Skocz do zawartości

[E46]/[E90] 320d/320d różnice w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich

Zastanawiam się nad różnicami w konstrukcji silników w modelach 320d z e46 150km jak i e90 177km a dokładniej z czego wynika różnica mocy?? Czy to tylko elektronika czy dużo więcej?? Myślę tu o Chipowaniu e46 idzie podkręcić do około 185-195km a e90 205-215km dlatego moje pytanie o różnice... :?

Opublikowano

:lol:

wtryski są te same

turbo jest inne i więcej dmucha dlatego jest ta różnica ....

ale niedawno wsadziliśmy turbo od e90 do e46 150KM i zobaczymy ile pokaże po zmianie softu ....

co do innych różnic to jedynie w sterowaniu silnika w jednym jest EDC16 w drugim EDC17 jak i samej turbiny występuje tylko elektroniczne turbo takie jak w końcówce produkcji e46 ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
:lol:

wtryski są te same

turbo jest inne i więcej dmucha dlatego jest ta różnica ....

ale niedawno wsadziliśmy turbo od e90 do e46 150KM i zobaczymy ile pokaże po zmianie softu ....

co do innych różnic to jedynie w sterowaniu silnika w jednym jest EDC16 w drugim EDC17 jak i samej turbiny występuje tylko elektroniczne turbo takie jak w końcówce produkcji e46 ...

Tak właśnie myślałem. Model sterownika silnika chyba niema tu nic do rzeczy...?? A powiedz mi czy sterowanie turbiny zostało z e46 czy e90?? Szkoda że jeszcze je jesteście po hamowni bo jestem ciekaw wyniku... :(

Opublikowano
sterowanie zostało zmienione na podciśnieniowe od e46 ale po przestudiowaniu tematu dało radę ogarnąć to na sterowaniu elektronicznym ponieważ idzie ten sam sygnał sterujący co przy podciśnieniu a dopiero samo sterowanie konwertuje ten sygnał na odpowiedni kąt , ale trzeba byłoby wtedy podstawić mapę elektronicznego sterowania zamiast mapy zaworka n75 ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
sterowanie zostało zmienione na podciśnieniowe od e46 ale po przestudiowaniu tematu dało radę ogarnąć to na sterowaniu elektronicznym ponieważ idzie ten sam sygnał sterujący co przy podciśnieniu a dopiero samo sterowanie konwertuje ten sygnał na odpowiedni kąt , ale trzeba byłoby wtedy podstawić mapę elektronicznego sterowania zamiast mapy zaworka n75 ....

Hmm... A jak szyna CR i sama pompa paliwa są takie same?? Kwestia ciśnień i wydajności...

Opublikowano
sterowanie zostało zmienione na podciśnieniowe od e46 ale po przestudiowaniu tematu dało radę ogarnąć to na sterowaniu elektronicznym ponieważ idzie ten sam sygnał sterujący co przy podciśnieniu a dopiero samo sterowanie konwertuje ten sygnał na odpowiedni kąt , ale trzeba byłoby wtedy podstawić mapę elektronicznego sterowania zamiast mapy zaworka n75 ....

Hmm... A jak szyna CR i sama pompa paliwa są takie same?? Kwestia ciśnień i wydajności...

musiałbym zerknąć na soft w jednej i drugiej i Ci powiem .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Zastanawiam się czy to ta sama generacja CR czy kolejna...

 

Ja mam furgon z 2002 czyli ma jeszcze sterowanie zaworkiem ale mój kumpla z 2004 i właśnie turbo Mitsubishi sterowane elektroniką które najprawdopodobniej pada bo nie doładowuje. Rozmawialiśmy z ludźmi od regeneracji turbin i stwierdzili że jest z nimi problem żeby je dobrze zrobić więc może lepiej wymienić na tą z e90 dobrze skręcić i uzyskać w granicach 200km... :?

Opublikowano

ja mam trochę inne pytanie... jakie są różnice między silnikiem M57N 204KM z E46 a:

a) M57N 218KM

b) M57N 272KM

c) M57N2 231KM

d) M57N2 286KM

 

z tego co wiem w przypadku a) jest to tylko i wyłącznie kwestia softu, silniki są śrubka w śrubkę identyczne.

w przypadku b) jest oczywiście druga turbina, ale co poza tym? wtryskiwacze, IC inny? i jakie są tam ciśnienia doładowania w porównaniu z wersją 204/218KM?

co z c) i d) czyli 330d/335d E90? są tam te całe piezoelektryczne wtryskiwacze? podchodzą one do starszych wersji M57N? jakie są jeszcze różnice?

