Skocz do zawartości

E60 Stukanie/trzeszczenie przednie zawieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gorik79 - to jest jedna rozpórka w całości w kształcie V więc albo wymienię całość albo wcale (system 0-1) ;)

 

Jasiuq1 - rozpórka była wczoraj odkręcona całkiem i zakręcona na nowo. Sprawdzaliśmy była prosta. Ten odgłos to nie jest skrzypienie czy ocieranie się dwóch materiałów. Mam wrażenie (jeszcze wczoraj popołudniu tym się bawiłem) że jednak rozpórka przejęła na siebie część uderzenia po wpadnięciu w dziurę i w jakiś sposób się zwichrowała - gdzieś się odkształciła i jej "fabryczna" sztywność została gdzieś zachwiana. Przy jeździe po nierównościach i dziurach dostaje jakby naprężeń i strzela/stuka sama w sobie (nie ma luzu na mocowaniu) przenosząc na karoserię swoje odgłosy (jest mocowana w 4 miejscach ale to przy wlotach powietrza na środku najmocniej przenosi dźwięk do wnętrza pojazdu). Będę kombinował jeszcze z podkładkami gumowymi (bardzo cienkimi) a jak nie to kupię nową i zamontuję. Przy okazji na środku do rozpórki przynitowane są uchwyty plastikowe i prowadzenie do kabli - nie orientujecie się jak to wygląda przy zakupie w aso ? Jest sama rozpórka czy już plastikowymi mocowaniami ?

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gorik79 - to jest jedna rozpórka w całości w kształcie V więc albo wymienię całość albo wcale (system 0-1) ;)

 

Jasiuq1 - rozpórka była wczoraj odkręcona całkiem i zakręcona na nowo. Sprawdzaliśmy była prosta. Ten odgłos to nie jest skrzypienie czy ocieranie się dwóch materiałów. Mam wrażenie (jeszcze wczoraj popołudniu tym się bawiłem) że jednak rozpórka przejęła na siebie część uderzenia po wpadnięciu w dziurę i w jakiś sposób się zwichrowała - gdzieś się odkształciła i jej "fabryczna" sztywność została gdzieś zachwiana. Przy jeździe po nierównościach i dziurach dostaje jakby naprężeń i strzela/stuka sama w sobie (nie ma luzu na mocowaniu) przenosząc na karoserię swoje odgłosy (jest mocowana w 4 miejscach ale to przy wlotach powietrza na środku najmocniej przenosi dźwięk do wnętrza pojazdu)?

 

Właśnie chodzi o to, że ten element do którego jest mocowana rozpórka znajduje się na środku pod podszybiem i jest wykonany z aluminium. Może trzeba sprawdzić mocowanie tego elementu do nadwozia. A najlepiej to pojeździć ze zdjętą rozpórka - wtedy już chyba będziesz miał pewność czy ma to z nią związek

Opublikowano

Tyle robiłem że ujarzmiłem bestię ;)

To jest/była rozpórka. Po wnikliwej analizie wszystkiego czyli jazda bez rozpórki, z poluzowaną, dokręconą na maksa, wiedziałem że to ten element - pytanie zachodził dlaczego. Otóż NAJprawdopodobniej (przynajmniej tak dedukuję) winą był nowy amortyzator który zmieniony został z prawej strony. Z wyników na wydruku geometrii zawieszenia wynikało iż pochylenie przedniej części pojazdu w stanie spoczynku jest minimalnie nierówne 0,08 (lewa) vs. 0,15 (prawa). Normalnie wynik w granicach normy bez żadnych halo ale przy aluminiowym przodzie całość pracuje bardziej niż w tradycyjnej konstrukcji. Dodatkowo wysoka temp. powoduje nagrzewanie materiału i ma skłonności do naprężeń no i w konsekwencji do dziwnych stuków.

 

Podłożyłem dwie cieniutkie podkładki gumowe w środkowej części mocowania (grubość 1-1,5mm) - po jednej na każdej śrubie. Na kielichach - bez zmian.

