Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W E60 miałem nawigację Business, która pokazywała tylko strzałki i ikony rond, skrzyżowań itp. W F10 w Polsce jest dostępna tylko nawigacja Professional charakteryzująca się m.in. szerszym wyświetlaczem niż w wersjach bez nawigacji. Byłem pewien, że dziwnego tworu pod tytułem nawigacja Business nie ma. Tymczasem miałem okazję jechać we Francji taryfą F10 525d z małym wyświetlaczem i nawigacją z pięknymi kolorowymi mapami. Okazało się, że to nawigacja Business, która tam jest normalnie dostępna. Ciekawe czy ma mapę Polski a jeśli tak to czemu u nas jej nie sprzedają?

 

Z innej beczki - 525d brzmi równie ładnie jeśli nawet nie bardziej miękko niż benzynowe 523i.

Opublikowano

Czołem!!

Zrezygnowałem przy zakupie z nawi Professional ze względu na cenę (chyba samego wyświetlacza!!!) na rzecz małego ekranu przygotowanego do zainstalowania nawi Bussines za stosunkowo mniejsze pieniądze. Niestety Polska jeszcze nie otrzymała stosownego oprogramowania lecz w (podobno) niedługim czasie będzie można stosowne mapy zainstalować. Wypytałem dokładnie o szczegóły ze względu na to, że w Mercedesie mieli podobna sytuację ( duża nawi - 12 tys, mała 4 tys.) Prawdopodobne będzie to działało (sprzedawca ma w stosunku do mnie długoterminowe zobowiązania więc raczej nie wprowadzał mnie w błąd)

Pozdrawiam

Opublikowano

Powiedzieli, że nie ma jeszcze map Polski czy nie ma jakiegoś oprogramowania? Ja to widziałem działające a w cenniku gdy swoją zamawiałem na pewno business nawi nie było.

 

Jak E60 odbierałem w maju 2006 to mapa Polski miała być już na jesieni. Tylko zapomnieli dodać, że jesieni 2009... Przy każdej copółrocznej aktualizacji tak przez 3 lata miała się "już" pojawić. Sprzedawca tu nic nie jest w stanie pomóc. Nie ma bo nie ma, bo BMW nie zrobiło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to drodzy koledzy jedynie problem naszego kraju i polityki BMW w stosunku do polskich klientow. Zamowilem BMW w salonie w Londynie ( czekam jeszcze 2-3miesiace) z Navi Prof. Tam oferowany jest pakiet w ktorym za okolo 9k pln dostaje sie ( Media package): duza navi, sterowanie glosem, telefon bluetooth, BMW assist, BMW assist online portal, internet. U nas oczywiscie sama Navi wiecej kosztuje i ludzie kombinuja jak tu nie dac sie wydy... Mamy otwarty europejski rynek nie trzeba dawac sie golic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kwestia to jedna kwestia - cena navi jest kosmiczna

 

inna kwestia, to same mapy - nie wiem jak z dostepnoscia najnowszych map na polske (tych na dysku twardym), ale np. w usa mapy sa, tylko, ze jest generalnie problem z oprogramowaniem (pewnie algorytmami), ludzie wyklinaja na forach na czym swiat stoi, navi prowadza ich czasem idiotycznymi drogami

 

dochodzi do kuriozalnej sytuacji, gdy w samochodzie z navi za 1,9k $ trzeba jechac z tomtomem za 150$

 

pewne zamieszkanie wynika po czesci z faktu, iz bmw przeszlo z dostawcy map Navteq na Tele Atlas (ktory BTW jest dostarczycielem map do tomtom i urzadzenie za 150$ prowadzi lepiej niz to za prawie 2k $)

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja w e60 po liftingu i navi biusness mam strzałki po lewej stronie a większość wyświetlacza mam mapę jak w prawdziwej navi . Może dopiero po lifcie f10 dojdzie do takiego samego wniosku :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

za wielka woda chodza sluchy, ze jest problem z czesciami do wersji bez navi ze wzgledu na japonskie perturbacje - dlatego bmw us zacheca do brania navi

