Skocz do zawartości

potrzebuje rady - 4.0 czy 2.5 Vanos


Rogalotti

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Przymierzam się do zakupu E-34. Wczoraj jeździłem kolegi 2.5 24V Vanos i auto robi wrażenie. Może do dzięki krótkiemu zestopniowaniu skrzyni bo w sumie musiałem 3 razy machnąć ręką zanim było 100 na budzikach. Ale generalnie auto robi wrażenie. Wieczorkiem przeszukałem mobile i autoscouty :mrgreen: w poszukiwaniu 525 Vanos auto jakie mnie interesuje to TYLKO stan igła cena nie gra roli bo stan musi być salonowy. Przeglądając ogłoszenie zauważyłem, że w sumie za podobną cenę można wyrwać 540-ke. Wiem z czym to się jje bo kolega ma E-38 740i i motor oraz skrzynia automat po prostu powala na kolana. Myślę, że przy masie 5ki czyli pewnie około 1500kg będzie mistrzostwo świata.

 

Tylko jedna kwestia - spalanie :!:. Auto musi być w miarę oszczędne. TDS z podpisu był dla mnie za drogi w utrzymaniu - chodzi mi tylko o spalanie bo nie żałuje kasy na materiały eksploatacyjne ale 12-13L ropy po mieście przy obecnych cenach to przy moich przebiegach za dużo a do tego żeby ten silnik miał chociaż ciąg :mad2:

 

Powiedzcie czy po zagazowaniu Prinsem (chyba tak to się pisze) bo tylko taką instalacje biorę pod uwagę ( z tego co wiem ponoć najlepsza) da się w mieście przy normalnym turlaniu osiągnąć 525 Vanos spalanie na poziomie 15L gazu :?: i kolejne pytanie jak z 540ką i spalaniem w niej…

 

Jaką wybrać skrzynie biegów manual - automat :?: i jak mniej więcej waszym zdaniem wpłynie to na spalanie. Wedłóg instrukcji obsługi od 740-ki wersja z automatem mniej pali :shock:

 

Dodam, że kolegi 740ka pali 21-22L gazu po mieście (instalacja właśnie Prins) czy 5-teczki palą podobnie :?:

 

PS. na koniec :twisted2: przeglądnąłem archiwum i znalazłem dużo cennych informacji ale może ktoś ma nowe spostrzeżenia którymi się może podzielić :?:

 

Jedna 2.5 i jedna 4.0 tak dla otuchy mniej więcej szukam czegoś takiego. Jeżeli chodzi o wypas :mrgreen: 540-ki oczywiście bogatsze :8) co jest kolejnym atutem tego modelu...

 

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=25&id=11111111182148759

 

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?top=24&bereich=pkw&id=11111111186298528

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

oba ładne, choć 1000 juro różnicy przy tej cenie to 1/3 wartości. Co do 2.5, muszę to jeszcze raz sprawdzić, ale u mnie w 525 dotychczas machałem tylko dwa razy ręką żeby mieć 100 na zegarach :twisted2:

Natomiast co do spalania... do pracy dojeżdżam codziennie 25km, z czego ok 1/2 trasy w mieście. Średnio wychodzi mi 12,5 - 13,5l gazu - za każdym razem tankuję na tej samej stacji do pełna i jakoś nie chce wziąć więcej. Jeżdżę przy tym w miarę normalnie, ale najwięcej tu pomaga wskaźnik chwilowego zużycia. Myślę że w 15 powinieneś się zmieścić...

Co do 4l :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: się nie wypowiadam, bo nie mam :cry2:

A automat czy manual - cóż, kwestia gustu tutaj raczej oszczędności nie powinieneś szukać, a raczej to co sam preferujesz.

Powodzenia w poszukiwaniach i fajnego autka życzę

Pozdro

- to ja przepraszam! ...i znikł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeczywiście poruszany wałkowany.

 

Ale 2,5 a 4.0 to inne auta.

Dwie klasy różnicy osiągów.

2.5 jeździ ciut szybciej niż inni, ale 4.0 to bandyta.

Jakbyś jeszcze znalazł a manualu, to już w ogóle....

