Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Właśnie zakupiłem moją bunię, ale mam trochę z nią kłopotów.

Problem Tkwi w tym,że ciężko odpala.Poprzedni właściciel twierdził że to kwestia świec,ale wymieniłem wszystkie i nadal mam problem.Samochód po krótkim pozostawieniu pali normalnie,natomiast gdy stoi około doby to nie obejdzie sie bez 2 czy 3 przekręcenia.Dodam,że po 15stodniowym postoju auto nie odpaliło wogóle,a akumulator był doszczętnie wyładowany.

Kupiłem nowy(stary był pozalewany kwasem,do tego poklejony taśmą izolacyjną nie wiedzieć czemu)ale problem jest nadal.Chciałbym jeszcze powiedzieć,że podczas kupna auta okazało sie że trzeba spuścić prawie litr oleju,żeby trzymał sie miedzy min a max.Auto ma LPG.Stworzyłem juz wiele teorii na temat tego w czym jest problem(czujnik położenia wału,przepływka,zapchany kat,stara instalacja el.,rozregulowane zawory,pierścienie-choć to najmniej prawdopodobne,gdyż były wymieniane w grudniu) ale wole zapytać bardziej doświadczonych fanów BMW.Jeszcze jedno-co najdziwniejsze,samochód zostawia za sobą chmury białego dymu,ale nie ucieka mu olej.Poprzedni właściciel nie dbał(jak widać) o nią,natomiast mi na tym samochodzie naprawde zależy.Silnik przejechał 350 000 km.

Opublikowano
Sprawdź dokładnie czy w oleju nie ma wody, bo po tym co piszesz, wydaje mi się że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Opublikowano
Dokladnie, mi tez sie wydaje ze uszczelka pod glowica do wymiany, stad za duzo oleju i chmura dymu.
Opublikowano
Też możliwe,choć niby uszczelka była też wymieniana w styczniu,bo facet robił gruntowny remont...Ale nie wiadomo,czy dobrze ją założył.A wymiana uszczelki to jaki koszt?Sory nie ogarnąłem sie jeszcze w cenach to moj pierwszy samochód tej marki.
Opublikowano
Chmura białego dymu to nie koniecznie uszczelka, pytanie ile robisz kilometrów?? mało?? masz odpowiedz skąd biały dym,( woda w tłumikach) ucieka ci płyn?? W zimę kopcił nabiało na LPG?? no cóż nie dziwota, najlepiej na kompa, może któryś z czujników szaleje.
Opublikowano
W zime to trudno powiedzieć,nie miałem jeszcze buni,ale mało jeźdżę to fakt.Na codzień jeżdżę służbowym wiec jak zrobie 10000 rocznie to bedzie dobrze..A macie kogoś zaufanego w mazowieckim coby sprawdził tego kompa?? Wiem z doświadczenia że czasem podłączą pod taki program że szkoda gadać.Pieniadze nie grają specjalnie roli.
Opublikowano
A i jeszcze jedno,jak wsadziłem nową baterię to odpalała dobrze od pierwszego razu..Przez jakiś czas a potem znów to samo.
Opublikowano

Więc najwidoczniej po pierwsze gdzieś Ci ucieka prąd z baterii - poleć miernikiem po bezpiecznikach przy zgaszonym silniku, a po drugie wszystko wskazuje na tą uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy. W przypadku wymiany uszczelki powinieneś w 1.000 zł zamknąć sprawę, w przypadku uszkodzenia głowicy koszt niestety już znacznie większy :]

PS. A czy przy poprzedniej wymianie uszczelki głowica została splanowana? Jeśli nie, to oczywiście już może być walnięta nowa uszczelka.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wyglądał olej po spuszczeniu?Gby do oleju wlać litr płynu chłodzącego to wyszło by z tego niezłe masło i nie bardzo bym się skłaniał w strone uszczelki pod głowicą(tym bardziej że kolega nic nie pisze że silnik się grzeje).Może olej śmierdział benzyną?(lejący wtryskiwacz albo nieszczelny regulator ciśnienia paliwa).Co do chmury białego dymu(zależy co kto rozumie przez biały) może spalać olej(przegrzany silnik przyjechane pierścienie).W twoim silniku nie ustawia się zaworów.Kolega musi sprawdzić i pilnować czy ubywa mu płynu chłodniczego i nadal przybywa oleju bo tak to możemy gdybać.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Olej wydawał sie być żadki,ale dokupiłem ten sam i ma identyczną lepkość gęstość etc.Poprzedni właściciel wlał 15w40 lotosa,niewiem czy to dobrze ale polecał.Niewiem czy olej śmierdział Pb,postaram sie zlać i sprawdzić.Silnik sie nie grzeje,ostatnio jechałem dosyć duży kawał drogi i nic sie nie działo(gdyby sie grzał już dawno robiłbym tę uszczelkę).Stan oleju jak i płynu chłodniczego nie zmieniał się a pierścienie są nowe.Głowica była planowana i regenerowana.Gdyby palił olej to by go ubywało,a nie ubywa,co dziwne.A jest możliwe coś takiego,że w wyniku słabego aku pozalewało mi nowe świece?Bo to również może być problem.A w czasie odpalania wydaje mi się(sądząc po dźwieku jaki wydaje silnik) że łapie na część garów,a część nie.
Opublikowano

