Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wiem, że temat odmy w M54B30 to temat rzeka ale postudiowałem wiele a i tak mam dylemat. Otóż założyłem kompresor do samochodu i jak podepnę odpowietrzenie odmy tak jak Bóg przykazał przed kompresor to na wyższych obrotach kompresor "wysysa" mi olej. Mam założony Oil-catch tank i w nim olej się nie zbiera (czasem tylko taka tłusta woda). Obecnie odpowietrzyłem odme w atmosferę ale wybieram się do Niemiec i mam lekkiego cykora żeby mi tam jakiegoś mandatu nie wlepili. Stąd moje pytanie:)

 

Czy w układzie odma - OilCT - dolot można założyć dodatkową odme która wyłapywała by nadmiary oleju z którymi nie radzi sobie tradycyjna odma? Może można założyć jakąś z seryjnie doładowanego samochodu o innej budowie niż ta z E46. Kombinował ktoś takie cuda? Jest sen się w to bawić i czy zda to rezultat? :D

Proszę o merytoryczne wypowiedzi nie takie, że może mam przedmuchy i żebym sobie remont silnika zapodał:)

Pozdrawiam i z góry dzięki za merytoryczne odpowiedzi.

Opublikowano
W dieslach spotkałem się z przypadkami zasysania oleju przez turbinę wtedy gdy silnikowi brakowalo powietrza np wtedy gdy była przypchany filtr powietrza.
Opublikowano

ja bym zostawił atmosferyczną... praktycznie zerowe prawdopodobieństwo, że silnik wpadnie w pętle.

OT:

Masz tam Vortecha czy Eatona?? Lub coś innego??

Opublikowano
ja bym zostawił atmosferyczną... praktycznie zerowe prawdopodobieństwo, że silnik wpadnie w pętle.

OT:

Masz tam Vortecha czy Eatona?? Lub coś innego??

 

Vortech V1.

 

Rozwiązanie z atmosferą hmmm.. Trochę obciachowo wygląda jak dymi z przodu spod maski. Mimo wszystko wolałbym mieć to złożone jak należy. Może jest jakieś rozwiązanie żeby tylko na jałowym zasysał w dolot a później w atmosferę?:)

 

"praktycznie zerowe prawdopodobieństwo, że silnik wpadnie w pętle." - o co kaman?

Opublikowano
no to musiałbyś zaprojektować jakąś elektroniczną przepustnicę dla odmy, aby na jałowcu otwierała drogę przedmuchom a zamykała przy obciążeniu. Jak coś takiego wykonać?? nie mam zielonego pojęcia. Albo zastosować twardszą sprężynę w odpowietrzniku, ale to już ogromne ryzyko "dmuchnięcia" uszczelnień. Jeśli mówiłeś, że przy mocniejszym obciążeniu zasysa olej to w pewnym momencie mogłoby dojść do tego co się dzieje w jednostkach doładowanych z uszkodzoną turbiną, czyli ssanie oleju do dolotu i jego spalanie... i tak aż do wyczerpania zapasów :wink: Jakie doładowanie wytwarza ta V1?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.