Skocz do zawartości

530 i M Sport 2007 uszkodzony katalizator !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Jestem po diagnozie w BMW i wyszlo ze kataliator jest do wymiany . Autko ma przejechane 70000 mil . Najgorsze ze niestety nie jestem w stanie zalatwic katalizatora uzywanego bo go nie ma a czekac nie bede ze moze sie pojawi kiedys no bo przeciez samochod potrzebny do jazdy , rynek zamiennikow czy producentow katalizatorow nie istnieje nie produkuja do tego rocznika przeszukalem wszedzie i nic nie moge znalesc ?

Pozostaje serwis i innego wyjscia nie ma a cena jest oszalamiajaca bo koszt tego to 2 tysiace funtow!

Czy ktos z was mial moze juz taki problem ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisz jakie są objawy że musisz katalizator wymienić ? Z tego co widzę to w twoim silniku są 2 katalizatory połączone z kolektorem wydechowym i pytanie jest czy jeden jest do wymiany czy obydwa i czy faktycznie konieczna jest ta wymiana, koszt jednego w Polsce to ok. 3300 zł tak że taniej niż w UK. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PU92&mospid=50130&btnr=18_0566&hg=18&fg=10
Opublikowano

Dzieki za informacje ale niestety to jest ten drugi katalizator nie dwa pierwsze wychodzace z silnika w tym modelu zastosowano jeszcze lepsze rozwiazanie to jest wiele drozsze to co poszlo to jest to

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NK72&mospid=50131&btnr=18_0724&hg=18&fg=10 ,niestety nigdzie nie moge tego znalesc

Objawy to jak sie rozgrzeje zaczyna nierowno chodzic i wydobywaja sie dziwne dzwieki gdzies z silnika . W serwisie powiedziano mi jeszcze ze jest prawdopodobienstwo ze jeszcze trzeba bedzie wymienic wysokocisnieniowa pompe paliwa ale ja mysle ze to jest kit bo niestety serwisy naciagaja klientow jak tylko ktos sie nie zna za bardzo to cie kasuja. Mialem taka sytuacje z moim vanem takze nie we wszystko trzeba wierzyc ale innej diagnozy ja nie mam odnosnie BMW wiec katalizator na 100 %.

 

A samochod po rozgrzaniu chodzi nierownie ,dziwne dzwieki i przy przyspieszaniu dziwny gwizd

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Faktycznie drogie to, w PL 8600 zł. A co by się stało gdybyś pozbył się wnętrzności tego katalizatora tak jak wielu to robi kiedy zapcha się kat ?

 

Kolego a to nie jest to ? http://moto.allegro.pl/katalizator-sonda-bmw-e60-530i-2008-i1574272479.html

Opublikowano

Wielkie dzieki jutro zadzwonie mam nadzieje ze bedzie po przyzwoitym przebiegu .

dziwne jest to ze na silniku jest naklejka z przodu o oznaczenie silnika i jest N52 i cos tam jeszcze ale jak patrze na katalizator ktory jest do n52 wyglada calkowiecie inaczej niz ten co ja mam pod autem czyli ten od N53 pasuje jak ulal.

Najgorsze jest to ze gosc w serwisie powiedzial ze mozesz sie spodziewac takiego obrotu sprawy w kazdym aucie ktory jest po 60000 tys mil czyli moze ci pasc praktycznie w kazdej chwili ,samochody zanieczyszczaja mniej ale niestety na samym koncu wszystko spada na uzytkownika samochodu. Kolezanka musiala wymienic po 80000 tysiacach w audi a3 cena tam byla za nowy bodajze 800 funtow ale taka czy tak sporo kasy

Dzieki jeszcze raz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jaki w końcu masz kod silnika ? bo jeśli masz N52 to do niego jest inny i kosztuje 2900 zł a do N53 kosztuje 8600 zł. Może rozkoduj sobie VIN tu http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi i będziesz wiedział jaki masz silnik albo zobacz pod samochód czy masz te dwie puszki na środku tłumika jak w N53 czy ich nie ma jak w N52. Ale pewniejsze będzie jak sprawdzisz po nr. VIN bo może już ktoś kiedys wymieniał cały tłumik i wsadził zły.
Opublikowano

Wielkie dzieki niestety zle sprawdzilem ostatnio i jest to silnik n53 racja takze jest ten drogi katalizator i sprawdzilem pod autem takze potwierdzone 2 puszki. Mozecie mi wogole powiedziec jaka jest roznica miedzy n52 a n53?

