Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

własnie na luzie powinno być słychać same łożyska

 

z pedałem gazu zwieksza sie obciążenie skrzyni i wału i tu możesz szukać choć dalej upieram sie że to może być sam wydech

 

sprawdz czy jest głosny na postoju jak przygazujesz,jezeli łozyska kół to niestety czy luz czy bieg nie powinno byc róznicy

 

wał hmm możliwe a i skrzynia niestety bedzie sie niosło po wale i z tyłu bedzie słychać

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wiem jedno - buczenia na luzie nie ma i na pewno tlumik nie ma dziur, gdyz na postoju byloby to slyszalne...

 

Mam pytanie - nie jestem specem z mechaniki wiec pytam sie jako laik...z tylu auta jest taka podpora, ktora trzyma wal i przy mocowaniach dopatrzylem sie takich gum , ktore sa na maxa sparciale. Czy to moze byc przyczyna tego buczenia??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

A to kolega wczesniej nie pisał, że na luzie nie słychać :nienie:

Zrób jak Ci napisałem wyżej. Auto w góre, zakręc mocno każdym z tylnich kół i słuchaj metalicznego dzwieku ze znaczka BMW na feldze. Podczas nasłuchiwania możesz przystawić ręke do czekoś co jest połączone z piastą (sprezyna, amortyzator) żeby czuć wibracje (chodziaż do nie jest wykładnik padającego łożyska)

 

Dużo roboty z tym nie ma, a na pewno potym zabiegu wykluczysz jedną opcje, lub wszystkie pozostałe :cool2:

 

P.S

Apropo samej wymiany łożyska, w sobote zrobie fotostory, z wymiany

pozdr

"Jak by nie było, gdyby nie Niemce, nikt nie siedziałby teraz w BeeMce"
Opublikowano
Zrobilem zabieg z kreceniem kola i powiem ze delikatnie slychac metaliczny dzwiek, ale to bardziej cos takiego jakby kawalek rdzy wpadl miedzy tarcz a oslone...moze zle diagnozuje ale z obu stron jest podobnie. Czy to musi byc jakis charakterystyczny odglos, bo tak jak pisze mi to za bardzo na lozysko nie wyglada, ale po weekendzie podjade do kumpla i on oblooka.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Przychodzi mi na mysl jeszcze jedna rzecz a mianowicie szczęki hamulca recznego a dokładniej ich brak

 

zobacz bo byc moze walneły sprezyny odciągające i wytarło ci juz którąś ze szczek do gołej blachy a co gorsza trze dalej i własnie buczy i skrzeczy jak diabli

Opublikowano
Szczeki ogladalem i jeszcze sa ok. Pojawia sie pytanie czy od nieuzywania hamulca recznego moze sie zrobic tak, ze szczeki sie zapikly i teraz ocieraja o tarcz??Jak pare razy zaciagnalem reczny na maxa to jakby bylo lepiej wiec moze wina dziwnego odglosu lezy po stronie szcze...ale z drugiej strony jakby szczeki sie zapiekly to czylbym ze auto, np. nie toczy sie z gorki i jak podnioslem kolo to ze spokojem po zakreceniu jednym i drugim zrobily ze 2 obroty.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

hmmm same szczeki ciezko zeby zapiekly sie w pozycji zablokwane

 

raczej same sprezyny co powinny je odciagac lub zapieczona linka i nie wracają, ale nie powinno az takiego buczenia to powodowac skoro kolem normalnie krecisz hmmm

 

niestety pokolei musisz sprawdzać

 

wyjmij szczeki i sie przejedz zobaczysz czy lepiej moze tez same klocki gdzies blachą juz od wewnatrz obcieraja?

 

no przez neta niestety tylko sugerowac mozna bo bez obejrzenia nijak nikt 100% nie stwierdzi

Opublikowano
Witam,ja mam problem tego typu ze podczas jazdy powyżej 1200 rmp jedzie sie fajnie.lecz np gdy zwalniam i obroty za ok 1000rmp to jest jakieś dziwne buczenie z tyłu auta,powyżej tych obrotów wszystko jest OK
Opublikowano
Witam,ja mam problem tego typu ze podczas jazdy powyżej 1200 rmp jedzie sie fajnie.lecz np gdy zwalniam i obroty za ok 1000rmp to jest jakieś dziwne buczenie z tyłu auta,powyżej tych obrotów wszystko jest OK

 

buczenie zaczyna sie jak dodajesz gazu z niskich obrotów?? chyba mam podobnie :(

Opublikowano
to nie wiecie co nie lubi dodawania gazu z niskich obrotów :lol: DWUMAS który przenosi drgania poprzez wał na dyfer i wszelkie poduszki z tyłu !!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Ja dwumas mam zrobiony wiec u mnie odpada...obstawiam cos z walem, bo buczy tylko podczas wciskania gazu...

