Skocz do zawartości

523 Maglownica Servotronic ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam BMW E39 523 z 2000r i ma takie oto problem :

Po założeniu felg 18" samochód w trakcie jazdy ściąga mi auto w prawą stronę ,wcześniej założone były zimówki 16" i tego problemu nie było .Byłem u mechanika i powiedział że to wina maglownicy i że trzeba ją oddać do regeneracji lub kupić nową .

U siebie mam zwykłą maglownice ale jestem ciekaw czy da się tam wszadzić maglownice z servotronic i czy to będzie działać ,ktoś może się orientuje ? Bo fajnie by było kierować jednym paluszkiem :D

I ewentualnie ktoś się może orientuje czy gdzieś w Koszalinie lub jego okolicach zajmują się regeneracją .

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano

Heh google nie gryzie kolego i można sporo fajnych informacji znaleźć:P

Tak w skrócie przekażę Ci to co wyczytałem w googlownicy.

 

Przejedź się na jakiś szrot z częściami do BMW, poproś żeby CI pokazali maglownicę bez servotronic'a i z servotronic'iem.

Połóż je sobie na jakimś blacie czy gdzieś i pooglądaj i pomierz, czy wymiary są podobne, czy rozstaw i średnica śrub mocujących jest taki sam, ewentualnie podpytaj ich czy te maglownice są zamienne.

 

Jeśli się okaże, że obie maglownice mają takie same mocowania i wymiary to do działania systemu potrzeba (ogólnie):

Maglownicy z Servotronic

Sterownika Servotronic

Wiązki elektrycznej systemu Servotronic

oraz potrzebny jest sygnał z czujnika prędkości dla sterownika Servotronic, aby ten wiedział jak szybko jedzie auto i o ile ma zmniejszać siłę wspomagania elektrycznego.

 

Poszukaj schematu tego systemu, na pewno jest gdzieś na forum bo widziałem parę tematów o Servotronic'u.

Generalnie jak założysz magiel z Servotroniciem ale nie podepniesz kabli, to po prostu masz normalne wspomaganie, jak podłączysz zasilanie jakby na krótko, to kierownica obraca się jednym paluszkiem ale niestety cały czas, co np. przy 100km/h raczej było by niebezpieczne i auto ciężko byłoby utrzymać na odpowiednim pasie ruchu.

Tak więc szukaj,a znajdziesz.

 

P.S. Informacje zaczerpnięte z innego forum o tematyce motoryzacyjnej, było to forum innej marki dlatego nie gwarantuję, że system Servotronic składa się z tych samych elementów jakie wymieniłem. Podałem tylko przykład i ogólny zarys jak to wszystko wygląda i jak możesz pokombinować z tym pomysłem.

 

Może odezwie się ktoś jeszcze, kto ma wiedzę i doświadczenie w montazu Servotronic'a w E39 i poprawi mnie, albo dopisze coś mądrego, Sam chętnie się dowiem co i jak z tym Servotronic'iem bo może bym sobie kiedyś zamontował do autka;)

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
Witam kolegów no to może i ja si podłączę . Przerabiam temat przedniego zawieszenia w e39 530d touring 2001 rok . wymieniłem już wszystko i pozostała mi tylko maglownica (u mnie na początku stukanie następnie pływanie auta , aż w końcu ciężkie kręcenie kierownicą -padła maglownica bo jak wspomniałem reszta została wymieniona tj.; łożysko górne McPherson , wszystkie wachacze komplet , łączniki stabilizatorów , drążki kierownicze , tarcze hamulcowe Zimermann nawiercane i nowe klocki też tej firmy ) nie wymieniałem tych części bo nie wiedziałem co jest grane po prostu już ich czas się skończył i funkcjonalność . O ile hamowanie jest ok , nie trzepie kierą itd. to magiel się odzywał a mam z serwo troniciem , wiadomo nawa 4000zł z plusem , regenerowane około 500 do góry w zależności od stopnia zużyci twojej maglownicy .Używka od 700 właśnie taką dziś nabyłem , jutro zakładam . Ale żeby dalej nie męczyć możesz założyć tak jak kolega wspomniał wcześniej z serwo troniciem do układu bez ale to niema sensu . Miał racje nie będzie działał , i odwrotnie z serwo troniciem a maglownica bez serwo tronica . Myślę że nie znudziłem a o efektach moich poczynań na pewno poinformuje . :cool2:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Opublikowano

Czyli skoro maglownice są zamienne, to według mnie wystarczy zakupić maglownicę z Servotronic'iem, wiązkę elektryczną oraz sterownik, podłączyć tak jak fabryka nakazała i powinno działać.

Przynajmniej na forum Audi, z którego zaczerpnąłem trochę informacji pewien użytkownik tak zrobił i bez problemów działa mu ten system, myślę, ze w BMW będzie podobnie.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
:D Witam ponownie , ja (moje bmw ) już jesteśmy po zabiegu . Maglownica okazała się dobra i autko śmiga jak należy , co do zmiany maglownic z serwotronikiem na bez , myślę że będzie cię kosztować dużo zachodu dochodzenie czy istnieje możlowość wpięcia wiązki itd. są na pewno na tym forum koledzy co może coś wiedzą na ten temat , ale według mnie mając BMW możemy je tuningować ale jeśli o układ jezdny , hamulcowy wolał bym nie eksperymentować przynajmniej nie w aucie które porusza się po drogach publicznych ( w końcu nie tępi ludzie go konstruowali ) . Nie mniej sam jestem ciekaw czy możliwość taka istnieje , życzę sukcesów w dochodzeniu swoich "prawd". :cool2:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Opublikowano

Możliwość istnieje na 100%, skoro maglownice pasują, to największym problemem będzie skompletowanie wszystkich części oraz ewentualne zaprogramowanie/uruchomienie sterownika tego systemu.

