Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jeśli do tej pory nie robiłeś tego to radzę zleć to warsztatowi. Usługa kosztuje razem z płynem 70-100zł. Nie warto się brudzić. Potrzebny podnośnik, albo trzeba kolejno zdejmować koła i dodatkowo potrzebna pomoc drugiej osoby, Na prawdę nie warto. Nie musi być to ASO wystarczy taki który naprawia hamulce. Z reguły mają specjalne urządzenie do tego celu. Edytowane przez multilab
Opublikowano

osobiście preferuje odpowietrzanie układu tradycyjna metodą niż tymi urządzeniami.

 

kilka słów odnosnie płynu hamulcowego:

co do płynu hamulcowego to chyba w wiekszosci aut zalecanyt jest DOT 4. Norma temp. wrzenia dla tego płynu a to determinuje jego skuteczność przy obciążeniu cieplnym to chyba 230 czy 235 st C jak sie nie myle. Więc szukałbym takiego DOT 4, który ma jak najwyższą temp. wrzenia i jest w korzystnej cenie. Organika z Łodzi ma temp wrzenia 260-270 dla DOT 4 i kosztuje chyba 12-15 zeta za pół litra. Używałęm jej w swojej poprzedniej E39. teraz mam Textara i jego temp wrzenia to chyba 280 St.

 

do wymiany powinien wystarczyć litr, potrzebne są dwie osoby, jedna do pompowania pedałem hamulca wytwarzając cisnienie w ukladzie a druga do odpowietrzania przy kolłach.

 

1. Odciągnąć płyn strzykawką w zbiorniczku wyrównawczym płynu ile się da, najlepiej, zeby w zbiorniczku nie było widac płynu

2. zalewamy zbiorniczek nowym płynem. Odciąganie starego płynu strzykawką robi się po to aby płuny się z sobą łatwo nie wymieszały, stary płyn zostaje poniżej zbiorniczka i w przewodach, nowy jest juz na górze w zbiorniczku nad nim.

3. trzeba teraz usunać płyn z przewodów, podnieść auto albo tak jak kolega pisał zdjąć każde koło po kolei i odpowietrzać.

4. Na zacisku od wewnętrznej strony jest taki cycek z gumową zaślepką, ten cycek jest wraz ze śrubą. Na cycek trzeba nałożyć gumowy przezrocvzysty wężyk a drugi jego koniec do pustej przezroczystej butelki.

5. kolega pompuje kilka razy wytwarzając ciśnienie w układzie i trzyma wciśnięty pedał, ty lekko popuszczasz srubę na odpowietrzniku i płyn zaczyna wyciekać, jak powoli przestaje wyciekać to zakręcasz odpowietrznik, kolega w tym czasie nie powinien puścić pedału dopóki nie zakrecisz odpowietrznika

6. operację powtarzamy kilka razy aż przez wężyk zacznie lecieć czysty nowy płyn albo po prostu nowy płyn bez żadnych pęcherzyków

7. tak robimy z każdym kołem pamiętajac, żeby zacząć od koła, które jest najdalej oddalone od pompy, czyli najpierw prawe tylne, lewe tylne, prawe przednie i lewe przednie. Trzeba też pamiętać o odpowietrzeniu hydraulicznego siłownika sprzęgła przy skrzyni biegów, on pracuje na tym samym płynie w układzie.

 

Mając na uwadze, że wymiana kosztuje ok 100 PLN z płynem to sam nie wiem czy by mi sie chciało robić to samemu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

czy sam czy nie sam warto pamietać, że płyn jest mocno żrący i jakakolwiek pozostawiona kropla wypala lakier...

 

i jeszcze jedno jak wymieniasz tylko płyn a nie równoczesnie klocki to nie zalewaj płynu do poziomu maks. , zużyty klocek obniża poziom płynu (przesuwa się tłoczek) a przy późniejszej wymianie na nowe klocki musisz wepchnąć tłoczki...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
jak wymienić samemu i jaki płyn ? - nie wiem jaki jest teraz, reset komp. znam

pozdrawiam

 

Z tytułu gwarancji robiłem to w ASO. Cena za płyn i robociznę to 300 pln. Trwało to ok. 40 minut.

 

Pracownik odkręcił korek z czujnikiem ze zbiorniczka płynu hamulcowego i nakręcił korek od urządzenia służącego do wymiany płynu.

 

Następnie udał się do najbardziej oddalonego koła od pompy założył rurkę i odkręcił odpowietrznik i poczekał aż zacznie lecieć świeży płyn. Zrobił to odpowiednio dla pozostałych kół. Nie zdejmował kół. Auto było na podnośniku.

 

Na samym końcu zrobił to samo przy wysprzęgliku.

 

Kwotę 300 pln da się jeszcze jakoś przeżyć i nie trzeba sie brudzić przy aucie :cool2:

  • 2 lata później...
Opublikowano

"Trzeba też pamiętać o odpowietrzeniu hydraulicznego siłownika sprzęgła przy skrzyni biegów"

 

A to w jaki sposob sie robi ?

Opublikowano

ja mam pytanie troche zwiazane w tematem a nie chce tworzyc nowego. Dlaczego wszedzie gdzie ide i rownierz z tego co wyczytalem na tym forum wszyscy leja DOT 4.0 a nie DOT 5.1 bo w ksiazsce serwisowej jak do kazdego systemu hamowania z ABS zalecaja 5.1.

 

Nie widze poza cena innych plusow DOT 4 nad dot 5.1. Wyczynowy DOT 5.1 jest faktycznie 2x lub 3x drozszy od wyczynowego dot 4 ale juz normalny DOT 5.1 ktory generalnie jest bardzo blisko wyczynowego dot 4 kosztuje tyle samo. Za to roznica w dzialaniu ABS jest odczuwalna natychmiast (przeszedlem z plynu dot 4 na dot 5.1 niedawno)

 

Czy poza cena sa inne wlasciwosci ktore mi umknely na korzysc DOT 4 ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
"Trzeba też pamiętać o odpowietrzeniu hydraulicznego siłownika sprzęgła przy skrzyni biegów"

 

A to w jaki sposob sie robi ?

 

Zdejmujesz oslony skrzyni i przy wysprzegliku jest taki sam "cycek" odpowietrzajacy jak przy szczekach hamulcowych.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.