Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :roll:

Mam problem z przednim kolem a mianowicie jadac do 100km/h slysze szum powyzej 110km/h trzesie delikatnie kierownica i czuc drganie idace od kola. Co zauwazylem jak trzymam od gory kolo i zaczynam szarpac slychac stukotanie i czuc luz. Jak zlapie sprezyne od amora i zaczynam mocno szarpac zaczyna stukotac jak by amorek :cry:

. Pytanie czy drganie i luz na kole moze pochodzic od amorka bo gdzies wyczytalem ze to jest mozliwy obiaw.

Zawieszenie na wachaczach jest ok . CZY MOZE MI KTOS POMOC W TEJ KWESTI :shock:

Pozdrawiam

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

Opublikowano
Ja pier..le dwa posty założone jak zwykle bez sensu-jeden zakichany smietnik.Masz luz na kole-wymień ćwiarte prawą przednią i będzie git.Wspawaj elektrodom siarkową :evil: :evil: Jak by nie było wyszukiwarki ,takich luzów koledzy opisali na forum jak z ziemi na pluton. :search: :search: Masz drugi mądry post :duh: wcześniej był tytuł OLEJ-gdzie regulamin :?: :?: :evil:
Opublikowano
Ja pier..le dwa posty założone jak zwykle bez sensu-jeden zakichany smietnik.Masz luz na kole-wymień ćwiarte prawą przednią i będzie git.Wspawaj elektrodom siarkową :evil: :evil: Jak by nie było wyszukiwarki ,takich luzów koledzy opisali na forum jak z ziemi na pluton. :search: :search: Masz drugi mądry post :duh: wcześniej był tytuł OLEJ-gdzie regulamin :?: :?: :evil:

 

 

 

Ty Czapla wyluzuj, bo Ci zylka peknie haha

Nie jestes ADMINEM (popraw jak sie myle), jestes na tym forum krotko a tak sie nosisz :nienie: :nienie: :nienie: :mad2:

Wiekszosc Twoich postow nie ma sensu "mysle ze cos jes tak i tak ,ale moge sie mylic" i nikt Ci nie jechal....

Opublikowano
Spinaj się ile chcesz adwokacino,dołóż pięc groszy od siebie do tego śmietnika.Ne wiesz ile czasu łącznie jestem na forum,a powiem ci że zdziwiłbyś się od kiedy-nazwisko w USC też mozesz zmienić.Nie pojechałem po nim tylko dałem do zrozumienia,o ile w końcu to trafi do takich postowiczów,żeby korzystali z wyszukiwarki.Jedni- prawdziwi dbają o ład,drudzy niestety traktują forum jak zabawe.Ja się dawno pokwapiłem i machnąłem regulamin-POLECAM.Ciekawi mnie czemu jakiś wyluzowany fan BMW sadzi mi rady a nie ktos bardziej aktywny :roll: Sam wyluzuj i zastanów się :wink:
Opublikowano
Spinaj się ile chcesz adwokacino,dołóż pięc groszy od siebie do tego śmietnika.Ne wiesz ile czasu łącznie jestem na forum,a powiem ci że zdziwiłbyś się od kiedy-nazwisko w USC też mozesz zmienić.Nie pojechałem po nim tylko dałem do zrozumienia,o ile w końcu to trafi do takich postowiczów,żeby korzystali z wyszukiwarki.Jedni- prawdziwi dbają o ład,drudzy niestety traktują forum jak zabawe.Ja się dawno pokwapiłem i machnąłem regulamin-POLECAM.Ciekawi mnie czemu jakiś wyluzowany fan BMW sadzi mi rady a nie ktos bardziej aktywny :roll: Sam wyluzuj i zastanów się :wink:

 

 

W tym regulaminie jeden z punktow mowi cos o uzywaniu wulgaryzmow, o tym aby ludzie przestali postrzegac nas w bmw jako chamow, dresow, itp

Ty tak sie zachowujesz dosyc czesto :mad2: :cool2:

Opublikowano
Ja pier..le dwa posty założone jak zwykle bez sensu-jeden zakichany smietnik.Masz luz na kole-wymień ćwiarte prawą przednią i będzie git.Wspawaj elektrodom siarkową :evil: :evil: Jak by nie było wyszukiwarki ,takich luzów koledzy opisali na forum jak z ziemi na pluton. :search: :search: Masz drugi mądry post :duh: wcześniej był tytuł OLEJ-gdzie regulamin :?: :?: :evil:

.....jak masz problem to sobie sam pospawaj ciwiartke widze ze idiotow nie brakuje.........

myslisz ze jestes Bogiem nie czytaj jak masz nerwa tylko sobie umyj autko najlepiej lagune od tatusia!!!!!!!!!!!!!!!

