Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam bmw e60 525d.Pozostało mi około 40-50k tyś km do wypalania filtra DFP.

Czy można przed inspekcją wypalić ten filtr?W jaki sposób to się robi i jak się objawia wykonanie tej ,,operacji"?

Z tego co czytałem należy możliwie mocno obciążyć silnik ,a komputer sam wskaże iż filtr został wypalony.

Auto według komputera wskazuje ok.11.5l/100 i coraz bardziej spalanie wzrasta pomimo spokojnej jazdy.

 

Bardzo proszę o wypowiedzenie się w tej sprawie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego filtr DPF wypala się automatycznie podczas jazdy co 300-500 km. tak że jeśli nie czujesz spadku mocy i nie ma żadnych błędów to nie przejmuj się i jezdzij dalej, To co pokazuje i-drive to jest tylko dla informacji i sam w każdej chwili możesz skasować to odliczanie.

 

Ps. Sprawdz czy nie podniósł się poziom oleju bo jeśli by tak było to oznaczało by też że DPF jest zapchany.

Opublikowano

Ale dla profilaktyki należy raz na jakiś czas troszkę ,,depnąć" aby się filtr odetkał?Codziennie jeżdżę po mieście i dlatego pytam bo nie chce zatkać tego filtra.

Skąd mogę wiedzieć że filtr podczas jazdy się odetkał?Podobno auto zaczyna kopcić przez 2 min na niebiesko...?

Opublikowano
Kolego filtr DPF wypala się automatycznie podczas jazdy co 300-500 km. tak że jeśli nie czujesz spadku mocy i nie ma żadnych błędów to nie przejmuj się i jezdzij dalej, To co pokazuje i-drive to jest tylko dla informacji i sam w każdej chwili możesz skasować to odliczanie.

 

Ps. Sprawdz czy nie podniósł się poziom oleju bo jeśli by tak było to oznaczało by też że DPF jest zapchany.

A co ma wspólnego podnoszący się poziom oleju z zapchanym DPF jak ktoś tylko używa auto w mieście to i tak będzie oleju przybywać a DPF wcale nie musi być zapchany.

Opublikowano

Dokladnie jak nic sie nie dzieje to zrob tylko reset na kompie :wink:

Bo standardowe info wcale nie oznacza wymiany lub czyszczenia itd (to tylko program na okreslona liczbe km)

Ale za nim to zrobisz to diagnosta powie to tobie w jakim stanie jest DPF

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Negatywne skutki stosowania filtrów cząstek stałych

Używając samochód głownie w cyklu miejskim musimy się liczyć z tym że co ok. 200-400 km będzie następowała regeneracja aktywna.

Podczas każdej takiej regeneracji sterownik wymusza dodatkowy wtrysk paliwa, który nie spala się całkowicie i jego część dostaje się do oleju silnikowego .

Paliwo rozrzedza olej silnikowy i pogarsza jego wartości smarne co w konsekwencji może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.

Pierwszym niepokojącym objawem tego zjawiska jest wzrost poziomu oleju w silniku.

Objawy zapychania się filtra DPF,FAP

• Ograniczenie mocy , co objawia się spadkiem prędkości maksymalnej.

• Zdecydowane pogorszenie przyspieszeń na niskich biegach /opóźniona reakcja na pedał gazu / zwiększenie tzw. turbo dziury.

• Częste przechodzenie samochodu w tzw. tryb serwisowy czyli utrata mocy ,ograniczenie prędkości obrotowej silnika ,zapalenie się kontrolki Check Engine.

Opublikowano
Witam.Żadne z wyżej wymienionych rzeczy nie maja miejsca.Ja chce się dowiedziec co należy zrobić aby nie doprowadzić do takiego stanu.Raz na jakiś czas jadę w trasę stąd moje pytanie: czy duze obciążenie silnika może przepalić ten filtr i jak moge sie dowiedzieć , że ta operacja została wykonana nie podłączajac auta do pc?
Opublikowano

Jak masz gdzie to przeciagnij auto na wyzszym biegu przez 20-30min, wtedy temp gazow bedzie wysoka i wypalanie powinno sie zainicjowac. Co do samego sprawdzenia czy sie odbylo to tylko po podlaczeniu do kompa sprawdzisz, u co niektorych podczas wypalania wydech glosniej pracuje, widac kleby dymu ale wydaje mi sie ze to nie jest regula.

 

Z tym olejem to prawda ale tylko kiedy bedziemy przerywac proces wypalania, jezeli ktos duzo jezdzi po miescie to lepiej jest wymieniac olej czesciej niz zwykle.

 

Najelepiej to pozbyc sie tego cholerstwa (czyt dpf).

Opublikowano

Aby zwiększyć prawdopodobieństwo , że filtr zostanie wypalony należy ,,trzymać" auto na dużych obrotach? Nie będę miał , gdzie rozwinąć dużych prędkości , ale przez 2 godzinna jazdę mogę trzymać go na wysokich obrotach...Nie musi być to chyba stała prędkość?

Jeśli filtr się wypali , będzie to odczuwalne w jakikolwiek sposób?

