Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Właśnie ta odma nie zostałą wymieniona mam ją zamiar wymienić może być ona przyczyną ??? w sumie zamowilem odem ale przyszla jakas inna nie pasowala no i wyczyścilem tamtą i spowrotem włożylismy ją ale zamowie nową .
Opublikowano
A wymieniales elektrozaworki egr czy agr??? Warto je wymienic. Kiedys mialem przypadek ze auto rowniez mi kopcilo na niebiesko mialem blad agr wymienilem zaworki i jak reka odjal :D
''Impossible is nothing''
Opublikowano
wydostający się olej zagnieździł się w katach i teraz się wypala... przegoń auto porządnie! szybciej wyeliminujesz intruza :wink: Najlepiej byłoby wyciąć i tak już uszkodzone katy i wpłynęłoby to jak najbardziej pozytywnie na pracę silnika. Naturalnie odpowietrznik jest przyczyną dymienia... przy pracującym silniku otwórz korek wlewu oleju i obserwuj czy silnik zmieni "styl" pracy, czy będzie głośniej, czy będzie zasysał lub buchał powietrzem.
Opublikowano
aha, czyli generalnie odpowietrznik jest OK. Tak jak napisałem wcześniej trzeba wypalić, albo WYWALIĆ katy :wink: W katalizatorach są bardzo małe kanaliki przelotowe, w których są katalizowane spaliny. Te z czasem ulegają zapychaniu się nagarem i sadzą. Teraz dodatkowo nasączyło się to olejem i dopóki tego nie wypalisz, lub nie wytniesz katów będzie dymić na biało/siwo/szaro/błękitno [dym olejowy].
Opublikowano
nie.. nic innego nie powinno się dziać. Ta olejowo-nagarowa maź blokuje prawidłowe przepłukiwanie komór, ponieważ występuje ogromne przeciwciśnienie między katem a turbiną nie dające prawidłowego przepływu strugi spalin. To również może być powodem tak słabych wyników prędkości max Twojego auta.
Opublikowano
wywal katy na pewno pomoże i lepiej będzie się jeździć :) a ile taki remoncik szarpnął kolegę po kieszeni?
Opublikowano

sprawdziłem u siebie przed chwila i gdy odkreciłem korek to dmucha na maxa ;/ czy to zbaczy ze odma do wymiany ? i moze to byc przyczyna nierownej mocy ? gubi moc w granicach 2800-3000 obr..

Opublikowano
gdy odkreciłem korek to dmucha na maxa ;/ czy to zbaczy ze odma do wymiany ? i moze to byc przyczyna nierownej mocy ?

dokładnie! nadciśnienie w skrzyni korbowej zakłóca cykl poprawnej pracy silnika, w komorach spalania pozostają produkty spalania przez to silnik nie ma możliwości stworzyć prawidłowej mieszanki, a tym samym obniża się jego sprawność.

Opublikowano
odma kupiona zabiera sie za wymiane wraz z wezykami podcisnienia 3m starczy ? gdzies czytalem ze tyle powinno sie kupic ;p Kolego yoshimura01 powiedz mi jeszcze czy slaba moc max 147 km gdzie przy 2 tys obrotow juz jest 100 km moze swiadczyc o zapchanym kacie ? sadze ze gdy odma zawalona to pewnie kat zapchany na maxa czy sie myle? Juz chyba wiem od czego spadki mocy z lewej strony przy IC wąż dziurawy ze palec mozna włożyć
Opublikowano

3m wystarczy. Przyczynę braku mocy już znalazłeś... brak doładowania, czyli dziura w IC. Aż dziwne, że nie zauważyłeś intensywnego dymienia na czarno :think: Katalizator do ODMY nie ma nic... na priv chyba Ci napisałem o diagnozie katów, a jeśli nie to tutaj napiszę :wink:

 

1.Wjechać na kanał lub podnieść auto i ostukać katalizator ręką. Jeśli będzie słyszalne klekotanie w obudowie tzn że kat uszkodzony.

2.Jedna osoba garuje na biegu jałowym, a druga bada dłonią w odległości ok 1m od rury wydechowej ciśnienie spalin. Powinno być wyraźnie odczuwalne z tej odległości. Jeśli jest zbyt niskie to katy zapchane i nadają się jedynie do wycinki.

3.Odrywający się monolit może "podróżować" i wpadać do muszli turbiny przez co może zasiać niezłe spustoszenie na wirniku turbiny.

Opublikowano
"Aż dziwne, że nie zauważyłeś intensywnego dymienia na czarno " wlasnie ze zauwazyłem ze kopci na czarno jak depłem do podłogi to na asfalcie zostawaly czarne slady ale stalo sie to po chipie i myslalem ze to dlatego i tak zostawiłem . 2 wymienilem przed chwila odme na nowa orginala i dalej dmucha w korek oleju. co to moze byc przyczyna ?
Opublikowano
a napisałeś o tym dymieniu na czarno wcześniej?? tak to by było wiadomo, że jest coś nie tak z powietrzem. Ciekaw jestem jak Ci zmierzyli AFR i w jaki sposób wyregulowali powietrze/paliwo?? [pytanie retoryczne]. No to coś jest nie tak z drożnością kanału odpowietrznika... czy to dmuchanie jest silne?? czy zmieniło się po wymianie na sprawną ODMĘ?? czy nadal jest takie samo jak było??
Opublikowano
Wąż skróciłem i załozyłem wiec juz dziury nie ma. akurat pekł na samym końcu wydaje mi sie ze lapiej sie zbiera :) co do tej odmy to dmucha mocno wczesniej to az korek podskakiwal teraz nie ale tak jakby bialy dym leciał..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.