Skocz do zawartości

318i - Olej w tylnym moście


KOPIK

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki mam do wszystkich pytanie. Jak wymienić olej w tylnym moście ???? E46 2002 Touring 143 km. N42. Ostatnio sobie chciałem to zrobić ale po ogledzinach okazało sie że tam jest tylko ta wkrecana śruba do napełniania ale nie widziałem żadnej spustowej.Co wy na to. Szwagier mówił że u niego normalnie jest korek spustowy.A jezeli ogarniemy ten problem to jaki olej mi doradzicie, jaki kupić ??????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna powiedzieć ze profilaktycznie :). Wycieków brak ale może mi troszke wyje. Podobno wymiana mogła by pomóc. Nie wiem tylko jak to zrobić i czym zalać. Sprawdzałem tej olej i nie jest jakis czarny ale nie jest gęsty a chyba taki powinien być. Co o tym sadzicie koledzy ??????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co chcesz wymienić olej w moście ? Masz wyciek, wyje ci most ?

Olej jak najbardziej powinno się wymieniać, bo jak każda substancja organiczna ulega starzeniu się.

Ja jestem po takiej operacji i na pewno to będę powtarzał w regularnych odstępach.

Do spuszczenia oleju, powinieneś mieć na tylnej pokrywie, na dole śrubę z gniazdem sześciokątnym (chyba 14). Zresztą będziesz to miał pokazane na realoem.

Co do oleju ja zalałem Castrol SAF-XJ, co prawda do dyferów ze zwiększonym współczynnikiem tarcia ;)

Aha i pamiętaj o nowych podkładkach uszczelniających.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz dwie śruby górną i dolną. Dolna to ta, z której widać wyciek na zdjęciu. Tak jak już kolega wyżej wspomniał pamiętaj o nowych podkładkach. Do mojego dyfra weszło 0,9l i zalałem go olejem Castrlo SAF-X0 (taki ci też polecam). Robota prosta sam dasz radę a i zaopatrz się w jakaś dużą strzykawkę będzie ci łatwiej wlać ten olej. Obok zamieszczam jeszcze zdjęcie porównania oleju nowego oraz zlanego z dyfra po 170000km

 

http://dhf5mq.blu.livefilestore.com/y1pGDIc9ku1tby67mO2703Tj10Vl4FvzLdpMpusZwF0uHsD6kt_3TwGuR5CL_gHYFMLigyE1BrvttjX4SoCKoze8rfWroNfIe79/30072010008%20(640x480)%20(2).jpg?psid=1http://public.blu.livefilestore.com/y1pvegKK9TuGRsKZhn0Bz5NhqVDAgRUSMU5WjNVPUrD-V08LbBsVkJ2jnW2_CntD_LL6QgXRunMtCAnpzPRoitLRA/30072010010%20(640x480).jpg?psid=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooo wielkie dzięki. Kolego ja tę dolną śrubę widziałem ale nie jestem pewien u mnie tak jakby nikt tam nie zaglądał od nowości i chyba mam tam jakiś kapselek, zaślepkę bo nie widziałem żadnego wejścia na klucz- ale jeszcze popatrzę. Oby się nie okazało że ktoś próbował wcześniej odkręcić i zdarł wejście na klucz :cry2: Tak czy inaczej w poniedziałek działam :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki :)

 

Trade name Manufacturer/Supplier

AGIP HLX Agip

Aral gear oil BS Aral

Castrol SAF-X0 Castrol

Dearon BHS DEA

FINA PONTONIC MS Fina

FINA PONTONIC MX Fina

Veedol SAF 66 Veedol

Mobil Gearlube VS 600 Mobil

BP Energear SHX BP

VALVOLINE HL Plus Valvoline

TRANSELF BM 75W-90 Elf

Shell gear oil OLS-BMW Shell

Westfalen Fugo BMO Westfalen AG

MOTUL HYPO SYNT Motul

Avia Hypoid 75W-90 EP AVIA

Esso gear oil NLS 75W-90 Esso

Fuchs TITAN Gear H 75W-90 Fuchs

Wintershall gear fluid BOS Schmierstoffraffinerie Salzbergen GmbH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane z Autodaty:

 

SAE: 75w/90 LSD=75w/140 Syntetyk

pojemność - 0.9l

 

pozdr

 

 

O co tu chodzi bo nie rozumiem ?