 

ciekawe co na to bmw polska - w polsce pewnie nic nie slyszano o problemie z czesciami :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
System NAVI Professional to nie tylko większy ekran, ale i dysk twardy do systemu muzycznego. Nie warto brać nawigacji business z zachodu gdzie jest dostępna, zwłasz cze, że może być problem z mapą polski. Duża mapa jest BARDZO wygodna - polecam! :cool2:
George Wind
Opublikowano

Wszystko fajnie, tylko że ta nawigacja kosztuje tyle co np ten samochód (tu niech każdy sobie wpisze swoją zabawkę za 11 tysięcy PLN) a i tak nie ma radarów (chyba) ani funkcji typu Traffic:

 

131-3170b_IMG.jpg"

 

To ja wybieram Automapę z Trafficiem i Miatę. :) :) :)

Opublikowano

trafic jest, ale za granicą zachodnią polski

na radary jest antyradar

w tomtom miałem w/w radary i pikało co 5 minut...

wibierzcie NAVI Professional zamiast skóry albo debilnych felg 18-20 cali!!!

George Wind
Opublikowano
trafic jest, ale za granicą zachodnią polski

na radary jest antyradar

w tomtom miałem w/w radary i pikało co 5 minut...

wibierzcie NAVI Professional zamiast skóry albo debilnych felg 18-20 cali!!!

 

myślę, że przy takiej kwocie [całego auta] 10 000 zł różnicy nie gra jakiejś specjalnej roli, więc wybieranie między skórą a navi byłoby moim zdaniem dziwne :)

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano
trafic jest, ale za granicą zachodnią polski

na radary jest antyradar

w tomtom miałem w/w radary i pikało co 5 minut...

wibierzcie NAVI Professional zamiast skóry albo debilnych felg 18-20 cali!!!

 

myślę, że przy takiej kwocie [całego auta] 10 000 zł różnicy nie gra jakiejś specjalnej roli, więc wybieranie między skórą a navi byłoby moim zdaniem dziwne :)

 

Pewnie że niby nie gra roli. Ale to jednak 10 000 zł. Dla mnie jedynym hamulcem dla niekupienia navi pro w f10 byłoby to, że "nie wypada". Patrząc zupełnie racjonalnie, ta navi nie jest ani dokładna ani tania ani mega funkcjonalna (brak fotoradarów). Za te 11 000 kupujesz przenośną jaką chcesz i zostaje 8000 w kieszeni, które przeznaczasz na co tylko dusza zapragnie... Aha i pewnie update fabrycznej kosztuje też pięknie...

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
jeszcze raz powtarzam, że nawigacja PROFES to także różne dodatkowe funkcje!

 

Masz rację - to także dysk twardy. Ale substytutem tego jest ipod/inny player + złącze ipod/usb (i tak bankowo każdy tą opcję zamawia). Nie zrozum mnie źle, generalnie nie ma niczego złego w płaceniu 10k za navi fabryczną, nie chodzi o to że próbujemy piętnować tych, którzy taką opcję zamówili. Ale jej funkcjonalność i jakość jest dyskusyjna i jedynym argumentem "za" dla mnie jest estetyka konsoli z dużym ekranem.

 

Z czystej ciekawości: orientuje się ktoś, czy przy zamówieniu Night Vision lub surround view z automatu dostajemy duży ekran czy może to jest tak, że NV występuje tylko w połączeniu z navi pro ?

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
trafic jest, ale za granicą zachodnią polski

na radary jest antyradar

w tomtom miałem w/w radary i pikało co 5 minut...

wibierzcie NAVI Professional zamiast skóry albo debilnych felg 18-20 cali!!!

 

myślę, że przy takiej kwocie [całego auta] 10 000 zł różnicy nie gra jakiejś specjalnej roli, więc wybieranie między skórą a navi byłoby moim zdaniem dziwne :)

 

Pewnie że niby nie gra roli. Ale to jednak 10 000 zł. Dla mnie jedynym hamulcem dla niekupienia navi pro w f10 byłoby to, że "nie wypada". Patrząc zupełnie racjonalnie, ta navi nie jest ani dokładna ani tania ani mega funkcjonalna (brak fotoradarów). Za te 11 000 kupujesz przenośną jaką chcesz i zostaje 8000 w kieszeni, które przeznaczasz na co tylko dusza zapragnie... Aha i pewnie update fabrycznej kosztuje też pięknie...

