Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A moje 320i e90 bierze 300 ml na 1000 km po miescie i co wy na to !!! :norty: Przebieg 150 tys.

A jak to sprawdziles ??? Ten elektroniczny pomiar to sobie mozna ... Z tym ze wieksze silniki sa bardziej dopracowane to zes kolego pojechal, ktos Ci glupoty wciska a Ty w to wierzysz. Kazdy silnik spala olej. Jak ktos uzywa pedalu przyspieszenia ON/OFF to pali wiecej, normalne.

Jak smierdzi spalonym olejem tzn ze olej uciekajac gdzies z silnika kapie na katalizatory i dlatego smierdzi, reasumujac masz jednak jakis wyciek. Napisz jaki masz silnik, oznaczenie.

Krzysztof
Opublikowano
Jak,jak normalnie ! Wlałem 4,3 l do silnika n46 a po 2000 tys km spuscilem ( odkrecajac pokrywke filtra rowniez ) a bylo 3,7. no to jakby nie liczyc o.6 na 2000 tys czyli 0,3 na 1000. wyciekow nie widzialem.Nie kopci! Olej castol 5w 30 .To co zauwazylem ze po rozgrzaniu po odkreceniu korka wlewu oleju wydobywa sie mgielka .moze paruje ten olej przez odme ,moze cisnienie pod pokrywa zaworow jest duze i wciska olej przez zawory - nie mam pojecia. :duh: Autko chodzi dobrze spalanie benz. w normie . Nie mam pomyslu.Sprawdzac komresje nie mam zamiaru bo niem ma zamiaru robic remontu silnika.Podobna te silniki lubia palic a norma jest do 1l. na 1000 tys km.A odnosnie przyspieszania ON/OFF -ja swoja traktuje jak Dame ,a nie jak pierwsza lepszą poznaną w pubie. :nienie: :D
Opublikowano

Witam. Jak czujesz olej w kabinie to sprawdź śruby od pokrywy zaworów mi się jedną urwała pierwsza w rogu z lew,ej strony..olej kapal prosto na kolektor wydechowy i sierdziało, podobno normalne to jest w n52 , można dużo znaleźć na amerykańskich formach na ten temat.

Co do oleju to powiedz panom z serwisu niech castrola sobie w d.... wsadza i zalej Morrisa . Miałem tak jak większość z was problemy z dolewkami oleju , po przejechaniu trasy z UK do Polski 2200 km dolewalem 2l przy średniej prędkości 120km/h , przecież PKS szybciej jeździ, i to nie styl jazdy bo jak jeździłem tak jeżdżę i Morrisa nie dolewam.

Chyba że nasze bmw biorą olej zamiast atblu żeby nie zatrowac tak środowiska, może inżynierowie zapomnieli dodać jeszcze jednego zbiornika na atblu i podłączyli się do oleju :D :duh:

Zmiencie chłopaki olej a nie pozalujecie.

Opublikowano

Jak smierdzi spalonym olejem tzn ze olej uciekajac gdzies z silnika kapie na katalizatory i dlatego smierdzi, reasumujac masz jednak jakis wyciek. Napisz jaki masz silnik, oznaczenie.

A gdzie ja napiselem ze mi smierdzi . Wycieki standardowe(pompa vacum,uszelka pokrywy zaw.,obud.filtra oleju ) usuniete.Poł litra to bym zobaczyl.! Pisze o spalaniu a nie o wycieku!!!!!!!!!!!!

