Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja do mostu zalałem tego --> TAF-X 75W-90 GL5

choć stary jeszcze nie wyglądał tak źle jak ten w skrzyni - masakra

Opublikowano

I już po wymianie, stary olej czarny, ciekawe czy z wieku czy z przepracowania.

Obyło się bez problemu i niespodzianek. Problematyczne jest tylko nalanie ostatnich dwóch setek oleju pomimo zmyślnego dzióbka w butelce.

Po prostu nie ma miejsca żeby ją wystarczająco odchylić do góry, więc wspomogłem się strzykawką 100 ml.

 

http://img140.imageshack.us/img140/5582/image096xi.th.jpg

Opublikowano
I już po wymianie, stary olej czarny, ciekawe czy z wieku czy z przepracowania.

Obyło się bez problemu i niespodzianek. Problematyczne jest tylko nalanie ostatnich dwóch setek oleju pomimo zmyślnego dzióbka w butelce.

Po prostu nie ma miejsca żeby ją wystarczająco odchylić do góry, więc wspomogłem się strzykawką 100 ml.

 

http://img140.imageshack.us/img140/5582/image096xi.th.jpg

 

witam

 

a tak z ciekawosci jaki przebieg ma twoje auto , bo musze przyznac że ten twoj olej bardzo czarny, u mnie przy 200tkm miał barwe brązową

Opublikowano
Odkręcasz dwie śruby górną i dolną. Dolna to ta, z której widać wyciek na zdjęciu. Tak jak już kolega wyżej wspomniał pamiętaj o nowych podkładkach. Do mojego dyfra weszło 0,9l i zalałem go olejem Castrlo SAF-X0 (taki ci też polecam). Robota prosta sam dasz radę a i zaopatrz się w jakaś dużą strzykawkę będzie ci łatwiej wlać ten olej. Obok zamieszczam jeszcze zdjęcie porównania oleju nowego oraz zlanego z dyfra po 170000km

 

http://dhf5mq.blu.livefilestore.com/y1pGDIc9ku1tby67mO2703Tj10Vl4FvzLdpMpusZwF0uHsD6kt_3TwGuR5CL_gHYFMLigyE1BrvttjX4SoCKoze8rfWroNfIe79/30072010008%20(640x480)%20(2).jpg?psid=1http://public.blu.livefilestore.com/y1pvegKK9TuGRsKZhn0Bz5NhqVDAgRUSMU5WjNVPUrD-V08LbBsVkJ2jnW2_CntD_LL6QgXRunMtCAnpzPRoitLRA/30072010010%20(640x480).jpg?psid=1

 

 

 

Witam

Chłopaki dziś siedziałem w kanale i zachodziłem w głowę gdzie mam korek spustowy. Na fotkach wstawionych na początku posta przez agora tan dolny i górny mam ale w tym dolnym nie ma żadnego wejścia na klucz. Myślałem że to jakiś kapsel albo zaślepka ale też chyba nie. Jutro zrobię fotkę i wstawię żebyście zobaczyli

Opublikowano
Rozumiem że ja do siebie też mogę użyć Castrol SAF-XJ :?: Przebieg ok 310 tys km, mam teraz w aucie drugi dyfer, zmieniany pół roku temu.
Po co jeździć jak można latać...BMW
Opublikowano

I co wy NA TO ??????????????????????

http://img52.imageshack.us/g/p5040944.jpg/

 

To jest tak jakby jakiś kapsel ale ruszyć się tego nie da- i co dalej ????? Korek wlewowy jest normalnie. Co mi doradzicie, jakie to ruszyć ????. Moze się nie wymienia ale ja profilaktycznie chciałem to zrobić bo lepszy nowy olej niż olej po 170 000 km.

Opublikowano (edytowane)

Z tego zdjęcia można wnioskować że w twoim dyfrze producent nie przewidział wymiany oleju. Istnieje tylko możliwość kontroli stanu i ewentualnie jego uzupełnienie.

Jeżeli w dalszym ciągu upierasz się nad wymianą oleju to masz dwie możliwości tj.

1. Odsysasz olej otworem wlewowym,

2. Odkręcasz pokrywę dyfra.

 

Jak zwykle wybór zależy od ciebie :wink:

Edytowane przez agora
Opublikowano
I co wy NA TO ??????????????????????

