Skocz do zawartości

320i - Stuknięcie i szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czytałem na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż podczas wbijania jedynki, stojąc, słyszę stuknięcie gdzieś z okolic skrzyni bądź wału i czuję szarpnięcie. Co to może być? Raczej nie ma to nic wspólnego z łącznikiem wału czy też tulejami wózka tylnego bo wtedy nie szarpałoby na postoju a jedynie podczas jazdy.
  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Co ma wspólnego szarpnięcie podczas wrzucania pierwszego biegu z wałem??? Przecież jeśli stoi i ma wciśnięte sprzęgło, to nic się nie powinno kręcić. Skąd zatem szarpnięcie? Ja bym szukał przy sprzęgle. Może po prostu ciągnie???

Pozdrawiam.

Opublikowano
Ma bardzo wiele wspólnego... podnieś sobie kolego auto na podnośniku i wrzuć jedynke patrząc na podniesione koło jak wiadomo koło sie zakręci mimo trzymania sprzęgła jak byś jeździł na motorze to też byś coś takiego zaobserwował co napewno by Ci wyjaśniło to zjawisko że jak wrzucasz jedynke na postoju to zębatka napędzająca szarpnie łańcuchem miało sie keidyś cbr-ke to sie wie :8)
Opublikowano
Ma bardzo wiele wspólnego... podnieś sobie kolego auto na podnośniku i wrzuć jedynke patrząc na podniesione koło jak wiadomo koło sie zakręci mimo trzymania sprzęgła jak byś jeździł na motorze to też byś coś takiego zaobserwował co napewno by Ci wyjaśniło to zjawisko że jak wrzucasz jedynke na postoju to zębatka napędzająca szarpnie łańcuchem miało sie keidyś cbr-ke to sie wie :8)

 

Jutro to sprawdzę, ale jestem pewien, że jak je przytrzymam ręką to się przestanie kręcić. A to będzie siła, przy której nie ma mowy o jakichkolwiek stukach na podporach wału.

Opublikowano
.....kurcze a mówili że benzyny sie nie psują....... :wink:

 

Akurat układ przeniesienia napędu został zapożyczony z diesli :P

Opublikowano
Ma bardzo wiele wspólnego... podnieś sobie kolego auto na podnośniku i wrzuć jedynke patrząc na podniesione koło jak wiadomo koło sie zakręci mimo trzymania sprzęgła jak byś jeździł na motorze to też byś coś takiego zaobserwował co napewno by Ci wyjaśniło to zjawisko że jak wrzucasz jedynke na postoju to zębatka napędzająca szarpnie łańcuchem miało sie keidyś cbr-ke to sie wie :8)

 

przemekmdc, jednak się nie kręci :) , właśnie sprawdziłem. Nawet nie drgnie. Zaczyna się kręcić po sporym popuszczeniu sprzęgła. Nie wiem dokładnie po jakim, bo żona siedziała w środku :-)

W motocyklach przeważnie jest wielotarczowe i chyba mokre. Jeśli faktycznie w cbr jest mokre wielotarczowe, to może kekko ciągnąć (ruch oleju). Ale przyznaję, że nie miałem z takimi maszynami do czynienia.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Ma bardzo wiele wspólnego... podnieś sobie kolego auto na podnośniku i wrzuć jedynke patrząc na podniesione koło jak wiadomo koło sie zakręci mimo trzymania sprzęgła jak byś jeździł na motorze to też byś coś takiego zaobserwował co napewno by Ci wyjaśniło to zjawisko że jak wrzucasz jedynke na postoju to zębatka napędzająca szarpnie łańcuchem miało sie keidyś cbr-ke to sie wie :8)

 

przemekmdc, jednak się nie kręci :) , właśnie sprawdziłem. Nawet nie drgnie. Zaczyna się kręcić po sporym popuszczeniu sprzęgła. Nie wiem dokładnie po jakim, bo żona siedziała w środku :-)

W motocyklach przeważnie jest wielotarczowe i chyba mokre. Jeśli faktycznie w cbr jest mokre wielotarczowe, to może kekko ciągnąć (ruch oleju). Ale przyznaję, że nie miałem z takimi maszynami do czynienia.

Pozdrawiam.

