Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Falowanie obrotów na zimny silniku ( czasem może zgasnąć),brak mocy w dolnym zakresie obrotów,dławienie się silnika na II,III biegu.....
Opublikowano
wykręć,umyj,może pomoże.....,jeżeli nie to zostaje wymiana,a napięcie do zaworu dochodzi?Poza tym to Carsoft zwykle pokazuje zacięcie zaworu Vanosa,a poprostu są to uszczelki na tłokach lub luzy na łozyskach oporowych tłoków.Nie hałasuje Tobie ten Vanos?
Opublikowano
elektrozawór jest na 100% uszkodzony dziś go przemyłem i bez zmian , może sam wanos jest źle ustawiony czy jest taka ewentualność i jakie mogą być tego objawy?
Opublikowano
Ty masz podwójnego vanosa,a tam nie ma mozliwości cokolwiek źle ustawić...,sprawdzałeś czy zawór dostaje napięcie?
Opublikowano
dostaje ,czasami załączy i działa ,bylem u mech zamówił elektromagnes ale sie obawiałem ze mógł cos jeszcze z wanosem zdupczyc bo przy demontowaniu nie mógł go ściągnąć
Opublikowano
zmieniłem dzis elektrozawór i bez zmian , postanowiłem odłączyć przepływomierz i jest lepiej ,na wyższych obrotach prawie idealnie ale przy ruszaniu brak tej werwy ,podejrzewam tez napinacz co myślicie?
Opublikowano
no niezły z Ciebie AS....)))..,podziwiam...,po wypięciu wtyczki od przepływomierza sterownik silnika wgrał awaryjną mapę wtrysków i silnik pracuje w trybie awaryjnym....,a lekiem na Twoją chorobę jest jednak wymiana uszczelnień na vanosie,pisałem o tym pare postów wcześniej.....,ile to auto ma przebiegu?
  • 5 lat później...
Opublikowano

Wygrzebuję Minelo 5 lat.

Temat nie wyczerpany wiec kontynuuję:

silnik M54B22 podwojny vanos, czasami odnoszę wrażenie, ze jest zmulony na "dole", a zasami ciagnie elegancko. Zawsze mam problem z płynna jazda na półsprzegle bo silnik jakby sam przyspiesza i zwalnia i muszę nadrabiać pedałem. Zauważyłem też pewna prawidłowość, że gdy podczas przyspieszania na 2 biegu na parę sekund odpuszczę gaz i auto nie przyspiesza to chwilę potem ponowne depnięcie daje znacznie większego kopa niz jakbym przyspieszał bez przerwy. Czy to coś z vanosem czy ECU kombinuje coś z emisja spalin i ogranicza moc? Lambdy wszystkie 4 sprawne.

http://www.mgrudzinski.zut.edu.pl/e39/e39vanos2.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie masz błędy?

 

U mnie 2 elektryków pałowało się, wymyślali coraz to nowsze rzeczy, miesiąc diagnozowali.

 

Zdenerwowałem się, miernik w łapę i sam posprawdzałem. Przyczyną był brak kontaku na pinach na elektrozaworze. Wystarczyło podgiąć i zaczął śmigać jak ta lala.

 

W kompie pojawiał się co chwilę błąd elektrozaworu - "open circuit"

Opublikowano
Zapomniałem dopisać na końcu, że błędów nie ma żadnych. Ale błędy raczej nie wystąpią jeżeli sterowanie działa tylko element wykonawczy np. mechanicznie niedomaga :) Jeszcze jeden objaw to przy dojeździe do świateł na skrzyżownaiu obroty czasami potrafią spaść poniżej 700 na moment, ale tutaj możliwe, że nie wysprzegla mi docisk do końca.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
maroFX mam dokładnie taki sam problem jak w twoim przypadku. Czasami obroty mocno spadają jak np. dojeżdżam do światem. Zdażyło się że auto kilka razy zgasło z tego powodu. Poza tym co opisałeś u mnie występują jeszcze delikatne drgania całego auto ale nie są one zawsze takie same. Czasami bywa tak że auto prawie niedrży a po przejechaniu kilku kilometrów trzęsie się wyczuwalnie mocniej. Czy znalazłeś rozwiązanie tego problemu?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jak na razie objaw ciągle mam. Przy dohamowywaniu silnikiem gdy przy około 1 krpm wciskam sprzegło to silnik jest jakby dalej dławiony. Za sprzegło zamierzam sie zaraz zabrac bo robi sie cieplej. Moje sprzęgło dziwnie załącza (nieliniowo), mam wrażenie ze podejmuje jakieś działania bez mojej ingerencji nogą, Dam znać gdy wstawie SACHSa :)

