Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Koledzy mogli byście mi odpowiedzieć na jedno pytanko, szukałem tematu ale nie znalazłem jeśli gdzieś przeoczyłem to przepraszam :)

Chodzi o to czy skrzynia w takim samochodzie jak w temacie to tiptronic ? i czy jest skrzynia bezstratna i co może człowiek czekać z taką skrzynia ?

W temacie skrzyń automatycznych jestem prawie zielony :)

Pewnie były rożne automaty więc w celu jej identyfikacji podam przykładowe zdjęcie

http://rico23.idl.pl/BMW/DSC04071.JPG

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano
No więc od początku kolego. masz skrzynie montowaną w samochodach przed liftem. Jeżeli chodzi tiptronic to jest, wystarczy, że rzucisz skrzynie z pozycji D na pozycję S (przyciągając ją do siebie) i popchniesz w dół lub górę gałkę a przejdzie ci w manuala ( ja osobiście po pół roku używałem może dwa razy). Co może czekać? Jeżeli zakupiłeś auto, najlepiej byłoby wymienić olej, trochę drogo ale masz pewność że będzie ok, inaczej można zamęczyć skrzynię. "i czy jest skrzynia bezstratna" myślę, że chodzi ci o osiągi, no cóż ja mam 3.0d, niby katalogowo pisze że 0.2 s gorzej ale jak dla mnie w życiu nie wybrałbym manuala, ponieważ nie zmienisz tak płynnie biegów no i nie musisz walczyć z gałką i sprzęgłem, w każdym bądź razie nie odczuwam różnicy.
Opublikowano

Dzięki kolego, właśnie przymierzam się do zakupu auta z taką skrzynia i wolałem by ktoś mądrzejszy coś napisał :) jeździłem już tym autem i fakt biegi zmieniało płynnie niestety motor tylko 2,0D wiec szału nie ma ale tak jak czytam to mało awaryjne za to te silniki :)

 

Ps. a ta skrzynia poliftowa dużo lepsza ?

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano

Ogólnie koncepcja automatycznej skrzyni bardzo mi się podoba. Ma być wygodnie a nie wyczynowo :) A silnik 2.0 nie powinien mi dawać w kość jeśli chodzi o koszta tankowania.

Boję się tylko wydatków z jakimi może się wiązać naprawa takiej skrzyni. Auto które mam na oku ma deklarowany prze sprzedającego przebieg ponad 140000km czy w związku z tym mogę się spodziewać jakichś typowych dla tego modelu usterek i jeśli tak to z jakimi może się to wiązać kosztami ? Jakie są koszta rutynowych przeglądów skrzyni i jak często się je robi ?

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Opublikowano

Niestety nie jest to skrzynia bezstratna więc przy 163KM będziesz dużo bardziej odczuwał brak mocy. Większa waga, większe spalanie, gorsze przyspieszenia ale z drugiej strony większy komfort jazdy.

Ja miałem już trzy skrzynie automatyczne. Pierwsze auto (BMW 525tsd) miało 143KM i niestety musiało pójść w odstawkę bo już po dwóch miesiącach nie mogłem wytrzymać ze względu na brak przyspieszenia (bądź pedał w podłodze ale wtedy hałas nieludzki). W drugiej skrzyni coś zaczęło stukać i szarpać więc kupując zwróć na to szczególną uwagę. Ma być absolutna cisza i płynność przy zmienianiu biegów. Zobacz czy nie szarpie przy przełączaniu z D na R i na odwrót. W trzecim aucie posypał się konwerter momentu obrotowego co było przyczyną nie wymieniania oleju w terminie (przez poprzedniego właściciela) dlatego patrz na książkę serwisową.

 

PS: teraz jeżdżę w manualu; ból straszny ale zero wydatków...

