Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem dokładnie jaka jest różnica w obu skrzyniach automatycznych, ale nie wierzę że różnica w spalaniu i osiągach jest tylko zasługą zmodyfikowanego silnika.

Myślicie że te skrzynie różnią się tylko "gałką"? O oprogramowaniu skrzyni nic nie wspominam, bo na 100% jest inne.

 

Dane o spalaniu które podałem dotyczą tylko KOMBI.

Spalanie w nawiasach dotyczą skrzyń automatycznych, tzw Joystików.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sumie nie różnią się gałką tylko typem sterowania, które jest w pełni elektroniczne.
Opublikowano
Dziwi mnie to wszystko zletka, masz kasę na E60 a martwi cię różnica 2 litrów w spalaniu, szczególnie ze nie jeździsz dużo . Złote rozwiazanie to passat b5 1.9 tdi. Sorki ale takie jest moje zdanie, co innego jakby różnica wynosiła 8 litrów . Pozdro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytaj uważnie. Tu nie chodzi tylko o spalanie ale też o dużą różnicę w akcyzie i ogólnie w zakupie auta. 520d kupi znacznie młodsze i pewnie z mniejszym przebiegiem za te same pieniądze a to już robi różnicę jak pewnie sam przyznasz. :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Najlepiej różnicę znają ci, którzy jeździli obiema jednostkami. Wiadomo że 3.0d może spalić więcej, nawet znacznie więcej, ale jeżdżąc podobnymi prędkościami różnica w spalaniu jest baaardzo mała.

Dokładnie tak jak mówisz. Na przykładzie 320d manual a 330d automat. Aktualna różnica w spalaniu. 330d pali więcej o 1,72 litra.

 

520d 163 km kombi automat 6,9L/100km (2.0d 177km automat 5,8L/100km)

530d 231 km kombi automat 7,7L/100km (3.0d 235km automat 6,8L/100km)

Nowszy silnik i nowszy automat robią różnicę.

Żeby dorzucić trochę ciekawych spostrzeżeń. Jeżdże E93 330d automat., a czasami E60 530d automat.

Oba silniki maja 231KM i rzecz najciekawsza. E93 ważące 150kg więcej od E60 pali mniej (E93 ma też szersze opony i większe 19'').

Na trasie w E93 spalam bez trudu 6,5-7. W E60 cięzko jest zejść poniżej 7 litrów. Ten sam kierowca ten sam styl jazdy.

E93 jest nowsze i ma odzysk energii hamowania, żaluzje za grilem.

Tu małe testy ekodrivingu (droga krajowa; wskaźnik zużycia, a rzeczywiste spalanie różnica max 0,2 litra)

 

http://img88.imageshack.us/img88/8444/dsc0009xzr.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano
witam

zastanawiam się nad kupnem e60(rocznik 05-06). Na pewno musi być to diesel, skrzynia manualna.

70% miesięcznego przebiegu robię w mieście(miasto 30tys) duzo wiecęcej spali w takich warunkach 3.0d?

Ile pali 520d? co polecacie?

 

 

Gdzie tu masz zapytanie o cenę zakupu czy np cenę utrzymania??

Jeżeli ktoś się zastanawia nad kupnem to chyba ogarnia ceny rynkowe danego modelu, chyba ze się mylę .

Pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
To proste E93 jest mniejsze gabarytowo od E60, ma mniejsze opory powietrza i stąd ta różnica. Dziwi mnie ta różnica w wadze bo wydawało by się ze E60 powinno być cięższe.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Posiadam e61 520d n47 177KM i średnie spalanie na komputerze mam w granicach 6,2L. Autko mam 8miesiecy i jestem bardzo zadowolony, przy kupnie miało 240000km a teraz w tym momencie ma zrobione 280000km poza filtrem cząstek całych do tej pory nie miałem z nim zadnych problemów. :D
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Koledzy nie wiem dlaczego silnik 2 litrowy jest tak krytykowany. :evil: Przy prawidlowej eksploatacji i dobrym paliwie te auto jest bez awaryjne.Ja mam najslabsza moc fabryczna 150KM i po przesiadce z passata b5 130KM do 520 e61 bylem mile zaskoczony tym autem.I nie mam nic do dynamiki .Chce jechac tym autem 80 jade 80 a jak chce jechac 200 to jade 200.Ale prawda jest taka ze w naszym kraju jazda szybciej niz 110 na drogach krajowych grozi zlapaniem przez fotoradar lub uszkodzeniem zawieszenia na naszych kochanych drogach(dziur po zimie dalej nie brakuje :norty: )Wiec kazdemu kto szuka wygodne przestronne auto a nie bolid do scigania :norty: polecam motor 2 litrowy.Moja Niunie mam juz 3 rok przejechalem nia 35000 i jestem mega zadowolony.Teraz mam 180000 i mysle ze jeszcze dlugo Niunia mi posluzy:-)Pozdrawiam wszystkich:-)
Opublikowano

U mnie 520d 177KM 2009 pali w trasie ok 6,5 litra a w mieście 7,2.

Różnica z 530d w przyspieszeniu jest odczuwalna, ale uważam że 520d daje sobie nieźle radę patrząc na wielkość samochodu.

 

Ostatni kilka dni jeździłem nową Astrą 1,6 benzyna i 520d przy Astrze jest demonem przyspieszenia i prędkości;-)

Pozdrawiam

Jack182

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jest to mój pierwszy post na forum, dlatego też chciałbym wszystkich przywitać :cool2:

 

Opiszę po krótce moje doświadczenia z 2 modelami: 520d (jestem właścicielem) oraz 525d (braciak taki posiada) obydwa LCI automatic, Touring.

 

1. 520d - ( w 1,5 roku zrobiłem autem 84 tys km., głownie autobana) jak na 2l pojemności to auto ma dość przyzwoite osiągi i naprawdę mało pali. Spalanie w trasie w PL do 130kmh mozna zrobic 4,9l, w wiekszosci jest to jednak 5,6l. Miasto ok 8l, a mieszanie zawsze pomiędzy 6,5 a 7l/100km. Jadąc powyżej 180kmh zrobimy ok 8,2l max do 10l. Plus to mniejsza ilość oleju, więc wymiany są tansze a robie je dość często :) Irytujący jest dzwięk silnika 4 cylindrowego, po prostu troche klekocze i wibruje, nie zauważyłem tego, dopoki nie wsiadłem za stery 525.

 

2. 525d - auto pali dosłownie tyle samo co moj 520d. Przyspiesza szybciej do 100kmh i ma wieksza predkość maksymalną. Kultura pracy silnika i dzwięk to bajka - calkowicie co innego, to po prostu jakby 2 inne auta.

 

Ostatnio jechaliśmy razem odcinek 420km po niemieckich autobanach. na odcinku 250km wyzerowalismy liczniki i cisnelismy na maxa ile wlezie jak tylko było wolno. W rezultacie u mnie wyszło: srednia predkosc 155kmh, spalanie 7,6l. U niego przy mniejszej o bodajze 2kmh wyszlo 7,5. Troche sie po drodze wyglupialismy i od 120kmh do 220kmh auta idą łeb w łeb,,,po prostu jedno drugiego nie jest w stanie odstawić. Dopiero przy vmax tzn ja wycisnalem niecale 240 licznikowe, u niego bylo wiecej ale nie tyle zeby znikl mi na horyzoncie.

 

Różnica w tych obu modelach to na pewno slkrzynie badz też ich oprogramowanie. ja przy 160kmh mam ok 3tys obrotow, zas w 525 jest tak dopiero przy ok 180kmh. Ponadto przy predkosci 140kmh i kickdownie 520d juz nie redukuje w dół, 525 to robi i niby złudnie szybciej sie wtedy zbiera bo silnik mruczy i auto kreci ale to złudnie jak pokazała nasza ostatnia jazda.

 

To tyle, pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.