Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukałem ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi więc muszę dodać temat: 530 D 2002 wentylator przed chłodnicą jest 3 czy 4 pinowy? Musze to wiedzieć i zakupić go przed wjazdem auta na warsztat, w tego co widać po kablach wygląda na to że są 3, ale wolałbym żeby się szanowni koledzy wypowiedzieli :).

Z góry dziękuję

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ibrachim z tego co ja wiem i sprawdziłem u mnie jest 3-pinowy.Pytałem szwagra,miał kiedys e39 530d i też miał 3 piny.Wychodzi na to ze tak ma byc.POzd.

PS odgniewałes się za moje ostre słowa?trzymka

Opublikowano
Raczej 3 pinowy. Najprościej odłącz wtyczkę i zobacz ile jest w niej styków. Wtyczka jest przy wewnętrznej stronie lampy lekko schowana za lampą.
Opublikowano
Ibrachim

PS odgniewałes się za moje ostre słowa?trzymka

 

Niech będzie, że tak, tylko przez chwilę się zastanowiłem czy ludzie, którzy mówili mi ze BMW jeżdżą nadpobudliwi goście - nie mieli racji. Okazuje się że nie .. Jest OK. Nie było sprawy. Nie zmienię samochodu. :)

Opublikowano

Najprościej sprawdzić na realoem.com i zamówić według nr OE.

To że 3 pinowy nie zawsze oznacza że będzie pasował.

Masz e39 530d z 2002r. i nr zależy nawet od miesiąca produkcji auta.

Wentylator trudny do dostania jako używka i brak zamienników.

Oryginał ok. 1200 zl.

Na wtyczce jedynie co sprawdzisz to zasilanie które powinno być podane nawet na wyłączonym zapłonie.

Wentylator sterowany jest sygnałem PWM (prostokątny z różnym wypełnieniem i tu tylko oscyloskop do sprawdzenia).

Opublikowano
No moje auto ma nową ksywę ... założyłem TAIWANA :) problem w tym że przyszedł mi z modułem sterującym, nie mam czasu na zostawienie auta na kanale więc sprawdziliśmy czy działa no i założyliśmy. Dostawca części twierdził stanowczo że się nada. No i teraz żyje trochę własnym życiem, bo nie działa cały czas jak włączę klimę tylko się włącza raz szybciej raz wolniej. Czy ktoś z was zrobił kiedyś taki numer? Jaka jest zasada pracy tego modułu? Poprzedni (oryginalny) nie miał w ogóle modułu więc pewnie sterował to prądem. .. zostawiłem tego Taiwana bo lepszy działający czasem niż nie działający wcale. Niemniej zastanawiam się czy może tak zostać.
Opublikowano
Najprościej sprawdzić na realoem.com i zamówić według nr OE.

To że 3 pinowy nie zawsze oznacza że będzie pasował.

Masz e39 530d z 2002r. i nr zależy nawet od miesiąca produkcji auta.

Wentylator trudny do dostania jako używka i brak zamienników.

Oryginał ok. 1200 zl.

Na wtyczce jedynie co sprawdzisz to zasilanie które powinno być podane nawet na wyłączonym zapłonie.

Wentylator sterowany jest sygnałem PWM (prostokątny z różnym wypełnieniem i tu tylko oscyloskop do sprawdzenia).

Z tym sprawdzaniem na Realoem bym się tak nie rozpędzał w przypadku wentylatora klimy, bo widziałem już tutaj kilku Kolegów, którzy tak właśnie kupili wentylator a później musieli wymieniać, bo nie pasował. Do mojej też oczywiście pokazuje inny niż jest w rzeczywistości. Nawet w serwisie nie są w stanie ustalić na 100% czy ten pokazywany przez system będzie pasował - sprawdziłem w dówch serwisach, gdzie usłyszałem: "Panie, zamówimy, a jak nie będzie pasował, to się wymieni na inny". Problem w tym, że po podaniu im dokładnego numeru części stwierdzili, że akurat takiego jak mój nie ma w produkcji i w ogóle w PL nie był nigdy dostępny.

