Skocz do zawartości

320i - Stuknięcie i szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie a co jeśli u mnie ten problem raz występuje a raz nie? :/ Nie wiem od czego to zależy. Czasem jak dam jedynkę to słychać stuknięcie i później przy dwójce też. A czasem jest wszystko ok i nic nie słychać? Widomo coś o tym ? :?
  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam ja bylem na 4 warsztatach na 2 stacjach diagnostycznych i nikt do niczego nie mogl dojsc z kad ten dzwiek stukania dochodzi zaciagam reczny wbijam wsteczny i poszarpuje delikatnie sprzeglem i slysze klekotanie jak by cos luzne bylo.Jednie twierdza ze tylni most do wymiany ze na zazebieniach sa luzy :o

Ok jede z tym do innego mechanika sprawdzic czy sa luzy w tylnim moscie podnosi caly samochod do gory razem ze mna w srodku i kaze wbijac biegi rozpedzajac kola do 120km/h i wrzucic na luz most pieknie pracuje nie chuczy odkreca srube poziomu oleju w moscie zółciutki olej az milo patrzec byl wymieniany przez poprzedniego wlasciciela w niemczech przed sprowadzeniem i faktycznie dojrzalem to w ksiazce serwisowej wiec most w stanie idealnym.Wiec sprawdzenie tuleji na wózku który trzyma most wszystkie sa w stanie bardzo dob.okazuje sie ze musze jutro na 8 przyjechac na warsztat zostawic samochod beda rozczepiac wal od skrzyni biegow koszt podobno 180zl ale to jest najprostszy sposob sprawdzenia luzu.podobno na wale sa dwa laczenia na srodku gdzie musza zdemontowac caly wydech zdjac cala aluminiowa obudowe i dojsc do laczen walu,rozczepic wal od skrzyni i sprawdzic czy skrzynia nie ma luzow.jutro powiem wam co jest przyczyna gluchego stukania w bagazniku przy wrzucaniu jedynki i dwojki.pzdr do jutra:)

Opublikowano
dzisiaj bylem ustawiony w serwisie bmw i pojechalem stwierdzili ze musza zdjac wydech i dojsc do walu zeby zobaczyc jakies laczenie w polowie.no i okazalo sie ze wszystko jest ok skasowali 180zl i nadal nic nie wiem.wiec mowie zeby szukali dalej przyczyny wiec nowym sposobem ktory oczywiscie ja im podsunolem mowie podniescie samochod w gore niech ktos odpali samochod wbije bieg i trzyma na sprzegle i slychac konkretne luzy w skrzyni biegow na luzie tego nie ma dopiero jak wbijam bieg i trzymam na sprzegle przy zgaszonym silniku i na biegu jest podobnie chociaz troche ciszej wiec po tym wszystkim co sprawdzilismy proponuja rozebranie skrzyni i sprawdzenie co tam jest ze sa luzy z tego wszystkiego jak rozpieli wal od skrzyni i krecili walem przod tyl nie bylo zadnych odglosow z tylu wszystko ze skrzyni donosi sie az do tylu dlatego powiem wam po meczarni ze skrzynia mam maly problem bo dzis obdzwonilem wszedzie i nikt nie ma skrzyni do 2litry benz. :cry:
Opublikowano
dzisiaj bylem ustawiony w serwisie bmw i pojechalem stwierdzili ze musza zdjac wydech i dojsc do walu zeby zobaczyc jakies laczenie w polowie.no i okazalo sie ze wszystko jest ok skasowali 180zl i nadal nic nie wiem.wiec mowie zeby szukali dalej przyczyny wiec nowym sposobem ktory oczywiscie ja im podsunolem mowie podniescie samochod w gore niech ktos odpali samochod wbije bieg i trzyma na sprzegle i slychac konkretne luzy w skrzyni biegow na luzie tego nie ma dopiero jak wbijam bieg i trzymam na sprzegle przy zgaszonym silniku i na biegu jest podobnie chociaz troche ciszej wiec po tym wszystkim co sprawdzilismy proponuja rozebranie skrzyni i sprawdzenie co tam jest ze sa luzy z tego wszystkiego jak rozpieli wal od skrzyni i krecili walem przod tyl nie bylo zadnych odglosow z tylu wszystko ze skrzyni donosi sie az do tylu dlatego powiem wam po meczarni ze skrzynia mam maly problem bo dzis obdzwonilem wszedzie i nikt nie ma skrzyni do 2litry benz. :cry:[/qu

