Skocz do zawartości

320D - 150KM. Brak mocy.Turbo czy coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę kolegów forumowiczów o pomoc. Temat wałkowany był już zapewne setki razy ale mimo wszystko proszę o pomoc.

Mój problem polega na tym , że autko nagle straciło moc tak jakby wogóle turbina się nie załączała. Wczoraj jeszcze normalnie wszystko chodziło, moc była a dzisiaj nic. Autko jest tak zamulone że jechać się nie da. Obroty dochodzą maksymalnie do 3500 i dalej nic. Czy może to byĆ wina zapchanego filtra odmy bądź zaślepionego zaworu egr( zaślepiony już pół roku).

Może pomoże ktoś z okolic Myszkowa bądź samego Myszkowa?

Opublikowano
Odma raczej odpada, u Mnie jak była zapchana odma to olej wyrzucać uszczelka i troszkę kopciła z rana. Słyszałem o podobnym przypadku na innym forum i okazało się że pompa padła czego ci nie życzę kolego. (najlepiej podłącz pod kompa bo tak to możemy gdybać). Możesz sprawdzić wężyki pod ciśnienia, zaworki od sterowania egr i turbiny. I podłącz z powrotem egr.
Opublikowano

jutro zabieram sie do roboty i moze cos mi sie uda. dzisiaj zrobilem jeszcze testa. pompa paliwa normalnie chodzi, turbinka tez jakby chodzila tylko cos ja trzyma . z obrotami to maksymalnie 3500 i dalej nie chce isc. ekonomizer pokazuje na 3 biegu na poczatku 15 litrow i pozniej spada ponizej 10. a co by sie moglo stac z ta pompa paliwa?

dziwna sytuacja bo to sie stalo tak z dnia na dzien. przedtem zadnych oznak nie bylo. autko rozpedzalo sie bardzo szybko, turbinka ok.

Opublikowano
O teraz doczytałem że to 150 km więc z CR. Jak tam ekonomizer ci wariuję to wychodzi na to jak by przepływomierz ci padł. Spróbuj odłączyć i zobaczyć czy będzie poprawa.Chyba że jakiś czujnik ciśnienia paliwa ci padł.
Opublikowano
jutro sie pobawie i zobacze. miejmy nadzieje ze to nie bedzie kosztowna usterka. a jesli to nie bedzie to , to co jeszcze moze byc?
Opublikowano
jedz na kompa może czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, bez kompa to takie wróżenie z fusów. Przepływka jak cos będzie kosztowała około 480zł oryginalna boscha tylko na takiej będzie samochód chodził poprawnie.
Opublikowano
Tak jak pisalem wczoraj wymienilem dzisiaj filtr odmy, wyczyscilem zawor egr , posprawdzalem wszystkie filtry i przewody. Niestety te zabiegi nic nie pomogly. Nadal nie ma mocy. Pojechalem dzisiaj do warsztatu zaczerpnac wiedzy i podlaczyc pod kompa. Mechanik poruszal reka w okolicach przewodu gumowego od turbo, jeszcze poruszal elektrozawory podcisnienia (te po lewej stronie). Wstepna diagnoza mechanika-nie zalacza sie turbina pod obciazeniem. powiedzial ze przewod gumowy nie zasysa powietrza tzn robi sie miekki i zapada sie. Po przejechaniu 2-3 km od mechanika o dziwo autko odzyskalo moc. Miejmy nadzieje ze juz na zawasze.....Czyzby dzialo sie cos z elektrozaworami podcisnienia albo ktorysz jest przetarty? co prawda nie czyscilem tych zaworow i pewnie nie byly czyszczone od poczatku.
Opublikowano
Awaria turbo odpada ponieważ by ci cały olej uciekł od układu wydechowego i by bardzo kopcił,kompletny brak mocy, na bagnecie pokazywało by ci zero oleju... przerabiałem to 2 razy... Jak dla mnie to awaria wtryskiwacza jest... Tez mialem taką awarie, silnik jest coraz słabszy i słabszy w końcu silnik ci następnego dnia nie odpali... Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?? Jest opcja ze przepościł jakiś syf i dostał się do wtrysku i już po ptokach... tak było u mnie ...:/
Opublikowano
kolego filtru paliwa nie wymienialem wogole. autko mam juz 2 lata i zobilem 40 tysiecy km. tak jak juz pisalem. moc teraz jest ale nie wiem na jak dlugo. jutro troszke pojezdze i zobacze. mysle ze bedzie to wina elektorzaworu podcisnienia tego od turbo
Opublikowano