 

Nie wiem jak 2.5 ale 4.0 to smok raczej, i spalania rzędu 12-13 litrów wystepuja na trasie, bo w mieście trzeba dorzucić minimum jeszcze 5 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi bardziej jakie miasto i czy stoją dużo w korkach.Wiem po sobie że chwile się postoji i spalanie odrazu rośnie.

 

To prawda, w korkach spalanie potrafi wzrosnąć masakrycznie, aczkolwiek kiedy staram się jeździć w takich godzinach i takimi trasami, żeby je ominąć, to spalam mniej niż w Koszalinie (głównie chyba chodzi o odległości między skrzyżowaniami itd...), więc to może być względne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz 540 bez dwoch zdan - ale o małej masie ( ponad 1700 kg zawsze :D ) i niskim spalaniu zapomnij - tak jak pisał Boogie - 4.0 połyka wszystkich na drodze a i przy okazji hektolitry benzyny .

MOja 740 iA od kupienia ma srednie 15.6 ( zima idzie , ciagle rosnie:D ) w trasie z 13 , w miescie ponad 20 .

Manual - czasem siadają synchronizatory , AUtomat - czesto pada wsteczny - wszystko zalezy na jakie auto trafisz .

fabrycznie 540i ma 6,4 do setki, 540iA - 6.8 - wiec duzej roznicy nie ma, ale gust decyduje o wyborze.

 

525 przy 4.0 V8 to jakis mały brzeczyk :D

 

ja dla odmiany wybrałem 740 bo wole miec nieco wiecej miejsca i nieco lepsze

:8) wyposazenie a roznica w masie pomiedzy 740i a 540iA ( ok 70-90 kg przy ZBLIZONYM wyposazeniu ) mnie nie rusza.

No i E32 740 wyglada jak skoksowany bandyta a E34 540 tylko jak cwiczacy na czysto :mrgreen: :8) :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba ładne, choć 1000 juro różnicy przy tej cenie to 1/3 wartości. Co do 2.5, muszę to jeszcze raz sprawdzić, ale u mnie w 525 dotychczas machałem tylko dwa razy ręką żeby mieć 100 na zegarach :twisted2:

Natomiast co do spalania... do pracy dojeżdżam codziennie 25km, z czego ok 1/2 trasy w mieście. Średnio wychodzi mi 12,5 - 13,5l gazu - za każdym razem tankuję na tej samej stacji do pełna i jakoś nie chce wziąć więcej. Jeżdżę przy tym w miarę normalnie, ale najwięcej tu pomaga wskaźnik chwilowego zużycia. Myślę że w 15 powinieneś się zmieścić...

Co do 4l :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: się nie wypowiadam, bo nie mam :cry2:

A automat czy manual - cóż, kwestia gustu tutaj raczej oszczędności nie powinieneś szukać, a raczej to co sam preferujesz.

Powodzenia w poszukiwaniach i fajnego autka życzę

Pozdro

 

Co do ceny to dopiero teraz looknąłem, że jest 1000e różnicy. Ale ja i tak bym musiał dołożyć skóry i inne pierdoły więc 1000e pęknie. Są też inne oczywiście 525 i właśnie w podobnych cenach do 540ek. Wydaje mi się, że niemcy niskimi ceenami 540ek chyba chcą skusić klientów bo inaczej nie umiem sobie wytłumaczyć tej znikomej różnicy w cenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w grę wchodzi gaz to na Twoim miejscu wybrałbym 4.0 - różnica w spalaniu nie powinna być bolesna dla portfela a osiągi (niezagazowanej) to poezja...

 

właśnie właśnie bo jeżeli rónica w spalaniu w granicach 5L gazu to bym się nie zastanawiał - no i wypasy 540ek powalają mnie na kolana :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeczywiście poruszany wałkowany.

 

Ale 2,5 a 4.0 to inne auta.

Dwie klasy różnicy osiągów.

2.5 jeździ ciut szybciej niż inni, ale 4.0 to bandyta.

Jakbyś jeszcze znalazł a manualu, to już w ogóle....

 

Nie wiem jak 2.5 ale 4.0 to smok raczej, i spalania rzędu 12-13 litrów wystepuja na trasie, bo w mieście trzeba dorzucić minimum jeszcze 5 litrów.