Właśnie posiedziałem troche na forum i nad tym też pomyślałem.W każdym bądź razie dzieki za rady postaram sie troche przy niej pokombinować i dam znać o efektach:)

A jeślibyście mieli inne pomysły to też dajcie znać.

Opublikowano

Jakie kable zaplonowe??? M50 ma cewki nad kazda swieca i fajki.Gdyby jednak ktoras z fajek byla uszkodzona to nie palilby na wszystkie gary a juz tym bardziej na zimnym silniku i na LPG.Wedlug mnie masz do wymiany ktorys z wtryskow benzyny,dlatego ciezko odpala jak jest zimny.Instalacje masz napewno sekwencyjna (bo tylko taka powinna byc zakladana do M50) a wiec zawsze odpala na benzynie,a po osiagnieciu odpowiedniej temp. i obrotow silnika dopiero przelacza na gaz.Tak wiec jezeli kijowo odpala,a chodzi rowno i kopci na zimnym silniku to na prawdopodobnie leja wtryskiwacze.Sproboj kiedys odpalic zimny silnik na LPG-przed przekreceniem stacyjki wcisnij przycisk og gazu i trzymaj tak dlugo az odpali auto,oczywiscie jednoczesnie druga reka przekrecajac kluczyk w stacyjce :)Musisz sprawdzic czy chodzi tak samo na benzynie i na gazie-oczywiscie na cieplym silniku.Jezeli nie ma roznicy to do wymiany fajki lub ktoras cewka,jezeli kijowo chodzi na benzynie,a na LPG dobrze to wtryski benzyny.

 

Jak zdecydujesz sie na kupno fajek to kup BERU-sa naprawde dobre a koszt to okolo 25zl/szt

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda na to że albo problem tkwi w instalacji gazowej albo w nieszczelnych wtryskiwaczach benzynowych.W każdym razie zalewa go przy odpalaniu.Przed zostawieniem auta na noc zakręć butle od gazu i wypal cały gaz z reduktora i przewodów tak by silnik zgasł.Wykluczy to nieszczelnoś wtryskiwaczy gazu(o ile są) lub zaworu przed reduktorem.Jeżeli rano poprawy nie będzie to zostają wtryski paliwa(i tu bym się skłaniał ponieważ przybywa ci oleju)lub jest opcja że wlano go za dużo a my tu drążymy :D.Z wtryskami paliwa należy zrobić to samo tzn. trzymać ze 2tys obr i wyciągnąć bezpiecznik pompy paliwa żeby wszystko wypalić(w listwie nie będzie ciśnienia)oczywiście paliwa trochę zostanie.Rano próba.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

jak wtryski to ja bym odżałował parę naście litrów najlepszej benzyny i dolał jakiegoś uszlachetniacza albo stp i przep............ bym ja na jakieś trasie, silnikowi nic sie nie stanie a wtryski mogą pościć ,i może będzie lepiej odpalał miałem podobny problem w innym samochodzie dziwnej dla mnie marki

pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wiec tak.I tak zaplanowalem 2500 na remont,wiec wymienilem i głowicę,i wtryski.Zawsze nowe czesci przydadzą się na przyszłość.Problem minął,wiec musiało to być jedno z tych dwóch.W każdym bądź razie dzięki.
Opublikowano
Na moje oko zapchany/zatarty wtrysk/i i pęknięta lub źle splanowana głowica była. Oleju nie może sobie przybywać od tak o ponad litr, pozatym biały dym bierze się tylko z palonego płynu, po palonym oleju dym jest niebieski, zawsze. A samochód ma problemy z odpaleniem zawsze gdy napięcie na akumulatorze spadnie poniżej bodajże 10V jak mnie pamięć nie myli, po prostu nie ma z czego wykrzesać odpowiednio mocnej iskry na świecach, pewnych praw fizyki nie da się oszukać, jak mawia mój dziadek "z g...wna bata nie ukręcisz", więc wymiana starego polepionego aku na nowy pomogła, wystarczy dojść gdzie uciekało napięcie i wszystko powinno grać :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.