Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj chciałem zmienić sobie mikrofiltr. Tzn. najpierw chciałem wyjąc stary, żeby zobaczyć w jakim jest stanie i ewentualnie porównać na wzór do kupna (bo z tego co wiem są dwa rodzaje). Z lekka się zdziwiłem bo filtra nie było :roll: Wyciągnąłem miecz, dekielek pod mieczem i okazało się, że pod spodem nic nie ma. Świecąc latarką widziałem tylko żeberka od chłodniczki klimy.

1 pytanie - czy były e34 z klimą i bez filtra? Czy też ktoś kiedyś wyciągnął i nie pofatygował się wsadzić nowego?

 

Druga sprawa, puszka z chłodniczką klimy, przed komorą filtra była śliska w dotyku. Zdjąłem dekiel i zonk - ścianki obklejone były jakimś tłustym, zielonym mazidłem.

2 pytanie - czy płyn do klimy jest zielony? Czy może być tam jakiś inny płyn?

 

http://img6.imageshack.us/img6/6112/puszka.jpg

 

Na realoem znalazłem, że pod tym dekielkiem jest zawór rozprężny klimatyzacji. Dochodzi do niego sporo miedzianych rurek. Możliwe, że któraś z nich przepuszcza. W sumie klima wytrzymuje mi jeden sezon - całe zeszłe lato działała, po zimie już ledwo coś czuć - może to jest przyczyna.

3 pytanie - są jakieś domowe sposoby sprawdzania szczelności? Typu szampon na wężyk jak w rurkach z gazem? Czy nie pozostaje nic innego jak udać się do klimiarzy? :cry2:

 

Kolejna kwestia. Za komorą filtra, od strony silnika, przyczepiona jest długa puszka (na całą szerokość tunelu) z dwoma wtyczkami (widać ją na zdjęciu).

4 pytanie - wie ktoś co to jest? Z czystej ciekawości. :mrgreen:

 

I ostatnia sprawa. "Wylata" mi kawałek tapicerki przykręcany do tunelu środkowego (ten przykrywający dmuchawę). Zauważyłem, że w miejscu gdzie mam w nim śrubkę nie ma żadnego otworu na obudowie dmuchawy. Są tylko plastikowe zaczepy do zamocowania czegoś. I znalazłem to na jakimś zdjęciu w necie - ma tam byś wsunięta kostka z blaszką na śrubkę (na zdjęciu). Wkurza mnie ta latająca i odpadająca tapicerka, a póki można to naprawić oryginalnie nie chciałbym jej naprawiać pernamentnie bardziej radykalnymi sposobami. :mrgreen:

5 pytanie - ma ktoś e34 lub e32 na części lub robi rozbiórkę? Prosiłbym bardzo o kontakt w celu nabycia owej kosteczki.

 

http://img29.imageshack.us/img29/7720/rubka.jpg

Edytowane przez Gizbern
http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano

1. Wszystkie po 92 roku miały filtr kabinowy

 

2. Ten zielony olej to olej do smarowania sprężarki w układzie czynnika chłodzącego, jeżeli jest na zewnątrz to znaczy, że gdzieś jest nieszczelność

 

3. Nie ma takich sposobów, tylko stacja obsługi klimy

 

4. Jest to sterownik IKHA, sterownik klimatyzacji oraz ogrzewania/wentylacji

 

Pozdrawiam

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
5. Kosteczke juz masz ta szara a tapicerke mocujesz za pomoca wkreta na wylot tapicerki

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano

...podlącze się pod temat...generalnie rozchodzi sie o to że układ jest raczej mało wydajny,w zeszyl sezonie nawet jak dobijałem czynnik to i tak raczej słabiutko działała...

wiec kilka pytań:

-co może być przyczyną(czujniki ,elektrozawory,filtr odwadniajacy,chodnica zasyfiała zewnetrznie)

-czy można mieszać czynniki i czy jest jeszcze możliwosć naładowania układu starym czynnikiem r12 (może jakieś zaminniki)

-czy można wypuścić czynnik od tak w powietrze ,czy raczej trzeba to zrobić za pomocą pompy próżniowej....

dodam że nie posiadam filtra kabinowego i że nie załacza sie wentylator(powinnien sie załaczać podczas postoju przy dużej temp????)