Opublikowano
Ja mam jeszcze taką przyszłościową wizję na przekładkę M57N 272KM do mojego e46. Skoro siedzi w e90 to tu też powinno spokojnie wejść. Ceny 5/6 koła jest już teraz do przyjęcia a kiedyś będę musiał pewnie silnik robić... :wink:
Opublikowano

a ja myśle że nie samym silnikiem auto ""jezie"

co z skrzynią, sprzęgłem i dwumasem, nie mówiąc o hamulcach, most chyba też inny by sie przydał...

 

co do przekładki turbo z E90, co jest bardziej rozwojowe E46 na podciśnieniu, czy elektonice?

Opublikowano
a ja myśle że nie samym silnikiem auto ""jezie"

co z skrzynią, sprzęgłem i dwumasem, nie mówiąc o hamulcach, most chyba też inny by sie przydał...

 

no na bazę słabsze 330d byłoby znacznie lepsze.

Opublikowano
a ja myśle że nie samym silnikiem auto ""jezie"

co z skrzynią, sprzęgłem i dwumasem, nie mówiąc o hamulcach, most chyba też inny by sie przydał...

 

co do przekładki turbo z E90, co jest bardziej rozwojowe E46 na podciśnieniu, czy elektonice?

szczerze Ci powiem że nie wiem ..... elektroniczne sterowanie może być szybsze ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
a ja myśle że nie samym silnikiem auto ""jezie"

co z skrzynią, sprzęgłem i dwumasem, nie mówiąc o hamulcach, most chyba też inny by sie przydał...

 

co do przekładki turbo z E90, co jest bardziej rozwojowe E46 na podciśnieniu, czy elektonice?

A czy My tu mówimy o tuningu całego auta... NIE

Najpierw to ja muszę wiedzieć czego mogę się spodziewać a następnie dobierać resztę...

Hamulce - e46 330i

Skrzynia - zależy od silnika

Sprzęgło - j.w.

Dwumas - j.w.

Dyfer - j.w.

 

Na początek to zostanę przy tym co mam czyli 2.0d + turbo z e90 i program co może skutkować około 200km. Hamulce z 330i. Sprzęgło i reszta do dobrania...

A gdy przyjdzie pora na silnik to będę myślał o 3.0l. W wersji z dwoma turbinami można spokojnie uzyskać 320km a to już przedział M3 :8)

Opublikowano
ze startu to e46 330d 300KM robi spokojnie M3 ....

mówimy o silniku 204 KM + wydech + wtryski od 535d + FMIC + soft = 306 KM

Miałeś już doświadczenie z takim wynalazkiem?? :shock:

Opublikowano

w Polsce przynajmniej 3 sztuki jeżdżą tak pomodzone :

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=83010&st=0&start=0

 

a tu masz porażkę M3 :

:twisted:

 

a tu masz E46 innego kolegi z forum z silnikiem 335d:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=42074&st=0&start=0

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
w Polsce przynajmniej 3 sztuki jeżdżą tak pomodzone :

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=83010&st=0&start=0

 

a tu masz porażkę M3 :

:twisted:

 

a tu masz E46 innego kolegi z forum z silnikiem 335d:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=42074&st=0&start=0

Masakra po prostu masakra... :o :o :o

Wiem że to głupie pytanie ale ciekawią mnie koszta zbudowania takiego sprzętu...??

Opublikowano

Masakra po prostu masakra... :o :o :o

Wiem że to głupie pytanie ale ciekawią mnie koszta zbudowania takiego sprzętu...??

 

zakładając że masz bazę czyli zdrowe 330d 204KM?

Opublikowano

przecież pisałem co jest zrobione :

wtryski 535d sprawdź na allegro

duży FMIC nie wiem ile może kosztować

strojenie przynajmniej 1500 zł

wydech też drugie tyle

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
przecież pisałem co jest zrobione :

wtryski 535d sprawdź na allegro

duży FMIC nie wiem ile może kosztować

strojenie przynajmniej 1500 zł

wydech też drugie tyle

 

można to na raty robić... ja się zastanawiam nad zakupem 330d 204KM i wydawaniu kasy po kawałku, tzn. najpierw wydech i FMIC zrobić, potem pewnie trochę czasu zejdzie na szukaniu niezajechanych wtrysków od 535d, itd... no i chyba sprzęgło od E60 530d też by się przydało?