Póki co cisza w aucie.....nawet po przejeździe przez mega dziury :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Sam nie szukałem ale mechanik za pierwszym podejściem znalazł przyczynę. Zerwany gwint w śrubie mocującej rozpórki amortyzatorów i w sumie nie dziwne bo śruby siedzą w aluminium. Zmienili obie śruby pod maską przy samej szybie na środku rozpórki. U mnie w niższej temperaturze nie stukało więc złość mi przechodziła poniżej 20 stopni:) A najeździłem po cudotwórcach w całym mieście. Polecam mechanika na Pogodnej w Białymstoku za ZDZ-tami bo chyba im się należy - szczególnie że szefem zakładu jest kobieta!
  • 3 lata później...
Opublikowano
U mnie był ten sam problem. W upalne dni było to pykanie bardzo irytujące. Odkręciłem ta poprzeczkę która łączy amortyzatory, psiknalem na śruby wd40, złożyłem z powrotem poprzeczkę i po kłopocie. Cisza
Opublikowano
U mnie jest tak że nie stwierdzono luzów a co było do wymiany zrobiłem a jak jadę po kostce na skręconych kołach to coś stuka. W najbliższym czasie amorki i łożyska przód do wymiany idą więc może minie
Opublikowano
Podepne sie pod temat. E60 523i manual rok 2008. Lekkie stukanie z przodu na dziurach gluche takie nie mocne ale slychac. Co wymienic?
Opublikowano
Ja juz tez rozkladam rece w zwiazku z moim zawieszeniem. Wymienilem juz drazki, laczniki stabilizatora, wachacze duze (tzw banany) oraz gumy na stabilizatorze. Nadal cos stuka z przodu, najbardziej slychac to na takich ostrych uskokach np przejazdach kolejowych kiedy oba kola szybko wjezdzaja na te sama nierownosc. Jest to takie gluche glosne buchniecie (nie metaliczne). Moze ktos cos pomoze bo ja juz nie wiem
Opublikowano

moze i racja ze przekadnia bo w sumie jak ostatnio na MOT bylo autko to mowili ze prawdopodobnie jest delikatny luz na przekadni (ruszal kolem lewo-prawo na podnosniku). Pojechalem do mechanika a on powiedzial ze nie widzi wyciekow a skoro ich nie ma to magiel nie powinien klopotow sprawiac i ze ten luz moze byc od drazkow. Ja juz nie wiem czy zmienic mechanika czy sprobowac wymienic drazki ktore jakis czas temu byly wymieniane ale jaka firma itp to nie wiem bo zrobilem blad i zdalem sie na mechanikow.

PS

odnosnie przekladni to w razie wymiany chcal bym sobie zamowic wczesniej taka przekladnie na zasadzie ze wymieniam i odsylam stara wiec czy jak napisze do kolesia ze autko mam z 11.2006 bez active stering to bedzie wiedzial jaka przekladnie dac czy trzeba numery spisywac?

Opublikowano
U mnie w zawieszeniu jest wszystko ok bmw sprawdzilo. To ze mam kola 18 i niski profil to lekko skychac. Poprostu powiedzieli w serwisie ze jestem przewrazliwiony hihi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie ostatnio też pojawiły się dziwne małe puknięcia, jak koledzy opisywali. Sprawdzałem zawieszenie samemu, byłem na stacji diagnostycznej, pytałem tu na forum i lipa. Wszystko niby super, a dziwne pyknięcia były cały czas. Trafiłem na ten temat i problemy z rozpórkami. W wakacje wymieniałem świece żarową, zdejmowałem kolektor więc i rozpórkę. Dopiero teraz skojarzyłem jedno z drugim. W piątek wyjąłem to cholerstwo, przeczyściłem miejsca łączenia z budą, w otwory na śruby psiknąłem WD i po problemie. Denerwujące pukanie zniknęło, uff. Polecam każdemu, którego to dotknęło. Pół godziny roboty, a ile szczęścia.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W garażu :mrgreen:

Tak serio, najpierw zdjąłem filtry i obudowy, rozebrałem podszybie, klucz 13 i torx chyba 20 i masz już całą poprzeczkę przed sobą. Dwie śruby przy podszybiu i po jednej na kielichach torx chyba 45 lub 50. Odkręcasz, czyścisz papierkiem na łączeniach, czyścisz gwinty śrub, w otwory na śruby wd40 i skręcasz. Tyle.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To bardziej było takie pykanie, nawet na idealnie gładkiej powierzchni przy skręcaniu, gdy buda pracowała, takie delikatne pyk pyk, jakby coś się przesuwało w schowku na dokumenty, czy jakaś śrubka latała w drzwiach. Ewidentnie nie pochodziło to z zawieszenia, dźwięk dochodził spod maski i dopiero po przeczytaniu tego tematu skojarzyłem to rozpórką, która niedawno wykręcałem. Teraz jest znowu cicho :cool2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witajcie,bez rozporek lepiej nie jeździjcie chyba że chcecie zwichrowac kielichy.Jeżeli wam coś skrzypi na środku auta,wydobywa się dźwięk np podczas pokonywania śpiących policjantów.Winna jest rozporka a konkretnie jej mocowanie.Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.