Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Strasznie trzęsie mi kierownicą powyżej 60 km/h, myślicie że do wymiany są końcówki drążków kierowniczych???czy może coś innego to może być?

Dodam że na kierownicy nie ma luzów i do prędkości 60km/h nic się nie dzieje

Opublikowano
Mogą być koła jak kolega wyżej pisał.Mogą być końcówki drążków do wymiany,luz na listwie kierowniczej,wachacze,łączniki.Przyczyn może być wiele najprościej będzie jak podjedziesz na kanał brecha i ponaciągaj zawieszenie :wink:
Opublikowano
BIZON8000 a jak jest trzesienie przy hamowaniu (powyzej 100km/h) bo jadac wolniej nie ma telepania kierownica. Zawieszenie 3 razy sprawdzane i niby dobre ale ja wiem ze cos jest do wymiany bo jak wjezdzam pod kraweznik to cos mi puka w kole. Tarcze i klocki maja 3,500tyś km
Opublikowano
BIZON8000 a jak jest trzesienie przy hamowaniu (powyzej 100km/h) bo jadac wolniej nie ma telepania kierownica. Zawieszenie 3 razy sprawdzane i niby dobre ale ja wiem ze cos jest do wymiany bo jak wjezdzam pod kraweznik to cos mi puka w kole. Tarcze i klocki maja 3,500tyś km

Trzęsienie kiery przy hamowaniu to najczęściej objaw krzywych tarcz, miałem nowe ATE (więc nowe nie znaczy sprawne) lewa mi się pogięła i był taki objaw pow. 90/h telepanie, lecz stukania nie było, stuki puki itp. luzy to raczej wina którejś tulei, sprawdzić zawieszenie jest czasami ciężko, potrzebny kanał brecha (tak na początek) tuleja może wyglądać ok. (z zew.) ale w środku gumy jest metalowa tuleja i jak się wyrobi to są takie efekty, czasami "macanie" brechą nie przynosi rezultatów.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano

Co do trzęsienia się kierownicy to jakiś utalentowany mechanik źle włożył sworzeń i był skrzywiony, na szczęście jest już ok...

Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedz... :cool2:

Opublikowano
Jak telepie kiera to moze byc tez wina sworznia na wachaczu tego zewnetrznego ktory lączy macperson. Jest to sworzen z tzw.modulem komfortu czyli zalany w gumie i kiedy guma pusci to sworzen ma luz i przy wiekszych predkosciach wpada on w wibracje i stad też bierze sie telepanie kiery.Mozna zalozyc tez zwykly sworzen bez tego modulu ,bo takie tez sa do nabycia ,ewentualnie zaadoptowac tez mozna wachacz z e30 (pasuje) w ktorym nie wystepowal taki modul.
nie jedź szybciej niż myslisz...
Opublikowano
Jak telepie kiera to moze byc tez wina sworznia na wachaczu tego zewnetrznego ktory lączy macperson. Jest to sworzen z tzw.modulem komfortu czyli zalany w gumie i kiedy guma pusci to sworzen ma luz i przy wiekszych predkosciach wpada on w wibracje i stad też bierze sie telepanie kiery.Mozna zalozyc tez zwykly sworzen bez tego modulu ,bo takie tez sa do nabycia ,ewentualnie zaadoptowac tez mozna wachacz z e30 (pasuje) w ktorym nie wystepowal taki modul.

 

W skrócie należy na polskie dziury włożyć sworzeń krótki Meyle HD

Opublikowano
u mnie ulamal sie kolnierz od pierscienia dystansu i tez zaczelo trzosc od predkosci 50 km/h a czym szybciej tym bylo gorzej. zdjelem dystanse i problem znikl :wink:
Opublikowano
BIZON8000 a jak jest trzesienie przy hamowaniu (powyzej 100km/h) bo jadac wolniej nie ma telepania kierownica. Zawieszenie 3 razy sprawdzane i niby dobre ale ja wiem ze cos jest do wymiany bo jak wjezdzam pod kraweznik to cos mi puka w kole. Tarcze i klocki maja 3,500tyś km

Trzęsienie kiery przy hamowaniu to najczęściej objaw krzywych tarcz, miałem nowe ATE (więc nowe nie znaczy sprawne) lewa mi się pogięła i był taki objaw pow. 90/h telepanie

Jesli chodzi o tarcze, to jesli rorgrzeje sie mocno tarcze i wjedzie np w kaluze i nagle zaleje je woda i schlodzi to bez znaczenia czy nowa czy nie moze sie ona skrzywic.

Opublikowano
BIZON8000 a jak jest trzesienie przy hamowaniu (powyzej 100km/h) bo jadac wolniej nie ma telepania kierownica. Zawieszenie 3 razy sprawdzane i niby dobre ale ja wiem ze cos jest do wymiany bo jak wjezdzam pod kraweznik to cos mi puka w kole. Tarcze i klocki maja 3,500tyś km

Trzęsienie kiery przy hamowaniu to najczęściej objaw krzywych tarcz, miałem nowe ATE (więc nowe nie znaczy sprawne) lewa mi się pogięła i był taki objaw pow. 90/h telepanie

Jesli chodzi o tarcze, to jesli rorgrzeje sie mocno tarcze i wjedzie np w kaluze i nagle zaleje je woda i schlodzi to bez znaczenia czy nowa czy nie moze sie ona skrzywic.

