Skocz do zawartości

530d problem z wtryskiem, stukot od silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

mam problem z bunia od paru dni, mianowicie jadac na prostej stala predkoscia auto sie przytyka i lekko szarpie...

ostatnio bylem u mechanika miesiac temu mialem czyszczony dolot itp sprawdzal wszystko i m in przelewy na wtryskach i mowil ze na 5tym cylindrze na wtrysku jest za duzy przelew i podczas rozruchu na cieplym silniku musze dluzej pokrecic rozrusznikiem...

 

natomiast od paru dni auto mi sie co jakis czas przydusi ;/

otworzylem maske jeszcze na parkingu i wsluchalem sie pracy silnika, mam zdjete oslony akustyczne od silnika i jak jest wlew oleju slychac taki stukot metaliczny....

(ktos na forum opisywal ze jak odkreci korek od wlewu oleju na wlaczonym silniku to cos stuka metalicznego, ja natomiast mam przy zakreconym korku)

 

jutro go podlacze pod kompa bo dzis juz nie mam mozliwosci i napisze czy cos bledow jest, ale ojciec mnie postraszyl ze to moga byc panewki, odnosnie tego metalicznego stukania ....

wiem ze to troche jak wrozenie z fusow ... ale to faktycznie moga byc panewki czy od wtrysku cos ?

Opublikowano
U mnie też kolego jest słyszlne to stukanie i jak odkręce korek to lepiej to słychać,mam zamiar też to sprawdzić u mechaniora.Natomiast silnik jako tak zadnych problemów nie ma,owszem 8mies temu naprawiłem wtrysk na 2gim cyl (od przodu patrz) i nic się dzieje.Chce też wiedzieć co to za dzwięk-takie dziwne puk,puk....troche głuchometaliczne.POzdr
Opublikowano
Też mam takie szarpanie z tym że u mnie jest to całkiem mocno, czasami na wolnych potrafi się telepać i nawet zgasnąć. O stukaniu czytałem na forum i wychodzi że to może być pompa podciśnienia. We wtorek odstawiam do serwisu to się okaże.
Opublikowano

Mam pytanie czy to stukanie wam narasta jak dodajecie gazu?

U mnie stukało jak dodałem gaz do spodu, na postoju również jak wcisnęło się gaz do oporu to też było słychać.

Jak się wczoraj okazało to przez to stukanie to mi zawory popierzyło, tłok stopiło, cylinder zrysowało i na koniec turbinę rozwaliło, tak że lepiej to sprawdźcie jak najszybciej bo mi pozostało tylko szukanie drugiego silnika, bo ten do niczego się nie nadaję.

Opublikowano

ja uslyszalem to przez przypadek... otworzylem maske i slyszalem jak stuka cos...pozniej zszedlem z lapciem i kablem podlaczylem, radio wylaczylem i w kabinie tez slyszalem ze to stuka...jak dodam gazu z kolei to tego nie slysze...

 

kolego Diablo nie swiecila ci sie kontrolka od oleju ?

czy mozna potwierdzic za pomoca inpy ze to pompa vacum ? np cisnieniem oleju czy cos,..tak dla pewnosci...

bo nie oddawal bym do mechanika tylko samemu to zrobie

Opublikowano

Stan olejui był ok, jechałem i mi się tak jak gdyby silnik zawiesił przy 170km/h i 3700 rpm, troszkę głośniej zastukało ale żadna kontrolka się nie zaświeciła, dobrze że do domu miałem 500 metrów, zaczął nierówno pracować i ogólnie nie za wesoło się zrobiło. wczoraj zdemontowaliśmy głowicę i okazał się, że czarny scenariusz wszedł w życie. Tutaj masz link do mojego tematu, są tam zdjęcia to zobaczysz co u mnie porobiło: viewtopic.php?f=69&t=153862

Najlepiej we wtorek podepnij pod kompa i posprawdzaj sobie wtryski i pompę.

Opublikowano

qrwa a ja tak jezdze z tym wtryskiem od jakiegos czasu...mechanik uspokoil mnie ze daje tylko za duza dawke przy rozrochu a tak to nie leje...i powiedzial ze poki co jak nic sie nie dzieje... zebym jezdzil az od paru dni mam problemy ze go dusi i przerywa ...

 

i teraz ten problem z podcisnieniem....

Opublikowano
[bAD] a ja tak jezdze z tym wtryskiem od jakiegos czasu...mechanik uspokoil mnie ze daje tylko za duza dawke przy rozrochu a tak to nie leje...i powiedzial ze poki co jak nic sie nie dzieje... zebym jezdzil az od paru dni mam problemy ze go dusi i przerywa ...

