Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Był ostatnio temat magłownicy poruszany. Regeneracja kosztowała coś w granicach 600-700zł z wyjęciem regeneracją i założeniem więc nie więcej niż połowę tej kwoty... O ile nie mówimy tutaj o ASO ;).
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

ze względu na to że masz Xd to pewnie trochę więcej niż z RWD.

Pewnie jakieś 300-400zł. Oczywiście w zależności od tego gdzie będziesz to robił.

Opublikowano

Koledzy mam pytania odnośnie maglownicy, ponieważ w zawiasie niczego stukającego nie można się dopatrzeć, skręcam niechętnie myślami w stronę tego elementu - bo "pykanie" jest coraz bardziej denerwujące.

1. Kiedy pojawiały się objawy stukania (przy skręcie, na nierównościach, pochyleniu pojazdu, dziurach etc)

2. Czy było to słyszalne w pojeździe od razu (tuż po ruszeniu czy powiedzmy po kilku km)

3. Jak umiejscowiona jest maglownica (w którym miejscu) i czy jest możliwość dostania się w jej okolice wody ?

4. Czy są na niej jakieś elementy gumowe/teflonowe/z tworzywa które reagowałyby na wodę/wilgoć ?

5. Czy w środku maglownicy jest jakiś olej ?

6. Przy jakich przebiegach robiliście wymianę/regenerację ?

7. Jak najprościej sprawdzić czy maglownica jest do regeneracji (bez wyciągania o ile się da) ??

 

Wczoraj kręciłem się po mieście i dostawałem szewskiej pasji. Dzisiaj rano dopiero po kilku km usłyszałem pierwszy "puk" (nie ma deszczu ale jest wilgoć).

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wczoraj wymieniłem przekładnie kierowniczą(aktywny układ kierowniczy) i wszysko byłoby ok,gdyby nie gong! i komunikat ACTIVE STEERING INACTIVE.Po sprawdzeniu w inpie wyskakuje mi jeden bład którego nie można wykasować.Czy trzeba kodować nową przekładnie? i czy da radę zrobić to inpa?
Opublikowano
Nie wiem czy nowej przekładni nie trzeba w jakiś sposób zaadaptować, bo zdaje mi się, że tak. Na pewno jest kalibracja (machanie kierownicą lewo prawo), którą trzeba przeprowadzić po każdorazowym odłączeniu akumulatora, ale domyślam się, że to zrobiłeś. Więc pozostaje próba adaptacji dis'em, albo wizyta w serwisie.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Koledzy mam pytania odnośnie maglownicy, ponieważ w zawiasie niczego stukającego nie można się dopatrzeć, skręcam niechętnie myślami w stronę tego elementu - bo "pykanie" jest coraz bardziej denerwujące.

1. Kiedy pojawiały się objawy stukania (przy skręcie, na nierównościach, pochyleniu pojazdu, dziurach etc)

2. Czy było to słyszalne w pojeździe od razu (tuż po ruszeniu czy powiedzmy po kilku km)

3. Jak umiejscowiona jest maglownica (w którym miejscu) i czy jest możliwość dostania się w jej okolice wody ?

4. Czy są na niej jakieś elementy gumowe/teflonowe/z tworzywa które reagowałyby na wodę/wilgoć ?

5. Czy w środku maglownicy jest jakiś olej ?

6. Przy jakich przebiegach robiliście wymianę/regenerację ?

7. Jak najprościej sprawdzić czy maglownica jest do regeneracji (bez wyciągania o ile się da) ??

 

Wczoraj kręciłem się po mieście i dostawałem szewskiej pasji. Dzisiaj rano dopiero po kilku km usłyszałem pierwszy "puk" (nie ma deszczu ale jest wilgoć).

 

 

To co piszesz może wskazywać na przeguby a nie na maglownicę ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeżam temat.

Do tej pory jeszcze nie udało mi się uporać z problemem aktywnego układu.Mój samochód jest z 2005r, czyli odpalany z kluczyka,a przekładnie założyłem z 2006. odpalanego na start-stop.Wizualnie przekładnie wyglądają tak samo,takie same kostki.Na innym forum wyczytałem,że przekładnia po lifcie (tylko nie wiem czy po pierwszym,czy drugim)nie będzie pasować tzn.mechanicznie to samo tylko elektryka inna...Co o tym myślicie?

 