Więc radzę sprawdzić konkretny numer wentylatora w samochodzie i albo szukać używki z tym samym numerem, albo znaleźć inną i podłączyć na próbę przed kupnem.

Opublikowano
Zgadzam się na realoem.com nic konkretnego nie da się wywnioskować, założyłem z modułem sterującym i już wiem że chyba nie jest to to czego trzeba - zastanawiam się jak się zachowa kiedy ominę moduł i podłączę go bezpośrednio bo w oryginale nie było modułu. Kombinował ktoś tak?
Opublikowano
Witam!! U mnie jest dziwna sprawa na wyjściu z samochodu są 4 piny a na wejsciu do wentylatora 3 piny. Bezpiecznik był spalony wymieniłem ale nie działa wentylator, sprawdzałem na krótko bezpośrednio do akumulatora i nic jak można jeszcze sprawdzić czy działa ktoś może wie?
Opublikowano
Zgadzam się na realoem.com nic konkretnego nie da się wywnioskować, założyłem z modułem sterującym i już wiem że chyba nie jest to to czego trzeba - zastanawiam się jak się zachowa kiedy ominę moduł i podłączę go bezpośrednio bo w oryginale nie było modułu. Kombinował ktoś tak?

Pewien jesteś że nie było modułu? W oryginale moduł jest powiedzmy zintegrowany z silnikiem i wszystko jest upchnięte w tej "puszce" silnika wentylatora.

Opublikowano

Pewien jesteś że nie było modułu? W oryginale moduł jest powiedzmy zintegrowany z silnikiem i wszystko jest upchnięte w tej "puszce" silnika wentylatora.

 

Jest to możliwe .. ponieważ do silnika idą 3 kable a w tym zmienionym z modułu do silnika idą 2, niestety zostawiłem stary wentylator na warsztacie :/ więc nie sprawdzę. Sądziłem że jest bez modułu bo klika osób pisało tutaj że po włączeniu klimy wentylator im działa cały czas, a u mnie tak się nie dzieje... muszę go chyba zostawić z włączoną klimą na parkingu i zobaczyć czy się włączy boję się tylko że przy takim eksperymencie diabli mi wezmą gaz z klimy bo się przegrzeje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.Podlacze sie do tematu,poniewaz tez przestal mi dzialac wentylator klimy.Sprawdzilem voltomierzem napiecie w kostce wentylatora i pojawia sie tam 1,93v,a na forum przeczytalem ze powinno byc 12v niezaleznie od polozenia kluczyka w stacyjce.Sprawdzilem tez bezp.za schowkiem te dwa duze.Na jednym jest caly czas napiecie ,a na drugim nie ma wcale niezaleznie czy silnik pracuje czy jest wylaczony.Ma ktos jakies pomysly co moge jeszcze sprawdzic.Nie wiem czy jest jakis przekaznik tego wentylatora i gdzie sie znajduje.

P.S.Wentylator 3-pinowy auto 530da 2001r. Pozdrawiam

Opublikowano
Napiecie 12v pojawi ci sie wtedy,. gdy bedzie potrzeba włączenia. Sprawdz czy wentylator wogóle kręci. Podłacz go na krótko (wypnij kostkę) niebieski do minusa, drugi do plusa i zobacz czy kręci. Jak nie to masz go uwalonego -czesta awaria.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napiecie 12v pojawi ci sie wtedy,. gdy bedzie potrzeba włączenia. Sprawdz czy wentylator wogóle kręci. Podłacz go na krótko (wypnij kostkę) niebieski do minusa, drugi do plusa i zobacz czy kręci. Jak nie to masz go uwalonego -czesta awaria.

Ale jesli wlacze klime i ona dziala a uwalony jest wentylator to powinno pojawic sie napiecie,wentylator obraca sie swobodnie.Sprawdzalem w roznych konfiguracjach:z wlaczona klima,wylaczona,samochod zgaszony i pracujacy,a napiecia jak nie bylo tak nie ma.

Opublikowano

Podłącz na krótko wentylator, zobacz czy się obraca! Uważaj, bo moze miec w srodku zwarcie, jak to bywa w wiekszosci tego typu przypadków. Jeśli się nie obraca, a styki iskrzą dosyć mocno to jest uwalony.

