Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie,

zastanawiam się jaki olej wlać teraz do BMW, z tego co widzę polecany jest Castrol 0W40.

Ale chciałbym coś lepszego, może Motula?

Auto to BMW 123d manual, silnik N47 (chyba)

Z góry dzięki za pomoc,

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Na stronie Motula zniknela informacja jaki dokladnie rodzaj ich produktu polecaja do zalania silnika 123d;(

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=41&sector=9&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=56960

 

Na stronie Castrola polecaja TWS Motorsport 10W-60

http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033152&contentId=7060743

 

Motul ma najlepsze opinie, zwlaszcza dla autek tuningowanych, ale trzeba pamietac o DPF... dlatego mysle ze najlepszy bedzie:

Motul 8100 X-Clean C3 5W-40

niestety Motul 300V Competition 15W-50 chyba nie nadaje sie do autka z DPF;(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do twojego silnika idą tylko i wyłącznie oleje dostosowane specjalnie dla najbardziej obciążonych termicznie i mechanicznie silników samochodów osobowych, dlatego nie ryzykował bym z 5W40 tylko wlał jakiś 5W50 albo 10W60
Opublikowano

Czy mozesz polecic jakis konkretny?

O Castrolu naczytalem sie zlych rzeczy, a o Motulu same pozytywy, aczkolwiek z Motula jest do wyboru tylko 5W40...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W takim silniku jak twój 0W30 szybko traci swoje właściwości smarne w wysokich temperaturach dlatego po W powinno być przynajmniej 50 lub 60 i każda firma olejowa taki właśnie zaleca.
Opublikowano

Niestety autko jeszcze ma pakiet darmowego serwisu, a serwisy ASO w Łodzi i Poznaniu proponują wyłącznie zalewanie tego silnika olejem:

Castrol Professional oW30 LongLife 04

  • 10 lat później...
Opublikowano

Hej!

Odgrzewam kotleta, ale stoje przed tym wyborem...

Moja 123d jest z 03.2008. E048414

Obecnie jest zalany 5W30 valvoline, ale podobno zalecany to 10W60. Na tym również oleju wyszedł z fabryki i taki miał wymieniany podczas pierwszych przeglądów, potem ktoś z niewiedzy zalał 5W30.

Oleju obecnie nic nie pali, przynajmniej niezauważalnie wg. DFP jest na miejscu i nie zamierzam wycinać.

Auto ma wymiany co 10.000km, raz w miesiącu jazda na torze podczas trackday, jazda na codzień dynamiczna.

Jaki olej polecacie?

Żeby nie zapychał dodatkowo DPFa, dobrze smarował silnik, nie rosła zbytnio temperatura i dobrze gdyby cena również była znośna.

Jaki parametr (skrót literowy) odpowiada za "low/mid SAPS"?

Czy Shell Helix Ultra Racing 10W60 będzie odpowiedni?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.