Bo podłączenie kabelków to nie jest trudna sprawa mając oryginalną wiązkę elektryczną.

Odnośnie bezpieczeństwa, to raczej to nie wypłynie negatywnie, bo zawsze jak coś będzie chodziło nie tak jak trzeba można wypiąć kabelek od maglownicy i jeździć jak ze zwykłym wspomaganiem, przynajmniej taki pisali na forum Audi, że dopóki nie podpięli kabli i nie uruchomili systemu wspomaganie było takie jak w zwyczajnej maglownicy.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Witam

Podepnę się pod temat. Mam u siebie maglownice do wymiany, stara była bez servotronica a mam możliwośc zakupu z servotronicem w bdb stanie. I jeśli dobrze zrozumiałem to są one takie same i nie będzie żadnego problemu z monatażem tej z servotronicem na miejsce tej bez??? Zależy mi na samym działaniu przekladni tak jak było do tej pory bez żadnych kombinacji w podłączanie servotronica. Czy ktoś robił już taką podmianke?

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam. takze chcialbym dolozyc u siebie servotronic. moje pytanie: czy ktos dysponuje jakims schematem jak to wszystko sklecic? chodzi mi gdzie sie podlacza jakie przewody oraz jakie elementy trzeba dolozyc :?:
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witajcie,

 

Ja właśnie na dniach przekładam przekładnie u siebie w aucie e39 na taką z servotronik.

 

Opiszę po założeniu co i jak.

 

Pozdro

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Witaj.

 

A robiłeś czasami takie coś w swoim e34 może? Bo ja zastanawiałem się cały czas czy przekładnia z elektrozaworkiem i sterownik to wszystko co potrzeba do instalacji oraz jak to jest z tym przekaźnikiem a sterownikiem (według ETK różnica była po roczniku 09/1993 ze zmianą na przekaźnik).

 

Pzdr.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witaj.

 

A robiłeś czasami takie coś w swoim e34 może? Bo ja zastanawiałem się cały czas czy przekładnia z elektrozaworkiem i sterownik to wszystko co potrzeba do instalacji oraz jak to jest z tym przekaźnikiem a sterownikiem (według ETK różnica była po roczniku 09/1993 ze zmianą na przekaźnik).

 

Pzdr.

 

Niestety. Swojej ex nigdy nie doposażałem w żadne udogodnienia więc w tym temacie Ci nie pomogę. :?

 

Dla tych co planują montaż magla z servotronic w e39 - nie jest to bardzo skomplikowany zabieg.

Montuje się go w miejsce zwykłej przekładni bez czujnika i pasuje beż żadnych przeróbek.

Następnie trzeba od czujnika przy maglu do modułu GM pociągnąć dwa przewody najlepiej o przekroju 0.5mm.

Przewody łączymy następująco : pin 1 zaworu magla z pinem 9 modułu GM (czarne złącze x254 20pin), pin 2 zaworu magla z pinem 11 modułu GM (czarne złącze x254 20pin).

Poza tym potrzebny jeszcze jest przewód z tzw. sygnałem prędkości. Musimy wyprowadzić przewód z pinu 23 kostki x253 do tzw. złącza lutowanego sygnału prędkości (przewody brązowo-czerwone)

Następnym krokiem jest aktywowanie funkcji servotronic w module GM.

Powinny być odpowiednie wpisy w module GM więc powinno wystarczyć przełączenie servotronic z "nicht_aktiv" na "aktiv" przy pomocy NCS lub podobnego softu.

W przypadku kiedy nie ma lub servotronic nadal nie działa konieczne jest doposażenie klucza ZCS w linii SA o opcję 0216 Servotronic.

Najprościej jest to zrobić przy pomocy DISA, ponieważ NCS może się wykrzaczyć podczas tej procedury.

 

Po wykonaniu prawidłowo całej procedury nasz servotronic powinien zacząć działać.

Niestety w moim przypadku tak się nie stało, ponieważ jak się okazało, zawór przy maglu ma zwarcie lub jest uszkodzony i servotronic nie pracuje jak powinien.

 

Pozdrawiam

 

M-ka

 

EDIT Powodem nie działającego servotronic'a był moduł GM III LOW. Musi być dołożony GM III HIGH

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Udało ci się podłączyć ten serwotronik tak żeby działał??

 

Tak. Problemem okazał się moduł GM III o czym napisałem post wyżej

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 6 lat później...
Opublikowano

Tak. Problemem okazał się moduł GM III o czym napisałem post wyżej

 

Czy chodzi o ten moduł: MODUŁ KOMFORTU ŚWIATEŁ (GM III HIGH 8 378 632) ?


Jak ew bez podpięcia do kompa sprawdzić jaki mam teraz moduł? Vin to GS34874

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A jak sprawdzić co ja mam zamontowane? po numerze vin to gdzieś wyjdzie? Nie wiem czy mam to kupować i dawać mechanikowi czy zostawić ten co mam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po vin pokazuje główny numer ten co widać powyżej odpowiedników, które są wymienne. Każdy z tych, który ma dopisek wymieniany odwrotnie będzie pasował do Twojego wyposażenia.

Co w ogóle się dzieje? Jakie masz błędy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jeszcze nie mam. Mam maglownice po regeneracji i chciałem dołożyć sobie serwotronik (taką kupiłem, miałem bez), a że mechanik będzie to robił to chciałem mu ułatwić i ew przyśpieszyć robotę aby od ręki wszystko zrobić a nie umawiać się po kilka razy. Jak się dostać do mojego modułu? Spisałbym sobie numer i ustalił czy muszę go wymieniać czy nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.