 

i teraz ten problem z podcisnieniem....

Jak może dawać dużą dawkę przy rozruchu?

Ciężko pali na zimnym bo ropa przelewem ucieka z 1 wtrysku i trochę mija zanim reszta nabije odpowiednie ciśnienie na szynie.

Sprawdź to jak najszybciej póki nie jest jeszcze za późno, bo będzie jak u mnie, a Polak zawsze mądry ale po szkodzie.

Opublikowano

tak mi mechanik powiedzial, za duzy przelew jest na wtrysku i dlatego ciezko odpala na cieplym....

 

 

czyli co poprostu u mnie jest to ze jeden wtrysk leje ?

Opublikowano
Obawiam się że INPA nie sprawdzisz podciśnienia tylko trzeba vacuometrem, poza tym może być jeszcze w normie a pompa powoli zdycha i zaczyna hałasować. Ja bym się tam nie bawił samemu tylko do dobrego mechaniora pojechał. Silnik przerywa po ustabilizowaniu prędkości bo ciśnienie ucieka z wtrysku na przelew i nie ma dobrej dawki do cylindra, podczas przyśpieszania może być lekki spadek mocy ale ciężko to wyczuć bo ciśnienie paliwa jest na tyle duże że wystarcza na rozpędzanie bez większych problemow. W moje to 2 usterki które się zeszły w czasie. Okaże się we wtorek, mam nadzieje :mrgreen:
Opublikowano
tak mi mechanik powiedzial, za duzy przelew jest na wtrysku i dlatego ciezko odpala na cieplym....

 

 

czyli co poprostu u mnie jest to ze jeden wtrysk leje ?

Nie leje tylko przelewa, czyli zamiast dawać ładną dawkę paliwa do cylindra to paliwo ucieka przelewem do zbiornika. Jak by lał to by kopcił i mógł by napsocić więcej.

Opublikowano

Jest dokladnie tak, jak pisze arczi.

Lejący a przelewający wtrysk to diametralnie dwie rozne sprawy, wiekszosc forumowiczów sieje zamęt, któremu sam uległem wymieniając w ciemno regulator cisnienia. Ale mniejsza z tym.

 

Z tym stukotem i duszeniem, zapytam od razu:

Jakie czynnosci ostatnio przeprowadzałeś w silniku? Odmę i filtry wymieniał? Czy zmieniales rolki i napinacz paska głównego razem z rolkami i napinaczem klimatyzacji? Zdziwilbyś się jak rozklekotany napinacz potrafi stukać, a jest on dokladnie na przedzie silnika, ze po sciagnieciu wygluszajacych plastikow, dzwiek ten sie wzmacnia.

 

Jeszcze odnosnie przydlawiania - takie kwiatki moze tez dawac zdychajaca pompa pod progiem. Podepnij fejs, odpal INPE i badaj cisnienie paliwa podczas jazdy.

Wracajac do przelewu - regeneruj ten wtrysk czym predzej, bo ktoregoś dnia silnik ci nie odpali i sobie zrobisz dodatkowy kłopot.

Opublikowano

wlasnie juz naczytalem sie ze lejacy wtrysk a przelewajacy to dwie rozne rzeczy...

 

ale wracajac do sedna sprawy, miesiac temu oddalem auto na kompletna diagnostyke aby wszystko przetrzepali...

 

wymiana swiec bo zadna nie trybila, 1 nie wymienili bo sie nie dalo jej wykrecic w zwiazku z czym jezdze na 5 sprawnych nowych... czyszczenie kolektora, intercoolera dolotu, sprawdzanie szczelnosci itp...

turbo w stanie dobrym luzu na wirniku nie ma nie puszcza oleju,

wymiana oleju z filtrem oleju i paliwa...(po tej wymianie tankuje tylko vpower na shellu) filtr odmy z obudowa zmienialem rok temu z wymiana oleju tj 15tys km temu...(teraz odmy nie ruszalem, tylko wymienilem filtr powietrza)

teraz rowniez wymienilem pompe podprogowa bo mialem zamiennik ktory buczal i dawal cisnienie 3,8-3,9 teraz ladnie daje powyzej 4 barow...

 

z przelewow na wtrysku wyszlo ze jeden za duzo przelewa na 5 cylindrze... efekt ciezki rozruch tylko na cieplym silniku...

