Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to masz identyczny rebus jak ja .. z tym że ja się wkurzyłem i po prostu poszedłem do sklepu i zamówiłem - też na allegro widziałem 3 piny z modułem i bez, wdziałem i z rezystorami. Sprawa wygląda tak że w oryginale mojego auta (a wygląda na to że mamy takie same) trzy kable wchodzą w obudowę silnika wentylatora - więc moduł może być zintegrowany z silnikiem, w taiwanach moduł jest osobno i z niego do silnika wentylatora wychodzą dwa kable. Ja podpiąłem ten wentylator który mi sprowadzili (z modułem) i teraz nie mam pojęcia czy działa tak jak powinien ponieważ kupiłem moje auto z niedziałającym wentylatorem. Jak odpalę rano auto i jest włączona klima to mu się zdarza dmuchnąć wysokimi na dzień dobry .. i zaraz się uspokoić.

Nie wiem co się będzie działo jak będzie gorąco - i trochę mnie to martwi bo jeśli będzie działał źle to może poczynić mi jakieś szkody ale też nie wiem jakie :? Nie zdarzyło mi się żeby się włączył na postoju po jeździe ... a nie stałem jeszcze w korku. Więc .. mamy rebus.

A jeszcze jedno - pytałem w ASO - nowy kosztuje 1300 pln + 380 wymiana - nawet może bym brał tylko mi się nie spodobało że chcą zaliczkę 400 na sprowadzenie tego nowego. Ja nie daję zaliczek. :8)

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jak mamy walniety wentylator z modułem to wyświetli błąd na kompie,jak na rezystorach to błąd nie wyskoczy,kupując wiatrak z modułem trzeba go adoptować a z rezystorami nie trzeba

czy z modułem czy z rezystorami wentylator nie odpali na krótko(akumulator) jak jest walnięty

w przypadku wiatraka 4 piny 2 rezystory gdy podłaczymy na krótko i nie działa 1 bieg a 3 bieg działa to padła opornica/opornik

u mnie nie działają żadne biegi i sam silnik wiatraka i do wymiany jest cały wentylator(4piny2rezystory) łatwo to sprawdzić bo 3 piny to biegi a 4 pin to masa z czego jeden z tych 3 pinów jest spięty na stałe elektrycznie z silnikem i jest to 3 bieg

co zrobiłem kupiłem wiatrak 4 piny/2rezystory od BENZYNIAKA podłaczyłem na krótko i działa każdy bieg, jutro montuje

na allegro są nowe wientylatory po 400/600pln a oryginały po 1300pln,

nie wolono jeżdzić na klimie z walnietym wiatrakiem bo kompresor rozwali,wytwarza sie ogromne ciśnienie,visco wyje jak głupie bo nie daje rady chłodzić a samochód też nie kopa/słabnie bo intercooler też gorący

z tymi wiatrakami to na prawde nie zły bałagam

moja beta jest z grudnia 01 i ma 4 piny/2rezystory i te wiatraki były montowane miedzy pażdziernik 01 a marzec 02,co miesiąc co rok to zmieniali i montowali inne modele wentylatorów,

NIE KUPUJCIE UŻYWANYCH WENTYLATORÓW!!!

Opublikowano

'Walka z wiatrakami" bo już mnie wkurza, nawet ASO niejasno się wypowiada co do typu tego PI!@#))(nego wiatraka. Ten który mi sprowadził sklep ma moduł na zewnątrz i u mnie nie zadziała .. a właściwie zadziała ale wtedy kiedy sobie wymyśli a nie wtedy kiedy trzeba bo jest do 2.5, adaptacji wentylatora w moim aucie nia da się zrobić bo nie ma osobnego sterownika - trza więc znaleźć właściwy wentylator? Znalazłem taki:http://allegro.pl/bmw-e39-wentylator-klimatyzacji-3-piny-nowy-3-0d-i1581371827.html .. niby też mam moduł ale napisane jest 3.0 d - jak sadzicie będzie działać?

 

Byłbym wdzieczny gdyby ktoś mi napisał jak się zachowuje ten wentylator w E 39 530 D - bo jak założę kolejny to musze go sprawdzić w ciągu godziny a nie moge z nim jeździć i czekać na upał - więc bym chciał wiedzieć jak go sprawdzić czy np po odpaleniu i włączeniu klimy na parkingu ma sie kręcić czy nie? Zależy mi na postach od ludzi którzy mają 530 D (lub je znają) bo pozostałe maja inne rozwiązania. Ja nie wiem ponieważ szanowny sprzedający twierdził że klima działa ok.

 

Ten który mam (nowy - do 525 D) kiedy zostawię auto po przyjeździe na 5 minut na silniku i klimie na parkingu ani drgnie, ale kiedy po tych 5 minutach zgaszę i odpalę ponownie to zasuwa jakby miał samochód podnieść.