Ale z Vanosem problemów nie ma.

Opublikowano
U mnie gaśnienięcia auta udało się wyeliminować poprzesz uszczelnienie układu dolotowgeo. Rezonator powietrza znajdowała się zbyt blisko rolek silnika co spowodowało wytrarcie dziury w rezonatorze. Jedna auto wciąż drży. Niebawem będę wymieniał uszczelki na vacuum pompie bo czasami w środku olejem zalatuje ale nie jestem pewien czy to rozwiąże problem drżącego auta.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Też mam problem z drzeniem auta. Silnik N42, drgania są zależne w moim przypadku od korekt czasu wtryskow. Ale nie wiem co powoduje te korekty. Głównie na cylindrach 1 i 4
Opublikowano
Może zacznij od najprostszych rzeczy: sprawdź cewki,nasadki,świece na felernych cylindrach. Możesz też zamienić miejscami cewki oraz wtryski np. 1 z 2 , 3 z 4 i sprawdzić czy korekty przeniosły Się na inny cylinder, czy nadal zostały na 1 i 4
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Świece mam nowe, cewki przekladane. Wtryskow nie zmieniałem ale zalewalem środek do paliwa do ich czyszczenia. Na gazie i benzynie korekty wtryskow mocno skaczą. Im większe tym bardziej trzesie. Auto odpala normalnie i nie gaśnie. Korekty skaczą od minus 6 do plus 6. Pozostałe 2 wachaja się w okolicy 0 do 1. Mam 2 nowe sondy lambda przed katem. Nowe filtry powietrza benzyny szczelny dolot. Przed montażem gazu ten objaw już występował. Błędów w inpie brak.....
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
wykręć,umyj,może pomoże.....,jeżeli nie to zostaje wymiana,a napięcie do zaworu dochodzi?Poza tym to Carsoft zwykle pokazuje zacięcie zaworu Vanosa,a poprostu są to uszczelki na tłokach lub luzy na łozyskach oporowych tłoków.Nie hałasuje Tobie ten Vanos?

 

Witam. Podepne sie pod temat bo mam do wymiany albo łańcuch albo eliminacja luzów na łożyskach w tłokach.

Mam w związku z tym kilka pytań:

1 Czy trzeba blokować wał jak będę rozkręcał Vanosa?

2 Czy trzeba mieć pryzmę do ponownego założenia vanosa?

3 Czy da sie kupić same łozyska + podkładki czyli cały komplet ten co znajduje sie w tłoku ?

nr OEM vanosa 11361440134

Opublikowano

Witam.

Masz silnik na podwójnym Vanosie,więc na pierwsze dwa pytania odpowiedź brzmi :nie.

Co do pytania numer trzy,to nie mam pojęcia.Tam są łożyska oporowe.Może typowe a może nie....

W zasadzie,to eliminuje się luz na tych łożyskach / tak to jest opisane w manualu/.Poszperaj na forum a znajdziesz fotorelacje z regeneracji Vanosa.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na YT znalazłem filmik jak koleś rozebrał całe tłoczki i eliminował luzy ścierając podkładki na papierze ściernym.

Może faktycznie tępy jestem ale nie kapuje jak można niwelować ubytek ścierając go jeszcze bardziej...

  • 2 lata później...
Opublikowano
A u mnie na zimnym słysze przez parę sekund grzechotanie co to może być vanoss czy raczej rozrząd ? A na luzie jak dodam gazu nie za każdym razem czuje jakby auto nie miało mocy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.