Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
koledzy a że tak zapytam... wiem że mam spaloną jedną swiece żarową... i teraz pytanie... czy jeżdząc tak procedura wypalania może być wstrzymana ?

 

ps. świece nową mam ale narazie tam nie zaglądam bo sie boję że ją urwe :P

 

 

mam dwie do wymiany i dpf regularnie się wypala. Nowe oczywiście jeżdżą w schowku, powód jak u Ciebie :)

Artekk
Opublikowano

Witam, a czy ktoś z Was wypalał już mechanicznie dpf-a, tzn. wytargał go z auta i moczył w jakimś środku żrącym lub benzyną wypalał? Czy jest jakiś skuteczny środek żrący, który moglibyście polecić?

 

Czy takie coś da radę? http://www.autochemia24.pl/product-pol-4183-DPF-Cleaner-regenerator-filtra-czastek-stalych-K2-Pro-500ml.html?gclid=CLT3m4uFmcYCFYH4cgodyf4Fsw

Dodam, że w DIS mam błędy (silnik 530d 218 KM):

480A

481A

41BA

i oczywiście kompletny brak mocy, obrotomierz wkręca się tylko do 3000 rpm

Opublikowano

wiem ze u kuzyna po zgonie T dpf byl olejem zapchany. u mechanika sciagneli to, jakims magicznym plynem plukali (nie wiem ktorym) i bylo ok chyba do dnia dzisiejszgo/z rok juz/ (bez rozcinania)

Poprzedni wlasciciel tez po zgonie t (olej zaczal isc w dolot jak u kuzyna) wyciagal dpfa i dawal do jakiej firmy "regenerujacej dpfy"..... oni puche rozcinali ale czy czyscili czy wymieniali srodek nie wiem - jak narazie 2 lata jezdze z czego rok 80% po miescie i nic sie z tym nie dzieje

Zaryzykuje, ze polski rynek uslug motoryzacyjnych opanowal technologie czyszczenia/regeneracji DPF

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
W BMW w ogóle DPF nie jest jakoś strasznie uciążliwy. Mój znajomy jeździ praktycznie cały czas po mieście e90 320d z DPF samochód ma kilka lat i nigdy nawet nie myślał o filtrze. Także nie jest tak źle jak chociażby w VW i Audi.
Opublikowano
Wyciągnąłem dzisiaj swój dpf i nie jest on jakoś bardzo zatkany. Owszem jak potraktowalem go kompresorem o leciała sucha sadza i czarny pył. Może to czujnik ciśnienia spalin padł, ten co do katalizatora wchodzi. Tylko nie wiem jak go zdiagnozować. Może ktoś z was coś poradzi? Błędy mam te, o których dwa posty wyżej pisałem.
Opublikowano
W BMW w ogóle DPF nie jest jakoś strasznie uciążliwy. Mój znajomy jeździ praktycznie cały czas po mieście e90 320d z DPF samochód ma kilka lat i nigdy nawet nie myślał o filtrze. Także nie jest tak źle jak chociażby w VW i Audi.

no nie wiem.. mam tez vw 2.0tdi CR i jak narazie (130tys przebiegu, 2 ostatnie lata tylko po miescie + okazyjnie jakas trasa) i zadnego problemu z DPF nie ma.

W bmw do d... sa termostaty co chyba juz w fabryce sa popsute a wskaznika temp nie ma... drugi czynnik to srednie turbiny co jak na moim i kuzyna przykladzie miewaja klopoty ze szczelnoscia - te 2 czynniki ubijaja dpf

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Witajcie, mam takie objawy ze co jakies 100 -200 km samochód chodzi jakby metalicznie i bardziej basowo, ponadto wtedy czuc jakby spaliny w środku jak np zwalniam. Na postoju jak dam gazu idzie kupa białego dymu i zaraz znika, po przejechaniu kilku kilometrów auto chodzi normalnie. Podobno nie mam dpfa wycieli go. Auto użytkuje raczej na krótkich dystansach. 530d
Opublikowano

mozna to sprawdzic... ale jak nie masz pojecia jak to sprawdzic to tego nie sprawdzisz, prawda?

Przeczytaj soft ze sterownika, znajdz na sieci nieruszony wsad do Twojego ecu i porownaj czy byly zmiany albo poszukaj na sieci jak przez kabel diagnostyczy to sprawdzic bo pewnie tez sie da (pewnie na podstawie np ile minelo od ostatniej regeneacji itp) - nie zglebialem tematu

