Skocz do zawartości

530d Manual - Czy tak trudno to poprowadzic?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja parę ładnych lat temu przesiadłem się na RWD. Potem mnie naszło żeby kupić quattro ( S8 ), jesdnak jak dla mnie 4x4 więcej zabiera jak daje. A przy poślizgach w 4x4 reakcje moje na początku były głupie, tam odwrotnie jak w RWD trzeba gaz wciskać do oporu aby torsen mógł rozdzielać napęd.

Ogólnie na suchym asfalcie quattro wcale nie wjedzie szybciej w zakręt niż BMW z zawiechą sport i dobrych kapciach.

A już napewno BMW jest duuuużo lepiej wywarzone niż wszystkie razem wzięte audi 4x4.

Przy mocnych RWD dobrze gdy z tyłu są szersze kapcie niż z przodu.

Do pełni szczęścia brakuje mi szpery.

No i moc 540 wcale nie jest jakaś duża jak na możliwości bmw.

Parę razy postawiło mnie i przy większych prędkościach i jakoś bmw dało rade. Ja gdy kiluje się z kimś na max.to DSC wyłaczam, bo nie czuje się z tym dobrze gdy podczas poślizgu auto mi hamuje.

FWD to całkiem beeee.

A impeza czy evo to musi mieć przynajmniej te 300KM. W audi S w szczególnosici przy tipie te 340-360KM to porażka ( można się rozczarować oczekiwaniami 360KM w masie podobnej do e39 ). Subaru te 220KM to też cienizna.

A w zime - po prostu trzeba jezdzić ostrożnie.

Ktoś jak się dobrze ogarnie to i 400KM M5 idealnie się układa w zakrętach i pięknie lata bokiem.

Co nie którzy nigdy nie mogą opanować RWD wtedy mówią, że FWD lepsze.

Ktoś napisał imperaza w cenie e39, też takie ogłądałem po ok.30000zł to parchy, a w środku jak lanos. Za logiczną impreze najlepiej podkręconą to 50tyś trzeba dać a w tej cenie jest absolutnie bezkonkurencyjne M5!!!!

Opublikowano
Ja odkąd mam auto, to jest to BMW ( 6 lat jeżdżę) najpierw mialem E 36 316 i Compact beż żadnego ASC przejeździłem nim dwie naprawde ciekawe zimy bez żadnych drzew i latarni, miałem tylko jedną letnią akcję przekręcenia się o 180 stopni na mokrej nawierzchni przy 60 km/h na zakręcie, teraz jeźdżę E 46 328 i jak dotąd auto stawało bokiem tylko kiedy ja tego chciałem, BMW to komfort jazdy a do każdego auta kierowca powinien się przyzwyczaić, jeśli chcesz pojeździc Bawarką z mocniejszym silnikiem na początku traktuj ją z pokorą, a ona odwdzięczy ci się tym samym, grunt to oswoić sięz autem.

"The Beats Of life..... The Voice Of Creation.... The Invisible World...... The Echo of Imagination......... We dance for joy ...we cying teras.... we screaming Loud .... The Beats of Life. " SHOWTEK!!

Świetna Muza Do Auta :)

Opublikowano
M5 za 50.000? :D Rozumiem, że mówisz o doinwestowanym E-34 :]

Nie przesadzaj na allegro jest kilkanaście egzęplarzy M5 od 40-do 50tyś.

Rok temu sam oglądałem ładną i pewną z mojego miasta 99r.za 42 do oddania i poszła, a ja nie kupiłem tylko dla tego, że kasy mi brakowało, a nie chciałem się zapożyczać.

Myślisz, że takie auta to rozłapują.

Sam gdy sprzedawałem swoją S8 to też sprzedałem za górna średnią cene z ogłoszeń.

Co z tego, że była to superzadbana,bezwypadkowa,piekna sztuka osobiście sprowadzona od pierwszej właścicielki.

Nikt Ci nie zapłaci 40tyś zł, jak są po 24-31?

Z m5 tak samo jak masz totalne padło to usiłujesz sprzedać napaleńcowi za 35tyś zł.Jak ładną sztuke z 99-00 to 40-46tyś.zł wezmiesz bo nikt Ci nie da 60tyś zł.

Jak masz trochę polepioną M5 w cenie średniej to też problem bo jak ktoś przyjeżdża po takie auto to raczej ma pojęcie i też nie kupi i szuka dalej. Dlatego ja nigdy nie kupuje ulepów.

Opublikowano
No jak stawiasz auto bokiem przy 120 km/h to szacunek. Tak to ja nawet kiedyś dużego fiata stawiałem. Chodzi mi o rzucanie autem na boki podczas ruszania, albo zwykłego skręcania na światłach. TDSem nie dało się uśliznąć, mimo tego, że silnik bardzo zdrowy. Jeździłem chyba wszystkimi silnikami z rodziny BMW zarówno TDSem jak i e39 3.0D, o którym takie peany wygłaszacie, więc kiedy nie ma mocy to tak jest. Chodzi mi tylko i wyłącznie o nieposłuszeństwo auta zimą w mieście przy małych prędkościach. W 750 lekko wciśniesz gaz jak ruszasz spod świateł zimą i stoisz bokiem, polecam, żebyś spróbował, a przyznasz mi rację.