Opublikowano
E90 po przejechaniu 14tyś myśle że 200ml wzieła a często sprawdzam bo mi sie wieżyć niechce bo wcześniejszy mój benzynowy samochód to brał chyba 1l na 2 tyś. :)
Opublikowano

Podłączam się do tematu

Z braniem olej przez silniki 2,5 N52 to raczej norma , wynika to zamkniętego obiegu ciśnienia w kolektorze dolotowym i ciśnienia tzw "podtłokowego" , w przypadku gdy kręcimy obroty i lubimy jeździć powyżej 4000 obr/min olej jest po prostu "wciskany" po pierścienie , i tam się elegancko spala , nie ma na to rady . Zużycie oleju w tych silnikach zależy od stylu jazdy . Opiekujemy się 325ix N52 , sprawdziliśmy wszystko wielokrotnie , układ odmy wraz z przewodami zamieniony na nowy o uszczelkach kolektora dolotowego i osłon wałka nie wspomnę . silnik suchutki , serwisowany regularnie olej 0w40 BMW 04 longlife (na klimat polski ) i co .....

3000-4000 km - 1 litr

ale spotkałem kiedyś właściciela na trasie .....

każde światła - 1

każdy odcinek prostej - 150 km/h w 10 s

 

i wszystko się wyjaśniło ...

Moc i radość jazdy nie idą w parze z ekonomią

silnik wtedy ma prawo brać olej

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano
Ja także się przyznaje :) mi też bierze olej dolewam i jadę dalej. :lol:
Opublikowano

mi po 12k nie wiem czy wziął, mi sporo czasu głupiał i dalej dłupieje czujnik oleju, Czasem przejadę 50km - 100km i nic, a czasem przejade 10km i po zgaszeniu pokaże się w czeku niski stan oleju, po sprawdzaniu oczwiście stan jest wręcz wzorowy, dolałem przez te 10k około 150 może 200ml oleju bo ktoś pisał, że to mu pomogło na ten czujnik, no mi niestety nie, choć ostatnio zauważyłem że prawie problem nie występuje bardzo żadko, na małych odcinkach w sumie w cale na długich trasach głównie właściwie PO długich trasach. Stan oleju jest w sumie idealny około 3/4 bagnetu, choć przy wymianie wlałem jakos 5.2l zamiast książkowych 5.5 więc jak dolałem te około 200ml i dalej trzyma poziom ( sprawdzany na ciepłym silniku, po zgaszeniu po okolo 10 min tak jak trzeba ). Ale to że komuś trochę bierze to nie ma powodu do jakiś dramatów, ciężko mi powiedzieć pewnie po tych 10k coś tam wyżłopał nie wiem czy 100 czy 200ml coś na pewno bo ma prawo, ale pewno na tyle mało, że ciężko to u mnie zauważyć. Jeszcze zrobię ze 2-3k i zmieniam olej to sprawdzę przed wymianą jak to się ma na bagnecie.

 

przebieg 152k km.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Litr na 3000km to i tak mimo wszystko dużo .

Jeśli chodzi o benzynę miałem 523i i od wymiany do wymiany na bagnecie żadnej zauważalnej różnicy około 10k-12k

Teraz mam 320d M47N2 i na 15k wzięła jakieś 500-700ml

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Opublikowano
Od Pana mechanika z BMW Inchcape z Warszawy dowiedziałem się że istnieje pewna zależność. Im większy silnik tym bardziej dopracowany i mniej zużywa olej. U mnie to się sprawdza.

Moja 335i przez ok 22 000 km (wg komputera) nie wzieła nic oleju.

W domu mamy 320i która po podobnym przebiegu potrzebowała co najmniej litr oleju (może i więcej, cieżko stwierdzić bo część km na tym oleju zrobiła poprzednia właścicielka, która też mogła coś dolewać)

Nie musze chyba dodawać ze 335i jeżdzę DUŻO szybciej.

 

tak na prawdę, to jest dokładnie odwrotnie. większy silnik z racji większej powierzchni smarowania, większej ilości ruchomych części i większej powierzchni przez którą olej może dostawać się do komory spalania zawsze będzie spalać więcej oleju. akurat 335i to już biją rekordy w zużyciu oleju. a poczytaj sobie, ile oleju biorą przeciętne V8...

