Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Chciałem się mniej więcej zorietnować jakie są typowe przyczyny tego że z wydechu 530d kopci na czarno ? (samochód 290tys przebiegu) Czy to typowe przy tym przebiegu mamy X5 w rodzinie z tym samym przebiegiem i nie dymi.

Ktos mial ten sam problem ? Co pomogło ?

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba że rocznik 03 lub początek 04 to DPF-a nie było. Kiedy ostatnio wymieniałeś odmę ?
Opublikowano
Co to jest DPF ? Samochód jest z grudnia 2003 więc pewnie go nie ma. Na postoju dymek nie leci ale strasznie smierdzi po minucie juz czuc w samochodzie a dym puszcza przy dodaniu gazu, stopniowo lekki gas lekki dymek gaz do dechy to chmura za mna. Wyczyscic EGR tzn?
Opublikowano
DPF to filtr cząsteczek stałych w układzie wydechowym... ;) Ale skoro masz autko z 2003 r to na pewno go nie masz. Tak jak mówi poprzednik, najlepiej będzie jak zaczniesz od sprawdzenia i wyczyszczenia EGR ; )
BMW E60 530D SEDAN 2003r
Opublikowano

jak smierdzi w aucie, to moze byc tez niestety kolektor wydechowy nie calkiem ok

mj

Opublikowano
Dobra okazało się że kopcenie powoduje kolektror wydechowy. Mechanik stwierdził że do wymiany. Mam pytanko czy inwestować w nowy ( na allegro nowe oryginalne od bmw w granicach 1500zł z wysyłką ) lub widziałem używane stan wg. opisu BDB za 800zł ? Co radzicie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
od E39 - żeliwny !! do tego uzywka za góra 400 zł
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Podzwoniłem i rzeczywiście mówią żeby nie wsadzać metalowych które idą oryginalnie tylko montować od E39 530d 525d żeliwny i jest spokój ( TYLKO OD 525tds NIE PASUJE!).
Opublikowano
hehe mialem ostatnio ten sam problem :-) dymil jak glupi a w srodu masakra tak smierdzialo spalinami no i okazalo sie ze kolektor pekl, wymienilem i jest ok:-)) a;e przy okazji wymienilem tez filterek ten maly obok filtra powietrza( nie wiem jak fachowo sie nazywa) bo byl juz na maxa zawalony, i szczerze maskrycznie duzo daje ten filterk..
Opublikowano
To kolego jeszcze filterek odmy i będzie lepiej, a EGR to zawór recyrkulacji spalin, gromadzi się w nim sadza z spalin, też warte wyczyszczenia :-)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koledzy czym czyścicie i jak ów zawór EGR?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=11_3599&hg=11&fg=40&lang=pl

 

trzeba go wypiąć całego, czy tylko rurę dolotową? Auto ma więcej nowych części niż starych, zrobione adaptacje przepływki i wszystko na komputerze wygląda poprawnie (robione u kolegi post wyżej - polecam we WRO). To jeszcze sobie chcę wyczyścić ten zawór. Czy wystarczy go wyciągnąć i przedmuchać sprężarką, czy myć?

Opublikowano

Trzeba było się spytać jak byleś u mnie :P

Wystarczy odkręcić rury (szczególnie tą z boku cieńszą) i stara szczoteczka do zębów trochę benzyny ekstrakcyjnej i czyścisz.

Oczywiście wszystko na zimnym silniku, jak ci wszystko się wyczyści to wycierasz do sucha odczekujesz żeby resztę odparowało i odpalasz silnik.

 

PS. Ten błąd filtra co miałeś ma duży wpływ na parametry pracy przepławki dlatego możesz jeszcze czuć lekkie szarpanie przy zmianach biegów. Pozbądź się go a powinno być lepiej.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mam podobny problem w moim e60 z 04 3.0d bez pdf kopciła jak autobus gosc co naprawie bmk (p.Piórkowski z Wojkowic) powiedział żeby zdjąć i żaślepic taki cienki przewód na górze głowicy patrząc na silnik po prawej stronie, zaślepiłem i kopcenie ustało całkowicie, tyle ze check silnik świeci , co zrobić zeby nie kopciła po założeniu tego przeowdu wyczyszcznie egr-u pomoze ??
Opublikowano
Miałem ten sam problem co kolega Stachu_xjr, kopciła jak ikarus ale na obrotach między 1500-1900 mniej więcej i tylko w czasie kiedy otwarty był EGR. Czyszczenie nie pomogło. Po zdjęciu sterowania z EGR kopcenie ustało ale za to pojawił się nachalny błąd komputera - zniknął kiedy ograniczyłem pracę zaworu EGR DISem wraz z kopceniem oczywiście(maksymalna dawka świeżego powietrza 87mg/stroke o ile pamiętam). Polecam też sprawdzenie szczelności układu dolotowego.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Zregenerowana turbina. Na niskich obrotach minimalnie spontaniczniejsza. Kopciła bo z turbo olej ciekł do układu wydechowego i go przepalało. Po miesiacu od regeneracji przepalona wiekszosc oleju z ukladu wyd. kopci malutko.

 

p.s. wymienilem rowniez akumulator na Boscha. I ate nacinane + klocki ferodo wzmacnianie. Dwa tygodnie troche osterj jazdy i do wymiany wibruje kierownica. To nie jest samochod wyczynowy. Pozatym zadowolony na 19" pali 11L miasto (wwa) i 8L trasa ( bez ekonomicznej jazdy. Na 17" pali nawet litr do 1,5 mniej.

Opublikowano
A te tarcze to tym bardziej nie są wyczynowe, kwestia czasu kiedy zaczynają bić. Turbinę też pewnie niedługo będziesz miał do wymiany.
Opublikowano

Panowie widzę że tu jakiś czas temu toczyła się rozmowa nt. przepływki.

 

Powiedzcie mi co będzie się dziać, jak będzie pracować nie zaadaptowana nowa przepływka?

 

pytam bo jakieś 5tys km temu wymieniłem u siebie przepływkę, a o tym że trzeba zrobić adaptację nawet nie wiedziałem.. :duh:

 

i jeszcze jedno..

 

Z tego co wiem u mnie nie był wymieniany, a może i nawet nie był czyszczony EGR.. Auto ma ponad 200kkm.

jak na auto może wpływać zasyfiony EGR ?

jakie będą objawy?

no i jakie mogą być korzyści po jego wyczyszczeniu?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moja przepływka nie dawała odpowiedniej ilości powietrza i zdaje się, że miało to wpływ na szarpanie skrzyni biegów (wiem, że to dziwne, ale ma sens po głębszym zastanowieniu).

 

EGR dymił mi jak cholera, po wyczyszczeniu i ograniczeniu softem ilości spalin a zwiększeniu ilości świeżego powietrza, auto jeździ inaczej i nie dymi.

Opublikowano
przy okazji wymienilem tez filterek ten maly obok filtra powietrza( nie wiem jak fachowo sie nazywa) bo byl juz na maxa zawalony, i szczerze maskrycznie duzo daje ten filterk..

 

A może chodzi mu o filterek w zaworze podciśnieniowym sterującym turbiną starszej generacji? Ja po wymianie kolektora, który wysadził mi kupę sadzy do komory silnika też miałem go tak zapchanego, że przed wyczyszczeniem bardzo źle sterował turbiną, teraz planuję go wymienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.