 

od paru dni mam ze auto mi sie dusi od czasu do czasu jak przyspieszam... myslalem ze to od wtrysku, ale jak stukot od silnika przy tym towarzyszy to koledzy sugeruja ze to pompa podcisnienia...

 

co do napinaczy nie wymienilem aczkolwiek mialem w planach, z racji ze zostawilem ostatnio 6k w serwiesie to napinacze przeszly na dalszy plan a troche swiszcza podczas pracy...

 

gdzie w inpie moge sprawdzic cisnienie tej pompy vacum ??

 

regenerowac ten jeden wtrysk, czy kupic nowy, znalazlem na allegro boscha za 720zl

Opublikowano

Po kolei.

 

Cięzki rozruch na ciepłym objawi ci się wkrótce tym, że przestanie ci całkiem palić, nawet rano, gdy motor zimny, bo juz nie bedzie dostatecznego cisnienia na listwe CR potrzebnego do odpalenia. Wiem o tym dobrze, bo to przechodziłem.

 

INPA nie zmierzy podcisnienia - musisz kupić vacuum meter i podpiąć się poprzez trójnik. Ma dawać -1atm.

 

Rolki świszcza, ale rozklekotany napinacz stuka dokładnie w rytm klangu silnika. Pracujący silnik ma w tle dodatkowo ten metaliczny klekot. U siebie to wręcz myśłałem, że mi się dwumasa tłucze - tak niosło. Po wymianie całości metaliczny klekot zniknął i pracuje jak nowy.

 

Widziałem jak mechanicy odkręcają takie świece... Kręca na chama w lewo i bezradni gdy jest zapieczony to albo się poddają, albo na siłę próbują i czasem ukręcają. A wystarczy cyklicznie ją odkręcać i dokręcać i w końcu puści ;) (trzeba rozruszać gwint)

 

Wtrysk mozna regenerować. Zregeneruj tam, gdzie mają odpowiedni sprzęt do poźniejszego testowania wtrysku (BOSCH EPS-200 lub EPS-815). Cała impreza 460zł, a może i znajdziesz taniej. Ja robiłem u Gładyska w Krakowie.

Który Ci przelewa? 5-ty wtrysk liczony od kabiny czy od przodu auta?

Opublikowano
u mnie okazało się że kostka przy czujniku na listwie wysokiego ciśnienia była troszkę nie halo poczyścili i jest git. pozdrawiam.
Opublikowano

co powiecie o moich wtryskach z INPY, zrzut ekranu na cieplym silniku...

jak wspomnialem z testu przelewowego wyszlo ze tylko jeden za duzo przelewa...

wg mnie to chyba wszystkie sa do wymiany...

 

http://images38.fotosik.pl/807/ff5b95e106a7b705m.jpg

 

http://images35.fotosik.pl/631/977849ad010e2cb3m.jpg

 

 

i jeszcze mam pytanie odnosnie doladowania

na biegu jalowym przy obrotach 3500

soll-charge-air pressure pokazuje tzn oczekuje 1142 mbar

a actual charge air mass flow wynosi mniej tj 1084mbar

 

tak powinno byc ?? nie duza wartosc ale zawsze mniej niz oczekuje ECU

Opublikowano

Jak już pisałem wcześniej, przelew ma się nijak do korekcji. Korekcja pokazuje lejące (lub przytkane) wtryski a nie przelewające.

Z założenia, różnica korekcji nie powinna być większa niż "2" na poszczególnych wtryskach.

U ciebie różnica miedzy 1 a 5 cylindrem jest ponad "2", wiec już coś tam któregoś bierze (być może tego przelewajacego) - ale tak jak Ci pisałem na PW - zregeneruj ten jeden przelewający wtrysk, oni wymienią w nim wszystkie uszczelniacze i końcówkę wtryskiwacza. Wyslij wtrysk do Gladyska do Krakowa, bedziesz miał pewność, że on to zrobi dobrze.

 

Po tej operacji korekcje się polepszą.

Opublikowano

Trochę oftopic, ale nie mogłem się powstrzymać...

Czytając posta się załamałem... Mechanik nie mógł odkręcić świecy, więc wymienił 5. Coś telepie w silniku - pojeździć i zobaczyc co sie stanie. Kiepsko pali, ale tylko na ciepłym, więc nie problem.

