Skocz do zawartości

318d czy 320d


Szywka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pozostal mi juz ostatni dylemat zwiazany z leasingiem nowej trojki. Juz na pewno wiem ze chce wersje z automatem (mimo slonej doplaty) wiec nie bedzie webasto :x . Natomiast jeszcze sie waham czy wziasc 318d czy 320d :) Minelo troche czasu jak jechalem jednym i drugim ale mimo wszystko wydaje mi sie ze rozncia jest odczuwalna. Roznica w cenie niestety tez :( Skonfigurowalem sobie dwie wersje i tak rata leasingowa powinna wyjsc zblizona przy :

 

320d z

automatem,

ksenonem i alu 16 (polski pakiet za 6100)

czescia wyposazenia z pakietu komfort (dywaniki, schowki, czujnik deszczu)

kierownica M

radio professional

 

318d z

automatem

ksenon i alu 16 ( polski pakiet za 6100)

pelny pakiet komfort (dywaniki, schowki, czujnik dewszczu, skladana kanapa, czujnik cofania, tempomat)

zestaw hifi

wejscie usb

bluetooth

servotronick

 

Sprzedawca mowi ze on by wolal 318d lepiej wyposazone. Ja tam zawsze wole wiecej km niz mniej :twisted: ale nie wiem czy nie bede potem marudzil ze nie ma bluetooth czy audio slabe. Akurat audio to rozumiem moge za ok 1500 zl poprawic zestawami opisywanymi na forum ale na bluetooth to chyba mocnych nie ma?

 

Swiatecznie pozdrawiam, w tygodniu powinienem zamowic jezeli chce miec w sierpniu. BTW produkcja sedana konczy sie w listopadzie wiec jak ktos mysli o zamowieniu to musi sie spieszyc. Turas bedzie dluzej robiony.

 

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę podpowiedzieć, to z mojej perspektywy wygląda to tak, że mocy nigdy za mało i teraz kupiłbym co najmniej 320D, zwłaszcza ostatnią wersję z 184km i 380 Nm, a najlepiej R6 (tylko ta akcyza zabija...). Skoro jeszcze chcesz mieć pojazd w automacie to tym bardziej wskazany jest mocny silnik. 320D podobnie jak każdy inny turbodiesel można jeszcze dłubnąć i spokojnie oraz bezpiecznie przekroczysz przyzwoitą granicę 200km/400Nm.

 

Z drugiej strony jeśli pewne elementy wyposażenia są dla Ciebie bardzo istotne (BT, Hi-Fi etc) i nie chcesz od razu dokładać do wyposażenia, to z 318D 143km/300Nm, inwestując około 1200 zł w profesjonalny tuning, uzyskujesz bezpiecznie mniej więcej poziom startowy nowych wersji 320D (czyli 180km/360-370Nm). Ja mam starszą wersję 318D (122 km) i powiem tak, przed modem samochód był w moim odczuciu mułowaty (zbyt słaby do masy), teraz ma poziom poprzedniej wersji 320D i daje radę, choć oczywiście R6 to nie jest. Sądzę, że wersja 143km, zważywszy na masę diesla, również dynamiką nie powala, zresztą nie takie jest jej zadanie.

 

Pytanie również brzmi, czy samochód który bierzesz w leasing będziesz mógł nie naruszając postanowień umowy zmodować. Jeśli nie, to moim zdaniem wybór powinien paść na silniejszą wersję silnikową. Tym bardziej, że zarówno audio, jak i np. bt, zawsze można samodzielnie dołożyć, trudniej jest zmienić silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Pytanie również brzmi, czy samochód który bierzesz w leasing będziesz mógł nie naruszając postanowień umowy zmodować.

 

Zawsze można dokupić urządzenie w którym będzie wgrany program seryjny i program po chipie i przed wizytą w serwisie mozna samemu wgrać seryjne oprogramowanie w kilka minut i problemu z gwarancją nie będzie. http://www.godula.pl/index1.php?page=opt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem automat jest dobry, ale do R6 lub wyżej i jeśli ktoś dużo jeździ w miejskich korkach.

Ja celowo nie szukałem automatu ze względu min. na większe spalanie, ewentualne większe koszty serwisowania/naprawy automatu i trochę gorsze osiągi - rozumiem że dla niektórych nie ma to żadnego znaczenia, ale dla mnie miało.

Jeździłem niedawno 520d 2007 lift z automatem 177 km i byłem rozczarowany osiągami w połączeniu z automatem (kolega również nie był zadowolony pomimo sporych inwestycji w auto i już je sprzedał - wcześniej miał E92 320d 177km+automat i nie było najgorzej). Spalanie również większe niż u mnie w 330d manual.

Moim zdaniem jeśli chcesz mieć koniecznie skrzynię automatyczną, to bierz co najmniej 320d.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy ale, dla mnie to takie gdybanie na forum typu - co kupić loda z bez polewy w podwójnym rożku czy dopłacić trochę i wziąć polewę a pojedynczy rożek. :duh:

Każdy ma indywidualne potrzeby i do nich konfiguruje auto. Tak więc nie znajdziesz tu jednoznacznej odpowiedzi i porady bo każdy z nas ma inne priorytety co powinno mieć auto aby było „skrojone” na własne potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie również brzmi, czy samochód który bierzesz w leasing będziesz mógł nie naruszając postanowień umowy zmodować. Jeśli nie, to moim zdaniem wybór powinien paść na silniejszą wersję silnikową. Tym bardziej, że zarówno audio, jak i np. bt, zawsze można samodzielnie dołożyć, trudniej jest zmienić silnik.