Roznica ogromna w cenie niestety dla mnie. Czy jest ktos w polsce kto regeneruje katalizatory tego typu?

Pozatym ze mnie to spotkalo to i tak stwierdzam ze nie ma lepszego autka jak BMW jezdzilem roznymi i odpowiedz jest jedna :) tyle ze czasami bardzo droga

pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam nawiazuje do mojego tematu mianowicie w zwiazku z diagnoza autoryzowanaj stacji BMW zalatwilem katalizatory caly komplet po przebiegu 30 tysiecy wiec prawie nowka przyslali mi z polski .

Wzielismy sie do wymiany wszystko pieknie oprocz mianowicie jednej rzeczy poniewaz okazuje sie ze dwa katalizatory wychodzace z kolektora sa calkowicie inaczej powyginane jesli chodzi o samochod z kierownica z prawej strony!!!! paranoja w drodze stoi drazek kierowniczy wiec jezeli kiedykolwiek bedziecie szukac na wymiane musicie to wziasc pod uwage . No nic zalozylismy spowrotem te gorne katalizatory stare a wymienilismy ten zdiagnozowany przez BMW jako uszkodzony .

Co sie okazalo jak juz wszystko poskladalismy do kupy pierwsze odpalenie ooo fajnie wydaje sie ze bedzie super wszystko chodzilo , owszem do pierwszego przygazowania silnik znowu zaczal chodzic bardzo nierownie .

Ok okazuje sie ze BMW zdiagnozowalo cos co nie powinno byc wogole wymieniane dobrze ze nie skorzystalem z ich uslugi po mialbym 2 tysiace mniej i dalej problemy .

Zaczelismy szukac dalej przyczyny no i na pokrywie zaworow jest taki okragly plastik z dwiema dziurkami slychac bylo syczenie pobieranie przez nie powietrza przez przytykanie palca mozna bylo ustabilizowac prace silnika i silnik chodzil stabilnie .Uwaga przez zatkanie tych otworkow z calego silnika wydobywal sie przerazajacy pisk i gwizd .

Nasza diagnoza wiec byla skierowana na ta owa czesc niestety nie istnieje to jako element wymienny wiec trzeba kupic cala pokrywe zaworow. Dla lepszego zdiagnozowania oczywiscie nie bylismy pewni w 100 % wiec postanowilem oderwac ta gorna czesc pokrywe zeby zobaczyc co to wogole jest , otoz jest tam taka guma z czescia dolna jakis gruby kawalek plastiku dziala to tak jezeli silnik chce pobrac powietrze z zewnatrz wtedy pobiera sobie powietrze w ilosci a zeby silnik chodzil stabilnie , u mnie ta guma byla naderwana wiec raz pobieral za duzo powietrza a czasami nie byl w stanie pobrac bo to sie wszystko jakos zaklinowywalo i tyle .

Wymienilismy cala pokrywe no i silnik wreszcie zaczal chodzic rownomiernie hura

Niestety zauwazylem teraz ze jak jade to slysze dziwne wycie , slychac to na kazdym biegu wycie wzrasta w miare przyspieszania i dochodzenia skrzyni czy silnika do zmiany biegu i wtedy wycie jest cizsze i zaraz coraz glosniej do kolejnej redukcji i tak dalej.

Na postoju slychac to tez w miare wzrostu obrotow silnika

Jest tez taki objaw ze bardzo zadko ale czasami przy ruszaniu szarpnie zmiany biegow plynnie tylko przy zatrzymainiu sie i czekaniu na zielone swiatlo trzymasz hamulec puszczasz i szarpniecie bardzo rzadko ale cholernie irytujace

Nie mam pojecia co to moze byc moze koledzy cos wiedza na ten temat Silnik N53 530i 2007 rok . Kurde niedlugo wyjazd do polski i sie boje co to moze byc ?

 

Tak czy tak zamiezam wystosowac pismo do BMW w zwiazku z kompletnie z kosmosu wzieta diagnoza moze zwroca mi koszta tej diagnozy chociaz

Opublikowano

Tak na marginesie to chyba w benzynie to nie ma turbiny czy cos takiego ?

 

A np po wymianie pokrywy zaworow trzeba jakos regulowac czy zaprogramowac komputer i wtryski ?

 

Wydaje mi sie ze silnik nie chodzi tak jak kiedys przed ta naprawa wyczywam za kierownica czasami leciutkie drgania silnika no i co powoduje to wycie ?

 

M

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.