Opublikowano
przecież pisałem co jest zrobione :

wtryski 535d sprawdź na allegro

duży FMIC nie wiem ile może kosztować

strojenie przynajmniej 1500 zł

wydech też drugie tyle

Sprawdzić to ja wiem że sobie mogę... Myślałem że po prostu wiesz jakie to koszta tak około... Nieważne...

 

Pytanie z innej beczki Czy wtryski z 535d można zastosować w e46 320d?? :?

a idąc dalej:

turbo z e90 177km

duży FMIC

wydech pod moda

strojenie...

Wydaje mi się że mogło by być ciekawie...

Jeszcze jedna sprawa pompa paliwa chyba też powinna być wydajniejsza... :?:

Opublikowano
ze startu to e46 330d 300KM robi spokojnie M3 ....

mówimy o silniku 204 KM + wydech + wtryski od 535d + FMIC + soft = 306 KM

Ja akurat wiem kogo kolega TC ma na myśli, ten kolega który ma tak zgrany silnik mieszka w Tychach, to jest 30 kilometrów ode mnie w tamtym tygodniu miałem okazję jechac jego autem i jest to naprawdę mega frajda. Samochód przyspiesza niesamowicie a najpiękniejszy jest moment i elastyczność silnika na każdym biegu, ja jutro jestem umówiony na strojenie swojego silnika, najpierw sprawdzimy jak trzyma serię a nastepnie strojenie silnika, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Panowie :shock:

Po sprawdzeniu na hamowni okazało się że moje autko ma seryjnie 230km i 470Nm toż to niesamowite po pierwszej próbie wyszło 280km i 580 Nm ale okazało się że troszkę za bardzo duże drgania przenosi i dosyć mocno kopci na wysokich obrotach, w końcu po sześciu godzinach spędzonych na szukaniu optymalnych parametrów udało się dojść do kompromisu, czyli małe dymienie i zero drgań wynik 265km i 545Nm :D Najlepsze jest to że mam ori wydech z katami, ori IC, kompletnie wszystko Ori, na pierwszy ogień idzie zmiana IC na większy a następnie pompa podprogowa i filtr paliwa bo coś z ciśnieniem było nie bardzo na szynie CR, następnie cały wydech, jutro postaram się wkleić wykres z hamowni. Jestem teraz mega zadowolony z mocy jaką posiada moja Bunia, naprawdę polecam Kolegę Wojtka z Dynosoft z Katowic, naprawdę zna się na rzeczy i robi coś w przemyslany sposób. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano (edytowane)
Panowie :shock:

Po sprawdzeniu na hamowni okazało się że moje autko ma seryjnie 230km i 470Nm toż to niesamowite po pierwszej próbie wyszło 280km i 580 Nm ale okazało się że troszkę za bardzo duże drgania przenosi i dosyć mocno kopci na wysokich obrotach, w końcu po sześciu godzinach spędzonych na szukaniu optymalnych parametrów udało się dojść do kompromisu, czyli małe dymienie i zero drgań wynik 265km i 545Nm :D Najlepsze jest to że mam ori wydech z katami, ori IC, kompletnie wszystko Ori, na pierwszy ogień idzie zmiana IC na większy a następnie pompa podprogowa i filtr paliwa bo coś z ciśnieniem było nie bardzo na szynie CR, następnie cały wydech, jutro postaram się wkleić wykres z hamowni. Jestem teraz mega zadowolony z mocy jaką posiada moja Bunia, naprawdę polecam Kolegę Wojtka z Dynosoft z Katowic, naprawdę zna się na rzeczy i robi coś w przemyslany sposób. Pozdro Mario.

:cool2: Zazdroszczę po prostu zazdroszczę... :cry:

Ciekawe czy coś wcześniej było robione... bo 230km w serii to trochę dużo... :shock:

 

A macie jakieś wieści po ile wykręcają z 320d 150km i przy jakich zmianach to się odbyło...?? :?

 

W końcu 123d ma 204km w standardzie z 2l fakt 2 turbiny i inne wtryski ale można... :wink:

Edytowane przez bass.tek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.