A w miejsce wentylatora podłącz żaróweczkę, nawet taką 5W ze świateł pozycyjnych. Wtedy gdy bedzie mial zadziałać wentylator powinna sie ona zaświecić. Praste? ;)

A teraz tak: Wentylator padł, zrobiło sie w nim zwarcie, przebicie. Spowodowało to przepalenie się bezpiecznika od wentylatora (jakiś duży, ok 50A) i teraz mimo założenia nowego wentylatora nie bedzie on pracował, bo trzeba także zmienić bezpiecznik, a który to nie wiem... W E46 jest to nr 47 - 50A... W twojej może to być numer 7 lub 22 o wartości 30A, sprawdz je...

Opublikowano

witam

u mnie nie działa 1 bieg w wentylatorze,na kompie nie ma żadnych błędów i to jest dziwne bo jakby była awaria to by błąd wyrzuciło,bezpieczniki mam dobre

i teraz najlepsze jak założysz nowy/inny wentylator na podmianke żeby sprawdzić czy działa to musisz go adoptować bo nie będzie działał,

w plocku jakas firma sprzedaje naprawione wiatraki z nowymi rezystorami

Opublikowano
witam

u mnie nie działa 1 bieg w wentylatorze,na kompie nie ma żadnych błędów i to jest dziwne bo jakby była awaria to by błąd wyrzuciło,bezpieczniki mam dobre

i teraz najlepsze jak założysz nowy/inny wentylator na podmianke żeby sprawdzić czy działa to musisz go adoptować bo nie będzie działał,

w plocku jakas firma sprzedaje naprawione wiatraki z nowymi rezystorami

 

Czyli ja po zmianie powinienem go adoptować? Znaczy podłączyć kompa i coś pomieszać>? To może dlatego nie działa jak trzeba? Zna sie ktoś na tym? :?

Opublikowano

mój kolega musiał wiatrak adoptować,brak napięcia na kostce to normalne przy awarii wiatraka

a teraz najlepsze; kiedy włączamy klime nie zawsze odrazu włacza sie wiatrak , w innych samochodach odrazu a w tych naszych skorupach nie

najlepiej to sprawdzić wentylator przez komputer ,włączyć po kolei wszystkie biegi wiatraka

mam drugi wiatrak uszkodzony bede go oddawał do elektryka i zobaczymy co wyjdzie

Opublikowano
Podłącz na krótko wentylator, zobacz czy się obraca!...

jesli jest modul to nie da sie podlaczyc na krotko

w dwoch grubych kablach dochodzacych do wentylatora powinno byc ciagle napiecie 12V, trzeci cienki to sterowanie

Opublikowano
Podłącz na krótko wentylator, zobacz czy się obraca!...

jesli jest modul to nie da sie podlaczyc na krotko

w dwoch grubych kablach dochodzacych do wentylatora powinno byc ciagle napiecie 12V, trzeci cienki to sterowanie

to jak mam sprawdzic czy sprawny? dochodza 2 grube i 1 cienki

Opublikowano

sprawdzic najlatwiej wlaczajac klime, po jakiejs chwili wentylator powinien zaczac pracowac na wolnych obrotach

mozna tez przez dis/inpa jest tam test tego wentylatora, ktory sprawdza wszystkie predkosci

 

3 piny moze byc tez rezystor zdaje sie, ale tam beda najpewniej wszystkie kable grube

Opublikowano

Nie chodzi nawet jak klima chodzi w funkcji *MAX przez minute... Na grubych kablach jest 10,5V napięcia, więc też niepełne (pewnie nie najwyższy bieg załączony)... Więc skoro jest napięcie to bezpieczniki ok.

Czyli wymiana wentylatora, czy naprawa? Jeśli tak to jak?

Opublikowano

Witam! U mnie okazał sę walnięty wentylator i musze go wymienić i teraz pytanie :

samochód ma wyjście 4 piny wentylator ma wejście 3 pinowe ale na wiatraku nie widze modułu strującego a na allegro przy wiatrakach taki sie znajduje jaki wybrać czy 3 piny czy 4 oba będą działać? i czy kupić używany czy nowy Zgóry dzieki za odp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.