Kolego nie pamiętam czy już pisałem o tym ale ja u siebie robiłem kapitalny remont skrzyni biegów tzn. kupiłem drugą skrzynię i poza tym była rozebrana i wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni, niestety ja mam skrzynię sześciobiegową a do niej nie ma żadnych części zamiennych w ASO, występuje tylko do kupienia w całości za 14500 :duh: więc pomimo tego nie mogłem dokupić paru rzeczy by skasować całkowicie luzy na skrzyni, łożyska kupiłem po numerach nabitych na nich ale najważniejszych łożyskowań nie mogłem kupić bo produkują je tylko dla BMW :duh:

W twoim wypadku raczej kupiłbym skrzynię z jak najmniejszymi luzami i zrobił jej kapitalny remont i wtedy masz pewność że przestanie stukać, ja u siebie po remoncie skrzyni mam jeszcze niewielkie luzy ale nie mogłem ich wyeliminować ponieważ nie mogłem dokupić części w twoim przypadku na pewno możesz dokupić do skrzyni wszystkie części w ASO. Możesz też rozebrać swoją skrzynię i zrobić remoncik ale wtedy masz auto uziemione, dlatego ja kupiłem drugą skrzynię i zrobiłem remoncik a kiedy czekałem na łożyska i poskładanie skrzyni ja sobie użytkowałem bez problemu autko. Po moim remonciku skrzyni i założeniu do auta stuknięcia i grzechotania w skrzyni zniknęły, tak zapytacie grzechotania, moja skrzynia była tak wywalona że grzechotało łożysko na wałku sprzęgłowym, ale teraz mam skrzynię którą wyremontuję gdy wreszcie BMW udostępni części zamienne do tejże skrzyni. Koledzy naprawdę jeśli chcecie wyeliminować te luzy bo was wkurzają to naprawdę problem tkwi w skrzyni biegów ale zapewniam was jeśli nic wam nie grzechocze nie chrobocze to dajcie sobie spokój bo to nie jest jeszcze tragedia, szkoda że nie nagrałem wam jak zachowywała się moja skrzynia jak była wywalona, toby wam miny zrzedły i przestalibyście narzekać, po prostu skrzynie w BMW są słabe i przy ostrej jeździe wymiękają i tyle mam do napisania na ten temat, jeśli ktoś posiada więcej grosza to może wyeliminować te stuki ale na pewno nie w skrzyniach sześciobiegowych bo do tych skrzyń BMW nie udostępnia części zamiennych, owszem sprzedają jedynie uszczelnienia na wałku sprzęgłowy, wybieraku i wale oraz parę innych rzeczy ale z wnętrzności nie kupisz nic. Mam nadzieję że nie zanudziłem swoim opisem :D