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

Opublikowano

Jak ciezko szukać i czytać to trzeba poprawadzić paluszkiem do....Daje ci linki do postów:

1) viewtopic.php?f=72&t=130303&hilit=luz+ko%C5%82a :search:

2) viewtopic.php?f=72&t=110302&p=781798&hilit=luz+ko%C5%82a#p781798 :search:

3) viewtopic.php?f=72&t=138536&p=976258&hilit=luz+ko%C5%82a#p976258 :search:

PS jak chcesz umyje też twoje 3/4 samochodu-to sprawne,ale może jak przeczytasz te 3 posty będzie cały do umycia???

POzdr i następnym razem poszukaj sam,te trzy to przykłady :norty:Widzisz jak dużo kolegów ci odpisało :norty:

Opublikowano
Jak ciezko szukać i czytać to trzeba poprawadzić paluszkiem do....Daje ci linki do postów:

1) viewtopic.php?f=72&t=130303&hilit=luz+ko%C5%82a :search:

2) viewtopic.php?f=72&t=110302&p=781798&hilit=luz+ko%C5%82a#p781798 :search:

3) viewtopic.php?f=72&t=138536&p=976258&hilit=luz+ko%C5%82a#p976258 :search:

PS jak chcesz umyje też twoje 3/4 samochodu-to sprawne,ale może jak przeczytasz te 3 posty będzie cały do umycia???

POzdr i następnym razem poszukaj sam,te trzy to przykłady :norty:Widzisz jak dużo kolegów ci odpisało :norty:

 

I po co tyle nerwa, znalazlem przyczyne tuleja wachacz pierwsza ta co jest zabudowana plastikowa oslona. Pytalem z grzecznosci a nie z lenistwa ,koledzy sie lepiej znaja i maja pewnie juz wprawe a to moja pierwsza 5ta wczesniej 3ki. Nie wiem jescze co boli 5taka i sie ucze autka a Ty z grubej rury :nienie: .

Masz do mycia moje autko jak wymienie tuleje :norty: Pozdrawiam i dzieki szerokosci zycze

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

Opublikowano
Ciesze się żesmy doszli do porozumienia.Widzisz jak tuleje w 5er potrafią być niewyczówalne i niewyłapywalne-dobrze jest.Z tym myciem nie masz az tak daleko do ES,Wsadz ją do promu i witaj w porcie Hiszpańskim A coruńa.POzdr
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ciesze się żesmy doszli do porozumienia.Widzisz jak tuleje w 5er potrafią być niewyczówalne i niewyłapywalne-dobrze jest.Z tym myciem nie masz az tak daleko do ES,Wsadz ją do promu i witaj w porcie Hiszpańskim A coruńa.POzdr

 

Jak zapraszasz to moze wpadne ale najpierw musze ustalic dlaczego teraz trzesie mi cala buda jak jade ponad 110km/h czytalem ze wina moze byc w walkach napedowych i teraz mam zgryza bo nie wiem czy tak ma byc, moze ty wiesz? JAK NIE MASZ NERWA....wracajac z Polski do UK w polowie Niemiec zaczela mi sie cala buda rzucac jak bym jechal po wertepkach sprawdzilem cale tylne zawieszenie jest ok, laczniki stabilizatora do wymiany tylko tylne .