Teoretycznie tak, lecz wszystko zależy od jakości i składu materiału z jakiego zostały wykonane, szybciej wygną się tarcze nawiercane/wentylowane niż pełne, ja teraz mam wentylowane ale już nie nawiercane. Jak na razie spełniają swoją funkcje, wczoraj padało dość mocno, śnieg, deszcz, jechałem do Katowic musiałem przyhamować nie raz, w kałuży itp. i są proste ATE mi się po takiej akcji pogięły, nie wiem może trefny egzemplarz, a może... używać tylko gazu i zero hamulca... :twisted:

tel. 514.99.46.99
Opublikowano

Jeśli chcesz żeby wóz mniej palił, nie hamuj! =D

Bizon, nie teoretycznie tylko praktycznie, bo takie rzeczy się zdarzają, co prawda, na szczęście nie często.

Jakosc materialu na pewno ma znaczenie również.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teoretycznie tak, lecz wszystko zależy od jakości i składu materiału z jakiego zostały wykonane, szybciej wygną się tarcze nawiercane/wentylowane niż pełne, ja teraz mam wentylowane ale już nie nawiercane. Jak na razie spełniają swoją funkcje, wczoraj padało dość mocno, śnieg, deszcz, jechałem do Katowic musiałem przyhamować nie raz, w kałuży itp. i są proste ATE mi się po takiej akcji pogięły, nie wiem może trefny egzemplarz, a może... używać tylko gazu i zero hamulca... :twisted:

 

Ja na ate nie narzekam. Tata ma już z 60tyś nastukane na zwykłych w swojej e30 a ja dwa tygodnie temu założyłem nówki nacinane i wentylowane Powerddiscki (110szt.) plus klocki ate i mam już dwa tyś nahukane i nie raz ze 180 ostro hamowałem i nie ma żadnych problemów. Ale najwazniejsze jest by dobrze założyć i dobrze dotrzeć tarcze. A z tym zalewaniem tarczy to nie tak do końca. Takie zwykłe kałuże im nie szkodzą bo są osłony tarcz i do samych tarcz leci mało wody. Musisz wjechać w jakoś kałuże z 15-20cm żeby te tarcze tak zalało... ale jak są takie ulewy i kałuże to raczje prędkości sie takich nie rozwija by mocno zagrzać tarcze. Jest to raczje jakaś sporadyczna sytuacja i teży rodem z PRL-u.

Opublikowano

Mówisz o osłonie tarczy, ale ona jest z jednej strony, jak masz alusa który odsłania cała tarczę to już gorzej i w takich przypadkach najczesciej sie przytrafiaja takei rzeczy.

PRL mysle ze powinnismy zostawic w spokoju

EDIT: w naszym pieknym gladkim asfaltem dlugo i szeroko plynacym kraju, nietrudno o glebsza kaluze :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano (edytowane)

a ja nie mam zdania jaki strumien leci na tarcze, ale znam duzo przypadkow kiedy ludzie przyjezdzali do warsztatu i kleli ze nowe tarcze sa krzywe(nie od razu po zalozeniu). Najczesciej uzytkownicy aut na alu.

Z reszta, mowisz ze to nie moze byc przyczyna... w takim razie podaj inna przyczyne krzywych tarcz.

Edytowane przez reaper89
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam montowałem kilku producentów tarcz i użytkowane różnie, w różnych warunkach. Kwestia montażu i sprawności układu hamulcowego. Nigdy mi się żadna tarcza do 25-30 tyś km się skrzywiła. No ale żadne mechanik nie powie że nie dopatrzył że tłoczek źle pracuje, że jest jedna prowadnica zacisku zatarta i że piasty nie oczyści z syfu bo mamy w polsce doskonałych mechaników.
Opublikowano

sugerujesz ze tarcza sie krzywi rownomiernie po calym okregu?

Jesli chodzi o zly montaz czy czyszczenie to efekt bedzie natychmiastowy nie uwazasz?

Co do prowadnic zacisku, to predzej klocek sie zetrze niz tarcza wykrzywi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak klocek trze o tarczę to tarcza się nie grzeje?? Starczy 20km gdy jeden klocek bedzie tarł o tarcza by ta osiągneło bardzo wysoką temperature. I żadnej wody nie trzeba by tak przegrzana tarcza się skrzywiła. Złe wyczyszczona powieszchnia przyleganie starczy by po500 km tarcza była do wyrzucenia. Starczy nawet jak piasta jest żużyta i ma większe niż dopuszczalne bicie boczne i tarcza bedzie Ci biła od ręki. A po 200km możesz ze ją wyrzucić. Niby są to szczegóły a jakże ważne dla żywotności tarcz.
Opublikowano
Dolacze sie do tematu, u mnie zaczyna lekko trzasc kierownica tak powyzej 150km/h, nic nie bylo robione w zawieszeniu od jakiegos czasu, wywazenie kol wydaje mi sie ze odpada wtedy by szarpala w przedziale ok. 80-120.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.