Skocz do zawartości

Awaria napędu-odświeżam temat,inny problem


schabo78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jutro wesele (szczęscie że nie moje hehe) chciałem podjechac umyć bunię a tu zonk :shock: rozpędzam się i mam problem z zapieciem III biegu próbuję IV wchodzi ze zgrzytem,zatrzymałem się i pierwsze co wyczułem to pedał sprzęgła stawia dużo mniejszy opór (dlatego obstawiam docisk w sprzegle),po wciśnięciu nie mogę wrzucić biegu tylko lekko coś zgrzyta i coś wibruje,przy wkładaniu biegu i jednoczesnym wcisnietym sprzęgle auto zaczyna się lekko toczyć .Przy gaszeniu raczej nie słychać dwumasy,przy wciskaniu pedału na luzie na pracującym silniku też nic z pedałem się nie dzieje.

MOJA DIAGNOZA TO SKOŃCZYŁO SIĘ SPRZĘGŁO lub może skrzynia no ale wszystkie biegi są...

No i kogo polecicie w lublinie-świdniku komu można oddac auto do weryfikacji i naprawy...

Czy myśląc o kosztach sprzęgło około 400-450zł plus wymiana 200zł wyrobię się z naprawą jesli to jest sprzęgło?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Edytowane przez schabo78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy myśląc o kosztach sprzęgło około 400-450zł plus wymiana 200zł wyrobię się z naprawą jesli to jest sprzęgło?

koszta dałeś prawdziwe ale dla ASTRY I

oryginalne koło dwumasowe to koszt około 2700zł

a 400-450zł to tyle wołają za robociznę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no ja pisałem o sprzegle bez dwumasy (cenny allegro),mam nadzieję że dwumasa ok,ale podpowiecie coś apropo objawów?

Gadałem dzisiaj z mechaniorem z firmy FWMotorsport ze Świdnika (firma znana na forum) u którego to bedę robił i polecił mi 3 firmy sprzęgła-LUK ,VALEO SACHS i z tego co mówił to często praktykuje się montaż powiedzmy docisku LUK-a tarczy VALEO czyli nie koniecznie cały komplet jednej firmy-ZGADZACIE SIĘ Z TYM??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o tej kombinacji jak szwagier zmieniał,powód był prosty docisk wytrzymuje dłuzej niż tarcza i nie jest warto w niego aż tyle inwestować.Tarzcza valeo jest lepsza i droższa od luk.Docisk valeo jest też droższy od luk.Wiec to coszybciej się zuzywa i jest bardziej narazone na smierc zakłada się lepciejsze i trwalsze(valeo) a docisk tańciejszy LUK.Tak miał założone i smigało bez zastrzeżeń, przy okazji zostały złocisze :norty: Więc mechaniory tak radzą dla nie wygolenia potencjalnego stałego klienta.POzdr i zakładaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZGADZACIE SIĘ Z TYM??

musisz mieć to pierw rozebrane

objawy wskazują że kawałek okładziny tarczy wpadł do docisku

w sumie wystarczyło by wtedy wymienić tylko tarczę ale mechaniory zaczynają wtedy nawijać że lepiej komplet bo jak za pare tysięcy km znowu coś padnie to szkoda na robociznę

oczywiście w tej opcji cza dobrze wyczyścić docisk by po poskładaniu nie okazało się że nadal podparty

tak czy siak diagnoza dopiero po rozebraniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A czemu nikt nie wspomina o wyprzęgniku sprzęgła?

Też może podobnie sie objawić.

W sprzęgle to może być też , że strzeliło łożysko i nie wyciska do końca.

Najprościej to będzie chyba kolejno rozbierać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po awarii,wymienione sprzęgło kompletne LUK poza kołem dwumasowym bo nie było takiej potrzeby i wszystko wróciło do normy a nawet jest sporo lepiej bo biegi wchodzą jak w masełko (chyba dopiero teraz mam słynną precyzyjna skrzynię BMW)..

Co do samej awarii to padła tylko tarcza sprzęgła (zużyła się do stopnia podcięcia nitów i odpadło 2 sekcje) kolega "dajan" strzelił z diagnozą w 10.W sumie wystarczyło tarcze wymienic no ale skoro miałem wszystko na wierzchu zamontowałem komplet i mam nadzieję że na razie na jakiś czas będzie spokój..

Koszt faktycznie większy sprzęgło LUK 600zł w hurcie i robota za wymianę 300zł.

Wszytkim dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam teraz mam kolejny problemik,a mianowicie po wymianie sprzęgła LUKA (bez koła dwumasowego) wszystko działało perfekcyjnie przez około 1tys km,ale ostatnio zaobserwowałem że przy zmianie biegu jak wciskam sprzęgło to czuje takie wrowienie,drżenie na pedale ale tylko gdy silnik ma min 2000tys/obr/min,przy mniejszej predkosci obrotowej lub na postoju tego objawu nie ma.

