Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Byłem dziś z kolegą oglądać e36 w bardzo dobrych pieniądzach. Obejrzeliśmy ją dokładnie śladów dzwona nie ma podłoga też zdrowa zdaje się,że nie ruszana jednak coś jest nie tak. Podczas jazdy samochód dziwnie się zachowywał na drodze myszkowął w koleinach.

Pojechaliśmy na stacje kontroli pojazdów i wszystko ok amorki trzymają zawieszenie sztywne nic do wymiany jednak urządzenie pokazało,że tylnie koła są zbierzne (chyba o 6 stopni dokładnie nie wiem ale coś takiego się wyświetliło) i teraz pytanie do znawców czy w e36 jest regulacja zbierzności tylnich kół? A może przyczyną jest to,że jedna opona jest bardziej zużyta lub pęknięta sprężyna tylnia? (z tyłu są dwie opony różnych producentów gościu tłumaczył,że złapał gume i włożył taką którą miał czyli łysą druga opona ma duży bierznik)

Samochód wydaje się ok tylko ta zbierzność jak by było coś walone jednak ani na budzie ani podwoziu nie ma śladów.

Jak ktoś wie co może być pzyczyną lub czy e36 ma regulację proszę o sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na wachaczu przednim? Gość na stacji diagnostycznej sprawdzal przód i nie ma luzów jedna końcówka drążka już się kończy tylko ale pytalem o tuleje na wachaczach i mówil,że są ok.
Opublikowano

Jeżeli w niedalekiej przeszłości były robione elementy tylniego zawieszenia, to oponki mogą ci się nie równo zdzierać.

Ja wymeniałem gumki z tyłu jakieś pół roku temu, a teraz przy wymianie opon zauważyłem że mam zdarte opony od zewnętrznej strony.

Reasumując :arrow: jak ci się nierówno zdzierają oponki z tyłu :arrow: trzeba pojechać na ustawienie geometrię tylnich opon. :idea:

Koszt około 150zł.

Opublikowano
czesc jest regulacja tylnych kol ja w swojej wymienialem tą tuleje gumowa nnna wachaczu i tez musialem jechac na zbieznosc nawet nie wiedzialem ale jest cos takiego
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro da się to ustawić to ok pojedziemy z nią na kompletną geometrię i zobaczymy co fachowiec powie bo ja myślałem,że w ogóle nie ma możliwości regulacji tylniego zawieszenie w kwestii zbierzności bo pochylenie kół to raczej da się regulować.
Opublikowano

witam! dokładnie jak wyżej koledzy napisali z tyłu masz regulacje zbieżnośći kół nie opon jak wyzej napisano!!!!!!

wymieniałem u siebie tuleje na wachaczach tylnich i jechałem od razu na ustawienie zbieżności jest tam dość spora regulacja wiec na pewno trzeba to sprawdzić ! może poprzedni właściciel wymienił jakies gumy w zawieszeniu a nie robił regulacji i stąd może bierze opony... pozatym jeśli masz dwie różne opony i w dodatku z różnicą wysokości bieżnika to auto moze sie tak zachowywać....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super dzięki za rady może jednak ten samochód jest coś wart bo szczerze to się przestraszyłem na początku nim jadąc i zwątpilem w swoje umiejętności bo nie zauważyłem śladów dzwona a samochód sprawiał wrażenie jak by miał wspawywany tył :o
Opublikowano

Jak juz bedziesz u mechanika to niech ci sprawdzi te tuleje w tylnych wachaczach one sa w tym miejscu gdzie wachacz wchodzi w podłogę.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.