Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pi x oko wiem jak ocenić stan koła pasowego. Ale czy ono może być przyczyną rozładowywania się akumulatora? Albo jego niedoładowywania? Paski, rolki i napinacze mam wymienione.

 

Druga sprawa, dlaczego na allegro widzę te koła do kombi 3,0D 218KM a do sedana już nie, dopiero do większej mocy? Czy to jest inna konstrukcja? Przecież to bez sensu :)

 

Czy tylko poprzez organoleptyczne wybadanie czy koło ma pęknięcia można sprawdzić, że pada?

 

Acha i czy można stosować jakikolwiek zamiennik, typu CORTECO? Czy jest to kolejny element, którego lepiej nie podmieniać? Kto produkuje oryginał?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam,

Pi x oko wiem jak ocenić stan koła pasowego. Ale czy ono może być przyczyną rozładowywania się akumulatora? Albo jego niedoładowywania? Paski, rolki i napinacze mam wymienione.

 

u mnie jak się zerwało to nie było wspomagania i rzucało silnikiem - na postoju, podczas jazdy było ok.

czytałem, że częściej nie ma ładowania i nie działa klima - są pewnie na innym pasku, nie pamiętam teraz

więc moja odp. brzmi: może się tak dziać

 

skąd takie podejrzenia, aku Ci pada? może się skończył?

 

Druga sprawa, dlaczego na allegro widzę te koła do kombi 3,0D 218KM a do sedana już nie, dopiero do większej mocy? Czy to jest inna konstrukcja? Przecież to bez sensu :)

 

sprawdź sobie tu: http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl

 

po nr VIN jaki jest kod Twojego koła pasowego i sprawdź jakie kody są umieszczone w aukcji. IMHO sedan czy kombi nie ma znaczenia - wg. mnie ważne są wersja silnika, rocznik, active steering, i inne elementy, występujące w aucie, napędzane przez paski/koło

 

Czy tylko poprzez organoleptyczne wybadanie czy koło ma pęknięcia można sprawdzić, że pada?

 

chyba tak, u mnie na serwisie 500km przed zerwaniem koła niby było widać pęknięcia, ale "miało" jeszcze pochodzić :D

niestety to widać tylko od dołu, po zdjęciu osłony

 

Acha i czy można stosować jakikolwiek zamiennik, typu CORTECO? Czy jest to kolejny element, którego lepiej nie podmieniać? Kto produkuje oryginał?

 

bez konsultacji z "moim" warsztatem zakupiłem w/w koło i jeżdżę 12k już, szefu nie zakłada nieoryginalnych części, ale powiedział, że koło będzie OK - ja to potwierdzam póki co. Na forum koledzy piszą, żeby się nie pakować w zamienniki bo różnica jest niewielka - moje koło kosztowało 900 PLN brutto.

 

Pozdrawiam

również

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano

 

skąd takie podejrzenia, aku Ci pada? może się skończył?

 

Aku się kończy codziennie :) Poza tym przy gaszeniu szarpie mi silnikiem jak przy uszkodzonym kole dwumasowym (mam automat). No i przebieg na poziomie 200k a wcześniej to koło nie było wymieniane.

 

chyba tak, u mnie na serwisie 500km przed zerwaniem koła niby było widać pęknięcia, ale "miało" jeszcze pochodzić :D

niestety to widać tylko od dołu, po zdjęciu osłony

 

Nie mam osłony, co jest jedynie w tym przypadku plusem :) Ktoś kto mi sprzedawał auto chyba je sobie przełożył :( Jeśli ktoś ma na zbyciu, to chętnie zakupię, bo troszkę się boję tych zamienników z allegro

 

bez konsultacji z "moim" warsztatem zakupiłem w/w koło i jeżdżę 12k już, szefu nie zakłada nieoryginalnych części, ale powiedział, że koło będzie OK - ja to potwierdzam póki co. Na forum koledzy piszą, żeby się nie pakować w zamienniki bo różnica jest niewielka - moje koło kosztowało 900 PLN brutto.

 

Muszę to jeszcze głęboko przemyśleć. Różnica w cenie jest ORI 1500zł CORTECO ok 700-900zł, to jest jednak dwa razy...

 

Bardzo Ci dziękuję za taką odpowiedź :)

Opublikowano
kolo pasowe jest jednocześnie tłumikiem drgań, więc to rzucanie silnikiem może wskazywać na jego (kola) bliski koniec :(

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano
kolo pasowe jest jednocześnie tłumikiem drgań, więc to rzucanie silnikiem może wskazywać na jego (kola) bliski koniec :(

 

 

I widzi :) czyli jak zawsze moje przeczucia zaczynają się potwierdzać. Dzięki - zaczynam szykować portfel na przyjęcie nowego paragonu :)

Opublikowano

Jakby tak jeszcze ktoś podpowiedział jak ma się CORTECO do oryginału... Na jednej aukcji znalazłem informację, że CORTECO to oryginał w BMW, co wydaje mi się bzdurą, ale...

 

http://allegro.pl/kolo-pasowe-bmw-e90-e60-e65-e66-e46-e90-oryginal-i1557167989.html

 

Co Koledzy myślą?

 

edit: Tak - wiem - regulamin - nie edytowałem posta - biję czołem o asfalt :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zadzwoń do http://www.stando.pl/ tel. 71 387 80 67, co oni Ci powiedzą nt oryginał czy Corteco, wiem, że mieli jakieś zastrzeżenia do Corteco ale nie dopytałem
Opublikowano
Jakby tak jeszcze ktoś podpowiedział jak ma się CORTECO do oryginału... Na jednej aukcji znalazłem informację, że CORTECO to oryginał w BMW, co wydaje mi się bzdurą, ale...

