Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

Wlasnie zostalem posidaczem BMW e39 z 2001r 2.2l w zwiazku z tym ze autko bylo nie uzywane od roku podpiolem pod komputer i pokazalo ze cujnik walu korbowego i przeplywka do wymiany (objawy - "na zimnym silniku jest ok" na cieplym natomiast brak mocy, gasnie przy zmianie biegow ((przewaznie z 1ki na 2ke)) i ogolnie brak zycia w aucie) i teraz pytanie odnosnie wymiany.. minowicie chcialbym to zrobic sam ale niestety niemoge znalezc opisu gdzie owy czojnik sie znajduje prosze o pomoc ewentualnie opis ze zdjeciami jesli to mozliwe.Wyczytalem ze przeplywka moze wariowac z powodu wtryskow, wlalem wiec jakis preparat ktory polecil mi mechanik aby je troszke przeczyscic.Z gory dziekuje

Opublikowano

Podałem ci link do obrazka na którym numer 8 to czujnik położenia wału korbowego ::

http://realoem.com/bmw/diagrams/y/u/73.png POzdr

 

Natomiast w 523i masz od tak nr 9 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1485&hg=11&fg=10 Sam nie wiem który model masz,bo pytasz o 2.2i 2001r a w opisie masz 523i

Opublikowano
Ja proponuje ci z kanału,od góry sam widzisz jak nisko go wsadzili.Jeżeli chcesz od góry będziesz musiał się pogimnastykować,ale wykonalne jest.Z pomyłką nic się stało :cool2: POzdr i trzymka.
Opublikowano
Witam ponownie, czujnik walu korbowego wymieniony... smiga fajnie ma moc i wogule bez porownania do jazdy przed wymiana natomiast jest jeden problem ktory nadal mnie meczy, mianowicie niedaleko domu ma gorke na ktorej zawracam tzn robie zawrot na 3 gdzie pierwszy jest podjazd pod gorke i wlasnie teraz jadac okolo 15km/h zaczynam wjezdzac pod gorke zrzucam na luz i podjezdzajac jakies 10m zaczynam zjezdzac w dol( nadal na luzie) i wtedy jest problem zaczynaja falowac obroty i autko gasnie, ponowne odpalenie i proba ruszenia konczy sie porazka- autko gasnie, ale po odpaleniu i odczekaniu kilku sekund ruszam bez problemu.pytanie moje jest nastepujace.... co to moze byc :) na moje oko i wiedza z przeczytania chyba ze 100 postow na roznych forach moze to byc przeplywomierz masy powietrza, ale niestety niewiem czy to na pewno a przeplywka droga i nawet niemam od kogo podmienic. BMW e39 520i 2.2l 2001r. bardzo dziekuje za sugestie i podpowiedzi.
Opublikowano

Kolego pysiu82, według mnie przepływka ma tu mało wspólnego z ty gaśnięciem.Ja obstawiam coś z paliwem,napisałeś pod górke,potem od górki-zgaśnie,jak chcesz od razu po odpaleniu ruszyć-gaśnie ,odczekasz po odpaleniu chwile-bunia smiga. :roll:

Niech wypowiedzą się koledzy co mają benzynke,ja miałem raptem jedna 328i-latek 10 temu,także nie chce walić w ślepo.Ale tak czy inaczej coś tu jest nie tak z paliwem,tak jakby je tracił,natomiast jak poczekasz chwilke bziuka dobrze.Przepływka dla mnie odpada.POzdr(moge się mylić-poczekamy)

Opublikowano
przeplywke zmienilem tak czy tak ale..... wadliwy okazal sie czyjnik polozenia walu korbowego ktory zostal zmieniony 2 dni temu :( jutro zamienie na nowy
Opublikowano
co za balagan z tym autkiem, na kazdym czujniku to samo a nawet gorzej tzn przekrecajac kluczyk slychac jak probuje odpalic ringi"swiatla" mrogna kilka razy i koniec, co sie dzieje z bunia?
Opublikowano
co za balagan z tym autkiem, na kazdym czujniku to samo a nawet gorzej tzn przekrecajac kluczyk slychac jak probuje odpalic ringi"swiatla" mrogna kilka razy i koniec, co sie dzieje z bunia?