Ważne lub nie to jak zgaszę silnik (nic przy gaszeniu nie udeża) i wciskam sprzegło na sucho to pracuje ono płynnie ale z takim trzeszczeniem i bardzo delikatnym oporem jak ten trzask następuje(takich etapów przez cały ruch sprzegła jest około 5-6).Co tyo może być??

Jak mechanior robił mi sprzęgło to mu mówiłem sprawdz dwumase bo jak trzeba to od razu wszystko wymienię bo po co potem 2 razy rozbierać i płacic,ale on powiedział że dwumasa oki i nie ma potrzeby tego robic,gość jest ogólnie znany na forach BMW prowadzi firmę tuningowa FWmotorsport w Świdniku/Lublin więc nie powinien chyba tak się pomylić....

Co o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam teraz mam kolejny problemik,a mianowicie po wymianie sprzęgła LUKA (bez koła dwumasowego) wszystko działało perfekcyjnie przez około 1tys km,ale ostatnio zaobserwowałem że przy zmianie biegu jak wciskam sprzęgło to czuje takie wrowienie,drżenie na pedale ale tylko gdy silnik ma min 2000tys/obr/min,przy mniejszej predkosci obrotowej lub na postoju tego objawu nie ma.

Ważne lub nie to jak zgaszę silnik (nic przy gaszeniu nie udeża) i wciskam sprzegło na sucho to pracuje ono płynnie ale z takim trzeszczeniem i bardzo delikatnym oporem jak ten trzask następuje(takich etapów przez cały ruch sprzegła jest około 5-6).Co tyo może być??

Jak mechanior robił mi sprzęgło to mu mówiłem sprawdz dwumase bo jak trzeba to od razu wszystko wymienię bo po co potem 2 razy rozbierać i płacic,ale on powiedział że dwumasa oki i nie ma potrzeby tego robic,gość jest ogólnie znany na forach BMW prowadzi firmę tuningowa FWmotorsport w Świdniku/Lublin więc nie powinien chyba tak się pomylić....

Co o tym myslicie?

 

Kolego ratuj bo mam takie same objawy tj: wszystko wymienione na podzespoły LUKA, wszystko działało przez 1tyś KM, dziwna praca pedału sprzęgła, trzeszczenie po zgaszeniu. Przejrzałem całe forum wzdłuż i w szerz i dopiero znalazłem taki sam problem. Dodatkowo powiem że u mnie jeszcze szarpie niemiłosiernie(po wymianie było lux). Wszyscy piszą że dwumasa ale czy przez to, po lekkim dotknięciu pedała tak by drżał? i te trzeszczenie na zgaszonym motorze. Ciekawi mnie również ze przez te pierwsze 1000km sprzęgło pracowało lekko, a w tym momencie już nie jest tak pięknie :cry: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jakie macie pomysły na post adamw336 bo coś mi się wydaje że jak przed wymianą sprzęgła nie ma drżenia na pedale,mrowienia a po zamontowaniu nowego LUKA(łozysko,tarcza,docisk) są dziwne objawy to chyba coś nie tak jest-jakies pomysły??

 

MOD EDIT: Czy Twoim zdaniem tytuł wątku jaki obecnie jest odpowiada tym zasadom? viewtopic.php?f=72&t=117890

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najdziwniejsze jest to, że czasami zdarza się moment kiedy wszystko gra, pedał chodzi lekko i płynnie zero szarpania. Dopisze jeszcze ze płyn hamulcowy wymieniony był zaraz po remoncie sprzęgła. Dodatkowo rozprzeglanie odbywa się już w pełni po nienaciśnięciu pedału sprzęgła na głębokość 2cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy u Was będzie to samo ale ostatnio ktoś pisał tu post, że po wymianie sprzęgła na nowe dość szybko pojawiły się różne cyrki - drgania, dźwięki itp. Okazało się finalnie, że nowe sprzęgło było walnięte i poszło na wymianę/reklamację w sklepie. Ogólnie rzecz biorąc to słyszałem, że jeśli koło dwumasowe jest oryginalne i nie wykazuje jakiegoś większego zmęczenia to za chiny lepiej tego nie wymieniać bo nawet zestawy naprawcze znanych firm są ponoć lichej jakości i potrafią się wysypać po przejechaniu 50-60 tys km. Podejrzewam, że ze sprzęgłami może być podobnie.

Przypominam sobie, że ktoś kiedyś też pisał tu, że trzeszczenie to może być coś z samą łapą, która wypycha tarczę sprzęgła.

Sprawdziłbym też wysprzęglik - może z nim się coś dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.