Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

w jednym z ostatnich nr "Auto Świata", jest dość obszerny artykuł dotyczący - wprawdzie - BMW 5 (E60/E61), ale zaciekawiła mnie teza ad. runflat-ów:

 

"(...) Jeśli trafimy na auto wyposażone w opony typu runflat i do tego w nie najlepszej kondycji, czekają nas dość duże wydatki - drogie są nie tylko same opony, lecz także ich wymiana. Owszem, można założyć ogumienie o konwencjonalnej konstrukcji, ale nie jest to wskazane, ponieważ zmieni się wówczas charakterystyka układu jezdnego.(...)"

 

I tu pojawia się moje pytanie: jak to właściwie jest? - planuję wymienić w X5 - na przyszły sezon - felgi na 19' i założyć opony "zwykłe". W serwisie nic na temat "zmian w charakterystyce układu jezdnego" nie mówili, a nawet jeden z dealerów odpowiedział, mi że opony "nie runflaty", to bardzo dobry wybór...

Macie swoje wnioski / przemyślenia / sprawdzone informacje. Dziękuję za wszelkie info :cool2:

pozdr.,
Opublikowano
Ja wymienilem, w x6 i powiem ze nie widze roznic, w zachowaniu sie pojazdu,ale....ten sam manewr w e89 faktycznie powoduje ze eutko na zakretach zachowauje sie niestabilnie, lubi "myszkowac".
Opublikowano

Opony typu RFT są bardzo twarde. Jeżeli zawieszenie auta było od początku zestrojone pod tak twarde ogumienie to może faktycznie zmienić się charakterystyka prowadzenia auta. Też zastanawiałem się nad zmianą z RFT na zwykłe opony np. Verdsteina - mają ciekawy bieżnik ale nie robią RFT. Mam 20 koła i zawieszenie z pakietu M więc jest bardzo twarde i dokładnie się tego obawiam że jak zmienię na opony bardziej miękkie to zmieni się prowadzenie.

Nie ma co liczyć że w serwisie doradzą bo się nie znają na tym. Wiem że opony typu RFT są trwalsze bo mają twardszą mieszankę gumy dlatego mają inne ceny, a do tego nie ma wielkiego wyboru w dużych rozmiarach. Dunlop, Goodyear Michelin i koniec RFT. Reszta w dużych rozmiarch nie ma RFT

Na plus przemawia trwałość i bezpieczeństwo przy dużych prędkościach. Minus cena i brak dużego wyboru na rynku jeżeli chodzi o producentów opon 20 typu RFT. Trzeba pamiętać że X5 i X6 to bardzo ciężkie auta których waga przy max ładowności może dochodzić do 2,8 t. i mogą poruszać się prędkościami w okolicach 220 - 240 km/h

Opublikowano

Ja od wielu lat jeżdżę na oponach 20" - tak było w E53, tak jest teraz e E71. Zawsze kupowałem nowe Michelin LATITUDE DIAMARIS - nie RunFlaty - i zawsze byłem zadowolony, nigdy nie miałem problemów...

 

Przy doborze opon do aut ciężkich + ternowych potrzeba pamiętać o tym że:

 

Oznaczenie XL - (Extra Load) - oznacza oponę o większej ładowności, wyższym indeksie nośności niż w przypadku modeli standardowych

 

Jeśli chodzi o prędkość / ciężar auta to bezwzględnie należy przestrzegać oznaczeń opony = trzeba pilnować koniecznie jej NOŚNOŚCI:

 

 

http://img821.imageshack.us/img821/2307/indeksynosnosci82.jpg

 

 

 

Ten index nośnosci jest umiesczony w polu/obok prędkosci - ja mam teraz Y106 z przodu oraz Y110 z tyłu.

 

 

....

  • Moderatorzy
Opublikowano

W tym "Auto Świat" to wypisują takie bzdury.

Nie pierwszy raz Im się zdażyło.

Opublikowano

Dziękuję za powyższe opinie :cool2:

Gazety, to potrafią mieszać...

W ASO BMW polecają mi do 19-calowych felg opony "nie runflaty", w rozmiarze 255/50 R19 107 W .

pozdr.,
Opublikowano
...

W ASO BMW polecają mi do 19-calowych felg opony "nie runflaty", w rozmiarze 255/50 R19 107 W .

Ale dlaczego Ty kupujesz opony w ASO BMW ?

Przecież oni do ceny dopisują rozmiar obuwia... Poszukaj nowych, dobrej marki opon gdzieś indziej i porównaj...

Opublikowano

Ale dlaczego Ty kupujesz opony w ASO BMW ?