 

Co natomiast zauwazylem to ze opona byla ciepla od wewnatrz lewa tyl i jest lysa od srodka ,do tego dochodzi odglos jak by mi lozysko poszlo z przodu a wszystko z przodu jest nowe z dwoch stron :cool2: a tyl mi daje popalic jak nie wiem ale zauwazylem rowniez ze walki napedowe jak je zlapie to moge je poruszyc od kola do dyfra :?: TAK MA BYC :shock: NO I MOCOWANIE WALKA DO DYRA TAM GDZIE SA SRUBY MA LUZ OKOLO 2, 3MM . Czy moze to byc ten problem z trzesieniem calej budy. :? Pozdrawiam

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

Opublikowano
Co natomiast zauwazylem to ze opona byla ciepla od wewnatrz lewa tyl i jest lysa od srodka ,do tego dochodzi odglos jak by mi lozysko poszlo z przodu a wszystko z przodu jest nowe z dwoch stron :cool2: a tyl mi daje popalic jak nie wiem ale zauwazylem rowniez ze walki napedowe jak je zlapie to moge je poruszyc od kola do dyfra :?: TAK MA BYC :shock: NO I MOCOWANIE WALKA DO DYRA TAM GDZIE SA SRUBY MA LUZ OKOLO 2, 3MM . Czy moze to byc ten problem z trzesieniem calej budy. :? Pozdrawiam
Zacznijmy tak,skoro masz ciepła opone i w dodatku ścieło ja tzn że zbieżność z tyłu się zmieniła,ale nie cała skoro jedna strona--sprawdz sobie śrube śmieszną http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=33_0519&hg=33&fg=30 (śruba durna) od kontrowania regulacji zbieżności w tylnym kole-to względem ścięcia i nagrzania opony.Jeżeli jest to jedna strona może być wina łożyska--ma luz i po takiej jeżdzie(PL-UK)cyrk mógł wystąpić--podnieś i sprawdż luz(zawieche masz git jak mówiłeś)Jeżeli chodzi o półośki http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=33_1122&hg=33&fg=25 (gdzie dokładnie luz) mogą one wywołać takie wibracje,tylko powiedz dlaczego dostałyby takiego luzu,są na przegłubie a dalej łżysko piasty--wyobraż sobie jaką one mają prędkość obrotową,a mówisz że robi się to przy predkości pow.110km/h(czyli zapindalają).Wibracje możesz też mieć od wału napędowego--sprawdż łącznik ten gumowo-stalowy(ale raczej szrpanie byś odczuwał przy ruszaniu i zmianie biegów)Skupiłbym się na łożyskach.A teraz banał---upewnij się jak z twoimi kapciami,pojechałeś spory kawałek,może któraś rozlazła się,rozwarstwiła,gółym okiem nie okreslisz.Te luzy na pólosiach zastanawiają mnie bardzo,bo troche spory z tego co mówisz(pólośki tak twardo siedzą :roll: )Posprawdzaj łożyska i koła,śrube od zbieżności :cool2:

PS nie mam nerwa :lol: POzdr i daj znać

Opublikowano
Co natomiast zauwazylem to ze opona byla ciepla od wewnatrz lewa tyl i jest lysa od srodka ,do tego dochodzi odglos jak by mi lozysko poszlo z przodu a wszystko z przodu jest nowe z dwoch stron :cool2: a tyl mi daje popalic jak nie wiem ale zauwazylem rowniez ze walki napedowe jak je zlapie to moge je poruszyc od kola do dyfra :?: TAK MA BYC :shock: NO I MOCOWANIE WALKA DO DYRA TAM GDZIE SA SRUBY MA LUZ OKOLO 2, 3MM . Czy moze to byc ten problem z trzesieniem calej budy. :? Pozdrawiam
Zacznijmy tak,skoro masz ciepła opone i w dodatku ścieło ja tzn że zbieżność z tyłu się zmieniła,ale nie cała skoro jedna strona--sprawdz sobie śrube śmieszną http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=33_0519&hg=33&fg=30 (śruba durna) od kontrowania regulacji zbieżności w tylnym kole-to względem ścięcia i nagrzania opony.Jeżeli jest to jedna strona może być wina łożyska--ma luz i po takiej jeżdzie(PL-UK)cyrk mógł wystąpić--podnieś i sprawdż luz(zawieche masz git jak mówiłeś)Jeżeli chodzi o półośki http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=33_1122&hg=33&fg=25 (gdzie dokładnie luz) mogą one wywołać takie wibracje,tylko powiedz dlaczego dostałyby takiego luzu,są na przegłubie a dalej łżysko piasty--wyobraż sobie jaką one mają prędkość obrotową,a mówisz że robi się to przy predkości pow.110km/h(czyli zapindalają).Wibracje możesz też mieć od wału napędowego--sprawdż łącznik ten gumowo-stalowy(ale raczej szrpanie byś odczuwał przy ruszaniu i zmianie biegów)Skupiłbym się na łożyskach.A teraz banał---upewnij się jak z twoimi kapciami,pojechałeś spory kawałek,może któraś rozlazła się,rozwarstwiła,gółym okiem nie okreslisz.Te luzy na pólosiach zastanawiają mnie bardzo,bo troche spory z tego co mówisz(pólośki tak twardo siedzą :roll: )Posprawdzaj łożyska i koła,śrube od zbieżności :cool2:

