Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Właśnie przymierzam się do wymiany świec żarowych bo jedna jest padnięta. Mam w związku z tym pytanie jak za to się zabrać? Gdzie one się znajdują? Co muszę rozebrać żeby się do nich dostać?

 

Byłbym wdzięczny za jakieś fotki z umiejscowienia świec.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Opublikowano

Najlepiej w warsztacie.

Jak ukręcisz swiecę i zostanie Ci kawałek w głowicy to zrobi się droga impreza.

Opublikowano

A w warsztacie im nie może się ukręcić?

 

Jak ja uwielbiam takie pomocne posty. Naganiaczom serwisowym mówię zdecydowane dziękuję!!!

Opublikowano
A w warsztacie im nie może się ukręcić?

 

Jak ja uwielbiam takie pomocne posty. Naganiaczom serwisowym mówię zdecydowane dziękuję!!!

 

Każdemu może się ukręcić ale jak ktoś to robi na co dzień i ma dobre narzędzia to szansa jest dużo mniejsza.

Mi w jednym warsztacie powiedzieli że się w to nie bawią i żebym pojechał do kogoś kto się specjalizuje w świecach.

Opublikowano
Witam, Ja wymieniałem sam pierwszy raz i powiem ci, że jest trochę rozbierania ale nie jest to zbyt skomplikowane, i jak masz czas i troche pojęcia to bez problemu wymienisz. Świece są umiejscowione stojąc przodem do samochodu po prawej stronie. Musisz zdjac kolektor dolotowy by się do nich dobrać.
Opublikowano

Witam.

Dlaczego od razu zakładacie, że ukręci się świeca, trzeba do tego podejść z dystansem po prostu wymieniam świece i koniec,ja wymieniałem u siebie w obydwu autach i jakoś żadnej nie ukręciłem. Roboty jest trochę nie powiem trzeba pozdejmować osłony górne silnika,podszybie wraz z filtrem kabiny,rozpórki boczne kielichów,następnie zabieramy się do samego kolektora,odpinamy rurę od intercoolera,odkręcamy rurkę od chłodnicy spalin,odpinamy wtyczkę od czujnika ciśnienia kolektora jest on umieszczony od strony ściany grodziowej oraz ściągamy wężyk podciśnienowy od zaworka sterującego klapkami,po zdjęciu kolektora ukazują się nam 4 fajki wciśnięte na świece które ściągamy i zabieramy się do wymiany .

Opublikowano

airwolf wpisz w google "wykręcanie urwanych swiec żarowych" a zobaczysz że jest to dosyć częsta przypadłosc.

Każdy robi jak chce, ja uważam że akurat z tym lepiej nie ryzykować.

Nawet na tym forum ktoś pisał że jedna na dziesięć potrafi się urwać

Opublikowano
Ja akurat zaopatruje znajomego mechanika bo jestem sprzedawcą w sklepie motoryzacyjnym w świece żarowe który specjalizuje się w BMW i bierze ich naprawdę dużo, i jeszcze ani jedna się nie urwała, naprawia beemek mnóswo i co,statyski mówią same za siebie,jak to zrobisz z głową to dasz radę,powodzenia.
Opublikowano
to tylko potwierdza że lepiej wymianę zlecić komuś doświadczonemu niż samemu się uczyć :wink:
Opublikowano
Ja nauczyłem się na swoich autach i podchodziłem do tego na luzie,zobaczymy jak poradzi sobie kolega?
Opublikowano

Ja wymieniałem niedawno w 330d i poszło nawet dobrze, ale potrzeba na to trochę cierpliwości i pośpiech jest bardzo nie wskazany.

Opisywałem jak szło mi wykręcanie i montaż w jakimś poście sprzed może 3 miesięcy (warto poszukać bo każda uwaga jest cenna).

Przy okazji wymiany świec proponuję czyszczenie kolektora (i sprawdzenie stanu słynnych klapek), EGR i przepustnicy, odmy. Może watro od razu wymienić filtr powietrza.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

czemu ludzie tak rzadko robią manuale? przeciez wystarczy położyć obok aparat i co jakiś czas cyknąć zdjecie, potem ciekawy doklady opis i będzie na pokolenia.

 

sam mam zamiar wymienić świece za jakiś czas i z tego co sie orientowalem to istnieje ryzyko ukrecenia świecy ale to chyba w starszych autach. Jestem pewien, że mam u siebie jeszcze oryginały fabryczne więc pewnie właściwym momentem były przykręcane w fabryce. Podstawa to dobry klucz, pewny ruch i powinno być ok.

 

a swoją drogą mieszkam w Łodzi a firma specjalizująca sie w wykręcaniu ukreconych świec jest tuż pod Łodzią w Rzgowie, wiec w razie katastrofy jest jakieś rozwiazanie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Dzięki za informacje. W sobotę może zmobilizuje się. Postaram się zrobić jeszcze jakieś fotki dla potomnych. Trzymajcie kciuki.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Dzieki za odp.

 

Potrzebuje jeszcze zakupic kpl uszczelek kolektora. Szukajac wg tego schematu widze 4 sztuki:

 

http://i41.tinypic.com/wrgx7s.png

 

nr 2,3,4 i 7 czy to sa wszystkie potrzebne tylko te 4 sztuki ?

