Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Prawie każde odpięcie wtyczki bez odłączania akumulatora, to błąd w pamięci.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Czy ktoś może zdradzić tajemnice i napisać jaka jest kolejność świec tzn. która pierwsza i ostatnia ?
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam sprawdzające auto program inpa wyskoczyły mi następujące kody błędów 4222 4232 4212 Czy możliwe że wszystkie trzy świece żarowe są spalone czy raczej obstawiali byście na sterownik świec. chciałbym się za to zabrać a jak wiadomo wymiana świec że jest trochę pracochłonne trzeba ściągnąć kolektor i tak dalej. czy zaryzykowac dobrać się do świec sprawdzić jea nie wykręcając ich za pomocą miernika czyli omomierzem sprawdzić przejście Czy lepiej dobrać się do sterownika a tak nawiasem Gdzie znajduje się sterownik w BMW E90 320D 163km?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie błąd uwzględniał dwie świece 4212 i 4242. Po ściągnięciu kolektora i zmierzeniu świec faktycznie świeca pierwsza i czwarta nadawały się do wymiany. Oczywiście wymieniłem wszystkie cztery. Praca nie jest zbytnio skomplikowana. Przy okazji warto sprawdzić klapki i wyczyścić kolektor. świeżo po wymianie ale póki co błędów brak
Opublikowano

Osobiście wymieniałem możne nie w BMW ale w Oplu Corsie B i Alfie 146, tak jak w Oplu 3 poszły bez problemu tak 4 była już na granicy ukręcenia mimo psikania WD40 przez 2 dni (trzeba było ostatecznie ja ukręcić i dobrze ze było jak dospawać nakrętkę, natomiast w Alfie wszystkie 4 odkręciłem bez problemu parę godzin wcześniej potraktowałem je WD40 i poszły ja ta lala.

W BMW tez najpierw bym wygrzał dobrze silnik i potraktował je dobrze WD40 i później zabrał się za wykręcanie i nie zapomnij później użyć smaru miedziowego jak będziesz wkręcał nowe, dzięki temu nie zapieka się Tobie nowe świecę. I nie rób nic na chama.

Opublikowano
Smarowanie smarem miedziowym to najgorszy pomysł bo głowica jest alu więc nie muszę chyba więcej mówić. Gniazda czyścimy gwintownikiem a nowe świece smarujemy pastą teflonową i dokręcamy odpowiednim momentem.
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Poczatkiem grudnia wymienilem wszystkie cztery świece zarowe. Po wymianie dalej blad swiec wiec elektronik naprawil sterownik swiec po naprawie wszystko ladnie auto pali ładnie brak błędów. Teraz podpinając auto pod kompa błąd świecy na 3 cylindrze czy możliwe że przez uszkodzony sterownik padła świeca dopiero teraz 2 miesiące po naprawie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
prędzej obstawiałbym sterownik. Często naprawiający dają tak grube i twarde druty, że od wibracji moment się odlutowują.
Opublikowano
Witam. Ja też niedawno wymieniałem pierwszy raz swiece i też sam a też tyle sie naczytałem o urwanych świecach ze aż mnie mdliło. I żadnych specjalistycznych sprzętów nie trzeba, o ile sie nie myle to klucz 8 do świec i dziękuje. NAJWAŻNIEJSZE to robić to na ciepłym silniku. Ja miałem padniete 3 swiece. Jedna puściła ładnie a 3 trzymały tak ze juz mi sił brakowało zeby odkrecic i nic sie nie urwało. Nie bać sie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy naprawianych stetownikach, wszystko zależy jak ktoś to zrobił. Jeśli zimny lut zrobił się na trzeciej świecy to tej świecy błąd będzie. Błąd wszystkich świec pojawia się gdy zasilanie się odlutuje, lub luty na wszystkich świecach puszczą. Zaznaczam że w tych naprawianych najczęściej pojawia się błąd pojedynczych świec. Oryginalnie są to cienkie druciki zalane taką galaretą, podejrzewam że chroniącą od wibracji. Te druty odrywają się wszystkie. W tych naprawianych, zależy tylko od sprzętu i umiejętności naprawiającego i tego jaki drut tam wsadził. Zacząłbym od weryfikacji tego sterownika. Wystarczy wyjać go i zwykłym miernikiem obmierzyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie uwalony fabryczny sterownik objawiał się błędem jednej świecy, więc nie ma reguły.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.