Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A pytanie? :)

:shock: :?:

 

No bo napisałeś twierdzenie ze znakiem zapytania :) Ale Ci odpowiedziałem więc nie bądź taki :shock: ;)

"co za tym idzie możliwe że to koło pasowe ... się wysrało ?"

powiedzmy że brzmi to jak pytanie twierdzące :P

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zatem: możliwe, że się "wysrało" ale nie koniecznie :)

 

Musiałbyś na nie popatrzeć z bliska i zobaczyć, czy ma jakieś pęknięcia, czy wibruje jak pracuje itd. Bo wymiana na pałę się nie opłaca (wiem to z autopsji). Też wymieniałem bo mi drgało i hamsko auto gasło a okazuje się, że to nie było powodem. Nie są też powodem klapki (lub ich brak). Mam je w nowym kolektorze a jak się okazało nie miałem ich w starym.

 

Przypuszczam, że może to być stara poduszka silnika albo (i tu totalnie gdybam) może wyciągnięcie łańcucha rozrządu... A masz tak, że jak go przegonisz i później sobie pracuje na wolnych obrotach, to tak sobie delikatnie poklepuje jakby był z grupy wieśwagenów?

Opublikowano
A masz tak, że jak go przegonisz i później sobie pracuje na wolnych obrotach, to tak sobie delikatnie poklepuje jakby był z grupy wieśwagenów?
Nie nie... po przegonieniu spokojnie dyszy jak na 6garów przystało :wink:

 

 

Co do tego szapania silnikiem.. pewien mechanik powiedział mi że to może po prostu napinacz paska wieloklinowego.. ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć..

 

poduszki może mają jakiś wpływ na kołysanie silnikiem a co za tym idzie karoserią, ale nie wydaje mi się żeby ich wymiana uspokoiła też te gwałtowne ruchy wału korbowego po zgaszeniu.

Opublikowano
Odnośnie napinacza - mam go do wymiany, ale nie sądzę, żeby szarpnięcie całym autem mógł spowodować taki malutki element i na takim pasku.
  • 2 lata później...
Opublikowano

odnosnie koła pasowego...

moje auto to e60 530d aut.

czy podczas jazdy koło pasowe moze powodowac wibracje np w przedziale obrotow 1300-1800 ?

na postoju nie czuje nadmiernych drgan, jest wyczuwalne leciutkie drganie

podczas jazdy w ww. przedziale obrotow czuc czasami delikatne wibracje, drgania od strony silnika, nie jest to moze zbyt uciazliwe ale chcialbym to wyeliminowac

poduszki pod silnikiem byly wymieniane

czy moze to byc objaw kola pasowego ? na pierwszy rzut oka nie widac zadnych drgan podczas pracy koła, nie zauwazylem tez pęknięć

z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Opublikowano
Poduszki oryginalne wstawiałeś? Bo jeśli jakieś niehydrauliczne zamienniki, to najpierw tu szukaj powodu.
Opublikowano

Poduszki byly to zamienniki, z tego co pamietam Febi, zakladam ze powinna spelniac jakies normy , moze bedzie miala krotsza zywotnosc (wymienilem je mniej niz rok temu) ale czy od razu bylyby niesprawne ? P{o wymienie poduszek czuc bylo duzo mniejsze drgania przy wylaczeniu silnika ale wystepuja one w jakims stopniu caly czas

najbardziej denerwuje mnie zjawisko delikatnych wibracji przy jezdzie autem (odczuwalne przy obrotach ponizej 2000), jest to automat, na P nie czuc zadnych moncniejszych drgan chociaz jakies bardzo male wibracje na kierownicy sa ale nie wpadlbym raczej na to ze to cos dziwnego w dieslu, no chyba ze w idealnym dieslu 530 nie powinno sie odczuwac jakichkolwiek najmnijeszych wibracji, nie wiem bo nie mam porownania, wczesniej jezdzilem beznzynowym e46 328 i tam oczywiscie bylo duzo ciszej i bez jakichkolwiek drgan, szczerze mowiac bardoz tesknie za bezproblemowoscia tamtego auta jesli chodzi o kwestie silnika/jego osprzetu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź konwerter w skrzyni,on powoduje też wibracje jak zaczyna padać.
Opublikowano

Ososbiscie nie montowalem poduszek, jedynie kupilem je na czescidobmw, byly to poduszki febi ze zgadzajacym sie numerem czesci seryjnej

z tego co pamietam chyba mialy podlaczenie do tego systemu poziomowania

(nie wiem tylko czy dziala to na zasadzie pneumatyki czy jest jest tam jakis plyn/olej)

szczerze mowiec nie wiem w jaki sposob sprawdzic dzialanie poduszek...

Zdaje sobie sprawe ze znbaczenia tego elementu i dlatego go wymienilem, po wymianie w duzym stopniu zmalalo telepanie autem przy gaszeniu

moim pytaniem jest czy kolo pasowe moze powodowac wieksze dragania podczas jazdy (niski zakres obrotow) niz na postoju ?

Opublikowano

No pewnie, że może. Skoro to tłumik drgań ;)

 

Tak w 3minuty znalazłem dość fajny artykuł.

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/2058/kola-pasowe-z-tlumikiem-drgan-skretnych.html

 

A tak przy okazji to wymieniłem 530d na GS 450h i w końcu odpoczywam od napraw, wymian kolektorów, turbin, kół pasowych, rolek, poduszek itp a przy tym przyspiesza do setki w poniżej 6s i lata nawet 270-280km/h. Polecam ;)

 

Ale to za duże OT. Sprawdź metodą na mazak i ogólnie jego stan, czy jest spękane, jeśli nie, to nie wiem, czy warto się przejmować. To jest diesel i drgania na pewno będzie jakieś przenosił, to nie V8 benzyna. Przy kolejnym przeglądzie znowu sprawdź stan i już. Może być jeszcze stan pozostałych rolek i napinacza, może być pewnie nawet łożysko w alternatorze i kto wie, czy nie w klimie, może jeszcze poduszka pod skrzynią, albo masz wybity łącznik na wale i Ci przenosi jakieś drgania przy danej prędkości obrotowej, choć ma mały związek z prędkością obrotową.