Panowie! Albo macie kasy jak lodu i wymiana silnika / turbo / BMW dla Was to pryszcz, albo jesteście sadomacho i zgrzyt metalu, rwanych elementów i zapach dymy jest dla Was najkrótszą drogą do nirvany! Kopnąć w zadek mechanika, który daje Wam tego typu rady lub rozwiązuje problemy częściowo :mad2: i reagować od razu, jak coś się dzieje do rozwiązania problemu :cool2: Inaczej będzie d*#^a zbita... :duh:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
wstawiam auto do serwisu i niech robia....dzisiaj dojezdzajac do skrzyzowania do swiatel na sprzegle auto zgaslo...odpalilem ale znow zgaslo....dopiero za drugim razem udalo mi sie odjechac...
Opublikowano

jeszcze mam takie pytanko, ktore mnie nurtuje a auto do mechanika moge oddac dopiero po weekendzie majowym niestety...

 

przy starcie ze swiatel przy gwaltownym przyspieszaniu zostawialem chmure dymu... koloru chyba jasnego ( mam ciemne szyby i mi troche przeklamuja wiec napisalem chyba jasnego), czy to tez moze byc od wtrysku ??

 

kolektor czyszczony, uszczelki nowe, dolot rowniez, zadnego lewego powietrza ani nieszczelnosci, egr czyszczony nowy zawor od egr...turbo rowniez sprawdzone luzu nie ma ani nie bierze oleju...ubytku oleju nie ma

 

korek od oleju ciemny, nie ma bialego nalotu co ma miejsce np gdy plyn chlodniczy sie przedostaje do dolotu, plyn chlodniczy poziom ok.....

 

auto jest mulowate od dolu i ciezko sie wkreca na obroty...ale to wina wtrysku ktory bedzie regenerowany...

tylko pytanie co z ta chmura ktora zostawial za soba...

na autostradzie tak samo, jak wpadne na lewy pas to kopce i za mna nikt nie moze jechac z powodu slabej widocznosci ;/

Opublikowano
Może nawet błękitną chmure puszczać,przecież jak walnięty jest wtrysk to nie spala paliwa i wywali zadem.Ja miałem tak wtrysk zrobiłem i wszystko wróciło do normy, amyślałem że prócz wtrysku sra orejem przez komin bo właśnie chmurka nie była zupełnie czarna.Najpierw zregeneruj wtrysk i podejżewam że mu przejdzie to puszczanie bąka.POzdr i nie przejmuj się na wyrost bo to on sieje zamęt.
Opublikowano

Czarna chmura to efekt nie spalonej ropy, wiec albo wtrysk lub wtryski leją, albo jest niedobór powietrza, albo czujnik masy powietrza przekłamuje (przepływka)

Lejący wtrysk jest groźny, bo może spustoszyć dokładnie w ten sposob silnik: viewtopic.php?f=69&t=153862

 

Aha i nie jest powiedziane, że przelewający wtrysk jednocześnie leję jak i to, że lejący wtrysk ma jednocześnie przelewać.

Na Twoim miejscu w takim przypadku, jak już się dobiorą do wtrysków, wykręciłbym wszystkie i dał je do sprawdzenia. Kosz aż tak wielki nie jest (ok. 40-50zł/szt). Przynajmniej bedziesz wiedział czym jeździsz i że nie bedziesz miał podobnej przygody w krótkim czasie.

U siebie tej operacji nie zrobiłem, bo wiedziałem, że zanim padł wtrysk i przelewał całkiem, nie kopciła wcale gdy dałem ostro w gaz.

Opublikowano

Witam,

u mnie po teście przelewowym wyszło, że pierwszy wtryskiwacz przelewa, objawy były takie, że dłużej kręcił rozrusznik na ciepłym silniku zanim odpalił.

Wtryskiwacz zregenerowany i teraz auto odpala idealnie. Niestety ale wydaje mi się, że silnik zaczął głośniej pracować. Wyraźnie głośniejszy tzw. klekot jest

słyszalny na ciepły silniku, na zimnym jest tak jak przed regeneracją wtryskiwacza.

 

Dodam jeszcze, że tego samego dnia co odbierałem auto po regeneracji wtryskiwacza, nabijałem też klimatyzację w innym serwisie, specjalizującym się w klimatyzacjach, ale nie wiem czy może mieć jakiś związek z głośniejszą pracą silnika.

 

Nagrałem filmik, możecie posłuchać i ocenić w miarę swoich doświadczeń, co może się dziać? Z góry dziękuję.

 

http://w503.wrzuta.pl/film/7WrmeH7YOiI/video0018

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Faktycznie słychać stukot, a jak dodasz gazu to stukanie narasta czy nie? Ile Cię kosztowała regeneracja wtrysku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.