Opublikowano

No to juz nie wiem czy ten olej ktory wlalem jest dobry castrol edge 5w30 SAE 5W-30, ACEA C3(w ksiazce podany jest A3) do silnika benzynowego.Wserwisie wlali oryg.bmw 5w30 ACEA c3 i tez brał .Nie wiem czy jest sens zmieniac znowu na Mobila itp czy dac sobie spokoj. :duh:

 

To co zauwazylem samochod jest jak kobita-kupisz sobie stare kombi w dieslu,nie martwisz sie ze bierze,ze ktos stuknie ,wozisz co popadnie- [kobita (nie grzeszaca urodą)]-gotuje ,sprzata,opiekuje sie tobą i dziecmi itd. kupisz super auto -pali jak smok ,czesci drogie ,pilnowac trzeba ,gratow nie przewieziesz bo szkoda auta - [kobieta (urody bogini ) pilnowac trzeba ,gotowac nie umie, kosmetyczka co drugi dzien ,jednym slowem koszta ! :D :D :D

Opublikowano
I dalej nic nie wiem :duh: Piszecie ze w ropniakach nie bierze !A jaka macie tem.silnika! W benzynach w e90 jest ok 105-110 C.A niby olej ten sam.I pytanie co ze zjawiskiem parowania.w Usa gdzie jest najwiecej benzyn nie uzywaja Castrola.Ja mam zalany Castrol i to co zauwazylem zostawia szlam.Pietnascie minut czyscilem czujnik poziomu oleju z tego syfu.!!! Po odkreceniu korka wydobywa sie duza mgielka.Czy naprawde ten Castrol jest h..!Czy po olej do silnika ,proszek do prania i paste do zembow i kawe musze jezdzic do Niemiec! :mad2:
Opublikowano
Koledzy a jak Wy wyliczacie że bierze Wam te ml ? 200, 100, 300 ml?

Mi wychodzi jakieś 71ml/1kkm ;-)

Jak? No bo po 7kkm dolałem 0.5 litra do stanu sprzed 7kkm. :-)

Oczywiście że to tylko szacunkowe liczenie na kolanie, bardzo na oko :-) ale faktycznie dolewam niecały litr Castrola na 10-12kkm bo mniej więcej co tyle zmieniam.

Teraz będzie Millers 5W30. Zobaczymy czy i ile będzie ubywało.

 

 

 

To co zauwazylem samochod jest jak kobita-kupisz sobie stare kombi w dieslu,nie martwisz sie ze bierze,ze ktos stuknie ,wozisz co popadnie- [kobita (nie grzeszaca urodą)]-gotuje ,sprzata,opiekuje sie tobą i dziecmi itd.

Nie nie nie - mój kombiak mi się podoba! Fakt, jest już stary ale złego słowa nie dam na niego powiedzieć! ładniejsze jest coupe czy cabrio ale nie sedan wg mnie :P

A niech kto spróbuje stuknąć! :evil:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

A mi znowu kombi nie za bardzo sie widzi - taki "konik garbusik" ale coupe ,cabrio i sedana to moge stukac nawet 2 razy dziennie. :mrgreen:Jak to mowia kazda

znajdzie swojego amatora :D

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

hej!

jakie jest normalne zużycie oleju? e90 320d 163KM (chip na 200KM), przebieg 160kkm, 1l oleju dolewam na ~10-12kkm

Opublikowano
hej!

jakie jest normalne zużycie oleju? e90 320d 163KM (chip na 200KM), przebieg 160kkm, 1l oleju dolewam na ~10-12kkm

ja tak mialem jak jezdzilem rok temu na castrolu. niecaly litr dolalem

teraz jezdze na lepszym oleju do frytek:P i jak na razie nie ubywa

Opublikowano

Witam.