 

Wczoraj było koło 20 stopni na dworze , jechałem w mieście na klimie wisko mocno pracowała a on chyba nie .. więc sobie dąłem spokój z klimą i trochę nie wiem co robić ..a w wakacje adriatyk i może być kiepsko. :?

 

Jest jeszcze jeden powód który może przeszkadzać wentylatorowi .. teraz mi przyszło do głowy. Mam uwalony czujnik temperatury zewnętrznej. Ma to wpływ?

Opublikowano

Ibrachim w mojej przy temp na zewn. 25st,przy rozgrzanym silniku jak załącze klime wentylator chodzi raz wolniej raz szybciej ale cały czas.Zauważyłem też że jak jest jeszcze cieplej 27-30st temp powietrza(hiszpania) podczas jazdy zapindala i schładza.Tak jak pisałam działa jak gdyby z różnymi obrotami ale cały czas.Jak silnik mam chłodny nie włącza się do póki silnik nie zagrzeje się(skazówa w pionie)tak miałem od zawsze nikt nic nie kombinował-ori.Miałem też usrany czujnik zewn temp. ale wymieniłem na drugi dzień wiec nie mam pojęcia czy ma wpływ,aczkolwiek mózg mi podpowiada że na 90% może mieć wpływ na załączanie went.POzdr i wymień czujke, nie majątek i będziesz miał pewność.

PS wentylator jakiś impuls dostać musi zeby wiedział kiedy odmulić się,także dla dostarczenia powietrza schłodzonego na chłodniczke wlącza się.Skąś musi wiedzieć jakiej temp jest powietrze??-chyba ten zewn czujnik :roll:

Opublikowano

ibrachim,piszesz o walniętym czujniku tem.,a jaką temperature ci wskazuje na zewnątrz? jak będzie minusowa to wiatrak nie załączy

tak powinien działać wentylator w e39 530d;

włączach klime i odpala 1 bieg(odrazu),2 bieg odpala jak np.staniesz w kroku(ruch uliczny),3 bieg odpala jak żar sie z nieba leje,zazwyczaja na krótko bo 3 bieg wspomaga viskoze,jak 3 bieg cały czas będziesz miał właczony to może być wiskoza uwalona,

przy odpaleniu silnika wentylator sam sie wlącza/przetestuje na 10sekund i sie wyłacza,przy właczonej klimie

Opublikowano
ibrachim,piszesz o walniętym czujniku tem.,a jaką temperature ci wskazuje na zewnątrz? jak będzie minusowa to wiatrak nie załączy

tak powinien działać wentylator w e39 530d;

włączach klime i odpala 1 bieg(odrazu),2 bieg odpala jak np.staniesz w kroku(ruch uliczny),3 bieg odpala jak żar sie z nieba leje,zazwyczaja na krótko bo 3 bieg wspomaga viskoze,jak 3 bieg cały czas będziesz miał właczony to może być wiskoza uwalona,

przy odpaleniu silnika wentylator sam sie wlącza/przetestuje na 10sekund i sie wyłacza,przy właczonej klimie

O TO MI WŁAŚNIE CHODZIŁO :cool2: :cool2: ,kolega dobrze to ujął z tymi zmianami obrotów.Też myśle że uwalony czujnik powoduje cyrki w odpalaniu wentylatora.POzdr

Opublikowano

Dziękuje jak nie wiem .. znaczy że trza zacząć od czujnika temperatury. Najgorsze że on jest dobry a nie działa .. ale to już inna bajka , pewnie coś nie tak z kablami. Jeszcze z tej mojej Bożenki będą ludzie :) .. tak już mam że do tej pory będę kombinował aż wszystko nie zadziała jak trzeba.

Dzięki jeszcze raz.

Opublikowano
.. tak już mam że do tej pory będę kombinował aż wszystko nie zadziała jak trzeba.

..

po tym watku na to wyglada ;)