PS nie mam nerwa :lol: POzdr i daj znać

 

ok prawdze wszystkoi zobaczymy dzieki za podpowiedz ,jutro wymienia kolo na zapasowe i zobaczymy co do sruby to chyba sie nie poruszyla ale sprawdze. A CO DO POL OSIEK TO :shock: POWAGA MOGE JE PRZEUNAC REKA OD KOLA DO DYFRA OKOLO 2,3 CM ALE Z KAZDEJ STRONY JEST TEN SAM SKOK DZIWNE???? :?

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

Opublikowano
Co natomiast zauwazylem to ze opona byla ciepla od wewnatrz lewa tyl i jest lysa od srodka ,do tego dochodzi odglos jak by mi lozysko poszlo z przodu a wszystko z przodu jest nowe z dwoch stron :cool2: a tyl mi daje popalic jak nie wiem ale zauwazylem rowniez ze walki napedowe jak je zlapie to moge je poruszyc od kola do dyfra :?: TAK MA BYC :shock: NO I MOCOWANIE WALKA DO DYRA TAM GDZIE SA SRUBY MA LUZ OKOLO 2, 3MM . Czy moze to byc ten problem z trzesieniem calej budy. :? Pozdrawiam
Zacznijmy tak,skoro masz ciepła opone i w dodatku ścieło ja tzn że zbieżność z tyłu się zmieniła,ale nie cała skoro jedna strona--sprawdz sobie śrube śmieszną http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=33_0519&hg=33&fg=30 (śruba durna) od kontrowania regulacji zbieżności w tylnym kole-to względem ścięcia i nagrzania opony.Jeżeli jest to jedna strona może być wina łożyska--ma luz i po takiej jeżdzie(PL-UK)cyrk mógł wystąpić--podnieś i sprawdż luz(zawieche masz git jak mówiłeś)Jeżeli chodzi o półośki http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=33_1122&hg=33&fg=25 (gdzie dokładnie luz) mogą one wywołać takie wibracje,tylko powiedz dlaczego dostałyby takiego luzu,są na przegłubie a dalej łżysko piasty--wyobraż sobie jaką one mają prędkość obrotową,a mówisz że robi się to przy predkości pow.110km/h(czyli zapindalają).Wibracje możesz też mieć od wału napędowego--sprawdż łącznik ten gumowo-stalowy(ale raczej szrpanie byś odczuwał przy ruszaniu i zmianie biegów)Skupiłbym się na łożyskach.A teraz banał---upewnij się jak z twoimi kapciami,pojechałeś spory kawałek,może któraś rozlazła się,rozwarstwiła,gółym okiem nie okreslisz.Te luzy na pólosiach zastanawiają mnie bardzo,bo troche spory z tego co mówisz(pólośki tak twardo siedzą :roll: )Posprawdzaj łożyska i koła,śrube od zbieżności :cool2:

PS nie mam nerwa :lol: POzdr i daj znać

 

ok prawdze wszystkoi zobaczymy dzieki za podpowiedz ,jutro wymienia kolo na zapasowe i zobaczymy co do sruby to chyba sie nie poruszyla ale sprawdze. A CO DO POLOSIEK TO :shock: POWAGA MOGE JE PRZESUNAC REKA OD KOLA DO DYFRA OKOLO 2,3 CM TZN PORUSZAJA SIE OD GUMY OSLANIAJACEJ LACZENIE Z PIASTA DO LACZENIA Z KOLNIERZEM OD DYFRA TAM GDZIE MASZ ZESRUBOWANE ALE Z KAZDEJ STRONY JEST TEN SAM SKOK, DZIWNE???? :?

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

Opublikowano
Witam ponownie moze ktos wie czypolosie napedowe powinny miec luz tzn moga sie poruszy do kola do dyfra??? :?