Podałeś olej do dyfra zer szperą (ten drugi), ten pierwszy tez ale nie spełniajacy norm BMW

 

Edit.

Może chodziło o to że można lać 75w/140 do dyferencjału bez LSD, co jest prawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ale czym różni się SAF-XJ od SAF-X0? Ten pierwszy ma jakiś dodatkowy składnik zwiększający jego wytrzymałość, bo przystosowany jest do działania w dyfrach z blokadą. Więc zalanie jego do normalnego dyfra nie zaszkodzi? chodzi mi konkretnie o ten składnik (chyba jest to teflon). Bo to, że jest on 75w140 to same plusy lepiej zachowuje się przy wysokich temperaturach. Chciałbym być pewny bo sam się przymierzam do profilaktycznej wymiany, a nie chcę zaszkodzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym lał 75w/90

takie informacje podaje autodata (baza danych wszystkich marek świata i wszystkich informacji dotyczących danej marki i modelu)

A jak narazie wszystko mi sie sprawdza i zgadza z autodatą

pozdrawiam

"Jak by nie było, gdyby nie Niemce, nikt nie siedziałby teraz w BeeMce"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ale czym różni się SAF-XJ od SAF-X0? Ten pierwszy ma jakiś dodatkowy składnik zwiększający jego wytrzymałość, bo przystosowany jest do działania w dyfrach z blokadą. Więc zalanie jego do normalnego dyfra nie zaszkodzi? chodzi mi konkretnie o ten składnik (chyba jest to teflon). Bo to, że jest on 75w140 to same plusy lepiej zachowuje się przy wysokich temperaturach. Chciałbym być pewny bo sam się przymierzam do profilaktycznej wymiany, a nie chcę zaszkodzić.

 

Ja zalałem SAF-XJ jakieś 20 tyś. km. temu i jak na razie nie widzę żadnych negatywnych skutków (chyba nie myślicie, że w 318d potrzebna jest szpera :mrgreen: ). A szczerze mówiąc zdecydowałem się na niego bo jest w butelkach, a SAF-X0 jest z beczki i wolałem nie ryzykować wlania lipnego oleju.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ale czym różni się SAF-XJ od SAF-X0? Ten pierwszy ma jakiś dodatkowy składnik zwiększający jego wytrzymałość, bo przystosowany jest do działania w dyfrach z blokadą. Więc zalanie jego do normalnego dyfra nie zaszkodzi? chodzi mi konkretnie o ten składnik (chyba jest to teflon). Bo to, że jest on 75w140 to same plusy lepiej zachowuje się przy wysokich temperaturach. Chciałbym być pewny bo sam się przymierzam do profilaktycznej wymiany, a nie chcę zaszkodzić.

 

witam

 

ze szperą SAF -XJ

bez szpery SAF -XO

i nie ma co kombinowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet serwisy BMW leją SAF-XJ do dyfru bez szpery (sprawdzałem). Na pewno nie zaszkodzi.

A to że w autodacie tak pisze spowodowane jest tym że BMW nie przewiduje tam oleju lepszej jakości a w programie opierają się na zaleceniach producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli decyzja podjęta. Jeszcze tylko wyszukam informacje jaki to bonusowy składnik jest w tym oleju, i czy ma on ewentualne złe skutki na uszczelnienia dyfra. Tego się jedynie obawiałem wybierając inny olej(lepszy) niż podaje producent, bo same parametry lepkości przemawiają tylko na + :) Dzięki za odpowiedź :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji żeby coś rozpuśicł (coś więcej niż XO) :D

Na podsumowanie zacytuję ze strony Castrola :

 

"CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140

(previously known as SAF XJ)

 

Fully synthetic axle oil. BMW approved for limited slip differentials GL-5 75W-140. Also suitable for non-limited slip differentials. "

 

Żródło:

http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9014115&contentId=7068181

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak może być lepszy olej to czemu nie :) Decyzja podjęta będzie SAF-XJ, aż jestem ciekaw co zastanę w środku, znaczy się jaki olej. Jeszcze raz dzięki za rozwianie wątpliwości! :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.