Sa fotoradary, przynajmniej ja je mam, i Polska rowniez jest ;)

Opublikowano

Polska wiem że jest, bo zdarza mi się używać w X1 (stąd wiem że niezbyt dokładna).

 

Masz już navi CIC czy CCC? Zapewne nie ma powiadomienia, jedynie ikony na mapie?

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

Mam ta na plyty, bez twardziela.

Tak tylko ikony na mapie, ale zwsze cos - generalnie smiem twierdzic ze navigacja w BMW ogolnie o kant d...y mozna potluc i zwykly TomTom jest 100 razy lepszy.

Musialem zmienic na wersje z 2010 roku bo na 2011 nie bylo POlski, a bede potrzebowal.Za to teraz mapy UK sa do kitu bo bardzo niedokladne i po kodzie ciezko cos znalezc, trzeba znac nazwy ulic - porazka.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

Nawigacja jest dostępna na tzw "mały ekran" z mapą Polski i można dokonać montażu .

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Opublikowano

Montaż Business jest bez sensu ponieważ jest mała różnica cenowa w zakupie a i tak trzeba zakupić kod z BMW do aktywacji navi pod VIN. Emulatorów jeszcze nie zrobiono.

 

W salonie montaż jest nie możliwy , można zrobić aftermarket i zakodować bez problemu pod Vin auta.

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Opublikowano

nawigacja business chyba w żadnym modelu nie była dostępna w Polsce. Przecież jesteśmy dużym, dumnym europejskim narodem i nie będziemy się rozmieniać na drobne z jakimiś nieprofesjonalnymi urządzeniami. W końcu u nas każdy jest profesjonalistą w swoim fachu :), zaś sama nazwa biznes odrazu ociera się o tzw. badylarstwo, spekulanctwo, co w dobie kryzysu źle się kojarzy :)

 

Tylko zgniły zachód ma do wyboru dwie wersje nawigacji Pro i tańsza o ok. 1000 euro business.

 

Mapy (a nie tylko strzałki) w nawigacji business pojawiły się już ok. 2008r. Ojciec w swoim e61 '08 ma nawigację business, która nawiguje zarówno strzałkami jak i całkiem estetyczną kolorową mapą. Widok tylko z góry. Mapa polski pod e60 pojawiła się w 2009r.

W 2008r. nawigacja business była o tyle kłopotliwa, że celem uzyskania widoku mapy DVD musiało znajdować się w samochodzie i uniemożliwiało słuchania płyt CD (problem rozwiązuje wejście USB). Po wyjęciu płyty nawigacja posługiwała się tylko strzałkami.

 

W swoim e90 '10 mam również nawigację business, jednak jest już ona wyposażona w twardy dysk, na którym znajdują się mapy. Nie ma więc konieczności wożenia ze sobą płyt DVD. Grafika nawigacji (jak i całego interfejsu iDrive) jest bardzo ładna i zdecydowanie nowocześniejsza niż w starszym niecałe dwa lata e61.

 

System pro różni się nie tylko wielkością ekranu, ale posiada również możliwość zgrywania płyt na twardy dysk (niestety tego nie ma business), ma lepszą mapę (widok w 3D, podczas gdy w business widok jest z góry lub perspektywiczny), poza tym w pro jest możliwość rozbudowania o tuner TV i pewnie kilka innych rzeczy, o których mój ograniczony umysł nie ma bladego pojęcia. Zaznaczę również, że mapę Polski zgrali mi u dilera przed odebraniem samochodu kupionego w PS.

 

Tak podsumowując - do codziennego użytku nawigacja business jest całkowicie wystarczająco i działa naprawdę fajnie. Dlatego dziwię się, że ta opcja jest niedostępna na naszym rynku, bo zamiast wydawać dodatkowe 4.000 zł na dopłatę do wersji pro wolałbym w tej cenie zamówić nagłośnienie Logic 7 :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Ja mam PRO i dla samej możliwości zgrywania płyt na dysk należy ją kupić. Poza tym tryb podzielonego ekranu to też super sprawa - przy zjazdach na autostradach pojawia się wtedy znakomity diagram pokazujący jak jechać.
George Wind

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.