tylko tymi ostatnimi 4 literami.

Agora poprostu wejdź w realoem i wpisz swój vin w odpowiedniej rubryce i jak wejdziesz do skrzyni manualnej jako przeglądanie części to tam będziesz miał dokładnie oznaczenia twojej skrzyni tak jak w moim przypadku tu masz:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX91&mospid=47672&btnr=23_0926&hg=23&fg=05

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Tyle to wiem :norty: Bardziej mnie ciekawiły te oznaczenia (ostatnie 4 litery w modelu skrzyni). Zastanawiam się czy "mówią" one o jakiś modyfikacjach/poprawach czy po prostu oznaczają kolejny model skrzyni. Zainteresowało mnie to, ponieważ mam okazję kupić skrzynię z małym przebiegiem i różni się ona według ETK właśnie tymi ostatnimi 4 literami. Myślę, że nie będę eksperymentował i po prostu poczekam aż pojawi się jakaś skrzynia posiadająca dokładnie taki sam opis jaki ma moja.

 

Jak uda mi się ustalić, co oznaczają te ostatnie litery to dam znać :wink:

Opublikowano
Tyle to wiem :norty: Bardziej mnie ciekawiły te oznaczenia (ostatnie 4 litery w modelu skrzyni). Zastanawiam się czy "mówią" one o jakiś modyfikacjach/poprawach czy po prostu oznaczają kolejny model skrzyni. Zainteresowało mnie to, ponieważ mam okazję kupić skrzynię z małym przebiegiem i różni się ona według ETK właśnie tymi ostatnimi 4 literami. Myślę, że nie będę eksperymentował i po prostu poczekam aż pojawi się jakaś skrzynia posiadająca dokładnie taki sam opis jaki ma moja.

 

Jak uda mi się ustalić, co oznaczają te ostatnie litery to dam znać :wink:

Proponuję ci nie eksperymentować, zresztą na tej skrzyni jeszcze pośmigasz więc się nie przejmuj jak znajdziesz konkretnie to co potrzebujesz to wtedy lepiej kupić i mieć problem z głowy a poza tym doszedłeś do tego co boli twoją furkę jeśli chodzi o spadek mocy?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Przeczyściłem przepływomierz i pomogło. Poza tym mam zamiar podczas najbliższej wymiany oleju przeczyścić silnik. Dlaczego? Podczas ostatniej naprawy (wymiana uszczelki pokrywy zaworów), zdziwiłem się bardzo jak zdemontowałem pokrywę. Widać, że ktoś albo jeździł na marnym oleju albo coś mu się zapomniało wymienić go na czas. Wszędzie był obecny nagar z przepalonego olej. Kurcze aż boje się zaglądać do odmy i DISA.

 

Z reszta na następnym spocie muszę się „uśmiechnąć” do kogoś kto zna dobrze DIS-a wtedy sprawdzi się silnik dokładniej

Opublikowano
Z tymi oznaczeniami literowymi to tak nie do końca.

U mnie wg. katalogu powinno być THEB lub TBEZ lub THEG

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/330i-M54/LHD/N/2004/march/browse/manual_transmission/manual_transmission_gs6_37bz_dz/

a jest BEG.

Odszukaj nalepioną na skrzyni karteczkę z kodem paskowym, tam są literki z typem skrzyni.

Kup skrzynię z takimi samymi literkami jakie masz na nalepce, bo tylko wtedy będziesz miał 100% pewność, że kupiłeś identyczną skrzynię.

Takie są moje doświadczenia.

To być może ktoś już u ciebie zmieniał skrzynię biegów, ponieważ moja ori skrzynia miała oznaczenia THGA a ja kupiłem skrzynię z sedana z tego samego roku co moje autko miała oznaczenie HGA więc wnioskuje że to T oznacza Touring a bez T to poprostu skrzynia do sedana ale przełożenia niczym się nie różnią i wszystko śmiga jak ta lala.

W mojej skrzyni nikt nie grzebał na 100%.

Piszę, że "Z tymi oznaczeniami literowymi to tak nie do końca." bo kupowałem ostatnio skrzynię z E60 z silnikiem M54B22 która wg. RealOEM/ETK jest identyczna z moją i powinna mieć oznaczenia takie, jak wymieniłem powyżej, a miała oznaczenie BEG.

Czyli to, co odczytałem ze swojej nalepki. Różniły się tylko numerem seryjnym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.