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Luz poosiowy jak najbardziej tak.

Luz promieniowy absolutnie nie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Luz poosiowy jak najbardziej tak.

Luz promieniowy absolutnie nie.

 

Witam

:? Mam zgryz troche jasniej rozumiem ze promieniowy to ten jak nazwa wskazuje od promienia polosi a ten drugi to od kola do dyfra czyli ten powinien byc . Dobrze zrozumialem???

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

Opublikowano
Po mojemu ten luz jak to mówisz koło dyfer powinien być bo wałek jest na frezach.Zasada jak z przegłubami z FWD,ale ile tego luzu to nie mam pojęcia.Według mnie te 2-3cm to sporo ale zostawiam to tym co gmernęli tam.Ja na szczęscie jeszcze nie :wink:
Opublikowano
OKI WIELKIE DZIEKI, SPRAWDZILEM JESZCZE W NECIE MA TAKI BYC, WIEC POZOSTAJE JESZCZE KWESTIA WALU NAPEDOWEGO MOJE PODEJRZENIA PADA NA TLUMIK :wink: DRGAN WALU NAPEDOWEGO BEDE OGLADAL MOZE JUTRO, CIEKAWOSTKA JAK ZMIENIAM BIEG NA AUTOMACIE R N D TO TAK JAK BYMI SZARPAL TROCHE TAK MI SIE WYDAJE. :?:

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

Opublikowano

Szarpanie to na bank łącznik gumowiec,a ze sprawdzeniem tłumika drgań jak najbardziej podstawne.Daj znać co i jak.

PS a jak z kołami wszystko ok,co z tą śrubą nr7 na schemacie--do zbieżności(mimpśrodowa)???POzdr

Opublikowano
Sruba jest oki ani drgnie ,kola jade jescze sprawdzic jutro jak bedzie problem to kupie nowe gumki na tyl musze sprawdzic wachacz gorny tylni bo mi sie wydaje ze ma luz :roll: a jest nowy. Zobacze jutro i dam znac :cool2: Pozdrawiam

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

Opublikowano
Witam ponownie moze ktos wie czypolosie napedowe powinny miec luz tzn moga sie poruszy do kola do dyfra??? :?

Luz wzdłużny (można przesunąć oś między dyfrem a kołem) jest jak najbardziej normalny. Chodzi tu o zmianę odległości koła względem dyfra kiedy przemieszcza się ono na nierównościach będąc raz na maxa wyciągnięte z wnęki nadkola a raz w nie mocno wkomponowane. I po to jest właśnie ta możliwość przesuwania się ośki - jej jakby "przedłużanie" lub "skracanie" kiedy koło mocno pracuje na dziurach.

Pzdr.

Opublikowano

WITAM

No i problem rozwiazany; latajace prawe tylne kolo bylo powodem wibracji calej budy obydwa wahacze do wymiany co dziwne oba byly nowe wiec bede musial zareklamowac. A ZNALAZLEM TO TAK JAK PODAL TU KIEDYS KOLEGA( BEDE MUSIAL POSZUKAC I PODZIEKOWAC ZA SUPER POMYSL) no wiec po sprawdzeniu calego tylnego zawieszeni,dyfra ,calego walu napedowego, polosiek i sam juz nie wiem ile tego bylo postanowilem podniesc autko do gory i pojechac w powietrzu 120km/h pomysl moze :duh: szalony ale jak sie rozpedzilem do 120 to malo brakowalo a wszystko by odpadlo, lewe kolo maly szum na tarcz /bede musial zobaczyc i przeczyscic/.Prawe :shock: tak bilo ze malo nie wypadlo,felga prost, wywazona, opona ok ale wachacze.... tuleje wypadly z gum prawie takich wibracji nigdy nie widzialem.Ale znalazlem przyczyne( kto pyta nie bladzi :mrgreen: ) dzieki pomocy kolegow z

BMW -KLUB .PL WIELKIE DZIEKI CHYLE CZOLO :cool2: Jutro czeka mnie troche pracy

i znowu RADOSC Z JAZDY YYYEEEAAAHHHHH

Podziekowania dla

dani3011 :cool2:

Manolit77 :cool2:

ppod :cool2: za swietny pomysl z podniesieniem auta

NIECH MOC (czytaj BMW) BEDZIE Z WAMI

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.