Pozdrawiam Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Siema nie no powiem ci kolego ze dales mi troche do myslenia co z ta skrzynia powiedz mi jakie miales przyczyny w tej skrzyni cio dokladnie ci sie dzialo po czym rozpoznales to ze trzeba skrzynie juz czas wymienic?byly jakies buczenia chuczenia czy co? u mnie ostatnio nasilil sie odglos z tylu jak by lozyska ale wymienilem lozysko z tylu i wiem jak chuczy lozysko i w jaki sposob mozna to sprawdzic.wiec powiem ze do 60km/h jest chuczenie nawet na luzie po 80km/h zanika i delikatnie slychac.a co lepsze nie wiem czy tak powinno byc ale jest taki odglos na 1 i 2 delikatnie slychac wycie jak na wstecznym sie jezdzi czy to jest od skrzyni czy mostu?
Opublikowano
Siema nie no powiem ci kolego ze dales mi troche do myslenia co z ta skrzynia powiedz mi jakie miales przyczyny w tej skrzyni cio dokladnie ci sie dzialo po czym rozpoznales to ze trzeba skrzynie juz czas wymienic?byly jakies buczenia chuczenia czy co? u mnie ostatnio nasilil sie odglos z tylu jak by lozyska ale wymienilem lozysko z tylu i wiem jak chuczy lozysko i w jaki sposob mozna to sprawdzic.wiec powiem ze do 60km/h jest chuczenie nawet na luzie po 80km/h zanika i delikatnie slychac.a co lepsze nie wiem czy tak powinno byc ale jest taki odglos na 1 i 2 delikatnie slychac wycie jak na wstecznym sie jezdzi czy to jest od skrzyni czy mostu?

Kolego ja najpierw kiedy doszedłem do skrzyni wymieniłem: koło dwu masowe, sprzęgło i docisk, koło pasowe na wale, poduszki silnika i skrzyni, cały układ pasowy z napinaczami włącznie i dopiero po remoncie skrzyni udało się wyeliminować przyczynę, co prawda wcześniej do tego doszedłem że ze skrzynią jest coś nie tak ale po konsultacjach z dwoma mechaniorami stwierdzili że to nie skrzynia biegów a zauważyłem problem ze skrzynią gdy wymieniałem dwumas który po wymianie nie przyniósł poprawy czyli wymieniłem dobrą dwumasę na dobrą :duh: cały czas wymieniałem podzespoły inne oprócz skrzyni dopiero na samym końcu zrobiłem skrzynię i problem znikł, u mnie objawy padniętej skrzyni to strasznie głośne rzężenie na wysprzęglonym silniku a po wciśnięciu sprzęgła rzężenie ustawało to świadczyło ewidentnie o uszkodzonym łożysku na wałku sprzęgłowym poza tym przy ruszaniu na jedynce i wstecznym pod górkę było słychać grzechotanie i każdy na forum obstawiał dwumas który nie był powodem tego, poza tym przy wrzucaniu każdego biegu było czuć stuknięcie z wybieraniem luzu ze skrzyni biegów, co do twojego problemu to huczenie to najprawdobodobniej wina mostu czyli przekładni różnicowej u mnie nie ma żadnego wycia ani na jedynce czy dwójce nawet na wstecznym nie mam, być może twój problem tkwi w zużytej przekładni różnicowej.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam po dlugiej przerwie doszedlem do tego tak jak kolega mowi ze stukniecie przy zmianie biegow to nie dwumas wymienilem tak samo dobry dwumas na dobry :duh: nadal mam stukanie takie jak bylo tylko ze dotego doszlo przy 80km/h i wyzej dudnienie i drzenie drazka na 4 biegu,tylko ze dopiero czuc to jak lekko odpycha sie dzwignie tak jak by chcialo sie wrzucic na luz kiedy odpuszczam gazu przestaje drzec.czyzby to byla podpora walu?
Opublikowano
Witam po dlugiej przerwie doszedlem do tego tak jak kolega mowi ze stukniecie przy zmianie biegow to nie dwumas wymienilem tak samo dobry dwumas na dobry :duh: nadal mam stukanie takie jak bylo tylko ze dotego doszlo przy 80km/h i wyzej dudnienie i drzenie drazka na 4 biegu,tylko ze dopiero czuc to jak lekko odpycha sie dzwignie tak jak by chcialo sie wrzucic na luz kiedy odpuszczam gazu przestaje drzec.czyzby to byla podpora walu?