Opublikowano

Na brak mocy nie będę narzekał bo ewentualna przesiadka nastąpi Z Astry pierwszej generacji 1.6 -75koni. Po takim aucie każde inne jest szybkie ;)

Dzięki za podpowiedzi - teraz będę wiedział czego nasłuchiwać i czego szukać w historii auta. Mam nadziej że uda mi się wyciągnąć jakieś informacje z ASO.

Auto które zamierzam kupić wygląda na zadbane wiec mam nadzieję że w parze z dbałością o wnętrze szła dbałość o podzespoły :)

 

Koledzy a może ktoś by mi powiedział jakie istotne zmiany zostały wprowadzone w wersji po lifcie i czy nie korzystniej jest szukać silniczka 2.0d w wersji poliftowej.

Czytałem o kłopotach z wersją 177konną. Mam nadzieję że opisane usterki nie odnoszą się do opisanego wyżej silnika 163km.

W którym roku był lifting tego modelu >2007? bo przeglądając oferty na allegro nie widzę różnic pomiędzy modelami 2006 i 2007

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

ta skrzynia jest dobra ja ją mam i nie narzekam na nią jak na razie... tez mam 163km i 2.0 silnik. POZDRAWIAM :o

Opublikowano

 

Koledzy a może ktoś by mi powiedział jakie istotne zmiany zostały wprowadzone w wersji po lifcie i czy nie korzystniej jest szukać silniczka 2.0d w wersji poliftowej.

Czytałem o kłopotach z wersją 177konną. Mam nadzieję że opisane usterki nie odnoszą się do opisanego wyżej silnika 163km.

W którym roku był lifting tego modelu >2007? bo przeglądając oferty na allegro nie widzę różnic pomiędzy modelami 2006 i 2007

Lift byl w marcu 2007 roku i rczej w wiekszosci ograniczyl sie do zmian wygladu.Dopiero od poczatku 2008 wprowadzono silniki 177KM - sa z nimi problemy jak juz zauwazyles i nie tycza sie one silnika 163 KM.

Opublikowano

Co do "bestratności" - skrzynie w BMW 520d to klasyczne automaty czyli posiadają sprzęgło hydrokinetyczne, które zapewnia płynne ruszanie i minimalizują szarpnięcia przy zmianie przełożeń. Konsekwencją jest lekki poślizg na skrzyni i większe spalanie. Wszystkie skrzynie montowane w E60 są produkcji ZF i posiadają blokady mechaniczne wyższych przełożeń - tzw. by-pass lub lock-up (od 3-ki lub 4-ki w górę - nie pamiętam dokładnie). To oznacza, że na wyższych biegach skrzynia jest praktycznie "bezstratna".

Reasumując można powiedzieć, że w warunkach miejskich różnica w spalaniu w stosunku do manuala jest dużo większa niż na trasie.

Opublikowano
Panowie, co Wy z tym tiptronic'kiem? BMW ma Steptronic, tiptronic to w VAGu. Technicznie to jest skrzynia automatyczna z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów, a tiptronic czy steptronic to nazwy tego rozwiązania w powyższych markach.
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale potocznie na każdą skrzynię aut. z możliwością manualnej zmiany biegów mówi się po prostu "tiptronic" :)

 

Wikipedia:

 

Tiptronic – rodzaj automatycznej skrzyni biegów. Kierowca oprócz możliwości jazdy w trybie automatycznym "D", ma do dyspozycji tryb manualny. W trybie manualnym zmiana biegów następuje sekwencyjnie, czyli kolejno bez możliwości omijania poszczególnych biegów. Skrzynie tiptronic montowane są w samochodach wielu firm, m.in. Audi, VW, Porsche czy Škoda.

 

Tiptronic® jest zastrzeżoną nazwą towarową, a jej właścicielem jest firma Porsche, która udzieliła licencji m.in. koncernowi Volkswagen AG. Ponadto tiptronic używany jest w języku potocznym do określania innych automatycznych skrzyń biegów z możliwością ręcznej zmiany biegów, stosowanych przez konkurencyjnych producentów.