Tak jak piszesz sprzęgło mokre wielotarczowe i po wbiciu jedynki w motocyklu nie tylko CBR, bo ja nie chcę się chwalić a miałem wiele motocykli to zawsze było szarpnięcie przy wbijaniu jedynki to normalne ale jeśli chodzi o samochód to prawdopodobnie gdy ktoś wysprzęgla silnik ze skrzynią i natychmiast zapina jedynkę a skrzynia biegów jeszcze jest w ruchu to wtedy może również dojść do tego szarpnięcia i takiego puknięcia i wtedy można stwierdzić że to puka podpora wału ale to tylko moja treoria bo mnie też się zdarzyło coś takiego.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
żeby nie było ja nie chciałem sie niczym chwalić ale miało mieć to charakter koedukacyjny ;) żeby zobrazować to szarpnięcie które następuje po wbiciu"jedynki" :cool2:
Opublikowano
mialem cos takiego , w moim przypadku mialem most do wymiany
Opublikowano

mam to samo stukanie przy wrzucaniu biegu 1 i 2 sprawdzilem sanki u kilku mechanikow i wszyscy stwierdzili ze tyl jest ok a odglos stukniecia wywodzi sie z tego ze w skrzyni biegow jest do wymiany lozysko.

Mozna sprawdzic to lapiac rekoma za wal przy skrzyni i poszarpac góra dól jezeli sa luzy to znaczy ze to lozysko wydaje gluche odglosy stukania.Po majowce stawiam samochod na warsztat wtedy bede mogl wam powiedziec czy to bylo w 100% lozysko.

Opublikowano
mam to samo stukanie przy wrzucaniu biegu 1 i 2 sprawdzilem sanki u kilku mechanikow i wszyscy stwierdzili ze tyl jest ok a odglos stukniecia wywodzi sie z tego ze w skrzyni biegow jest do wymiany lozysko.

Mozna sprawdzic to lapiac rekoma za wal przy skrzyni i poszarpac góra dól jezeli sa luzy to znaczy ze to lozysko wydaje gluche odglosy stukania.Po majowce stawiam samochod na warsztat wtedy bede mogl wam powiedziec czy to bylo w 100% lozysko.[/quote

Kolego ja miałem to samo, ja u siebie wymieniłem skrzynię w której wcześniej wymieniłem łożyska i wszystkie uszczelnienia i teraz mam zero stukania po tej robocie a wymieniłem dwumasę i poduszki silnika, skrzyni bo myślałem że to te elementy są uszkodzone dopiero po wymianie skrzyni jest ok. Jeśli chodzi o wymianę to wymieniałem sam, koszt tylko zakupu skrzyni i naprawy tej skrzyni+łożyska i uszczelnienia to koszt okoł 2000 tysi zależy za ile kupisz skrzynię, może być tak że kupisz igłę skrzynię i nie będziesz jej musiał naprawiać tylko wymienić i koszt będzie dużo niższy. W razie pytań pisz postaram się pomóc.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Podobno to prze luzy na dyferencjale. Podniosłem koło na biegu i nim poruszałem i rzeczywiście są luzy.
Opublikowano
Podobno to prze luzy na dyferencjale. Podniosłem koło na biegu i nim poruszałem i rzeczywiście są luzy.

To tylko ci się wydaje że to luzy na dyfrze dopiero jak rozsprzęglisz wał napędowy od skrzyni biegów to będziesz miał pewny punkt odniesienia czy to dyfer jest winny tym luzom, moim zdaniem szybciej zabijesz skrzynię aniżeli dyfer.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
w E36 brata padły 3 dyfry a skrzynia została ta sama :nienie: Oczywiście nie bez powodu, za dużo upalał, ale skrzyni nie zabił.
Opublikowano
w E36 brata padły 3 dyfry a skrzynia została ta sama :nienie: Oczywiście nie bez powodu, za dużo upalał, ale skrzyni nie zabił.