Przecież oni do ceny dopisują rozmiar obuwia... Poszukaj nowych, dobrej marki opon gdzieś indziej i porównaj...

 

Nieeee :D nie kupuję w ASO opon. Pisałem jedynie z serwisami ad. alufelg i trafiłem na bardzo miłego i kompetentnego pracownika, który mi parę spraw wyjaśnił, m.in. z felgami i pasującymi rozmiarami.

W ASO, raczej, będę kupował felgi.

pozdr.,
Opublikowano
W ASO BMW polecają mi do 19-calowych felg opony "nie runflaty", w rozmiarze 255/50 R19 107 W
Nieeee :D nie kupuję w ASO opon. Pisałem jedynie z serwisami ad. alufelg i trafiłem na bardzo miłego i kompetentnego pracownika, który mi parę spraw wyjaśnił, m.in. z felgami i pasującymi rozmiarami.

W ASO, raczej, będę kupował felgi.

To posłuchaj mojej rady: na tyną oś załóż 285/45 R19 (na te same felgi) - będzie ładniej a komfort taki sam. Tylko wtedy 111W.

 

 

.....

Opublikowano
Dziękuję za powyższe opinie :cool2:

Gazety, to potrafią mieszać...

W ASO BMW polecają mi do 19-calowych felg opony "nie runflaty", w rozmiarze 255/50 R19 107 W .

 

Zależy jakie masz te felgi szerokie? Ile cali?

Opublikowano

 

Zależy jakie masz te felgi szerokie? Ile cali?

 

Planuję - raczej - komplet (przód i tył): 9J x 19, chociaż rozważam - przód 9J x 19, a tył 10J x 19.

pozdr.,
Opublikowano

przez 2 lata jezdzilem na RFT 255/50/19 tyl 285/45/19.

w kwietniu zmienilem felgi i kupilem nowe Bridgestone Extra Load 275/40/20 106Y i tyl 315/35/20 110W.

w komforcie jazdy po polskich drogach nie widze zbytniej roznicy,w prowadzeniu ,w zakretach 20-ki bija na glowe 19.

co do zmiany RFT na miekkie gumy,raczej bym sie nie zdecydowal.bezpieczenstwo!dodatkowe miejsce pod podloga zamiast kola!komfort psychiczny!idt.

co do ceny - dawno sie juz pogodzilem ze za lepsze trzeba wiecej zaplacic

Opublikowano

co do zmiany RFT na miekkie gumy,raczej bym sie nie zdecydowal.bezpieczenstwo!dodatkowe miejsce pod podloga zamiast kola!komfort psychiczny!idt.

Eeee... różnica w komforcie (na nie-RunFlatach) jest naprawdę odczuwalna... Ja też nie mam koła zapasowego bo bym się prędzej zes.ał niż wymienił sam. Kupiłem sobie w ASO dwie reperaturki do opon (kompresorek, jakiś płyn w buteleczce) i w razie gwożdzia (mam czujniki ciśnienia) też mogę spokojnie wrócić do domu.

 

co do ceny - dawno sie juz pogodzilem ze za lepsze trzeba wiecej zaplacic

Słuszna racja

 

 

.....

Opublikowano
pewnie,mozna i tak podejsc do sprawy.tylko ze po "buteleczce" opona nadaje sie do smieci,a z RFT chyba mozna jakos zalatac.(w sumie nie wiem co sie robi z RFT jak zlapie gwozdzia)
Opublikowano

Panowie, dziękuję za wszystkie podpowiedzi :cool2:

 

pewnie,mozna i tak podejsc do sprawy.tylko ze po "buteleczce" opona nadaje sie do smieci,a z RFT chyba mozna jakos zalatac.(w sumie nie wiem co sie robi z RFT jak zlapie gwozdzia)

 

nie, opona RFT też nadaje się "do śmieci"...

 

Bardziej zależy mi na komforcie, dlatego raczej opony konwencjonalne :wink:

 

Ad. ew. wymiany / naprawy koła - w ubezpiecz. jest usługa "pomocy"... Pomogą :norty:

pozdr.,
Opublikowano
pewnie,mozna i tak podejsc do sprawy.tylko ze po "buteleczce" opona nadaje sie do smieci,a z RFT chyba mozna jakos zalatac.(w sumie nie wiem co sie robi z RFT jak zlapie gwozdzia)
nie, opona RFT też nadaje się "do śmieci"...:

Dokładnie tak jest

 

 

Bardziej zależy mi na komforcie, dlatego raczej opony konwencjonalne :wink::

I słuszna Twoja racja

 

 

Ad. ew. wymiany / naprawy koła - w ubezpiecz. jest usługa "pomocy"... Pomogą :norty:

 

I o to właśnie chodzi: żeby nie tłuc się na drewnianych oponach, jeździć komfortowo, oraz mieć pewność że w razie klopsu da się łatwo samemu poradzić albo że są ludzie na telefon którzy od tego są jak .... .. ...... .