 

Boogie: widze, że masz coś co mnie interesuje i jesteśmy z tej samej osady :twisted: czy byłaby mozliwość spotkania się w celu mini-prezentacji :?:. Powiedz, Ty masz gazoline w swojej Bawarce :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie niech się wypowiedzą użytkownicy 540. Ile tak naprawde im palą 540-stki.No i też w jakich warunkach.Chodzi mi bardziej jakie miasto i czy stoją dużo w korkach.Wiem po sobie że chwile się postoji i spalanie odrazu rośnie.

 

Paweł Ty jeździłeś dłużej tą 5ką o której pisałem wyżej (525 Vanos) powtórz mi ile było obrotów na piątce przy 100km/h bo może ona ma dyferek krótszy :?: :!:

 

Generalnie auto błyskawicznie dokręcało się na 2-3 biegu do odcięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz 540 bez dwoch zdan - ale o małej masie ( ponad 1700 kg zawsze :D ) i niskim spalaniu zapomnij - tak jak pisał Boogie - 4.0 połyka wszystkich na drodze a i przy okazji hektolitry benzyny .

MOja 740 iA od kupienia ma srednie 15.6 ( zima idzie , ciagle rosnie:D ) w trasie z 13 , w miescie ponad 20 .

Manual - czasem siadają synchronizatory , AUtomat - czesto pada wsteczny - wszystko zalezy na jakie auto trafisz .

fabrycznie 540i ma 6,4 do setki, 540iA - 6.8 - wiec duzej roznicy nie ma, ale gust decyduje o wyborze.

 

525 przy 4.0 V8 to jakis mały brzeczyk :D

 

ja dla odmiany wybrałem 740 bo wole miec nieco wiecej miejsca i nieco lepsze

:8) wyposazenie a roznica w masie pomiedzy 740i a 540iA ( ok 70-90 kg przy ZBLIZONYM wyposazeniu ) mnie nie rusza.

No i E32 740 wyglada jak skoksowany bandyta a E34 540 tylko jak cwiczacy na czysto :mrgreen: :8) :dance:

 

Jasne Frank dzięki za cenne uwagi - faktycznie Twoja wygląda bandycko i tak trzymać :twisted: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Jak szaleć to szaleć :mrgreen: bierz 540 :diabel_faja: :cool2:

 

Wiesz czasami też mam takie odruchy :twisted: i ide na całość ale w ciągu ostatniego roku zmieniłem już cztery samochody i ten który mam obecnie (dwa miesiące) już mi się znudził, poprostu znudził... Ja generalnie kocham Bawarki za to ile spokoju dają kierowcy podczas podróży. Jest w nich cichutko, cholernie pewnie się prowadzą na seryjnym zawieszeniu co można uzyskać w innych markach po tuningu ale wtedy już nie ma takiego komfortu, nadwozie jest sztywne, nic nie trzeszczy nie puka stuka nawet na wybitych swożniach czy podmeczonych amorkach. Dlatego z całego serca wziąłbym 540ke ale:

 

1. do pracy mam blisko a z żonką mamy wygodne .... i latamy autkiem

2. niechce co chwilę nawet jeźdząc na gazie zostawiać fortuny na tank sztelce - dlatego prosiłbym kolegów od E-34 540 jeszcze o kilka słów na temat spalania w MIEŚCIE - może któryś z was ma Prinsa w swojej laleczce...

 

Dzięki za wszelkie rady wogóle :D obawiałem się, że dostane baty za zakładanie monotematycznego wątku ale wiecie jak to jest - człowiek cały czas żyje i zdobywa nowe doświadczenie :twisted:

Edytowane przez Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałbym 540. Ale będąc na Twoim miejscu to kupiłbym 740:)

Miałem 540 i nie byłem z niej zadowolony w sensie wyposażenia i ilości miejsca. Mam już 3 siódemkę i następna będzie też 740 tyle że e38 :twisted2: .

 

Rogalotti, ja mam Prinsa i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony. spalanie w mieście ok 16-17l gazu. Ale miasto miastu nie równe. Najlepiej przyjedź do mnie pojeździsz trochę to zobaczysz sam ile pali przy Twoim stylu jazdy. Zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałbym 540. Ale będąc na Twoim miejscu to kupiłbym 740:)

Miałem 540 i nie byłem z niej zadowolony w sensie wyposażenia i ilości miejsca. Mam już 3 siódemkę i następna będzie też 740 tyle że e38 :twisted2: .