d

iZzI
Opublikowano
Hej, tak postaram się w skrócie. Jeżeli nie załącza się wentylator, to układ będzie mało wydajny, bo on chłodzi czynnik w chłodnicy klimatyzacji. Na trasie powinno być lepiej, bo jest pęd powietrza, ale na wolnych samo wisko nie starczy, nawet jak masz nową chłodnicę zasadniczą. Jeżeli ciśnienie wzrośnie po stronie gorącej to i tak układ się wyłączy. Ponadto wentylator można sprawdzić, zwierając piny czujnika w prawym górnym rogu chłodnicy, e32 wszystkie silniki, e34 niektóre benzyny. Można poprzez zwieranie w przekaźniku. Nie możesz mieszać R12 z R134, jest zamiennik 4 coś tam, ale nikt tego już nie ma na stacjach obsługi klimy. Możesz natomiast po wymianie osuszacza na nowy model z jednym zaworem nabić 134 i jeżeli układ był szczelny to będzie, nie musisz zmieniać sprężarki. Olej jaki musisz zalać to albo PAG 46 albo 100. Należy pamiętać jednak o tym, że muszą dokładnie odessać stary olej mineralny wraz z czynnikiem r12, jeżeli się to zmiesza z olejem syntetycznym PAG to cała klimatyzacja do wymiany razem ze sprężarką. Czynnik możesz wypuścić w powietrze, nic Ci się nie stanie, tylko z dala od oczu i skóry, pomijam fakt dziury ozonowej. Wentylator elektryczny powinien wspomóc chłodzenie zasadnicze wiskiem w przypadku jego niedomagania, to jest kiedy wskazówka przeleci za połowę, ale przed 3/4 wskazania. Warunkiem jest drożna i sprawna chłodnica, ponieważ zapowietrzona lub niedrożna, nie zdoła uruchomić termowyłącznika, który jest w jej górnym prawym rogu.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
dowiedziałem sie że w serwisie agd dobijaja czynnik r409a a jest to niby odpowiednik r12 wiec powinno być ok bez wiekszego fisiowania:)...ale co do kompetencji takich serwisow.... wiec po głebszym zastanowieniu zadzwonie do jakiegoś serwisu profesjonalnego(mam nadzieje że takie istnieją) i spytam ile kosztuje u nich pełen przegląd z wymiana czynnika .oleju i filtra odwadniajacego,sam nie bede się za to brał....dzieki za odpowiedz :) a tak na na marginesie czy ktoś wie ile to kosztowac moze?/
iZzI
Opublikowano
Hej, w Łodzi w najlepszym serwisie od klimy, nabicie do nas 1500 g czynnika z barwnikiem plus olej to 250 PLN, do tego osuszacz to 100 PLN i jego wymiana drugie 100 PLN. Ponadto w cenie masz sprawdzenie czy nie ucieka lampą UV, kiedy tylko przyjedziesz oraz sprawdzenie ciśnienia sprężania sprężarki oraz temperaturę obiegu zimnego. Monitoring trwa godzinę.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

..znaczy nie ma tragedii a osuszacz moge sobie sam wymienic,znalazlem na za 60zl ..

dzieki za info :D

iZzI
Opublikowano

@iZzY

We Wrocławiu na Grota Roweckiego jest serwis, który nabija r12. Ożywili mi tam klimę w e23 :)

 

W chwilach relaksu przy dłubaniu gościu opowiadał, że jest problem z tym czynnikiem bo ponoć jest bardzo szkodliwy i trzeba mieć jakieś specjalne certyfikaty żeby go kupować i się nim posługiwać. Sama obsługa klimy tez bardziej skomplikowana - nie tylko podłączenie pod automat, który sam wszystko robi za naciśnięciem jednego guzika. Cena serwisu prawie taka sama jak przy zwykłej klimie, chyba parę dych różnicy raptem.

 

@radekklimat

"5. Kosteczke juz masz ta szara a tapicerke mocujesz za pomoca wkreta na wylot tapicerki"

 

No właśnie to zdjęcie z szara kosteczką to nie moje :) Ściągnąłem je z neta.

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano
...panowie dzisiaj klima zaczeła chłodzić dużo lepiej,dodam że nic nie robiłem jeszcze...elektrozawory??? jakiś czujnik??? ma ktoś może pomysł, bo nie mam już pomysłu dlaczego czasem działa a czasem jest kicha :duh:
iZzI
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

podłącze się pod temat..

 

powiedzcie bo jak włączę klimę to sprężarka działa, włącza się wentylator dodatkowy z nawiewu po lewej stronie leci gorące powietrze a po prawej trochę chłodniejsze a temp ustawiona na 16 stopni. to wina elektrozaworów? czy wymiana ich pomoże żeby wszystko było ok?

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Co do wymiany gazu z R12 na R 134a to nalezy

wymienic wszystkie elementy gumowe czyli weze na dostosowane do czynnika R134a,

wymienic dławice w kompresorze,

wypłukac układ z oleju mineralnego,

wymienic filtr-osuszacz

zalac olejem syntetycznym w odpowiedniej ilosci zaleznej od zastosowanego kompresora,

dobrze wyproznic układ

napełnic czynnikiem R134a w odpowiedniej ilosci

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.