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tez mi buczy w 320d 2000r. . Dzwiek dochodzi jakby z tylu.

 

To nie dyfer (wiem jak huczy dyfer, ten dzwiek jest inny).

 

Huczy/buczy od 60km/h, przy czym im sie szybciej jedzie tym glosniej. Przy 160km/h to juz naprawde wyje...

 

Podejrzewalem lozysko kola, ale podnioslem samochod, krecilem kolami i ...nic - zupelnie normalnie sie wszystko obraca, luzow brak.

 

Co to moze byc ?

 

pozdr.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Powiem tak...zrobilem w aucie chipa, ale to mniej istotne. Chodzi o to, ze po 2 dniach od dodania mocy nie wytrzymal tlumik drgan tlumika tzw. plecionka. Pojechalem do tlumikarzy, dodam, ze od razu wywalilem wklady dwoch katow i oczywiscie zostala wstawiona nowa plecionka.

 

Do czego daze...wczoraj po odebraniu auta albo mi sie wydaje, ale bez katow i z nowym tlumikiem drgan jakos mi nie buczy, ale moze mi sie wydawac:) czy to moglo byc przyczyna, ze na przyklad po wycince katow auto sie odetkalo i teraz nie buczy:)??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
a jak tam elastycznosc po wycieciu katów? i ogolnie lepiej jezdzi? i ile kosztuje taka przyjemność pozbycia sie katów pi razy oko :)
szukam
Opublikowano
Tez mi buczy w 320d 2000r. . Dzwiek dochodzi jakby z tylu.

 

To nie dyfer (wiem jak huczy dyfer, ten dzwiek jest inny).

 

Huczy/buczy od 60km/h, przy czym im sie szybciej jedzie tym glosniej. Przy 160km/h to juz naprawde wyje...

 

Podejrzewalem lozysko kola, ale podnioslem samochod, krecilem kolami i ...nic - zupelnie normalnie sie wszystko obraca, luzow brak.

 

Co to moze byc ?

 

pozdr.

 

U mnie było to samo i okazało się że jednak łożysko było przyczyną. Na podniesionym aucie zero luzów, szumu a podczas jazdy już od 40 było je słychać.

Opublikowano

Powiem tak....jesli chodzi o wycinke katow po zrobieniu moda to az takiej roznicy nie ma ( nalezy tutaj dodac, ze moda robil mi kolega TC i jestem mega zadowolony !!! POLECAM !!!)

Co do elastycznosci po wycince to auto jakby troche odmulilo, poziom halasu bez zmian, fajnie slychac turbinke:)

 

Ja za wywalenie 2 katow i wstawienie nowej plecionki placilem 250zl -dodam, ze jak wklad jest ceramiczny w kacie to za 2 sztoki mozna dostac ok. 300zl :) Wiec wycinka zwraca sie w 100 %. Ja wycinalem je przy okazji robienia plecionki, ale i tak chcialem je wyrzucic - zaszkodzic nie zaszkodzi, moze troche pomoze, ale szalu nie ma...

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Tez mam buczenie przy malych predkosciach a w szczegolnosci na 2gim biegu i obrotach od 900 do 1200 (powolutku rozpedzajac auto) nic nie slychac jesli na biegu zwalniam do takich obrotow (rozniez powoli) tylko przy przyspieszaniu. Na innych biegach nie slychac niczego przy ani na 1szym ani na wyzszych. Tylko ten krociotki przedzial na 2gim beigu!!?? :x CZy doszliscie do tego co moze byc przy takim buczeniu i rozpedzaniu (przy gwaltowym starcie jakby tego nie slychac - mzoe ze wzgledu na to ze 2gi wchdozi przy wyzszych obrotach i predkosci). Poki co jezdze i ignoruje bo pomyslu nie mam - dyfer niby mial delikatny wyciek - ale po dolaniu gestrzego oleju nie widac by plama byla mokra wiec zakladam ze sie juz nie poci. Ja stawiam na skrzynie i 2gi bieg ale to tylko wrozenie laika.
Opublikowano
Tez mi buczy w 320d 2000r. . Dzwiek dochodzi jakby z tylu.

