Skocz do zawartości

E60 520D Obroty na biegu jalowym - rosna na sprzegle


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukalem ale nie mpoglem znalezsc.

Zastanawia mnie jedna rzecz po pierwsze jak zapale samochod po nocy to przez jakis czas lekko nim potrzasnie co jakis czas (ale tylko jak jest zimny).

Po drugie zauwazylem ,ze na biegu jalowym jak wcisne sprzeglo to obroty silnika delikatnie ida do gory i pracuje rowniej jak bez sprzegla - do tego ciszej.

Samochod ma przejechane 63 k mil - czy moze to byc dwumasa, albo kolo pasowe, a moze cos innego?

Jak co mam gwarancje, ale nie chce jechac do serwisu bez powodu, moze jestem troche przewrazliwony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o bieg jałowy i podnoszące się obroty po wciśnięciu sprzęgła to u mnie jest podobnie i słyszałem że u innych również.
Opublikowano
Ja też tak mam z tymi obrotami. Po wyrzuceniu na luz obroty spadają żeby tylko spełniać wyśrubowane normy emisji a ponieważ przy takich obrotach moc i moment są bardzo niskie, wysprzęglenie daje wyraźny sygnał silnikowi: zaraz będę ruszał, podnieś obroty...
Opublikowano

Pytanie z innej beczki bo nie chce nowego tematu zakladac.

Czy te kreski po 4.5 tys obrotow na obrotomierzu nie powinny sie czasm ruszac i obnizac jak temp silnika osiagnie odpowiednia temperature?

U mnie stoja caly czas w tej samej pozycji.

Opublikowano
Nie tylko podczas wciskania sprzęgla rosną obroty (a raczej należaloby napisać wracają do poziomu roboczego). Zwróć uwagę np stojąc w korku, że po calkowitym zatrzymaniu samochodu obroty również spadają. Wystarczy jednak, że auto zacznie się toczyć - nawet bez sprzegła a obroty natychmiast wracają do poziomu "normalnego". Stąd efekt falowania na biegu jalowym
Opublikowano
Kreski pokazujące graniczne obroty zmieniają się wraz ze zmianą temperatury silnika. U mnie pomiędzy silnikiem zimnym (najwięcej kresek) a rozgrzanym (tylko 3 kreski widoczne) jest jakieś 1000 obrotów różnicy.
Opublikowano
podobno po lifcie nie ma

 

Ja też mam kolego 520D LCI i u mnie kreski też stają cały czas tak samo. Zero ruchu czy na zimnym czy na ciepłym :cool2: .

Opublikowano

Ja u siebie jak wcisne sprzeglo to wyraznie slysze, ze silnik pracuje z nieco wiekszym obciazeniem ale nie zauwazylem zeby obroty wzrastaly. Myslalem, ze moze byc to lozysko oporowe, albo dwumas. Uznalem, ze poczekam i zobacze co bedzie dzialo sie dalej.

 

Co do kresek to mam 525d po lifcie i nie ma u mnie czegos takiego.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Mam bmw 520 D i mam tez taki problem a nie mialem , obort spadaja a jak wcisne sprzegla to sie podnosza co to moze byc?

juz wyminilem dwumas przepustnice co jeszcze....

Opublikowano

Radze przeczytac caly watek ;)

Z tego, co koledzy napisali, to jest to normalna rzecz.

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano

kolego nie potrzebnie wydajesz pieniądze..

ten model samoczynnie zmniejsza obroty gdy stoisz, gdy zamierzasz ruszyć naciskasz sprzegło obroty się nieco podnosza, a wszystko po to by zmiejszyć zużycie paliwa, zmniejszyć emisje CO oraz ulatwić ruszanie :)

po takich akcjach ludzie twierdza że bmw jest drogie w utrzymianu :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.