 

Inne rozwiązania zbliżone do Tiptronic firm konkurencyjnych

 

Acura: SportShift

Alfa Romeo: Selespeed

BMW: Steptronic

Hyundai: Shiftronic

Infiniti: Manual Shift Mode

Jaguar: Bosch® Mechatronic

Lexus: E-Shift

Mercedes-Benz: TouchShift

Mitsubishi: Sportronic

Opel: Easytronic

Saab: Sentronic

Smart: Softip

Subaru: SPORTSHIFT

Volvo: Geartronic.

 

Ps. Potocznie (Tiptronic) mówią ci którzy nie wiedzą co mają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No więc od początku kolego. masz skrzynie montowaną w samochodach przed liftem.

 

Taka sama skrzynia jest montowana po lifcie. Zmienił się tylko sposób sterowania zmianą funkcji R, D, N itd czyli krótko mówiąc wajcha z mechanicznej na elektroniczną.

 

Co do "bestratności" - skrzynie w BMW 520d to klasyczne automaty czyli posiadają sprzęgło hydrokinetyczne, które zapewnia płynne ruszanie i minimalizują szarpnięcia przy zmianie przełożeń. Konsekwencją jest lekki poślizg na skrzyni i większe spalanie. Wszystkie skrzynie montowane w E60 są produkcji ZF i posiadają blokady mechaniczne wyższych przełożeń - tzw. by-pass lub lock-up (od 3-ki lub 4-ki w górę - nie pamiętam dokładnie). To oznacza, że na wyższych biegach skrzynia jest praktycznie "bezstratna".

Reasumując można powiedzieć, że w warunkach miejskich różnica w spalaniu w stosunku do manuala jest dużo większa niż na trasie.

 

Jest to faktycznie skrzynia z konwerterem ale nie do końca taka klasyczna. Jest dużo mądrzejszą i bardziej skomplikowaną skrzynią niż zwykłe automaty. Lock-up w tej skrzynie jest na każdym biegu, nie tylko od 3 w górę.

 

Na koniec koledze, założycielowi tematu radzę sprawdzić czy ten deklarowany przebieg jest autentyczny, czyli potwierdzić go w ASO. W innym przypadku może stać się jednym z wielu nabywców, którzy będą mieli co pisać na forum, przez ciągłe problemy, bo kupili złom.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Cześć,

właśnie jestem w trakcie oczekiwania na koniec licytacji BMW E60 520d z maja 2007r czyli już po lifcie... Licytuję z niemieckiej ubezpieczalni....

chciałem dopytać o tajemnicze LOCK-UP, co to dokładnie jest, co powoduje, jakie są plusy i minusy tego w skrzyni automatycznej?

z góry dziękuję za pomoc:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lock-up łączy na stałe skrzynię z silnikiem, mówiąc w prosty sposób. Normalnie w skrzyniach automatycznych, o tradycyjnej konstrukcji, napęd przekazywany jest poprzez sprzęgło hydrokinetyczne, czyli napędzane olejem. Powoduje to duże straty mocy. Musiałbyś poczytać sobie o tym. W necie jest mnóstwo informacji. Lock-up pomija sprzęgło i łączy skrzynię na stałe z silnikiem, dzięki czemu nie ma strat mocy. Skrzynia 6HP jest już na tyle nowoczesną konstrukcją, że lock-up ma na każdym biegu. Starsze skrzynie mają go dopiero od 3 lub 4 biegu wzwyż.
Opublikowano
czyli reasumując, nie powoduje takiego jakby uślizgu sprzęgła tak? co za tym idzie jeśli jest na wszystkich biegach, to auto jest bardziej ekonomiczne?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak. Nowoczesne skrzynie używają konwertera (czyli sprzęgła hydrokinetycznego) tylko do ruszenia z miejsca. Potem już wszystkie biegi wchodzą bezpośrednio.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.