Skocz do zawartości

320d Szarpnięcie kierow. podczas uderzenia w pedał hamulca.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak jak w temacie, sprawa dotyczy samoczynnego energicznego obrotu kierownicy podczas "strzału" w pedał hamulca. Inaczej mówiąc gdy chcę energicznie zachamować i uderzam w pedał hamulca kieronica automatycznie robi ruch o pare mm w bok. Walcze z tym już ze 2 lata. Wymieniłem amorki, klocki, tarcze, wachacz lewy, tuleje wachacza oraz regenerowałem maglownice. Nadmienie że byłem u wielu mechaniorów łącznie z polecanymi na forach i żaden mi nie pomógł. Acha cylinderki hamulców tez nie są zapieczone. Może ktoś widział coś takiego , taką czarodziejską usterkę, a może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł. Za wszelka pomoc będę wdzięczny. Pozdrawiam.
Opublikowano
Końcówek nie wymieniałem. Ale zawieszenie jest na maksa sztywne. Byłem dziś na stacji diagnostycznej i okazuje się że w początkowej fazie hamowania lewy przód łąpie mi dwa razy mocniej niż prawy. (Właśnie w tą stronę mi ucieka kierownica).Potem się wyrównuje. Może to to. Ma ktoś pomysł co może być przyczyna że mi nie równo łapią hamulce ?
Opublikowano

zapowietrzony układ tak jak yoshi pisze

 

sprawdz tez czy od walenia młotkami w tuleje nie posypał sie klocek i z jednej strony nie hamuje bo róznie teraz wymieniaja elementy zawieszenia hehe

 

sprawdz tez płyn wspomagania bo moze jest małe cisnienie i wspomaganie nie trzyma kierownicy?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
zapowitrzony ukłąd albo stary "zesztywniały" zacisk po przeciwnej stronie.
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

tez mam to samo, sam nie wiem jak długo, bo występuje jedynie gdy lekko lub w ogóle nie trzymasz kiery ...

miałem zeszkliwiony prawie nowy klocek po tym jak kilka dni jeździłem z dość ciepłym kołem

klocek został wyczyszczony, ale przez to jest zapewne cieńszy niż ten po drugiej stronie

dobry powód w moim przypadku?

czy też zapowietrzenie lub zawiecha, tak jak piszecie (z zawieszenia to jedynie drążki stabilizatora wymieniałem)

Opublikowano
Końcówek nie wymieniałem. Ale zawieszenie jest na maksa sztywne. Byłem dziś na stacji diagnostycznej i okazuje się że w początkowej fazie hamowania lewy przód łąpie mi dwa razy mocniej niż prawy. (Właśnie w tą stronę mi ucieka kierownica).Potem się wyrównuje. Może to to. Ma ktoś pomysł co może być przyczyna że mi nie równo łapią hamulce ?

jeżeli zaciski masz w porządku (lekko chodzący tłoczek, prowadnice i klocki w jarzmie) to problem może jeszcze być z rurkami hamulcowymi (zagnieciona lub zapchana) albo modułem abs.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Od jakiegoś czasu mam ten sam problem,klocki zmienione, gałki zmienione ,wahacze wymienione,płyn hamulcowy wymieniony i nadal to samo jak w temacie.

Arton pisał że coś z modułem abs ale co można jeszcze zrobic ?

Opublikowano
tez tak miałem, u mnie pomogło ustawienie geometrii zbieżności przednich kół. Sprawdź czy na prostej drodze jadąc z stałą prędkością auto zjeżdża ci w prawo bądź w lewo, sprawdź też czy kolo kierownicy jest prosto jadąc na wprost
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Problem rozwiązany.A więc miły pan z przeglądu po różnych diagnozach zaproponował że będzie w kanale a ja mam jechac i energicznie zahamować :stwierdził po kilku razach że na 200% tylne gumy podtrzymujace wachacze,prawa jest mocno walnięta i kierownica idzie na prawo a lewa kontruje więc kieronica wraca na lewo ,po wymianie gum wszystko ok problem znikł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.