 

Rogalotti, ja mam Prinsa i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony. spalanie w mieście ok 16-17l gazu. Ale miasto miastu nie równe. Najlepiej przyjedź do mnie pojeździsz trochę to zobaczysz sam ile pali przy Twoim stylu jazdy. Zapraszam.

 

Oki dzięki za propozycję - kurde powiem Ci, że faktycznie 740 to dobry temat ale jak mój szef zobaczył moją byłą e-39, przejżał się w wypolerowanych 10cio calowych rantach to już jedna podwyżka mnie minęła :duh:

 

U mnie miasto to z rodzaju - koszmar - wyjeźdzam z parkingu i staje w korku - warszawa jest tagiczna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie niech się wypowiedzą użytkownicy 540. Ile tak naprawde im palą 540-stki.No i też w jakich warunkach.Chodzi mi bardziej jakie miasto i czy stoją dużo w korkach.Wiem po sobie że chwile się postoji i spalanie odrazu rośnie.

 

Paweł Ty jeździłeś dłużej tą 5ką o której pisałem wyżej (525 Vanos) powtórz mi ile było obrotów na piątce przy 100km/h bo może ona ma dyferek krótszy :?: :!:

 

Generalnie auto błyskawicznie dokręcało się na 2-3 biegu do odcięcia...

 

No właśnie pytanie do kolegów co maja taką 525 Vanos. Ile macie obrotów na piątym biegu przy 80 km/h ?????

 

Tą co jeździlismy to miała już 2500 !!!!!!!!!

Auto z Polski więc wiadomo jak jest.Kumpel kupił E-36 w 2.5 bez Vanosa no i jak siadł mu dyfer to się okazało że był mały od jakies małej benzyny wymieniony razem z półosiami i wałem.Póżniej jak mu siadła skrzynka to też się okazało że miał jakąś małą.Dyfer i skrzynia siadły mu bo były do mniejszej mocy.Jest spora róznica w samej wielkości tych podzespołów a co za tym idzie to i wytrzymałość.

 

Z tąd właśnie moje pytanie ile macie obrotów przy 80 km/h na piątym biegu?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałbym 540. Ale będąc na Twoim miejscu to kupiłbym 740:)

Miałem 540 i nie byłem z niej zadowolony w sensie wyposażenia i ilości miejsca. Mam już 3 siódemkę i następna będzie też 740 tyle że e38 :twisted2: .

.

 

No włanie.Ja miałem przed E-38 E-34 w tds-ie.Jak ją sprzedałem to chciałem kupić E-39 tds-a ale po chwili optrzytomniałem. Zawsze chciałem E-38 w 4.0

 

Rachunek był prosty.Jeżeli chodzi o spalanie wychodziło to samo.Bałem się tylko troche gazu ale dzięki postom między innymi Sebasta bez wachania zdecydowałem się na 4.0 w Prinsie.

Niechce nikogo uraźić ale dla mnie seria 5 to popierdułka.Oczywiście super fura ale po co jak w tej samej cenie masz siudeme!!!

Jak ktoś chce ściganta to E-34 4.0 manual lub E-39 w 4.4 manual.

Tylko że jeżeli to ma być na drugą fure jako fun car to ok ale jak to twoja bryczka do jazdy na codzień to chcesz komfortu.

 

Tak samo się ma sprawa manual czy automat???

 

Generalnie chwil w której mi brakuje pedału sprzęgła to jest jakieś 5% całego użytkowania a może nawet i mniej.Owszem jak jedzies gdzieś po rondzie typu rondo Babka to chciało by sie uderzyć z pedału ale coś za coś.Ja zrezygnowałem z zabawy na rzecz wożenia się.Poprostu odpoczywam w tym autcie.

 

Wiem jedno.Nie wsiąde już w manuala!!!! Chyba że będe miał troszke luźnej kaski i kupie drugą fure do zabawy czym jest miedzy innymi Drift to wtedy tylko 540 w manualu.Czy to będzie E-34 czy E-39 to już kwestia tylko kaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechce nikogo uraźić ale dla mnie seria 5 to popierdułka.