Dzisiaj w powrotnej drodze z pracy ok 20 km podjechałem pod sklep dodam że parking był tak usytuowany że przód samochodu był sporo wyżej niż tył pojazdu.I właśnie w momencie gaszenia motoru zapaliła mi się na chwile żółta kontrolka od oleju.Po ponownym zapłonie wszystko ok.Pod domem sprawdziłem stan na bagnecie wskazał dokładnie połowę stanu pomiędzy max i minim(pomiar dwukrotny).Dzisiaj pod pracą przy gaszeniu zapaliła się żółta kontrolka oleju.Olej + filtry wymieniałem dwa miesiące temu i przejechałem 5000 km. Trasa w ferie do Włoch 5 osób+bagaże dostał dobrze po zaworach.Jak myślicie czy jest wszystko ok?Chodzi o stan na bagnecie.Przy wymianie cały stan po przejechaniu 5000 km połowę stanu?Tak myślę że może zaczął brać olej?Mam najechane 133 tyś km.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

Mój pierwszy post:)

 

Miałem podobny problem, po przejechaniu 2500 - 3000km, komputer wolał +1l oleju, i jeszcze przy hamowaniu zapach spalonego oleju. Okazało się iż silnik benzynowy (320i) posiada pompę vaccu i jest ona uszkodzona. (serwis stwierdził że jest rozszczelniona) A to, że śmierdzi i brak plam po wycieku to dlatego, iż olej kapał na tłumik i podczas jazdy spalał się. Niby logiczne... PO wymianie pompy Vaccu - brak zapachu spalonego oleju oraz już zrobiłem ponad 5000km a komp pokazuję 3/4 poziomu OK.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Podłączam się do tematu

Z braniem olej przez silniki 2,5 N52 to raczej norma , wynika to zamkniętego obiegu ciśnienia w kolektorze dolotowym i ciśnienia tzw "podtłokowego" , w przypadku gdy kręcimy obroty i lubimy jeździć powyżej 4000 obr/min olej jest po prostu "wciskany" po pierścienie , i tam się elegancko spala , nie ma na to rady . Zużycie oleju w tych silnikach zależy od stylu jazdy . Opiekujemy się 325ix N52 , sprawdziliśmy wszystko wielokrotnie , układ odmy wraz z przewodami zamieniony na nowy o uszczelkach kolektora dolotowego i osłon wałka nie wspomnę . silnik suchutki , serwisowany regularnie olej 0w40 BMW 04 longlife (na klimat polski ) i co .....

3000-4000 km - 1 litr

ale spotkałem kiedyś właściciela na trasie .....

każde światła - 1

każdy odcinek prostej - 150 km/h w 10 s

 

i wszystko się wyjaśniło ...

Moc i radość jazdy nie idą w parze z ekonomią

silnik wtedy ma prawo brać olej

 

Polowicznie dobrze zdiagnozowaliscie problem (problem dotyczy nie wciskania ale odprowadzania oleju spod pierscieni cylindrow ale efekt koncowy ten sam olej sie po prostu tam pali , sugerujecie ze jest to wina abyt ostrej jazdy a jest wrecz przeciwnie jest to wina przedewszystkim Wady konstrukcyjnej (chodzi o otwor pod 3 ecim pierscieniem) oraz zbyt konserwatywnej jazdy ale wyciagneliscie proste wytlumaczenie "ten typ tak ma, nic sie nie da zrobic" czyli inaczej mowiac : Nie wiem. A da sie zrobic, trzeba wymienic stare tloki na tloki specjalnie wykonane aby zapobiec temu problemowi o numerze 11 25 7 612 982.

 

Wszystko jest wyjasnione w nastepujacym dokumencie BMW : PUMA BMW Measure no 29192927-01, subject : N52, N52K/B25 - engine oil consumption too high

 

Ale faktycznie ten typ tak ma jest prostszym wytlumaczeniem... :mrgreen:

 

Aby wrocic do optymalnego zuzycia oleju nalezy rownierz wymienic/zregenerowac Glowice jezeli jest ante 2009

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Za wymianę pompy Vaccu, zapłaciłem około 1050zł.

 

pozdrawiam

Za samą robociznę tyle wzięli ? :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.