Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Kolejny problem w moim dieselku...sprawa wyglada tak, ze kiedy jade 80km/h lub ok. 100 slyszalne jest takie buczenie, najbardziej slyszalne dla osoby siedzacej z tylu??

Prosze o w miare mozliwosci jakies diagnozy - dyfer lub olej w nim??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy dyfer idzie jakos zregenerowac?Widze ze mozna kupic uzywki, np. na allegro, ale tez nie jestem pewny co do ich przebiegu. A olej w dyfrze tez moze byc przyczyna??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
pamiętaj że może się nieść po wale i niestety dźwięk może pochodzić od dwumasu począwszy , przez podpory wału jak i wybite tuleje mostu i ławy mostu....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Dwumase wlasnie wymienilem, ale ja sie oczywiscie nie znam, ale czy jak mechanik oblooka w kanale to jest w stanie zobaczyc co jest wybite?? Chodzi mi glownie czy trzeba duzo rozbierac itp. ??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Problem na pewno lezy gdzies z tylu auta...skoro kolega wymienil dyfer wiec moze jakies oslony lub gumy ?? Tlumik chyba nie wchodzi w gre, co??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

skoro dyfer wymieniony i nie ma poprawy to raczej nie jego wina!

 

łożyska huczą specyficznie,

 

a podejrzewam ze same opony tak huczą i buczą:)

 

nie zmieniłeś na letnie czasem niedawno i pozamieniałeś miejscami ?moze kierunkowe pomieszałeś ??

 

rozpędz auto i wrzuć na luz zeby lozyska i dyfer bezwładnie sie kręcił bez obciążenia i zobacz czy jest to samo

Opublikowano
Dokładnie! Popieram nyguss-spec-BMW opony też potrafią nieźle hałasować, wiem coś o tym. Szczególnie jak posiadasz szerokie symetryczne opony z bieżnikiem w kształcie "jodełki" Do tego jeśli są sportowe czyli mają twarde krawędzie to gwarantowane odczucia uszkodzonego dyfra i wszystkich łożysk z tyłu, szczególnie w koleinach, nawet niewielkich. Sam miałem podejrzenia co do dyferencjału i miałem już coś z tym kombinować, ale na chwile zmieniłem na zimówki sporo węższe i asymetryczne i błoga cisza :D Ale coś za coś prowadzenie, przyczepność kół szczególnie przy starcie tragiczna na wąskich zimówkach.=, ale za to cisza.
Opublikowano
To już jednego podejrzanego masz z głowy. Teraz unieś jedno koło wrzuć luz i pokręć kołem(nie mówię już o podparciu pozostałych kół) Jeśli usłyszysz jakieś "chrobotanie" lub inne efekty dźwiękowe dochodzące od dyferencjału to masz odpowiedź. Jeśli nie to spróbuj unieść drugie koło i zrobić to samo, nasłuchuj wtedy czy dźwięk dochodzi z dyferencjału czy z łożyska przy kole. Najlepiej jakbyś miał jeszcze dostęp do kanału i ewentualne dźwięki nasłuchiwał w okolicy skrzyni biegów czy wału, oczywiście podczas tej samej czynności czyli kręcenia kołem uniesionym.
Opublikowano (edytowane)

ja musze zmienic z powrotem na zimowki, bo zjawisko buczenia jakos dziwnie zbieglo sie z wymiana kol na letnie. Opony 225/50/16 Hankook V12 evo sa to opony kierunkowe ( na bank dobrze zalozone:)), ale z tego co widze bieznik jest w jodelke wiec moze byc wlasnie od nich halas.

Po swietach zmieniam najpierw przod na zimowki jesli bedzie cisza to ok, bo zawsze moge wstawic na przod troche wezsze i bedzie ok, gorzej jak to bedzie tyl, ale to juz bedzie zmartwienie na potem, po swietach.

Wesolego Jajka:)

Edytowane przez moby85

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

odpisywalem zalozycielowi tematu a kolega burczyk84 jak juz sie podpiął pod temat to i jemu moze cos doradze,

 

ty masz automat i tu niestety wiecej podejrzanych elementow, mozliwe ze lozysko w skrzyni siada lub za małe cisnienie w skrzyni i nie ma dobrego smarowania co powoduje nieprzyjemne wycie i mocne zuzywanie sie elementow

Opublikowano

Opony oponami, ale dzis jadac do rodzinki ( zona siedzi teraz z tylu razem z dzidziusiem) stwierdzila ze podczas dodawania gazu jest strasznie glosno - ja siedzac za kierownica slysze troche,ale nie ma tragedii, ale zonka bedac z tylu mowi ze masakra. Opony ok slychac je, ale co dalej??

 

Jakby to byly tylko opony to halas bylby podobny, ale jest o wiele glosniej podczas wciskania gazu.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Pewnie kolego masz racje, ale nie wydaje mi sie mimo wszystko ze to wydech. Mam pytanie; czy jakby to bylo lozysko to podczas wciskania gazu, czyli rozpedzania auta glosniej by bylo je slychac??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Na 99% tylne łożysko. jego objawy to właśnie buczenie (huczenie) podczas jazdy dochodzące z tyłu (jakby z bagażnika), najczęsciej przy 60 - 100 km/h słychac najbardziej. Jak masz możliwość unieśc gdzieś auto, to zakręć rękami z całej siły tylne koło i słuchaj metalicznego huczenia z piasty (oczywiescie na wyłączonym silniku) pozdr.
"Jak by nie było, gdyby nie Niemce, nikt nie siedziałby teraz w BeeMce"
Opublikowano
Dokladnie tak kolego jest ze najgorszy halas jest w tym przedziale predkosci. Dzis unosze auto i sie okaze. Nie wiem ile w tym prawdy, ale to ze na zimowkach nie bylo tego slychac to nic nie szkodzi, bo podobno na wiekszych kolach o wiele bardziej lozysko sie odzywa, prawda??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Co do rozmaru kól to nie wiem. Ale jesli okaze sie, ze to lozysko, to wspolczuje, bo zeby je wymienic, trzeba wymontowac niestety cala piaste. Ogolnie z tego co wiem to nie bedzie to tanie :?

pozdrawiam

"Jak by nie było, gdyby nie Niemce, nikt nie siedziałby teraz w BeeMce"
Opublikowano

Mowisz kolego o robociznie?? Na allegro znalazlem lozysko za 60zl od sztuki wiec wychodzi na to, ze sama robocizna jest taka droga??

Nie wiem co lepiej lozysko czy dyfer...bo jak na razie innej opcji nie ma. Buczenie z tylu auta, tylko z tylu.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
No no, mowie o robociznie, bo samo lozysko jest bardzo proste, ale dostanie sie do niego bardzo czasochlonne.
"Jak by nie było, gdyby nie Niemce, nikt nie siedziałby teraz w BeeMce"
Opublikowano
A jesli chodzi o dyfer to co z nim?? Co moze powodowac takie buczenie?? Sam dyfer czy jakies gumy, lapa czy co tam??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
postaram sie cos skombinowac...ale sprawa jest taka ze podczas dodawania gazu buczy na luzie przestaje.najgorzej jest w przedziale 60-100km/h.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.