 

wreszcie ktos to głosno powiedział :mrgreen: :mrgreen: :8) :cool2:

 

Wiem że zaraz posypie się deszcz meteorytów w strone Franka i moją ale uważam że to prawda to co napisłem wcześniej.

 

Jak kupowałem swoją to miałem troszke mało kaski na E-38 i rozważałem też możliwość zakupu E-32.Co moim zdaniem jest też dobrym rozwiązaniem bo jak masz się zarżnąć i kupić E-38 w biedzie w welurach i wogóle bez wyposażenia to po co jak można kupić E-32 jak z salonu za tą kasę w full wypasie na podwójnej szybie,webasto i wogóle wszystkim.

Widziałem kiedyś takie ogłoszenie jak przymierzałem się do siudemy odnośnie E-32. Miała wszystko chyba z czym wychodziło.Podwójna szyba,webasto,oryginalny xenon,piękne jasne skóry,oczywiście wszelkie elektryki,czarna w shadow line,koło no wogóle total.Nie pamietam już teraz naprawde co jeszcze ale pamiętam że byłem w szoku.Z resztą do tej pory jestem.Tak wogóle to była Indywidual.

No i cena też była super bo to była jakaś taka z poczatku 94 i kosztowała o ile mnie pamieć nie myli cos 4900 euro.Wiadomo że zawsze się coś zbije ale nawet jeżeli nie to i tak uważam że cena super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechce nikogo uraźić ale dla mnie seria 5 to popierdułka.

 

a wiesz co by powiedzial kierowca TIRa o twojej siodemce ? , chyba nie chcesz wiedziec :lol: , kazdy kupuje taki samochod jaki potrzebuje , na jaki go stac i jaki mu sie podoba , i bez przesady z ta popierdółką , na papierze roznicy jest kilka/kilkanascie centymetrow roznicy , roznica w masie jest okolo 100 kg , ja na przyklad nigdy bym nie kupil siodemki bo dla mnie jest za duza , a jezeli chodzi o osiagi to wogole lipa :) , kiedys na swiatlach sie dostwilo do mnie E32 735iA i dostalo baty :wink: , ta siodemka to taki duzy nieporeczny klocek :lol:

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez sie przymierzałem do kupienia - w tym wypadku - 740 individual - ale mi ją ktos sprzatnał z przed nosa :evil:

http://img261.imageshack.us/img261/3919/111111111666627263273211166147.jpg

 

http://img29.imageshack.us/img29/3967/ind100005xx.jpg

 

http://img29.imageshack.us/img29/8177/ind1900011hf.jpg

 

http://img29.imageshack.us/img29/1548/ind10001019wo.jpg

niestety cena nie była atrakcyjna bo 5 tys E z padnietym wstecznym :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jezeli chodzi o osiagi to wogole lipa :) , kiedys na swiatlach sie dostwilo do mnie E32 735iA i dostalo baty :wink: , ta siodemka to taki duzy nieporeczny klocek :lol:

 

730i R6* 735iA* 735i * 525i 24V

0-60 - 4.1* 4.8* 3.7* 4.0

0-80 - 6.3* 6.8 * -- * 6.0

0-100- 9.2 * 9.4 * 7.8 * 8.5

0-120- 13.0 * 12.8* 11.1 * 12.0

0-140- 17.6 * 17.7 * -- * 15.8

0-160- 24.3 * 23.4 * 20.1* 22.0

0-180- 35.2 * 32.2 * 27.5 * --

1000m 30.2 * 30.3 * 28.6 * 29.4

 

 

czyli jakby było 735i manual to juz by Ci tak dobrze nie szło

 

:P

 

a ,ze siodemka ciezsza jest niz piatka - Dex- a scigałes sie z 325 / 328 ?? :lol: :lol: :lol: dla "trójkowców" piatka to pewnie tez klocek

Edytowane przez Frank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a ,ze siodemka ciezsza jest niz piatka - Dex- a scigałes sie z 325 / 328 ?? :lol: :lol: :lol:

 

a Ty scigales sie z 540i ? :lol: , chodzilo mi tylko o to ze majac wiekszy silnik nie daje radosci z jazdy :wink: , a 1 litr roznicy to juz nie jest malo :wink: , co z tego ze ma 3,5L jak dostanie baty od takiej popierdółki z 2,5L silnikiem :lol:

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.