A cały czas pisałem o tym że dwumasa nie ma nic z tym wspólnego a jeśliu chodzi o twój problem to napiszx dokładnie jak to się objawia czy w aucie czuć drżenie buczenie podczas jazdy czy masz jakieś drgawki tylko na dzwigni zmiany biegów?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Witam po dlugiej przerwie doszedlem do tego tak jak kolega mowi ze stukniecie przy zmianie biegow to nie dwumas wymienilem tak samo dobry dwumas na dobry :duh: nadal mam stukanie takie jak bylo tylko ze dotego doszlo przy 80km/h i wyzej dudnienie i drzenie drazka na 4 biegu,tylko ze dopiero czuc to jak lekko odpycha sie dzwignie tak jak by chcialo sie wrzucic na luz kiedy odpuszczam gazu przestaje drzec.czyzby to byla podpora walu?

A cały czas pisałem o tym że dwumasa nie ma nic z tym wspólnego a jeśliu chodzi o twój problem to napiszx dokładnie jak to się objawia czy w aucie czuć drżenie buczenie podczas jazdy czy masz jakieś drgawki tylko na dzwigni zmiany biegów?

Dokladnie kiedy rozwijam 80km/h slychac buczenie i drzenie budy ale na biegach tez jest drzenie przewaznie na 4 a do tego kiedy samochod jest zimny nie praktycznie nie ma wogole tego stukniecia.

Opublikowano
Witam po dlugiej przerwie doszedlem do tego tak jak kolega mowi ze stukniecie przy zmianie biegow to nie dwumas wymienilem tak samo dobry dwumas na dobry :duh: nadal mam stukanie takie jak bylo tylko ze dotego doszlo przy 80km/h i wyzej dudnienie i drzenie drazka na 4 biegu,tylko ze dopiero czuc to jak lekko odpycha sie dzwignie tak jak by chcialo sie wrzucic na luz kiedy odpuszczam gazu przestaje drzec.czyzby to byla podpora walu?

A cały czas pisałem o tym że dwumasa nie ma nic z tym wspólnego a jeśliu chodzi o twój problem to napiszx dokładnie jak to się objawia czy w aucie czuć drżenie buczenie podczas jazdy czy masz jakieś drgawki tylko na dzwigni zmiany biegów?

Dokladnie kiedy rozwijam 80km/h slychac buczenie i drzenie budy ale na biegach tez jest drzenie przewaznie na 4 a do tego kiedy samochod jest zimny nie praktycznie nie ma wogole tego stukniecia.

Kolego jeśli masz drżenie i buczenie budy to podejrzewam że wał napędowy masz do roboty, powiem tak, miałem takie objawy po wymianie wału napędowego w bmw E30 a mianowicie było tak że miałem bardzo duże luzy na krzyżakach i miałem straszne stuki przy zmianie biegów (nie mam pojęcia dlaczego teraz o tej sytuacji piszę, może dlatego że jest krępująca jak mogłem do tego dopuścić aby tak mnie nabito w butelkę ale teraz już mam trochę więcej wiedzy na ten temat) więc znalazłem w ogłoszeniu faceta który ma na sprzedaż wały napędowe, pojechałem do niego i facet faktycznie przyniósł wał napędowy ale miał wywalone już nie pamiętam co i powiedział że ma jeszcze jeden taki wał który też miał coś uszkodzone i rozbierzemy te dwa wały i z nich zrobimy jeden dobry a nawet i zaproponował warsztat w którym mi to wymienią i zamontują a ja na to się zgodziłem i pojechałem zabierając te dwa wały do pana Heńka dosłownie Magika jak cholera pamiętam to do dziś wjechałem na kanał Pan Heniek coś tam popatrzał i obejrzał te dwa wały i mówi to tu to tam z dwóch radę sie da zrobić i pyta mnie i robimy? Ja na to robimy nawet nie schodziłem do tego kanału bo młody byłem głupi i tak nie za bardzo kumałem co oni tam robią bo Pan Heniu miał pomocnika jeszcze większego magika jak on i poskładali zamontowali w aucie ja ucieszony że autko zrobione zapłaciłem i pojechałem jakie było moje zdziwienie kiedy przekraczając 80 km/h zaczęła mi buczeć i drżeć buda że myślałem że oszaleję, pomyślałem sobie co jest grane pewnie coś spierdzielili ale nawet już tam nie pojechałem tylko pojechałem do innego mechanika który mi mówi panie przecież wałów nie można sobie tak składać bo one są wyważane i dlatego teraz tak mi buczy i drży wszystko, nie pamiętam firmy ale była to specjalistyczna firma wyważająca wały napędowe i dopiero u nich zakupiłem wał po regeneracji, wyważeniu i zamontowaniu wszystko było cacy, także myślę że u ciebie prawdopodobnie jest coś nie tak z wałem napędowym i lepiej idź w tym kierunku.