Sluchaj kolegi przedmówcy,załóż orginał czujnik bo takie cyrki będziesz miał cały czas(łącznie z choinką).Drogi jest troche ale wyjścia nie masz.POzdr

Opublikowano
Wlasnie problem w tym ze czujnik oryginalny siemensa zalozylismy wylo ok przez kilka kilometrow, nastepnie problem byl z odpaleniem na cieplym silniku (trzeba bylo krecic 7-8 razy po kilka sekund karzdy) nastepnie problem byl nawet na zimno... a teraz nie odpala i do tego jeszcze przy kreceniu ringi daja jakies sygnaly swietlne :) juz mi rece opadaja, mechanik mowi ze lancuch razrzadu moze byc rozciagniety, albo czujnik walka rozrzady,albo odpowietrznik silnika, albo czujnik oleju...juz sam niewiem chyba laweta i do ASO.
Opublikowano

nie masz gdzies kompa podrodze przeciez wszystko ładnie wychodzi na kompie

moze nie wywala błedu ale obejrzyj sobie prace silnika na zywo i obserwuj parametry (te ktore sie nie zmieniaja to są walniete )

te muły od diagnostyki są za tepi czasami kupi sobie taki komputerek i mysli ze wszystko wie

 

przy okazji sprawdz gumową rure za przepławką od dolu jest polaczona z inną rurką i to polaczenie sie czasami dziurawi lewe powietrze i gasnie bo sie komputer gubi

 

przepłąwke mozesz sprawdzic odpinając od niej kabel jak nie chce odpalic odłącz kabel od przeplawki i wtedy proboj jak nie odpali to co innego jest nie tak

 

komputer w benzyniaku jest fajnie zrobiony i ma mapy awaryjne

jak pojedziesz na kompa to powiedz zeby ci gosciu skasował bledy przejedz sie kawalek albo odpal na kilka minut i ponowny odczyt

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
spoko tylko ze wlasnie odpalic go juz sie nie da :) przeplywka nowka, tez cos wspominali mechanicy wlasnie o lewym powietrzu jak nie dadza rady jutro to lawetka i serwis bmw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
spoko tylko ze wlasnie odpalic go juz sie nie da :) przeplywka nowka, tez cos wspominali mechanicy wlasnie o lewym powietrzu jak nie dadza rady jutro to lawetka i serwis bmw

a skąd jestes kolego moze ktos ci dobry serwis poleci bo w aso to cie zdoją wiem ze narazie Cie stac ale kontroluj wydatki bo skoro niedawno ja kupiłes to pewnie jeszcze pare rzeczy jest do zrobienia

Opublikowano
a skąd jestes kolego moze ktos ci dobry serwis poleci bo w aso to cie zdoją wiem ze narazie Cie stac ale kontroluj wydatki bo skoro niedawno ja kupiłes to pewnie jeszcze pare rzeczy jest do zrobienia

Posłuchaj kolegów przedmówców i na razie nie panikuj z ASO(tylko czekają na frajera :twisted: )Posprawdzaj wszystko z lewym powietrzem,to nie moze być nic powaznego skoro pare kilosów git i nagle zdechła.Może masz kogos z forum z kompem i kumatego bardziej niz ASO,podaj namiary a koledzy sie odezwią w miare możliwości :norty: .Serwis jak ci nawymysla to ołysiejesz i sznór w lesie. :cry2: POzdr i spokojnie