 

Nie zapytalem wprost czlowieka z salonu a on sam tez nie wyszedl z taka propozycja wiec troche jestem sceptycznie nastawiony :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem automat jest dobry, ale do R6 lub wyżej i jeśli ktoś dużo jeździ w miejskich korkach.

Ja celowo nie szukałem automatu ze względu min. na większe spalanie, ewentualne większe koszty serwisowania/naprawy automatu i trochę gorsze osiągi - rozumiem że dla niektórych nie ma to żadnego znaczenia, ale dla mnie miało.

Jeździłem niedawno 520d 2007 lift z automatem 177 km i byłem rozczarowany osiągami w połączeniu z automatem (kolega również nie był zadowolony pomimo sporych inwestycji w auto i już je sprzedał - wcześniej miał E92 320d 177km+automat i nie było najgorzej). Spalanie również większe niż u mnie w 330d manual.

Moim zdaniem jeśli chcesz mieć koniecznie skrzynię automatyczną, to bierz co najmniej 320d.

 

dzieki ja przekonalem sie do automatu po jezdzie probnej manualem, po prostu bardziej mi odpowiada i tyle :D pomiedzy jazda 318d w automacie a 320d minelo troche czasu stad teraz nie mam takiego wprost przelozenia co do roznicy w osiagach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 320d.

 

Dolozenie Bluetooth to około 800pln, a tempomat 500pln.

 

Silnika jednak nie wymienisz :D

 

Hmm bez tempomatu jakos przezyje ale ten buetooth za 800 pln to łorginał cyz jakies inne ustrojstwo? No i tego usb tez mi troche bedzie brakowac :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy ale, dla mnie to takie gdybanie na forum typu - co kupić loda z bez polewy w podwójnym rożku czy dopłacić trochę i wziąć polewę a pojedynczy rożek. :duh:

Każdy ma indywidualne potrzeby i do nich konfiguruje auto. Tak więc nie znajdziesz tu jednoznacznej odpowiedzi i porady bo każdy z nas ma inne priorytety co powinno mieć auto aby było „skrojone” na własne potrzeby.

 

Nie obazam sie :cool2: Na poczatku w ogole nie rozwazalem 320d bo w ofercie bylo tylko 318d, teraz jak wybor sie zwiekszyl to i dylemat tez. W tej chwili jezdze glownie autem ktore ma ma 68 koni :twisted: i z wyposazenia poduche kierowcy i wspomaganie :lol: stad nie mam pelnego obrazu na ile bedzie mi brakowac tych dodatkow ktorych nie mam teraz. Jak cena za 320d slabiej wyposazone bedzie taka sama jak za 318d lepiej to pewnie pojde za glosem serca nie rozsadku czyli w kierunku mocniejszej wersji :twisted: a jak od was sie dowiem jak alternatywnie dolozyc bluetooth, tempomat czy lepsze audio to bedzie super :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź 320 d, mocy nigdy nie za wiele :cool2: . Przesiadając się z 68 km na np. 143 km – 318 d na pewno odczujesz znaczną różnice, :P ale euforia szybko mija – człowiek się przyzwyczaja a w 320 d – 184 km ta euforia będzie trwać ciut dłużej :lol: . A lepszy sprzęt, czy bluetooth zawsze można dołożyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Tempomat dolozysz albo w ASo za 1300zł bodajże, albo u znajomego elektryka za 500zł z częściami, ja BT dokupiłem Parrota CK3100 i jest fajnie . A n143 konie też daje rade wbrew pozorom ( mam taka to wiem) zrobisz program ( ja zrobiłem na prawie 180km i 390nm) i będzie śmigał jak trzeba :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

No własnie też się zdziwiłem tym co napisał kokosik.

 

Parrot robi chyba najlepsze zestawy BT, moim zdaniem duzo lepsze od ORI szczerze mówiąc...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz to co bedzie zdrowsze z mniejszym przebiegiem i w lepszym stanie technicznym, oraz lepszym wyposazeniem.

Co prawda silnika nie wymienisz ale mozesz go zaczipowac i wtedy taka 318d jezdzi tak samo lub nawet ciut lepiej od ori 320d.

Najwazniejszy jest stan techniczny, bo jak kupisz cos niepewnego to pozniej bedzie bolalo po kieszeni.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Ok. Zestaw funkcjonuje rewelacyjnie. :cool2:

 

Jestem jednak przeciwnikiem montowania dodatkowych rzeczy w środku. A Parrot wymaga zainstalowania "mini wyswietlacza". Chyba ze się mylę to mnie oswieccie. :P

 

Także wyjaśniając sam Parrot zbiera same pochwały czyli jest ok, natomiast nie fajny jest dodatkowy panel w środku... Dla mnie :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Ok. Zestaw funkcjonuje rewelacyjnie. :cool2:

 

Jestem jednak przeciwnikiem montowania dodatkowych rzeczy w środku. A Parrot wymaga zainstalowania "mini wyswietlacza". Chyba ze się mylę to mnie oswieccie. :P

 

Także wyjaśniając sam Parrot zbiera same pochwały czyli jest ok, natomiast nie fajny jest dodatkowy panel w środku... Dla mnie :wink:

 

No to rozumiem ze blueooth mozna dolozyc latwo, problem z usb. Puscilem jeszcze prosbe o wycene 320d z tymi dwoma ekstrasami i zobaczymy co wyjdzie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USB też się da, ale jest to kosztowne. Nie pamiętam teraz dokładnie, ale coś koło 1 800pln... zważając na to że w radiu Professional masz MP3 uważam że USB można sobie odpuścić...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.