Tak, to co powiesz na to że u mnie padła skrzynia a nie dyfer i po wymianie skrzyni jest tak jak powinno być, nie wiem jak to w E36 było być może dyfry były słabsze ja miałem 325i w E36 i jakoś pierwsze co zrobiłem a stukało przy zmianie biegów i to naprawdę konkretne łupnięcie, okazało się że mocowanie dyfra do karoserii zerwało się i po pospawaniu tego wszystko wróciło do normy.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

To akurat sie często zdarza, ale nie o tym tutaj rozmawiamy. Jak widać każdy ma inna opinię co do tych stuków w E46. Najgorsze jest to, że byłem już u kilku mechaników i każdy mówi co innego :mad2:

Przeważają jednak opinie, że to przez luz na dyfrze.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam po majowce wstawilem samochod na warsztat i tak jak mowilem podziele sie opinia w sprawie stukania przy zmianie biegow.Wiec powiem na poczatek tak wstawilem samochod na warsztat i po kilku godzinnych ogledzinach mechanicy stwierdzili ze to wał ma luzy na frezach czy cos takiego chodzi im zapewne o ta rure ktora laczy skrzynie z mostem sklada sie ona z dwoch elementow ktore sa nafresowane od wewnatrz i moga byc pozrywane lub jeden frez zerwany jest.Ja ugadalem sie ze jezeli maja pewnosc ze to jest wlasnie to niech rozbieraja i sprawdzaja.wymontowali sprawdzili podumali i nic nie znalezli.skasowali mnie 150zl i nie maja pojecia co to.Jedynym wyjsciem jest wymiana skrzyni jak mowil wczesniej kolega.Sanki mam dobre gumy na dyfrze sa dobre nigdzie luzu nie mam samochod jest po moim wujku ktory byl wlascicielem od salonu w niemczech sprowadzilem go w kwietniu tego roku samochod serwisowany do konca ma przebieg 200000tys jezdzi na oleju BMW long 0w40 wymieniony w serwisie.zastanawia mnie co moze byc przyczyna tego stukania czy naprawde moze to byc skrzynia? ten samochod nie dostal nigdy po du..ie bo znam ten samochod od samego poczatku i wiem jak wujek jezdzil tym samochodem jak prawdziwy emeryt.Moze ktos rozwiazal z was ta przyczyne? chlopaki piszcie jak udalo wam sie to stukanie zredukowac.Pozdrawiam
Opublikowano
mam to samo stukanie przy wrzucaniu biegu 1 i 2 sprawdzilem sanki u kilku mechanikow i wszyscy stwierdzili ze tyl jest ok a odglos stukniecia wywodzi sie z tego ze w skrzyni biegow jest do wymiany lozysko.

Mozna sprawdzic to lapiac rekoma za wal przy skrzyni i poszarpac góra dól jezeli sa luzy to znaczy ze to lozysko wydaje gluche odglosy stukania.Po majowce stawiam samochod na warsztat wtedy bede mogl wam powiedziec czy to bylo w 100% lozysko.[/quote

Kolego ja miałem to samo, ja u siebie wymieniłem skrzynię w której wcześniej wymieniłem łożyska i wszystkie uszczelnienia i teraz mam zero stukania po tej robocie a wymieniłem dwumasę i poduszki silnika, skrzyni bo myślałem że to te elementy są uszkodzone dopiero po wymianie skrzyni jest ok. Jeśli chodzi o wymianę to wymieniałem sam, koszt tylko zakupu skrzyni i naprawy tej skrzyni+łożyska i uszczelnienia to koszt okoł 2000 tysi zależy za ile kupisz skrzynię, może być tak że kupisz igłę skrzynię i nie będziesz jej musiał naprawiać tylko wymienić i koszt będzie dużo niższy. W razie pytań pisz postaram się pomóc.

Powiem szczerze ze jak wrzuce wsteczny i poszarpie lekko sprzeglem to slysze metaliczne klikanie a zarazem gruby bas w bagazniku ja juz sam nie wiem co to moze byc jezeli mechanicy tego nie moga dojsc to nie wiem juz kto moze rozwiazac ten problem.wyjsciem bedzie wmiana wszystkiego pokolei na slepo co bedzie skutkowac konkretnymi wydatkami a nie kazdy z nas chce pakowac kase w cos co nie potrzebnie trzeba wymienic.Kolego naprawde jezeli masz jeszcze jakis pomysl co w jaki sposob mam sprawdzic to poprosze o pomoc.Jak sprawdzic Dyfer a jak sanki jak lozysko w skrzyni?

Opublikowano

olej w skrzyni zmien na poczatek

 

nie zaszkodzi,a pomóc może

 

pewnie olej nigdy od nowosci zmieniany nie był....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.