 

Niektore sa w sklepie bmw, nie widze tylko nr 7 bodajze:

http://czescidobmw.pl/szukaj/11%2061%202%20245%20439.html

http://czescidobmw.pl/szukaj/11%2061%202%20246%20945.html

http://czescidobmw.pl/szukaj/11%2061%207%20790%20198.html

Opublikowano

Ja podczas wymiany świec, chyba na 3x psikałem po świecach preparatem penetrującym i czekałem do wymiany z 40 minut.

Potem szmatką usunąłem nadmiar preparatu i odkręciłem świece. Wszystkie puściły bez problemu.

Opublikowano

Jeśli chodzi o uszczelki z rys. to potrzebujesz:

nr 2 - 4 sztuki

nr 3 - 4 sztuki

nr 4 - 1 sztuka

możesz jeszcze dokupić nr 13 - 5 sztuk

A co do odłączania akumulatora to pisałem na przykładzie własnym,nie pojawiły mi się żadne błędy,a i po wymianie świec błędy spalonych świec same zniknęły.

Opublikowano
Potrzebuje jeszcze zakupic kpl uszczelek kolektora. Szukajac wg tego schematu widze 4 sztuki:

 

http://i41.tinypic.com/wrgx7s.png

 

nr 2,3,4 i 7 czy to sa wszystkie potrzebne tylko te 4 sztuki ?

 

 

Potrzebujesz uszczelki nr 2 (4 szt), nr 3 (4 szt) i ewentualnie nr 4 (1 szt), ale moim zdaniem wymiana ich kompletnie nic nie poprawi w działaniu i szczelności kolektora. Szczelność na starych uszczelkach będzie równie dobra. Jeśli wizualnie będą uszkodzone (w co wątpię) to wtedy ewentualna wymiana.

Jeśli masz wycieki z kolektora i nie przeraża cię cena, to kup nowy kolektor (uszczelki są w komplecie) lub dokonaj uszczelnienia samych klapek zawirowań (kompletne klapki wchodzą w gniazda kolektora i tam są wycieki oraz z ośki klapek).

Uważaj aby nie zgubić podkładki (5 szt) nr 13 z alu-pierścieniem. Ja kiedyś jednej nie odnalazłem i musiałem dokupić. Często ich brakuje po wcześniejszej ingerencji "fachowców" - po ściąganie kolektora.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
A co do odłączania akumulatora to pisałem na przykładzie własnym,nie pojawiły mi się żadne błędy

 

Ja też akumulatora nie odłączyłem i wszystkie wtyczki, które wypiąłem wywaliły błędy.

 

i po wymianie świec błędy spalonych świec same zniknęły.

 

:wink:

Opublikowano
Potrzebuje jeszcze zakupic kpl uszczelek kolektora. Szukajac wg tego schematu widze 4 sztuki:

 

http://i41.tinypic.com/wrgx7s.png

 

nr 2,3,4 i 7 czy to sa wszystkie potrzebne tylko te 4 sztuki ?

 

 

Potrzebujesz uszczelki nr 2 (4 szt), nr 3 (4 szt) i ewentualnie nr 4 (1 szt), ale moim zdaniem wymiana ich kompletnie nic nie poprawi w działaniu i szczelności kolektora. Szczelność na starych uszczelkach będzie równie dobra. Jeśli wizualnie będą uszkodzone (w co wątpię) to wtedy ewentualna wymiana.

Jeśli masz wycieki z kolektora i nie przeraża cię cena, to kup nowy kolektor (uszczelki są w komplecie) lub dokonaj uszczelnienia samych klapek zawirowań (kompletne klapki wchodzą w gniazda kolektora i tam są wycieki oraz z ośki klapek).

Uważaj aby nie zgubić podkładki (5 szt) nr 13 z alu-pierścieniem. Ja kiedyś jednej nie odnalazłem i musiałem dokupić. Często ich brakuje po wcześniejszej ingerencji "fachowców" - po ściąganie kolektora.

 

Hm w dwoch serwisach gdzie dzwonilem zalecaja ich wymiane (koszt robocizny nie zmienia sie czy je wymienie czy nie) bo moze nie poprawia szczelnosci od razu po zalozeniu ale to jednak guma po 7-8 latach na pewno sa twardsze niz nowki i pewnie chodzi o zapobiegawcza ich wymiane gdyby puscily te stare w najblizszym czasie, no i na pewno z racji tego, ze przy okazji wymiany swiec ten kolektor trzeba sciagac.

 

A z tymi bledami to dziwna sprawa wydaje sie, ze nie powinien nalapac bledow bez wkladania kluczyka ale jesli nawet to chodzi o bledy, ktore zapisza sie w kompie - na desce auta nie bedzie nic sie swiecilo?

Opublikowano

Ja też byłem zdziwiony, że bez włączania zapłonu pojawiły się nowe błędy - no ale cóż, ten typ tak ma- monitoruje sterowniki na wyłączonym zapłonie.

Oczywiście na desce nic się nie wyświetla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.