Opublikowano

Odpoczecie od napraw w e60 530d to mila propozycja, zdaje sobie sprawe ze auto ma swoje lata i przebieg ale to nie moje pierwsze bmw z takim przebiegiem i w takim wieku

poprzednie e46 328 nie mialo takich problemow/ilosci napraw ktore sa niby standardowe usterki nazwyne przez niektorych zwykla eksploatacja...

Niestety ale zapewne zostane przy Bmw... nastepne bedzie napewno benzynowe (to w sumie tez taie mialo byc ale postanowilem zaeksperymentowac)

Koło kupie dzisiaj nowe i wymienie, napisze czy cos sie zmienilo

Pozdrawiam

Opublikowano

Koło pasowe zostalo wymienione (Corteco).

Zmiany na plus, tzn wibracje podczas jazdy wydaje mi sie ze ustaly, wydaje mi sie ze podczas wylaczania silnika wibracje sa jeszcze mniejsze ale caly czas wyczuwalne (wymontowane sa klapki w kolektorze moze to dla tego)

Koło pasowe miało wyczuwalne luzy po zdemontowaniu (przed wymiana nie widac bylo na oko pekniec itp)

Wymienione zostaly przy okazji 4 sruby mocujace koło

Pozdrawiam

Opublikowano
Z tymi klapkami to nie uważam, że jest wszystko jedno. Ja kupiłem auto z wymontowanymi i zmieniłem na nowy kolektor z BMW. Auto inaczej się zachowywało i gasło po tym. Niepotrzebne rzeźbienie.
Opublikowano

Mi padło w trakcie wizyty u rodziny 300km od domu, straciło się ładowanie wspomaganie i zaczęło piekielnie dymić spod maski.. a ja pierwsze słowa ku*** m*Ć znowu pasek albo cos gorszego :P ale okazalo się że to koło, a w sobote nigdzie bym nie dostał jak nie na szrocie, kupiłem używkę w bdb stanie za 250zł i chula do dziś a oryginal to oryginal :D(przejechane na nim 18tys)

Co do klapek kolektora to ja je wywaliłem od razu po zakupie auta bo lało z nich na silnik i były w oplakanym stanie, silnik chodzi równo i nic sie nie dzieje, ale nie mam porównania jak mogłoby być z nimi, nowego nie kupię bo już mam dosyć wydatków na to auto :/ ostatnio to tylko z konta znikaja tysiące... nie setki :P

  • 4 lata później...
Opublikowano

Panowie.

Dzisiaj i mnie ten problem spotkał. Koło pasowe (najprawdopodobniej) zakończyło swój żywot.

Po zatankowaniu odpaliłem samochód, po chwili włączyłem klimę. Zatrzęsło i po chwili pojawił się komunikat o błędzie Dynamic Drive'a a następnie błąd ładowania.

Dodatkowo po chwili poczułem mało przyjemny zapach palonej gumy. Kierownica ledwo się kręciła.

Po zgaszeniu silnika i zapaleniu na nowo (bez klimy) błędy nie wyskoczyły i dojechałem 1.5km do domu.

Zamówiłem już koło pasowe Corteco, pasek Boscha (6PK2080). Zastanawiam się nad zakupem CORTECO ŚRUBY KOŁA PASOWEGO BMW E46 E60 E90 3.0 D. Koszt 70zł. Brać od razu do kompletu?

Czy poza tym, jak już samochód będzie rozbebeszony, to warto wymienić jeszcze jakiś pasek (klimy?) albo napinacz (alternatora, klimatyzacji)?

Samochód to 530d, w automacie, 218KM.

Dzięki Panowie :)

Opublikowano
Witam! Przez cały wątek nikt nie poruszył kwestii zamykania się klapy gaszącej w trakcie wyłączania silnika. Niektórzy nazywają ów klapę przepustnicą co oczywiście jest błędem. Łatwo to zweryfikować nawet samemu bo widać czy działa z miejsca kierowcy jak jest otwarta maska. Jeśli jest padnięta to w trakcie gaszenia telepie silnikiem. Sprawna zamyka dopływ powietrza na sekundę może dwie i dzięki temu silnik miękko staje.
Opublikowano
Co ma klapa gaszaca wspólnego z kołem pasowym?? :shock:

Nic...

Napisałem wyraźnie, że klapa powoduje drgania gdy nie działa. Kilka osób napisało w tym wątku, że przy gaszeniu silnika telepie. Więc warto sprawdzić.

Opublikowano
Musisz ocenić kondycję części. Pasek jeżeli jest stary to warto wymienic resztę sprawdzić bez sensu wymieniać dobre części. Tym bardziej że wszystko jest na wierzchu.
Opublikowano

Paski były wymieniane razem z kołem pasowym około 4-5 lat temu przez poprzedniego właściciela - mojego kolegę.

W sumie paski to nie jest gigantyczny koszt, zamówiłem i ten od alternatora i od klimatyzacji + napinacz od alternatora (osprzęt INA).

Mam nadzieję, że trochę dzięki temu posłuży.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

nie chcę zakładać nowego tematu, więc podepnę się pod istniejący.

Chciałbym uzyskać informację, czy kończące się koło pasowe może generować hałas w postaci stukania?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.