Opublikowano
No i stalo sie... mechanicy powiedzieli ze nie maja zielonego pojecia co sie dzieje i ze auto najlepiej oddac do serwisu bmw podobno oni maja sprzet ktory potrafi symulowac poszczegolne czojniki w silniku i bez problemu wylapia wadliwy komponent :) autko juz w serwisie BMW w poniedzialek bede wiedzial co sie z nim bedzie dzialo, no tak wiec BMW nie oznacza BezpiecznyMocnyWygodny ale raczej BedzieszMialWydatek :) Pozdrowienia dla wszystkich
Opublikowano

Pysiu82 ale się ci pospieszyło,teraz faktycznie twoje zdanie będzie miało sens

oznacza BezpiecznyMocnyWygodny ale raczej BedzieszMialWydatek :) Pozdrowienia dla wszystkich
ten wydatek to będziesz miał przez W jakiego jeszcze nie widziałeś.Onie w ASO nie mają żadnych lepszych programów,mój kolega robi w ASO ma w swoim laptopie program Boscha do pełnej diagnozy i korekt,tym się posługuje na codzień.Jestym pewny że ktoś z kolegów na forum i pewnie w okolicy ciebie ma odpowiednią wiedze żeby ci pomóc-to będzie jakaś błachostka,którą aso wygóruje,wymieni połowe czujników,kabli,świec,a ile cie wydoi :duh: :twisted: No cóz decyzja twoja była,oby nie doprowadziła cię do zawału w poniedziałek :norty: POzdr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pysiu82 ale się ci pospieszyło,teraz faktycznie twoje zdanie będzie miało sens
oznacza BezpiecznyMocnyWygodny ale raczej BedzieszMialWydatek :) Pozdrowienia dla wszystkich
ten wydatek to będziesz miał przez W jakiego jeszcze nie widziałeś.Onie w ASO nie mają żadnych lepszych programów,mój kolega robi w ASO ma w swoim laptopie program Boscha do pełnej diagnozy i korekt,tym się posługuje na codzień.Jestym pewny że ktoś z kolegów na forum i pewnie w okolicy ciebie ma odpowiednią wiedze żeby ci pomóc-to będzie jakaś błachostka,którą aso wygóruje,wymieni połowe czujników,kabli,świec,a ile cie wydoi :duh: :twisted: No cóz decyzja twoja była,oby nie doprowadziła cię do zawału w poniedziałek :norty: POzdr

lub do zmiany marki...a miała byc wielka miłosc :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam serdecznie wlasnie wrocilem z delegacji no i wsiadlem do swojej ukochanej buni bylo super :) po serwisowaniu w BMW i wymianie czujnika walu korbowego wszystko wrocilo do normy az tu nagle po okolo 50km bum engine management light wyskoczylo :( wiec pojechalem do serwisu i tu mi pan mowi ze czujnik walka rozrzadu :)) wiec pytam czy maja i czy wymienia na poczekaniu i tu moje zdziwienie ze maja i moga wymienic.... czujniczek nowy wyciagany z pudeleczka oryginal bmw wymieniony blady wyczyszczony i jazda dodam tylko ze przed wymiana przy zmianie biegow z 1 na 2 gasl na luzie jak stal tez potrafil gasnac, nagle po okolo 50km znow to samo zulta dioda od silnika sie zaswiecila.... panowie co do hu...a znowu blad tego samego czujnka. juz mi rece opadaja, czy cos innego moze powodowac blad tego czujnika?wiem ze za 2 te czujniki jeden na wlocie i jeden na wydechu, ale czytalem rownierz ze w niektorych silnikach sa 2 na wlocie i 2 na wylocie tylko niewiem czy u mnie wlasnie sa po 2 na wlocie i wylocie.
Opublikowano

Pysiu ja ci nie podpowiem czy idą po dwa czy nie,nie obraż się ale skasowali cię jak trzeba i nadal kicha.Radziłem ci nie dawaj do ASO bo to pasożyty a nie szpece(są wyjątki)Było poytać o dobrego znachora dać mu bunie jechać w delegacje,on by posprawdzał,popróbował,zrobił taniej :!: Teraz kto ci dojdzie co jest,wymienili ci czujnik wału ,wałka rozrządu i nic.Przykro ale ja nie pomoge za wiele przy 2.0i.POzdr i następnym razem cierpliwy bądż :wink:

PS ILE SKUBNELI ZA WSZYSTKO---szczerze :mrgreen: :!:

Opublikowano
az wstyd mowic :P 1750 silnik to 2,2i a nie 2,0i :P
---pamiętasz co pisałem pare pościkó wcześniej :twisted: .No i coś ty narobił 1750 peelenów :twisted2: :jawdrop: :cry2: Wiesz co za te złote tantiemy można zdziałać,zostaje mi szczerze zyczyć ci końca problemu jakimś symbolicznym kosztem(może koledzy zaradzą)Sorki za te 2.0 zapomniałem że masz żwawszą jednostke)

PS 2.2 jakie ma oznaczenie 523i czy 520i -jak kocham Boga nie wiem.Wiem że 170HP.POzdr

Opublikowano
520i :) a wracajac do serwisu to nastraszylem ich troszke i powiedzieli ze zrobia mi za porazki czyszczenie silnika i wymienia olej, nabija klime i posprzataja :) natomiast co teraz wyskoczylo to o2 sensor bank 1 i zla mieszanka bank 1, zla mieszanka bank 2, pan "serwisant" powiedzial ze moze to byc wina przeplywomierza bo jest nieoryginalny (niedawno mi taki wymieniono i wlasnie tak teraz mysle ze moj mial jakies druciki w srodku a ten "nowy ma jakies rezystory w srodku) poprosilem aby wsadzili moj stary ktory nadal posiadam i wydaje mi sie ze wymienili mi go wczesniej niepotrzebnie bo problem lezal w dziurce w gumie a nie samym przeplywomierzu.Skasowali bledy i zobaczymy :) pouczyli mnie abym pojezdzil troszke i jesli kontrolka sie znowu zapali to trzeba sie "glebiej" problemowi przyjzec :) to narazie na tyle .... jakies sugestie co do o2 sensor ?? dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
520i :) a wracajac do serwisu to nastraszylem ich troszke i powiedzieli ze zrobia mi za porazki czyszczenie silnika i wymienia olej, nabija klime i posprzataja :) natomiast co teraz wyskoczylo to o2 sensor bank 1 i zla mieszanka bank 1, zla mieszanka bank 2, pan "serwisant" powiedzial ze moze to byc wina przeplywomierza bo jest nieoryginalny (niedawno mi taki wymieniono i wlasnie tak teraz mysle ze moj mial jakies druciki w srodku a ten "nowy ma jakies rezystory w srodku) poprosilem aby wsadzili moj stary ktory nadal posiadam i wydaje mi sie ze wymienili mi go wczesniej niepotrzebnie bo problem lezal w dziurce w gumie a nie samym przeplywomierzu.Skasowali bledy i zobaczymy :) pouczyli mnie abym pojezdzil troszke i jesli kontrolka sie znowu zapali to trzeba sie "glebiej" problemowi przyjzec :) to narazie na tyle .... jakies sugestie co do o2 sensor ?? dzieki

Sam zakładałem taki temat, bank1, bank2, zła mieszanka to nic innego jak uszkodzona odma olejowa pod kolektorem ssącym, silnik pobiera sobie znikome ilości oleju do spalenia i obie sondy te które widać na górze silnika przy kolektorze wydechowym wyłapują nieprawidłowy skład spalin i wywalają błąd w postaci check engine, zanim do tego doszedłem to też wpakowałem w siostry auto (525i 2003r) ok 1000zł a błąd nadal wyskakiwał po ok 20-50km przejazdu. Teraz kupiona odma i we wtorek wymiana, chcesz to poczekaj, wymienie to potwierdze Ci to na 100% ale i tak już wiem że to jest ta usterka.

viewtopic.php?f=72&t=155178

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.