 

To nie dyfer (wiem jak huczy dyfer, ten dzwiek jest inny).

 

Huczy/buczy od 60km/h, przy czym im sie szybciej jedzie tym glosniej. Przy 160km/h to juz naprawde wyje...

 

Podejrzewalem lozysko kola, ale podnioslem samochod, krecilem kolami i ...nic - zupelnie normalnie sie wszystko obraca, luzow brak.

 

Co to moze byc ?

 

pozdr.

 

U mnie było to samo i okazało się że jednak łożysko było przyczyną. Na podniesionym aucie zero luzów, szumu a podczas jazdy już od 40 było je słychać.

 

 

Dzieki :) w sumie tez lozysko najbardziej mi sie wydaje prawdopodobne.

 

Dzwiek jest wlasnie taki jak zuzytego lozyska, ale ze nie huczy od 20km/h a od 60km/h.

 

Przy hamowaniu dzwiek sie zmienia - jakby jest jeszcze troche glosniejszy.

 

Montowal ktos lozyska Meyle na tyl ? Nadaje sie to do czegos ?

 

Jakby nie patrzec mniej jak polowa ceny SKF'a :oops: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tez mi buczy w 320d 2000r. . Dzwiek dochodzi jakby z tylu.

 

To nie dyfer (wiem jak huczy dyfer, ten dzwiek jest inny).

 

Huczy/buczy od 60km/h, przy czym im sie szybciej jedzie tym glosniej. Przy 160km/h to juz naprawde wyje...

 

Podejrzewalem lozysko kola, ale podnioslem samochod, krecilem kolami i ...nic - zupelnie normalnie sie wszystko obraca, luzow brak.

 

Co to moze byc ?

 

pozdr.

 

Problem rozwiazany - powodem bylo zuzyte lozysko w tylnym lewym kole.

 

Choc luzu nie bylo czuc i kolo obracalo sie praktycznie gladko to jednak bylo zuzyte - miało spory ubytek materiału na wewnetrznej biezni (oczywiscie okazalo sie to dopiero po rozebraniu).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Czyli moze byc tak kolego ze przed sciagnieciem nie slychac lozyska tylko dopiero zobaczy sie braki jak sie je sciagnie?? Ja powiem szczerze mam dwie opcje: lozysko albo po prostu glosne opony...z jednej strony po szybkiej zamianie na zimowki nastala cisza, ale ktos gdzie powiedzial, ze lozysko bardziej slychac jak zalozy sie wieksze kola.

 

Mi sie wydaje tez ze jakies lozysko konczy zywot, bo ewidentnie huczy tylko z tylnej osi przednie kola sa ciche wiec jakby opony byly zle to przod tez by chyba halasowal??

 

P.S. Mozesz napisac czy wymieniales obydwa lozyska i czy duzo jest roboty no i oczywiscie ile potrzeba na ta operacje??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
NA moje oko to tylni dyfer...mam identyczny problem jak kolega moby85....przy dodawaniu gazu mocno buczy z tylu,,, wrecz nie do wytrzymania;/ zastanawiam sie czy nie kupowac uzywanego dyfru...Doradzce cos
Opublikowano
Ja powiem, ze u mnie nie ma jakies mega tragedii... Najgorzej jest jak wrzuce 5 bieg przy ok 80km/h wtedy jak przyspieszam najbardziej buczy....na nizszych biegach jest ok...dodam jeszcze ,ze jak jade jako kierowca praktycznie tego nie slychac, narzekaja Ci ktorzy podrozuja z tylu...

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Nie widziałem tego tematu wczesniej ale ja mam to samo :cool2: :cool2:

 

U mnie buczy od 80 km i obrotach od 1800 do 2000 ok. i na piątym biegu ( troche jeszcze na wyzszych obrotach na końcu 4-ego ale delikatnie )

 

W Aso pobieżnie obejrzeli ( nie mialem czasu auta im zostawiać ) ale stwierdzili że albo coś z wałem albo z tylnym mostem.

 

Z braku czasu jeszcze nie pojechałem do nich ale w zwiazku z tymi podejrzeniami umawiam się z mechanikiem na miejscu i niech sprawdza po kolei wszystko

 

Łożysko koła wykluczam ,bo słuchać to tylko na jednym biegu a takiego efektu jak u mnie ( tylko jeden bieg) nie może powodować łożysko w kole

Edytowane przez sfinks311
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.