Pozdrawiam Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
a do tego kiedy samochod jest zimny nie praktycznie nie ma wogole tego stukniecia.

 

Sam sobie odpowiedziales na pytanie o te stuknięcie. Pochodzi ono na 99% z wnętrza skrzyni. Puki olej jest zimny i gęsty to olej niweluje luzy we wnętrzu skrzyni. Potem jak sie rozgrzeje to stuka. Częsta sprawa w e46 R6.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
a do tego kiedy samochod jest zimny nie praktycznie nie ma wogole tego stukniecia.

 

Sam sobie odpowiedziales na pytanie o te stuknięcie. Pochodzi ono na 99% z wnętrza skrzyni. Puki olej jest zimny i gęsty to olej niweluje luzy we wnętrzu skrzyni. Potem jak sie rozgrzeje to stuka. Częsta sprawa w e46 R6.

Hmm faktycznie nie wykluczam i zdaje sobie sprawe ze masz racje.ale co moglo stac sie z walem jezeli jak kolega wczesniej gdzies opisywal ze to moze byc wal?ja zmienilem dwumas na nowy i nic wiecej mozliwe ze nie skrecili mi walu na krzyzaku tak jak byl?

Opublikowano
a do tego kiedy samochod jest zimny nie praktycznie nie ma wogole tego stukniecia.

 

Sam sobie odpowiedziales na pytanie o te stuknięcie. Pochodzi ono na 99% z wnętrza skrzyni. Puki olej jest zimny i gęsty to olej niweluje luzy we wnętrzu skrzyni. Potem jak sie rozgrzeje to stuka. Częsta sprawa w e46 R6.

Hmm faktycznie nie wykluczam i zdaje sobie sprawe ze masz racje.ale co moglo stac sie z walem jezeli jak kolega wczesniej gdzies opisywal ze to moze byc wal?ja zmienilem dwumas na nowy i nic wiecej mozliwe ze nie skrecili mi walu na krzyzaku tak jak byl?

I to jest najbardziej prawdopodobne, być może któryś przegub niedomaga.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Znajomy miał identyczny problem w e46 316. Powymieniał praktycznie wszystko, począwszy od wszystkich gum na wózku poprzez dwumas, skrzynie, łącznik elastyczny itd... Wszystko było robione w aso i za każdym razem zapewniano go że problem zniknie. Dopiero wymiana dyfra uciszyła te felerne stuki. Szkoda tylko że w między czasie wydał kupę kasy wymieniając części które były dobre.
Opublikowano
te stuknięcie przeciez w niczym nie przeszkadza... przyzwyczaić sie i jezdzic z tym
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
te stuknięcie przeciez w niczym nie przeszkadza... przyzwyczaić sie i jezdzic z tym

Wlasnie nie wiem czy nie przeszkadza jak wrzucasz wsteczny albo jedynke dwojke i trojke jest pierdykniecie jak by ktos wrzucil ci pieniek do bagaznika.raczej nie przyjemny odglos.