W czwartek muszę być w Warszawie i myślałem,żeby podjechać do BMW SPECIALIST na Łomiankach, może oni coś poradzą.Był może ktoś z Was w tym warsztacie?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ogólnie patrzyłem na realoem.com to te maglownice zmieniały się co jakiś rok:/ także ciężko będzie trafić używaną taką samą. Jeżeli chodzi o moduł to wiem że jest on w kabinie gdzieś pod fotelem pasażera albo pod wykładziną. Też akurat zmagam się z tym problemem. Początkowo miała być instalacja gdzieś wadliwa, ponieważ często się zdarza w e60, że to one są winne za te problemy. Na pewno masz wszystko ok z kablami? Teraz mechanik raczej mówi że to raczej silnik w przekładni mógł się spalić bo za chiny nie chce ruszyć a instalacja wygląda ok. Mówi jeszcze, że z przekaźnika nie idzie napięcie więc to musi sprawdzić i jeżeli to wykluczy to silnik w przekładni:/ który pewnie nie jest dostępny jako osobna część. Mi wyskakiwało czujnik położenia silnika, czy sam czujnik też się może uszkodzić? I czy gdyby był uszkodzony ten silnik w przekładni nie ruszy?
Opublikowano
No i stało się, przekładnia do wymiany, silnik uwalony:/ Kolego tobie po wymianie nie chce chodzić? U mnie mechanik krzyknął 1200 zł za robotę, 1500 za przekładnię, 100 zł zbieżność i 100 zł płyn. Masakra jakaś! Tyle za wymianę przekładni? Z tym, że u mnie podłączył pod samochód inną i błędy zginęły. Kolego PAWEL ZZZ, a ty czemu wymieniałeś przekładnie? Czy zaraz po wymianie chodziło ci wszystko? Nie wiem czy jest sens w ogóle na własną rękę wymieniać ją... Bo roboty może i jest ale jak mam zaoszczędzić 1200 zł, to posiedzę sobie te dwa dni w garażu. Mój mechanik mówił, że jak podłączył wszystko wróciło do normy. Z tym, że nie wiem czy brał się za jakieś kodowanie czy nie. Wydaje mi się, że nie, bo tam są tylko zwykłe czujniki, zero sterownika itp, więc moim zdaniem taka przekładnia raczej jest plug and play.... Mam nagraną przekładnię za 1100 zł, wersja taka jak moja z 5 czujnikami i nie wiem czy się w ogóle za to brać, czy tylko nie wyrzucę kasy w błoto. Orientuje się ktoś? Prosiłbym o pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i stało się, przekładnia do wymiany, silnik uwalony:/ Kolego tobie po wymianie nie chce chodzić? U mnie mechanik krzyknął 1200 zł za robotę, 1500 za przekładnię, 100 zł zbieżność i 100 zł płyn. Masakra jakaś! Tyle za wymianę przekładni? Z tym, że u mnie podłączył pod samochód inną i błędy zginęły. Kolego PAWEL ZZZ, a ty czemu wymieniałeś przekładnie? Czy zaraz po wymianie chodziło ci wszystko? Nie wiem czy jest sens w ogóle na własną rękę wymieniać ją... Bo roboty może i jest ale jak mam zaoszczędzić 1200 zł, to posiedzę sobie te dwa dni w garażu. Mój mechanik mówił, że jak podłączył wszystko wróciło do normy. Z tym, że nie wiem czy brał się za jakieś kodowanie czy nie. Wydaje mi się, że nie, bo tam są tylko zwykłe czujniki, zero sterownika itp, więc moim zdaniem taka przekładnia raczej jest plug and play.... Mam nagraną przekładnię za 1100 zł, wersja taka jak moja z 5 czujnikami i nie wiem czy się w ogóle za to brać, czy tylko nie wyrzucę kasy w błoto. Orientuje się ktoś? Prosiłbym o pomoc.

jak masz nagrana przekładnie active stering za 1100 to najpierw ja zawiez do kogos kto sie na tym zna naprzykład gosc zajmujacy sie regeneracja bo mozesz kupic kibel i zaraz znowu robota nowa w aso kosztuje ok 10tys

  • 3 lata później...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Nie wiem czy nowej przekładni nie trzeba w jakiś sposób zaadaptować, bo zdaje mi się, że tak. Na pewno jest kalibracja (machanie kierownicą lewo prawo), którą trzeba przeprowadzić po każdorazowym odłączeniu akumulatora, ale domyślam się, że to zrobiłeś. Więc pozostaje próba adaptacji dis'em, albo wizyta w serwisie.

 

bmw e60 2003r 530d, active steering + dynamic drive, mechanik wymienił mi przekładnie na inną używaną - mam inpe/disa i tutaj pytanie - czy wejście w inpie, ustawienie kierownicy w punkcie 0 i klikniecie active + machanie kierownicą prawo/lewo (nie wiem co trzeba zrobic pierwsze) wystarczy ? czy jest jakas strikte adaptacja maglownicy w dis'ie a ja nie potrafie jej znaleźć ? ktoś coś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

bmw e60 2003r 530d, active steering + dynamic drive, mechanik wymienił mi przekładnie na inną używaną

 

tutaj masz zalecenia BMW :

 

32 13 060 Hydrolenkgetriebe (Allrad) aus- und einbauen (ersetzen)

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e61-530xi-tou/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/7E6N6vS

 

http://fs1.directupload.net/images/180208/79dpieka.jpg

 

Po montażu:

*Instalacji hydraulicznej - napełnić i odpowietrzyć

*Sprawdzić połączenia przewodów pod względem nieszczelności.

*Wykonać pomiar ustawienia kół.

*Przeprowadzić regulację czujnika kąta skrętu kierownicy.

 

32 10 005 Justierung für Aktivlenkung

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e61-530xi-tou/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/GFgSJFi

 

Die Justierung der Aktivlenkung muss durchgeführt werden:

 

Vor Einstellarbeiten an der Vorderachse bzw. Lenkung

nach allen mechanischen Arbeiten am Lenksystem

nach dem Abklemmen der Batterie oder dem Trennen elektrischer Steckverbindungen am Schaltzentrum Lenksäule

nach dem Austausch/Programmierung bzw. Kodierung folgender Bauteile:

Schaltzentrum Lenksäule

DSC-Steuergerät

AL-Steuergerät

ARS-Steuergerät

 

Należy dokonać regulacji aktywnego układu kierowniczego:

* Przed przestawianiem przedniej osi lub układu kierowniczego

* po wszystkich pracach mechanicznych na układzie kierowniczym

* po odłączeniu akumulatora lub rozłączeniu połączeń elektrycznych w centrum przełącznika kolumny kierownicy

* po wymianie/programowaniu lub kodowaniu następujących części składowych:

Centrala sterująca

Jednostka sterująca

DSC Moduł sterujący

AL Moduł sterujący

ARS Moduł sterujący

Pozdrawiam Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.