Opublikowano
Aby zwiększyć prawdopodobieństwo , że filtr zostanie wypalony należy ,,trzymać" auto na dużych obrotach? Nie będę miał , gdzie rozwinąć dużych prędkości , ale przez 2 godzinna jazdę mogę trzymać go na wysokich obrotach...Nie musi być to chyba stała prędkość?

Jeśli filtr się wypali , będzie to odczuwalne w jakikolwiek sposób?

 

Ja w mojej Buni kompletnie nic nie odczuwam kiedy się zaczyna i kończy wypalać DPf a używam auta w małym miasteczku UK robiąc około 150km w cyklu miejskim i około 50km po za miastem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli filtr się wypali , będzie to odczuwalne w jakikolwiek sposób?

 

Nie jest to odczuwalne w żaden sposób. Przeczytaj sobie ten artykuł, jest wiele ciekawych informacji na temat DPF-a : http://www.godula.pl/index1.php?page=article&kat=art&option=det&artid=54

Opublikowano
Aby zwiększyć prawdopodobieństwo , że filtr zostanie wypalony należy ,,trzymać" auto na dużych obrotach? Nie będę miał , gdzie rozwinąć dużych prędkości , ale przez 2 godzinna jazdę mogę trzymać go na wysokich obrotach...Nie musi być to chyba stała prędkość?

Jeśli filtr się wypali , będzie to odczuwalne w jakikolwiek sposób?

 

Ja w mojej Buni kompletnie nic nie odczuwam kiedy się zaczyna i kończy wypalać DPf a używam auta w małym miasteczku UK robiąc około 150km w cyklu miejskim i około 50km po za miastem tygodniowo i muszę powiedzieć że oleju w silniku przybywa tylko w okresie zimowym.

Opublikowano
Dzisiaj tez sie pytalem mechanika o DPF i powiedzial ze pod zadnym pozorem sie nie wyjmuje jezeli diagnostyka wykazala stan bdb......nawet do czyszczenia,czyli sie czysci za pomoca kompa i robi sie wypalanie specialnym programem.To ja juz nie wiem oco tutaj chodzi,kazdy mowi co innego a ten DPF w mojm przypadku to taka tykajaca bomba :wink:
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
  • Moderatorzy
Opublikowano

Miałem już kilka BMW z DPF i dotąd nie wiem kiedy sie wypala samoczynnie.

Nigdy też nie miałem z tym kłopotów.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Byłem dziś na inspekcji w aso i powiedzieli mi , że zostało jeszcze 16200 km do serwisu tego filtra .

Nie mogę tego usunąć , bo później auto nie przejdzie przeglądu ( tüv ) ale też bez sensu jest wydawać ful kasy na nowy filter tym bardziej , że może wiosną sprzedam to auto.

Co radzicie w takiej sytuacji ?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Nie możesz usunąć czego ? Filtra czy terminu przeglądu filtra ?? :mrgreen:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Nie mogę usunąć filtra , bo później auto nie przejdzie przeglądu - to chyba jasne.

Terminu przeglądu nawet nie wiem jak usunąć. W Aso powdzieli , że do wymiany jest ten filter , koszt coś około 1300 EUR .

Mam jeszcze trochę czasu do namysłu , bo mogę na nim pojeździć jeszcze 16 tys.km .

Dlatego pytałem o radę na forum , co zrobić w takiej sytuacji.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Ja z reguly klientom robie wymuszone wypalanie i zeruje licznik wymiany filtra i to starcza na dluzszy czas :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Ja z reguly klientom robie wymuszone wypalanie i zeruje licznik wymiany filtra i to starcza na dluzszy czas :cool2:

Na dłuższy czas , to znaczy na ile km wystarcza ?

I ile taka usługa kosztuje ?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja jeżdżę na krótkich trasach, 3 razy do roku jadę do Polski. Jeżeli kręcę się koło komina czyli do pracy 3,5km to wtedy raz na 2 tygodnie wyskakuje na autostradę i daje mu szansę zrobić regenerację. Jak dotąd nie mam żadnych problemów. Jak się nic nie dzieje to nie ruszać.Przebieg mam 184k km
Opublikowano

Mnie się wyświetlił komunikat o zatkanym filtrze przy 200 000.

Test komputerowy wykazał, że rzeczywiście jego parametry nie są najlepsze. Został wyciągnięty i wyczyszczony chemią. Parametry jak w nówce.

Zostałem poinformowany, że przez 50-60 tys powinien siedziec cicho.

 

Koszt: 700 zł :roll:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Trochę odświeżę temat i zapytam;

 

Czy przy błędzie 452A trzeba wymuszać wypalanie przez DIS czy wystarczy osiągnąć warunki i samo zacznie się wypalać lub np. trzeba przejechać jakiś dystans (jaki)?

 

To jest błąd (z tego co czytam w necie) mówiący o tym, że przebieg przewidziany dla filtra został jż przejechany.

 

Pytam bo żeby DIS spiąć z ELM237 jest problem (o ile to w ogóle mozliwe) a nie mam interfejsu na kabel.

 

Mam 52D E61 z N47 D20A, przebieg 206 tyś.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

koledzy a że tak zapytam... wiem że mam spaloną jedną swiece żarową... i teraz pytanie... czy jeżdząc tak procedura wypalania może być wstrzymana ?

 

ps. świece nową mam ale narazie tam nie zaglądam bo sie boję że ją urwe :P

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.