To najwyższa pora na zmianę filtra paliwa jest równie ważny jak powietrza, kolego wymień przewody pod ciśnieniowe. Jeżeli koleś coś pogrzebał i samochód odzyskał moc to może któryś przewód jest przetarty, koszt to tylko 20zł a może pomoże jeśli nie wymień elektro zaworek.

a tak nawiasem mówiąc 2 lata jeżdzisz i filtra paliwa nie zmieniałeś? :nienie:

  • 5 lat później...
Opublikowano

witam u mnie jest tez brak mocy ale jak auto rozwine powyzej 3,5 tys obrotów to pedzi jak nie wiem co ale z najnizszych to taka padlina ze ja nie moge ,kolega obstawia pare spraw , klapki zawirowan , elektrozaworek turbo i egr ,samo zle podpiecie do elektrozaworków weze (potrzebuje schemat dolotu a raczej podcisnienia ) zeby sprawdzic czy sa dobrze podpiete , mam tez kupione 10m weza jakby gdzies był przetarty ,intercooler zapchany ,

 

wymieniłem

turbo bo kiedys padło całkowicie (w pazdzierniku 2016 wymiana na nowe)

wtryski to i filtr odmy po drodze ,

przepływomierz co leeci do odmy bo tamten mi padł

wezyk od gryszki turba bo sie zgiął i pekł

obudowe odmy dałem do spawania bo urwane zaczepy i na srodku plastik pekł i była dziura to załatali

 

co obstawiacie ?

elektrozaworki patrzałem bo były robione bo widac ktos juz rzezbił chyba i to w sumie nad nimi sie zastanbawiam czy je nie wymienic najpierw

 

teraz mam wiekszy problem bo załozyłem alumy szersze i to juz jest tragednia bo na stałowkach szedł jako tako a teraz tu trza dodac gazu z 2tys zeby mi nie zgasł na skrzyzowaniu bo zadusza sie dosc czesto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komp i parametry podczas jazdy, będzie wiadomo gdzie szukać, czy to brak ciśnienia doładowania, brak ciśnienia paliwa czy może powietrza. W ciemno to nie sztuka wymieniać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
potrzebuje schemat dolotu a raczej podcisnienia

Jak na tej stronie wpiszesz nr VIN do się doszukasz http://www.realoem.com/bmw/pl/select

Przy okazji sprawdź czy masz odpowiednią przepływkę. W tych silnikach co zmieniono na nowsze modele przepływki to należy zrobić adaptację , w twoim nie pamiętam ale Maniek będzie wiedział.

Zacznij od tego co Ci Maniek napisał tj. life-data i podaj wyniki to jak Maniek znajdzie chwile to Ci to zinterpretuje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
U mnie sytuacja wyglądała tak. Jadąc z prędkością 120 nagle auto straciło moc. Nie chciał uqwejść na obroty powyżej 2000. Jakoś pomału dojechałem do domu gdzieś ok. 6 km. Zgasilem samochód i ponownie zapililem ale nic dalej to samo. Rano chcąc jechać do pracy samochód niestety nie odpalił. W sumie zapalił na chwilę i po chwili zgasł i tak po 3 próbach opuściłem. Następnego dnia pomógł mi kolega metodą troszkę nie profesjonalna. Wziął plaka i zaczął psikac do kolektora jak się nie myli i samochód odpalił ale problem był ten sam BRAK MOCY. kolega zaczął zaglądać i okazało się ze jest DZIURAWY INTERCOOLER.
Opublikowano
u mnie zas jak wyciagłem intercooler to musiałem podstawic baniak ,tyle w nim oleju było , a u mnie na bagnecie nic taki stan jak zostawiłem taki jest wiec nie wiem skad ten olej. teraz po odpieciu przepływki nagle jest wiecej mocy , a jak wymieniłem filtr odmy to jeszcze lepiej (nie najlepiej) ale lepiej (dobrze ze wiem jak to auto jezdziło wczesniej zanim sie cos zrąbało ) takze u mnie wszystko w toku ,w poniedziałek jestem umówiony z gosciem na podglad kompa w czasie jazdy i wogóle obejrzenia czy cos mu nie dolega ,mysle czy nie zrobic ap katalizatora albo wogóle czy nie zrobic wydechu przelotowego bo z puszek niema co zbierac dziura na dziurze a jak sie wywali to auto lepiej idzie i inaczej slychac dzwiek silnika :) marzą mi sie dwa podwójne wydechy, teraz jest jedna fajka skierowana na dół :/ i nie podoba mi sie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.