 

 

.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie wiem o jakie "buteleczki" chodzi, ale podobno (ja nie testowalem) runflata mozna potraktowac Conti Comfort Kit i bez problemu mozna usunac z opony to cos

 

dzisiejsze runflaty to nie czasu drewnianych opon do e60, pewnie faktycznie opona jest twardsza od standardowej, ale nie przesadzajmy, ze to taka przepasc komfortu

 

zeby byc uczciwym - kiedy mi sie skoncza runflaty, zmieniam na normalne, ale nie ze wzgledu na komfort tylko na stosunek ceny do uzytecznosci, ktory w runflatach jest wg mnie niski

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

bez paranoi,twardosc zwyklej opony napompowanej do 2,5 atm prawie niczym sie nie rozni od RFT,2,0atm,a jadac sobie 200km/h (oczywiscie na na niemieckiej autostradzie)ja mam komfort psychiczny ze RFT nie rozleci sie w mak jak zlapie gume.

Co do opcji Pomoc w ubezpieczalni,tez mam swoje zdanie.Raz juz czekalem ponad dwie godziny na lawete.

Opublikowano

Jezusie o czym Wy piszecie? :duh:

 

Po "zestawie naprawczym" opona musi być wyczyszczona u wulkaniaztora i załatana jeśli nie jest rozcięta (ale jesli jest to nawet zestaw naprawczy nie pomoze :D)

 

Opona run flat po złapaniu gwoździa jest do naprawy! To jest zwykła opona tylko ma grubsze scianki boczne! Jesli jest rozerwana lub rozcięta to NADAJE SIE DO SMIECI tak jak kazda inna opona...

 

Jeśli wulkanizator twierdzi ze opona po uzyciu zestawu naprawczego jest do smieci to jest on zwykłym partaczem i jak najszybciej należy skończyc korzystac z jego usług :mad2:

 

I prosze nie twórzcie nowych mitów... :wink:

Opublikowano

Stary, spokojnie... bez napinania się...

Jeśli przejedziesz kilkanaście km na przebitej oponie, to jasne, że sam też możesz zdecydować, czy jest ona do naprawienia, czy nie i tyle...

pozdr.,
Opublikowano
Jezusie o czym Wy piszecie? :duh:

 

Po "zestawie naprawczym" opona musi być wyczyszczona u wulkaniaztora i załatana jeśli nie jest rozcięta (ale jesli jest to nawet zestaw naprawczy nie pomoze :D)

 

Opona run flat po złapaniu gwoździa jest do naprawy! To jest zwykła opona tylko ma grubsze scianki boczne! Jesli jest rozerwana lub rozcięta to NADAJE SIE DO SMIECI tak jak kazda inna opona...

 

Jeśli wulkanizator twierdzi ze opona po uzyciu zestawu naprawczego jest do smieci to jest on zwykłym partaczem i jak najszybciej należy skończyc korzystac z jego usług :mad2:

 

I prosze nie twórzcie nowych mitów... :wink:

Tak jest, prawda, tylko po co to "wzywanie imienia Pana Boga twego nadaremnie" ...

 

Wychodzi na to że opony RunFlat są twardsze i głośniejsze ale zapewniają w razie gwoździa komfort (gwarancję) dojazdu do domu.

Opony "miękie" są cichsze i przyjemniejsze na naszych drogach ale w razie gwoździa wymagają reperaturki albo pomocy.

 

I tyla ....

Opublikowano

Dokładnie, jeśli komuś przeszkadza twardość RFT to wybiera opcje bardziej komfortową i tyle w temacie ;)

 

 

P.S.

Przepraszam jeśli kogoś uraziłem swoim pierwszym zdaniem w poprzednim poście.

P.S.2

Sam mam RFT ale też koło dojazdowe, które zmieniam po dojechaniu na stację benzynową, żeby nie zmieniac koła w "szczerym polu"...

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

To jest to ... tak powinno być (Janie nie przepraszaj proszę, ja cieszę się że możemy sobie pogadać...)

Kolega "Jan Wronowski" i Kolega "miniasy" potrafią rozsądnie i grzecznie rozmawiać .... Dla Was Panowie szasunek x 1000 :cool2:

Edytowane przez macznik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.