Opublikowano
Mam bardzo podobny problem w swojej e46. Gdy wrzucam 1, 2 czy też R na postoju słychać łupnięcie lecz nie za każdym razem. Byłem z tym u mechanika który naprawia tylko BMW (po znajomości również inne samochody ale sporadycznie ) na początku stwierdził, że jest to most. Po ponownym sprawdzeniu tym razem dokładniejszym orzekł, że są to wewnętrzne przeguby. Jeszcze tego nie zrobiłem więc nie wypowiem się czy to może być przyczyną ale jak tylko to zrobię podzielę się informacjami tymczasem sprawdźcie swoje przeguby :)
Opublikowano
Mam bardzo podobny problem w swojej e46. Gdy wrzucam 1, 2 czy też R na postoju słychać łupnięcie lecz nie za każdym razem. Byłem z tym u mechanika który naprawia tylko BMW (po znajomości również inne samochody ale sporadycznie ) na początku stwierdził, że jest to most. Po ponownym sprawdzeniu tym razem dokładniejszym orzekł, że są to wewnętrzne przeguby. Jeszcze tego nie zrobiłem więc nie wypowiem się czy to może być przyczyną ale jak tylko to zrobię podzielę się informacjami tymczasem sprawdźcie swoje przeguby :)

 

U mnie przeguby, most, tylne zawieszenie OK. Sprawdzało 3 mechaników, w tym 2 speców od BMW.

2 powiedzialo że to hałasy z wnetrza skrzyni, ponoc częste w BMW e46 r6. Ja sie do tego przychylam.

 

 

Można kupic drugą skrzynię używaną, ale czy bedzie lepsza? to wątpliwe.

 

Aha - skrzynie są zamienne w modelach: 323i, 320i M52 i 320i M54 (do połowy 2003 roku). 328i ma mocniejszą.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Mam bardzo podobny problem w swojej e46. Gdy wrzucam 1, 2 czy też R na postoju słychać łupnięcie lecz nie za każdym razem. Byłem z tym u mechanika który naprawia tylko BMW (po znajomości również inne samochody ale sporadycznie ) na początku stwierdził, że jest to most. Po ponownym sprawdzeniu tym razem dokładniejszym orzekł, że są to wewnętrzne przeguby. Jeszcze tego nie zrobiłem więc nie wypowiem się czy to może być przyczyną ale jak tylko to zrobię podzielę się informacjami tymczasem sprawdźcie swoje przeguby :)

 

A masz wibracje budy podczas jazdy? Przyspieszanie/ większe prędkości? Luzy jakieś w napędzie? Daj znać jak po wymianie połosi.

Opublikowano
witam wydaje mi sie tak samo ze to wina skrzyni biegow bo u mnie do 3 biegu slychac cichy odglos taki jak przy biegu wstecznym jest w kazdym samochodzie a nie powinno byc raczej takiego odglosu.zastanawiam sie dlaczego akurat mogla by padac skrzynia jak rok temu sprowadzilem samochod z niemczech od doktora z BAYERA .samochod wylizany jak z salonu bylem wymienic dwumas to mechanicy zdziwieni ze wszystko w orginale kazde śrobki oslonki duperelki,ze bardzo zadbany samochod ze to raczej nie dwumas i prawda wymienilem dobry na dobry.jezeli ja jezdze normalnie i dziadek tak samo byl jedynym wlascicielem i jezdzil nim od swieta to ciekawe czy to skrzynia jezeli nie dostal ten samochod dobrze po garach nigdy.myslicie zeby ryzykowac i wymienic skrzynie?
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam! Odgrzeje kotleta, bo nie chcę zakładać nowego tematu. Temat wałkowany wiele razy ale nurtuje mnie jedna rzecz.