 

http://allegro.pl/kolo-pasowe-bmw-e90-e60-e65-e66-e46-e90-oryginal-i1557167989.html

 

Co Koledzy myślą?

 

edit: Tak - wiem - regulamin - nie edytowałem posta - biję czołem o asfalt :oops:

 

nie wiem jak z kłem pasowym ale gumy pod skrzynią i silnikiem dostarcza Corteco. Sprawdź cene.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Mam mieszane uczucia, słyszałem od paru osób, że im już kilkanaście tys km koło chodzi - troszkę to mało jak na poważną ocenę części...
Opublikowano
W Stando powiedzieli, że Corteco dostarcza do BMW i oni montują właśnie to koło. Mimo, że sprzedają je tylko 150zł taniej, to spokojnie polecają - zwrotów nie mieli.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
dziś w moim 525d zainstalowałem CORTECO, i powiem szczerze, że nie sądzę aby był to ten sam standard co oryginał. Na biegu jałowym wyraźnie na kierownicy teraz czuję wibracje silnika diesla, wcześniej tego nie było, choć należy wziąć pod uwagę że miałem przez dłuższy czas koło na wykończeniu (jeździłem praktycznie do czasu aż nie padło). Cóż... cena idzie tutaj w parze z tym co otrzymujesz. Okazuje się, że nie jest to po prostu zwykła część eksploatacyjna, ale coś na czym nie warto oszczędzać. Na szczęście, jak na razie moje koło CORTECO nie hałasuje i nie sprawia żadnych innych problemów.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Wg. mnie może być więcej powodów tego, że teraz Ci trzepie, min. zwiększona czujność po wymianie :)

 

Żartuję. Ja jeżdżę jakieś 5tys km z tym kołem także nie wiele, ale nie zauważyłem żadnej zmiany i nic się z nim nie dzieje. Corteco to to samo koło co w BMW, tylko bez nazwy Corteco :)

Opublikowano

proste pytanie: czy na biegu jałowym czujesz delikatne wibracje na kierownicy?

ja wcześniej nie czułem, teraz czuję.

może ktoś kto założył oryginał się wypowie...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Ludzie,czy Wy czytacie to co jest na TYM Forum? Już ktoś kiedyś napisał że CORTECO jest zakładane w 1szym montażu w BMWerken.
Opublikowano
A jak Ci napiszę, że mam słonia co z cylindra wyskakuje i królika co na jednym uchu chodzi to też uwierzysz ? Ludzie mogą się mylić i weź to pod uwagę. Nie wszystko co tutaj piszą jest prawdą...
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
juz pisalem kiedys o tym, że w serwisie w ktorym wymieniałem pęknięte kolo powiedzieli ze Corteco jest 150 zl tansze niz oryginal i tak nie dziala, wiec lepiej zalożyć oryginał. Nie dopytywalem o co chodzi, ale coś w tym musi byc.
Opublikowano
niestety ceny się zmieniły. oryginał 1500 + PLN, corteco około 800 PLN i tutaj już się pojawia konkretna oszczędność...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
proste pytanie: czy na biegu jałowym czujesz delikatne wibracje na kierownicy?

ja wcześniej nie czułem, teraz czuję.

może ktoś kto założył oryginał się wypowie...

 

Nie czuję żadnych wibracji ani zmian. Koło zmieniałem profilaktycznie i nie czuję żadnych zmian w pracy samochodu.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie żeby nie zakładać nowego, odgrzeje troszkę ten temat.

 

Mam problem chrobotania silnika i trzepotania karoserią przy gaszeniu i delikatnie przy zapalaniu.

 

Jak silnik jest zimny odbywa się to nieco spokojniej, ale przypuśćmy jak przyjeżdżam z trasy i gaszę w pełni rozgrzane auto jest masakra :cry2:

 

Grzechotanie wydaje mi się dochodzi jakby ze strony samego wału korbowego który pomimo zgaszenia auta kilka razy jeszcze trzepnie.. co za tym idzie możliwe że to koło pasowe (a konkretnie tłumik drgań) się wysrało?

 

Dwumas + sprzęgło wymienione więc odpada.

 

Z tego co wiem to do wymiany mam jeszcze poduszki po silnikiem.

 

Edit: znalazłem filmik na YT który prawie identycznie obrazuje opisany wyżej problem tylko że to chyba 320d:

 

 

Opublikowano

A pytanie? :)

 

Ja przed i po wymianie koła pasowego przy gaszeniu nadal mam taki objaw jak opisujesz. Auto gaśnie bardzo gwałtownie.

Opublikowano
A pytanie? :)

 

Ja przed i po wymianie koła pasowego przy gaszeniu nadal mam taki objaw jak opisujesz. Auto gaśnie bardzo gwałtownie.

 

 

a macie klapki w kolektorze ssącym , czy zostały usunięte ? Bo czytałem , że jeżeli klapki są usuniete to może wystepowac taki podobny objaw głośnego gaszenia

Opublikowano
Mam nowy kolektor ssący, na którym zrobiłem 15-20tys km. Kupiony w BMW i z klapkami. Mimo to gaśnie ostro :)
Opublikowano
A pytanie? :)

 

Ja przed i po wymianie koła pasowego przy gaszeniu nadal mam taki objaw jak opisujesz. Auto gaśnie bardzo gwałtownie.

 

 

a macie klapki w kolektorze ssącym , czy zostały usunięte ? Bo czytałem , że jeżeli klapki są usuniete to może wystepowac taki podobny objaw głośnego gaszenia

 

Ja klapek nie usuwałem..

Opublikowano
A pytanie? :)

:shock: :?:

 

No bo napisałeś twierdzenie ze znakiem zapytania :) Ale Ci odpowiedziałem więc nie bądź taki :shock: ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.