 

 

Chyba zwariowales kolego. Napraw sobie zawieszenie, albo wyklep tą swoją e32, zeby geometrię jako tako trzymała :mrgreen: i nie bedziesz stawiał bokiem przy byle uslizgu kół, na prostej szczególnie.

Uślizg u mnie jest natychmiast przy wyłączonym DSC, wystarczy, ze obroty wyjdą z turbodziury i zaczyna się dziać.

Dobra, wiec jest ten uślizg, koła slychać mielą jak szalone, ale _AUTO JEDZIE PROSTO_

Jak jest zakręt, to wiadomo, że wyrzuci gdy dodasz bezmyślnie gazu i nie zrobisz żadnej kontry. Ale tak to i przedni napęd wyrzuci (pojedzie prosto - podsterownosc)

 

 

Kolego, zanim zaczniesz mnie obrażać, to poczytaj trochę dział 7 e32, jak inne fora, a zobaczysz, że mam jedną z bardziej doinwestowanych e32 750 w Polsce, którą moja rodzina ma od nowości. Ja Cię nie obrażam i tego samego oczekuję od Ciebie. Jeździłem taką e39 jak ty masz w silniku 3.0D i nie ma szału, jeździłem również zimą, jak ją sprowadzałem z Holandi, potem ponad miesiąc. Ja pisałem o autach z dużymi silnikami, takimi jak e32 750, e38 750 oraz e65 750, ponieważ takie posiadałem/posiadam, jeździłem długo i dłużej. Z całym szacunkiem dla Diesla i nie szukam tu zwady żadnej.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Kolego trol, pomyliles zatem działy. Niech bedzie i tak, ze 3.0d to traktory, przy ktorych nic sie nie dzieje, a zycie dopiero zaczyna się od 5.0 pod machą, chciałeś się pochwalić, ok - fajnie. Ale nie gadaj wiecej głupot odnośnie trakcji.

Twój nick pasuje do sytuacji, wiec nie ma sensu brnąc tego dalej.

Opublikowano

Co do kontroli trakcji w e39 to co nieco powie nam ten link mniej więcej od drugiej minuty

Mowa o DSC.

Opublikowano

Chocby w 525D z 2003 - mam go u siebie. Zresztą to zdaje się kwestia dat - po lifcie był już DSC a przed liftem ASC.

Pzdr.

Opublikowano
Zresztą to zdaje się kwestia dat - po lifcie był już DSC a przed liftem ASC.

 

i wyposażenia. Kolega mial 530d po lifcie i mial tylko ASC (a ściślej ASC+T)

Opublikowano

Dlatego też nie przesądzałem na 100%, że to NA PEWNO tylko kwestia dat/liftingu. :wink: Właściwie to pewnie można by tylko napisac, że pewniekiem przed liftem nie uświadczy DSC a po lifcie to w zależności od wersji wyposażenia.

Pzdr.

P.S. Teraz jeszcze spojrzałem na swój rozkodowany VIN i faktycznie jako pierwsza pozycja stoi jak byk - DSC. Czyli masz rację, że było to jako wyposażenie chyba ponadstandardowe. Ewentualnie może pakietowane z jakimiś innymi elementami wyposażenia/zawieszenia/itp.

Opublikowano

Nie prawda.

Ja mam auto przed liftem i mam DSC.

Wydaje mi się, że gdy wyłaczam DSC to jakbym wyłaczał tylko trakcje, a stabilizacja dalej zostaje, bo nawet z wyłączonym DSC ciężko ją postawić bokiem, może to też kwestja zawieszenia sport i b.szerokich opon.

Opublikowano

Obiło mi się o uszy, że przed liftem opcja DSC byla dostepna wylącznie dla silników V8/M5.

Po lifcie to juz w każdej wersji silnika, ale zaleznie od wyposażenia. Trzeba by było się upewnić, zeby nie rozsiewać bzdur.

 

Działanie DSC tez jest różne w różnych wersjach.

U znajomego DSC miało dwie pozycje jakby, tryb normalny i tryb sport. Tryb normalny działał natychmiast, tryb sport z lekkim opoznieniem (pozwalało na pewną zabawę, ale przy ogromnych błędach kierowcy zaczynało działać)

 

Cyborg: Spróbuj zatem przytrzymac przycisk DSC na parę sekund. Powinno się deaktywować całkiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
540iA '98 miało DSC, które po wyłączeniu przestawało działać, identycznie jak w 540iA '02.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Nie prawda.

Ja mam auto przed liftem i mam DSC.

Wydaje mi się, że gdy wyłaczam DSC to jakbym wyłaczał tylko trakcje, a stabilizacja dalej zostaje, bo nawet z wyłączonym DSC ciężko ją postawić bokiem, może to też kwestja zawieszenia sport i b.szerokich opon.

Bo wyłączasz tylko DSC, zostaje włączone jeszcze ASC wtedy. Przytrzymaj guzik na 30 sekund, zapali się kontrolka działania układu i nie zgaśnie, i ciesz się jazdą :D Nie wiem czy na 100% w e-39 tak jest, w e-46 jest tak jak napisałem.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.