 

W swoim E36 Cabrio 320i od kupienia słyszę stuknięcia z okolic mostu. Np gdy wjeżdżam powoli do garażu na jedynce, nagle wcisnę sprzęgło i takie głuche dwa uderzenia. W międzyczasie u mechanika wymieniłem dyfer bo się posypał oraz przegub. Stukanie zmalało, ale jest nadal. Ostatnio zauważyłem też, że gdy na postoju na odpalonym silniku wrzucam jedynkę, lub wsteczny to słyszę stuk. Gdy wrzucam powoli to nie występuję, ale wystarczy, że wrzucę bieg bardziej energicznie i słyszę dość mocne stuknięcie. Sytuacji nie ma, gdy na jedynce zmienię znów na luz i znowu na jedynkę przy ciągłym wciskaniu sprzęgła. Jednak gdy na luzie puszczę sprzęgło, znowu wcisnę i wrzucę bieg, coś z tyłu stuknie. Podczas jazdy czasami słychać stuknięcie przy zmianie z 1 na 2, ale reszta jest w porządku, biegi wchodzą ładnie, żadnych wibracji nie ma, przy ruszaniu żadnych stuków itp. Stuki są na zimnym jak i na ciepłym silniku. Po przeczytaniu kilku postów obstawiam łożysko/poduszkę mostu. Niestety nie wiem, kiedy będę miał czas wstawić auto do warsztatu bo ciągle go użytkuje a samemu nie mam warunków na naprawę. Czy jazda z takim łożyskiem może później przynieść poważne skutki? Wymiana tego jest bardzo pilna? Bo nie wiem czy muszę się spieszyć z wymianą..

 

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź! :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak delikatnie puka to tuleja może być w połowie naderwana, jak pęknie całkiem to będzie konkretne uderzenie, wtedy szybko podejmiesz decyzję o wymianie :8) miałem ostatnio u siebie e46 z takim cichym uderzeniem, tuleja nr 9 była pęknięta w połowie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Puka w zależności od tego jak dynamicznie zmienię bieg. Jak zrobie to powoli to żadnego odgłosu nie ma a jak bardzo szybko to stuknie dość mocno.Przy przyspieszaniu lub nagłym dodaniu gazu nic nie stuka. Ponadto zauważyłem, że podczas wciskania sprzęgła słyszę takie ciągłe wycie (olej w skrzyni jest). Nie jest one głośne, ale zauważalne. Czy to normalne dla BMW? To moje pierwsze i mam je 1.5 miesiąca :?

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest normalne, może to łożysko oporowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

W sumie jak to łożysko oporowe to chyba lepiej jeszcze trochę poczekać i wymienić całe sprzęgło, bo póki co to biegi wchodzą ładnie, nic się nie ślizga. Ponadto szum najbardziej słyszalny jest w garażu, gdzie wszystkie dźwięki odbijają się od ścian. Na zewnątrz aż tak tego nie słychać, więc chyba nie ma tragedii. Prawda?

 

Byłem przed chwilą przy autku. Odpaliłem i o dziwo na zimnym nie było stuków przy wrzuceniu jedynki. Jedynie stuki były gdy toczyłem się na pierwszym biegu i nagle wcisnąłem sprzęgło. Rozgrzałem silnik, zrobiłem jakieś 4km, podjechałem pod dom i stuki wróciły gdy szybko wrzucałem jedynkę. Jak robię to powoli to nic nie stuka. Zauważyłem jeszcze, że gdy wrzucam jedynkę a później luz i szybko puszczę sprzęgło to słyszę krótkie pojedyncze puknięcie. Jest ono nawet, gdy nie wrzucę biegu, ale lekko ustawię drążek na jedynkę a potem luz. Jak opuszczam powoli to nic takiego nie ma... Czy to nadal mogą być te poduszki mostu? Dziwne, bo jak byłem u dobrego mechanika i prosiłem, aby mi przejrzał samochód to powiedział, że wszystko ok. Nie wiem czy mogę z tym tak jeździć (jeżdżę raczej spokojnie, bez palenia gumy czy latania bokiem) bo wpakowałem już sporo kasy i chcę narazie przystopować... No chyba, że są to dość poważne usterki i auto może mi stanąć na środku drogi to trzeba będzie to zrobić :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.