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam jak czujesz spaliny w środku auta to masz popękany kolektor wydechowy :C ja tak miałem koszt kolektora od e39 oczywiście żeliwny 450zł zmieniałem sam także robocizna została w kieszeni :D kilka godzin pochylony nad silnikiem bezcenne :shock:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A w dieslach z automatem czujecie jakieś objawy wypalania DPF-a? Zdarzyło mi się to ze trzy razy odkąd mam e61 że podczas jazdy po mieście samochód zaczyna przez pewien czas inaczej reagować na pedał gazu. Objawia się to tym że jest słabszy dół, muszę trochę mocniej wciskać gaz a skrzynia nawet przy takiej ślamazarnej jeździe ciągnie biegi do 2100-2300 obrotów i pozostaje na nich nawet po odpuszczeniu gazu. Skrzynia jakby bardzie agresywnie zmienia biegi i spalanie idzie troszkę do góry. Dzisiaj po odpaleniu, przejechaniu kilku kilometrów znów poczułem ten efekt (oczywiście jest on do wyczucia jedynie podczas właśnie takiej powolnej jazdy gdy normalnie bieg zmieniają się przed 2000 obrotów). Pedał gazu jakby bardziej gumowaty drugi i trzeci bieg zmieniał się przy powolnej jeździe przy 2200 obrotach. Nadłożyłem kilka kilometrów jazdy do domu żeby zobaczyć co będzie się działo. Po kilku minutach objawy zniknęły. Reakcja na pedał gazu w normie i zmiana biegów przy spokojnej jeździe 1700-1800. Nie wiem czy słusznie wiążę to z wypalaniem się DPF-a? W e91 żony nigdy czegoś takiego nie zaobserwowałem tylko fakt że tam był manual i jeździłem nim rzadziej.
Opublikowano
Tak jak pisałeś obroty silnika utrzymują się w wyższych partiach obrotów czyli skrzynia utrzymuje bieg niżej jak normalnie, przy około 2000-2300 obr/min czasem potrafi szarpać autem i słychać take buczenie, szum wydobywający sie z tyłu auta. Zazwyczaj wypalanie trwa ok 20-25 min i wtedy najlepiej jechać ze stałą predkością obrotową silnika czyli w trasie, wtedy dobrze się wypali. Jak przerwie się proces wypalania czyli np. zgasisz samochód w trakcie wypalania to kolejny proces rozpocznie sie jak go znów odpalisz silnik osiągnie odpowiednią temperature czyli ok 80 st. prędkość 60 km i obroty silnika chyba 1600 obr. U mnie wypalanie co ok 400-500 km.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. U mnie dokładnie tak samo. Skrzynia zmienia biegi (bardziej zrzuca) jakoś tak twardo. Spalanie na ekonomizerze ok 2-3L większe. Reakcja na gaz jak 1.6TDI. Silnik ma trochę inny dźwięk i podnosząc się z niskich obrotów jest charakterystyczne buczenie. Cykl powtórzył mi się po ok 300-400 km zrobionych po mieście z dość dużą ilością krótkich odcinków.

 

Czyli u mnie proces raczej się dzisiaj nie zakończył bo po drodze stałem na zamkniętych rogatkach i cała akcja trwała może z 10 minut. A własnie co z pracą na wolnych obrotach w sytuacji gdy gdzieś staniesz? Kontynuuje po ruszeniu proces wypalania czy przerywa go?

Opublikowano
Tego niestety nie wiem czy na postoju się wypala czy też nie. Ale po ruszeniu jeżeli proces się nie zakończył to dalej się wypala.
Opublikowano
Proces raczej się wczoraj zakończył nawet po tym postoju. Właśnie zrobiłem dość dynamicznie poza miastem 100km i ani razu nie poczułem efektu wypalania filtra. Znów na 400km spokój :mrgreen: i wychodzi na to że nawet podczas jazdy miejskiej są warunki do wypalenia dpf...
Opublikowano
Tak jak pisałeś obroty silnika utrzymują się w wyższych partiach obrotów czyli skrzynia utrzymuje bieg niżej jak normalnie, przy około 2000-2300 obr/min czasem potrafi szarpać autem i słychać take buczenie, szum wydobywający sie z tyłu auta. Zazwyczaj wypalanie trwa ok 20-25 min i wtedy najlepiej jechać ze stałą predkością obrotową silnika czyli w trasie, wtedy dobrze się wypali. Jak przerwie się proces wypalania czyli np. zgasisz samochód w trakcie wypalania to kolejny proces rozpocznie sie jak go znów odpalisz silnik osiągnie odpowiednią temperature czyli ok 80 st. prędkość 60 km i obroty silnika chyba 1600 obr. U mnie wypalanie co ok 400-500 km.

 

 

 

 

 

 

 

 

u mnie tak samo jak u kolegi

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

U mnie jest tak samo. Procedurę rozpoczęcia wypalania filtra zauważam po tym jak pracuje automat. Zmienia biegi wyżej. Tzn. normalnie przyrzuca przy około 1700 a podczas wypalania przerzuca kolo 2200. W odróżnieniu od Was u mnie nie czuje żadnego spadku mocy, z tłumika nie kopci, silnik pracuje normalnie, skrzynia szarpie przy zmianie biegu.

Swoją drogą szkoda że BMW nie pomyślało o jakimś komunikacie o rozpoczęciu procedury.

Zanim połapałem się co się dzieje że nagle przyrzuca biegi wyżej prawie umówłem się na wymianę oleju w skrzyni. Warsztat, który specjalizuje się w naprawie skrzyń automatycznych po dokładnym opisie mojego problemu zapewnił mnie że po wymianie oleju w skrzyni problem ustąpi :) (1400 w plecy i dalej co 400km było by to samo :))

 

Pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
a ja mam pytanie jakiś czas temu przy przebiegu ponad 170 tys na ekranie wyskoczył mi błąd właśnie filtra czasteczek stały i że może być obniżona moc auta której nie zauważyłem. Większość w mieście jeździłem Londyn więc dużo korków ostatnio zrobiłem 2x po 40 km na autostradzie obroty nie spadały poniżej 2200 a zazwyczaj były większe w okolicach 3000 czas 2x około 40 min. I moje pytanie brzmi po tym wypalenie filtra ten błąd powinien nie wyskakiwqć czy będzie wyakakiwał do momentu aż pojadę na komputer i go wykazuje. ?
  • 2 lata później...
Opublikowano
Panowie brak błędów na kompie w iście dpf wypalał się ostatnio 680km temu, nie mam problemów z nim od kiedy mam auto czyli około 5 tys km, ale czy to nie jest za rzadko? Poruszam się głownie drogami krajowymi, w korkach to ja za dużo nie stoję.
Opublikowano
Właśnie w dniu dzisiejszym przy około 720km wypalił się pięknie DPF. Dobra informacja bo dużo osób mnie straszyło że jeżeli się to nie stało w 300-500 km to mam problem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.