Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,

 

Panowie problem taki : Pojechalem na hamownie robic program z lekkimi watpliwosciami odnosnie tego czy wogole bedzie to mozliwe , bo samochod wydawal mi sie z deka mulasty... Dostalem baty od A4 143 w sedanie.

Sprawdzalem auto z inna E91 320d z klubu i szly leb w leb wiec pomyslalem ze jednak wszystko dobrze... Tyle ze wciaz dziwilo mnie ze samochod nie jezdzie z dolu i dostaje pozniej kopa i gaz reaguje z lekkim opoznieniem...

 

Hamownia pokazala prawde... 147 koni i 290NM momnetu z ... 163 /340-350NM , wiec koni moze i duzo nie ucieklo natomiast 60NM to juz sporo .

Objawy sa takie...turbina ma zadane 1.6 Bara a pompuje 1.3 Bara i to w dodatku z opoznieniem ... - stad do 100 A4 mi ucieka , na wyzszych obrotach juz takiej roznicy nie ma, jednak i tak nie osiaga zadanych wartosci ...

 

Dodatkowo zepsuty/urwany/ uciety jest czujnik temp spalin przed FAP'em pokazuje -40 , ten za FAP'em pokazuje stala temp bez wzgledu czy sie w palnik daje czy nie ...

 

Moje przypuszczenia sa takie...ktos probowal "naprawiac" DPF pozbywajac sie czujnika temperatury (tego pierwszego) oraz blokujac(rezystor , cokolwiek)drugi czujnik zeby nie pokazywal wysokich temp spalin...

Dla mnie wyglada to na zatkany DPF a jesli nie ma czujnika to komp wchodzi w tryb awaryjny i stad takie a nie inne wartosci na hamowni i na drodze :( . Porazka .

 

Mial ktos podobny problem ? Oczywiscie skupie sie na czujniku ale moze jest jeszcze cos co powienien wziasc pod uwage (poza wycieciem/czyszczeniem DPF'u, jesli czujnik nie rozwiaze sprawy).

 

Nadmienie ze ... SERWIS BMW W RZESZOWIE powiedzial ze ten czujnik to nic takiego ... :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: , diagnozowalem tam samochod przed kupnem - BANDA KRETYNOW i brak KOMPETENCJI zawodowej - serwis OMIJAC Z DALEKA

 

Ja stawiam na czujnik , wnioskujac ze po jego wymianie temp spalin bedzie tak wysoka ze zalaczy sie dopalanie DPF'a jesli wogole jest co dopalac...choc gdyby byl calkiem zawalony to nawet tych 147 koni by nie wyplul...

 

Oczywiscie jak ktos posiada taki czujnik , chetnie zakupie :D

Opublikowano

Jesli bylaby to wersja flotowa to po pierwsze to co zadaje ECU byloby zmodyfikowane , tak zeby turbo nie pompowalo a jest normlanie . Po drugie... Auto by sie normalnie wkrecalo na obroty , to co jest w silniku nie jest nawet orginalna seria - ktos cos modzil (jak dorwe to leb urwe )

 

VIN rozkodowywalem przed zakupem nie jest to wersja flotowa napewno ...

 

Panowie jakies merytoryczne odpowiedzi , przeciez nie jestem zielony zeby nie zaczac sprawdzenia od tego czy nie mam "S843A ENGINE LAYOUT Redukcja mocy" no na tyle rozgarniety to ja jestem . :D

 

z gory dzieki za pomoc .

Opublikowano

a co na to tuner?

Skoro miał podpiętego kompa to powinien mieć najwięcej z nas do powiedzenia

 

p.s. zmień sobie opis :)

Opublikowano
(...)Sprawdzalem auto z inna E91 320d z klubu i szly leb w leb wiec pomyslalem ze jednak wszystko dobrze... Tyle ze wciaz dziwilo mnie ze samochod nie jezdzie z dolu i dostaje pozniej kopa i gaz reaguje z lekkim opoznieniem...(...)

 

Zgłasza się ta "inna E91" :D To mnie zmartwiłeś ... przyzwyczaiłem się do tego stanu rzeczy i nie hamowałem samochodu uznając że ten silnik ma mieć po prostu taką charakterystykę. Ciekawe ile jeszcze posiadaczy 320D jest przekonanych że ma tyle nm i km ile widnieje w specyfikacji. Również nie mam wersji flotowej.