Opublikowano
Wymieniłem wentylator na używany i działa podjechałem do gościa co miał kilka wiatraków stary miałem 3 piny. Chciałem podłączyć 3 pinowy z 2001r. ale wtyczka nie pasowała jedno "ucho" było zaślepione. Przynieśliśmy 4 pinowy z 1996r. o dziwo pasował i działa wszystkie biegi działają.Jak narazie śmiga!
Opublikowano
kolego davidof25, potrzebny mi też ten 3 pinowy wiatrak, mógłbyś dać namiary na tego gościa od wiatraków, jaki wiatrak 4 pinowy zastosowałeś?
Opublikowano
Mnie także 3-pinowy potrzebny... Kolego davidof25, zrób zdjęcie wtyczki wentylatora i gniazda w aucie, zobaczymy czy masz takie same... Jeśli możesz to napisz jaki miałeś numer swojego wentylatora i jaki numer założyłeś. Ułatwi to nam zagadkę...
Opublikowano
Narazie nie ma mnie w domu ,ale też myślałem że potrzebuje 3 pinowy. Stary wiatrak ma 3 piny ale okazuje sie że są różne rodzaje wtyczek.podjechałem do gościa przymierzam 3 pinowy i okazuje sie że nie chce wejść, jak macie na wtyczce "uszy" na krótszej stronie to przymierzany miał 2 ucha a u mnie jest jedno. Wzieliśmy 4 pinowy z rezystorami wtyczkapasowała jak ulał no i po kilkunastu sek. włączył się no i po czasie wskoczył 2 bieg. Jak będe na weekend w domu porobie zdjecia I wrzuce.
Opublikowano

Uwaga która może się przydać komuś.

Jeśli źle działa czujnik temperatury zewnętrznej (pokazuje minus) to nie będzie działał wentylator. Kolega miał rację, naprawiłem czujnik i wentylator się kręci. Co prawda nadal nie wiem czy dobrze .. bo tak jakby bez zaangażowania, ale nie poradzę nic na to że pogodzie odwaliło i jest 10 stopni pewnie przyspieszy jak się ściepli.

Opublikowano
U mnie czujnik temp zewnętrznej działa poprawnie, a wentylator nie kręci. Złącze 4 pinowe, ale dochodzą i odchodzą 3 kable - 2 grube, jeden cieniutki... I teraz nie wiem czy ten wentylator z allegro (link był podany na poprzedniej stronie) bedzie odpowiedni. Bo klima raz działa, a raz nie. A trasie jest ok, po zatrzymaniu po chwili wieje letnie powietrze... Do dwóch grubych przewodów dochodzi ok 10V (czemu tylko tyle nie wiem, może 2 bieg wentylatora), więc bezpieczniki i przekaźniki ok, tak? Czyli teraz tylko kwestia odpowiedniego wentylatora i bedzie działało...? Bo już sam nie wiem...
Opublikowano
u mnie w e39 530d klima działa idealnie, mimo że mam spalony silnik wentylatora, po prostu klima przy nie pracującym wentylatorze pracuje w gorszych warunkach ( za wysoka temperatura układu ) i nie wiadomo jak długo jeszcze pochodzi?
Opublikowano
( za wysoka temperatura układu ) i nie wiadomo jak długo jeszcze pochodzi?

Kolego ambasada czemu nie zmienisz went.,potem koszty spręzarki+went.+freon :mrgreen: ,troche to wyjdzie tym bardziej że ciepełko przyjdzie.POzdr

Opublikowano
w korku i nagrzanym asfalcie samo visco nie da rady! klima bedzie sie wyłączała... a jak damy na przewietrzanie na max to juz wogóle wymięknie i bedzie w aucie tak samo jak na zewnątrz. wentylator moze byc uszkodzony, ale w zimie...
Opublikowano
właśnie mam wszystko rozebrane i czekam na wentylator, mam spalony silnik wentylatora i bezpiecznik 50a i mimo tych uszkodzeń klima działała bez problemu szczęście ,że do tej pory nie było upałów , zresztą ja swoim bmw nie za dużo ostatnio jeżdżę , bo mam inne auta.
Opublikowano

Kolego ambasada mam link z naprawą wentylatora jak chcesz to możesz oszczedzić,oszukałęm się jak cybuch tego tematu :mad2: tak jest jak pamięc zawodzi.Teraz wkleje sobie go w privada.

http://www.bmwauto.pl/phpBB2/viewtopic.php?p=37723&sid=f4109289beefb37f64368a6b006703ea -czytaj cały temat

Póżniej podam numer konta :mrgreen: (Bank Santander Espańa 0049..... :norty: z dopiskiem sklerotyk)POzdr

Opublikowano
kolego dani3011 dzięki, ale już mam sprawę wentylatora załatwioną, założyłem używany wiatrak od 540i z taką samą wtyczką jak moja tzn. 4 piny i 3 kable, wcześniej dostałem dwie błędne przesyłki 1) dobra wtyczka, ale spalony silnik, 2) dobry (chyba, bo nie sprawdzałem) silnik, ale wtyczka 3pinowa i 3 grube kable, a ja musiałem mieć 4 pinową na 3 kable-- 2 grube i 1 cienki. Kolego Pitong, ja kupiłem ten wiatrak Łodzi, gościu ma jeszcze jeden taki sam, jak jesteś zainteresowany, to mogę podać namiary.pzdr.
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.