 

wejdź na realoem i zobacz pojedyńcze elementy dyfra i wszystko się wyjaśni.

 

Jeżeli w dalszym ciągu upierasz się nad wymianą oleju to masz dwie możliwości tj.

1. Odsysasz olej otworek wlewowym,

2. Odkręcasz pokrywę dyfra.

 

Jak zwykle wybór zależy od ciebie :wink:

 

Aby wyssać odpowiednio olej powinieneś dysponować odpowiednią wysasarką taką do olejów silnikowych, a ona potrafi kosztować, więc jej kupno w sumie mija się z celem :/

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

Tak korek wlewowy odkręcałem bo sprawdzałem w jakim stanie jest olej- troszkę śrubę pokancerowałem ale to nic.

Hmmmm nie wiem co o tym myśleć. Skoro nie ma korka spustowego to może faktycznie wymiana nie była przewidziana.

Pozostaje mi tylko chyba ta maszynka do wysysania oleju ale czy ona jest w stanie odessać dobrze ten stary olej. Nowego wchodzi tak jak piszecie 900 ml ciekawe ile by odessała.

Ciekawi mnie tylko jak sprawa wygląda u innych użytkowników takiego modelu jak mój ???????

 

Na realoem znalazłem to

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=33_1034&hg=33&fg=10. Nr 5 na rysunku to właśnie śruba zamykająca z o-ringiem. Część nr 3 to wyraźnie opisana że śruba sześciokątna. Ciekawe co oznacza śruba zamykająca ???? Może faktycznie niewymienna.

Co wy na to ????

Opublikowano

Jak dobrze ustawisz dyszę odsysarki to odessiesz tak samo olej jakbyś odkręcił korek spustowy.

Jak nie masz dostępu do odsysarki to podjedź na warsztat specjalizujący się w wymianie oleju, na pewno będą mieć takie urządzenie i za parę złoty wymienią ci olej w dyfrze.

Opublikowano

No i już się umówiłem. Jadę na 14 do warsztatu i wysysamy stary olej i zalewam CASTROL 75W-140.

Chłopaki niech ktoś się jeszcze wypowie. Ktoś kto może ma identyczny model. Można by było to porównać. Ciekawa sprawa :norty:

Opublikowano
Już chłopaki po sprawie. Olej wymieniony. Wyssali go tak jak wysysają olej silnikowy i zalany nowy.Też się dziwili że nie ma korka spustowego
Opublikowano
Na realoem znalazłem to

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=33_1034&hg=33&fg=10. Nr 5 na rysunku to właśnie śruba zamykająca z o-ringiem. Część nr 3 to wyraźnie opisana że śruba sześciokątna. Ciekawe co oznacza śruba zamykająca ???? Może faktycznie niewymienna.

Co wy na to ????

 

Z tego wynika, że od 08/2002 faktycznie jest tylko jeden korek (zapewne wlewowy) [ilość 1,a nie 2]. Ja mam Bunię z 06/2002 więc tak na styk :P

Niech się wypowiedzą odnośnie wymiany oleju w dyfrze ci, którzy mają auta po 08/2002.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano
Ja mam auto z 2004r i mam 2 sruby w dyfrze, tyle ze typ dyfra to TYP188 a u Ciebie TYP168. U mnie sruba nalewowa jest z tylu a spustowa z prawego boku.
Opublikowano

Moja to dokładnie 16/12/2002

Powiem wam że to jest ciekawy temat. Niby mała pierdoła a każdy ma inaczej.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej. Ja mam taką bunie ze stycznia 2003 roku i też nie mam korka spustowego... :)

Kolego KOPIK a czemu Ty zalałeś 75W/140? To olej pólsyntetyczny chyba, z tego co ja doczytałem to do naszego dyfra idzie syntetyk 75W/90. Ja taki bedę wlewał.

Opublikowano

do dyfra w 323i tez polecają 75w90...

 

gdy zlewałem swój stary olej, to był mocno czarny...

 

 

przy okazji polecam też zmianę płynu wspomagania kierownicy... również z wiekiem się starzeje...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.