 

W przeciwieństwie do Ciebie, mam niedawno wymieniany DPF na oryginał w ASO. Jeżdżę dużo na trasach, tutaj problemu nie widzę. Ja obstawiam problem ze sterowaniem zmiennej geometrii turbiny. Miałem tak w 1.9TDI, kiedy przetarł się wężyk podciśnienia i geometria nigdy nie ustawiała się na "pełne ładowanie". Tutaj geometria sterowana jest silnikiem elektrycznym, pewnie krokowym. Ma ktoś namiary na serwis, który ogarnia temat tego typu turbin i jest w stanie zweryfikować jej elementy elektroniczne?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tuner nie wie dokonca co moze byc problemem ("Zostawic samochod rozbierzemy zdiagnozujemy i naprawimy :cool2: ). Zaczynam od naprawy czujnikow bo one moga wprowadzac stan awaryjny samochodu . A potem sie zobaczy... podobno z gemoteria jest wszystko ok , jesil bylo by inaczej pojawialby sie jakis inny notlauf.. Geometria zreszta objawialaby sie raczej powyzej pewnych predkosci ! bo wtedy wlasnie turbina zmienia swoja charakterystyke

Jesli zapiekaja sie lopatki w turbinie to np powyzej 140 auto przestaje jechac bo turbo zaczyna zle pompowac - wskakuje notlauf i auto przestaje jechac (komp tnie moce zeby nie uszkodzic silnika). Tutaj sprawa wyglada inaczej , samochod od dolu nie idzie bez wzgledu na predkosc i bieg :mad2: . Wiec wg mnie nie tu jest przyczyna...

No nic sprawa jest do wyjasnienia i napewno nie spoczne dopoki nie przywroce parametrow tego samochodu bo tak jak juz mowilem koledze od "innej e91" TO AUTO NIE JEDZIE WG MNIE , i od poczatku mialem dziwne wrazenie ze cos go trzyma ...

Opublikowano

Chyba udalo mi sie przywrocic moc :D , auto jezdzi duuuuzo lepiej , musze schamowac samochod i wgrac serie bo ktos tu rzezbil programem napewno . Niebawem sie wszystko wyjasni

 

moc powrocila !! mozna zamknac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

moc powrocila !! mozna zamknac

 

Normalka, po problemie ale wyjaśnienia przyczyny braku mocy już nie napisał :duh:

Opublikowano

..bez stresu :wink: ...powodów kilka, obcięte wtyczki czujnika temp. dpf...nieszczelny egr no i wspaniały program (chip) :duh:

pierwszy- pomiar-brak mocy

drugi- po naprawie ale na super chipie

trzeci - po naprawie "chipa" :mrgreen:

 

 

http://img847.imageshack.us/img847/6167/bmwe90xps1.jpg

Opublikowano

moc powrocila !! mozna zamknac

 

Normalka, po problemie ale wyjaśnienia przyczyny braku mocy już nie napisał :duh:

 

Nie widzialem zebys sie wypowiadal w tym temacie wczesniej. Pisalem jakie sa objawy i co sie dzieje, i jakos wtedy nie zabrales glosu ...

 

Problem byl wyjasniony gdzie indziej . Przyczyna byla dosc glupia , ktos wyciol mi czujnik od temp spalin przed DPF ktory sobie naprawilem pozaytm puszczal EGR .

Jeszcze wczesniej przeczyscilem przepustnice i AGR wiec mysle ze wszystko na kupe przywrocilo moc w samochodzie.

 

Potem G-CS zdjol czipa (jakiegos smiesznego) na ktorym auto wprawdzie zap... ale teraz jezdzi jeszcze lepiej - nowy program

 

I Panowie bez nerwow wystarczy napisac/zapytac, i bedzie wiadomo o co chodzi a nie puszczac juz glupie docinki .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

moc powrocila !! mozna zamknac

 

Normalka, po problemie ale wyjaśnienia przyczyny braku mocy już nie napisał :duh:

 

Nie widzialem zebys sie wypowiadal w tym temacie wczesniej. Pisalem jakie sa objawy i co sie dzieje, i jakos wtedy nie zabrales glosu ...

 

Problem byl wyjasniony gdzie indziej . Przyczyna byla dosc glupia , ktos wyciol mi czujnik od temp spalin przed DPF ktory sobie naprawilem pozaytm puszczal EGR .

Jeszcze wczesniej przeczyscilem przepustnice i AGR wiec mysle ze wszystko na kupe przywrocilo moc w samochodzie.

 

Potem G-CS zdjol czipa (jakiegos smiesznego) na ktorym auto wprawdzie zap... ale teraz jezdzi jeszcze lepiej - nowy program

 

I Panowie bez nerwow wystarczy napisac/zapytac, i bedzie wiadomo o co chodzi a nie puszczac juz glupie docinki .

 

 

Kolego nie wypowiadałem się bo nie znałem odpowiedzi na twoje problemy i nie chciałem zaśmiecać ale obserwowałem ten temat i byłem ciekawy co boli twój samochód i pewnie nie tylko ja, często się właśnie zdarza że ktoś prosi o pomoc, inni się produkują a kiedy problem zostaje rozwiązany nie raczy napisać jak naprawił usterkę a być może mogło by to pomóc wielu osobom w przyszłości.

Opublikowano

Ale u mnie sie nikt na nic nie produkowal :? :? , jesli by tak bylo to napewno bylbym mu serdecznie wdzieczny i znalazlo by to wydzwiek na forum.

 

Poprostu problem byl opisywany w innym watku tez i dlatego tu sie nie produkowalem.

 

 

Mam nadzieje ze teraz komu sie to kiedys przyda ale ... watpie zeby mial podobna sytuacje bo to raczej malo prawdopodobne. To nie byla typowa usterka...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.