Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wam, szukałem trochę na forum ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie.

Ale zacznę od początku.

Jak już powszechnie wiadomo za 2-3miesiące zaczynam poszukiwania E39 528i, no i jak większość ludzi chciałbym mieć auto z full wypasem, tzn skóra podgrzewanie foteli el.regulowane fotele klima itp itd. Jako, że dołożenie klimatronika to duża rzeźba chcę kupić auto z fabryczną klimą (to akurat nie problem bo tylko jedną na allegro widziałem bez klimy). Ale nie zawsze auta z full wypasem są w dobrym stanie, dość często zdarza się iż trafiają się auta w bdb stanie ale bez skóry grzania tyłka itp.

Chciałem się Was poradzić jak wygląda sprawa dokładania wyposażenia do tego auta?

np. kupuję auto z welurem bez grzania bez el.regulacji, kupuję na allegro skórę z el.regulacją i grzaniem, co muszę dodatkowo mieć do tego zestawu?

Czy el.regulowane fotele to jest po prostu podłączenie +12V i masy czy trzeba jakieś przekaźniki/moduły?? I czy w aucie bez wypasu są fabryczne miejsca, w które można wpiąć się żeby wszystko działało?

I jak jest z grzaniem foteli?? Bo to musze mieć koniecznie w aucie, brak skóry przeżyję ale podgrzewanie musi być, Na pewno potrzebuję ten panel pod klimę, w którym są przyciski, ale czy to wszystko? Czy jeszcze jakiś przekaźnik/sterownik muszę dokupić? No i znowu, czy są fabryczne gniazda do wpięcia się żeby to zasilić czy trzeba samemu ciągnąć kable?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Klima musi być, zmiana jest nieopłacalna, jeśli wogóle wykonalna.

Wymienić fotele zawsze możesz, dobry elektryk dociągnie wiązkę jak trzeba - było juz o tym na forum, poszukaj. Dołożenia telefonu - szkoda zachodu.

Jedna rada - jak masz samochód w super stanie, ale bez jakiejś pierdoły, to go bierz! Ja mam dobrze wyposarzony samochód, który po zakupie okazał się wrakiem. Podgrzewane skórzane fotele są! Wymiana silnika, sprzęgła, zawieszenia i 125 kg innych pierdół też... Teraz już sytuację opanowałem, ale ile mnie to kosztowało, to inna bajka.

PS. 528i doskonały wybór! Rewelacyjna jazda - jak trzeba rwie do przodu, jak chcesz jazdy relaksacyjnej, będziesz ją miał!

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

NetSerwer

No właśnie dlatego pytam o dokładanie wypasu, bo często sprzedawane są auta z full wypasem w kiepskim stanie, ale dobrze zamaskowane i łatwiej trafić bez wypasu w dobrym stanie.

Klimę można dołożyć zawsze, ale koszty i nakład pracy są ogromne. trzeba wywalać silnik oraz całą deskę rozdzielczą z nagrzewnicą itp, ciągnąć elektrykę i rurki od klimy.

Co do telefonu to mi absolutnie nie potrebny w aucie, bo mam komórkę jak wszyscy, w moim przypadku "dokładnie" telefonu do auta ogranicza się do wyjęcia telefonu z kieszeni i położenia gdzieś w aucie :mrgreen:

Interesują mnie głównie el.fotele i podgrzewanie zadków, co do dobrego elektryka, to sam będę wszystko montował bo wyznaję zasadę "Jak chcesz żeby coś było dobrze zrobione to zrób to sam", bo dobry fachowiec to rzadkość w dzisiejszych czasach niestety.

Do Mercedesa skórę z elektryką. 4x el.szyby i grzanie tyłka sam zakładałem i zajęło mi to 5h, ale miałem oryginalne wiązki elektryczne i wystarczyło powpinać kostki w odpowiednie gniazda w aucie i skrzynce bezpieczników i po krzyku.

Dlatego interesuje mnie czy w E39 bez wypasu są standardowo miejsca do podłączenia dodatkowych bajerów elektrycznych, czy może są różne skrzynki bezpieczników itp itd? Bo chcę doposażać auto tak jak robiła to fabryka, a nie na zasadzie 2 kabelków od aku do auta i zlutowane z kablami od foteli i "działa" bo takie rozwiązania bywają awaryjne niestety i w razie awarii niestety trzeba znowu rozbebeszać auto i szukać przerwy na kablu.

 

 

Co do silnika to miałem już przyjemność przejechać się 528i i co prawda nie butowałem mocno bo sprzedający był dość upierdliwy ale do 3tys ładnie ciągnęła więc wyżej byłoby jeszcze fajniej, dla mnie są 2opcje na dzień dzisiejszy, 528i lub 530i jeśli starczy mi funduszy, na razie nastawiam się na 528i. Ewentualnie za 2-3latka 540i, ale to tylko gdybania na razie.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dokładanie rzeczy których nie ma w tym modelu a chcesz miec,w BMW jest bez sensu bo:

1.W większości jest to nieopłacalne.Ceny części przewyższą model który posiada to fabrycznie.Dlatego poszukac już z tym.

2.Nie jest to na zasadzie plug & play.Są róźne wiązki elektryczne.

3.Musi to zrobic osoba która się na tym zna(nie zrobi tego za darmo),a takich osób jest mało.W większości źle podłączone coś tam,mści się potem na całym aucie(dzieją się dziwne rzeczy w działaniu innych el. wyposażenia).

Podłączyc same siedzenia też trzeba umiec,związane jest to chociażby z prawidłowym działaniem Air Bag-ów.

W tych autach najlepsze jest to co fabryczne(co też potrafi dac popalic),dlatego unikac wszelkich kombinacji i zabaw z elektroniką zwłaszcza.

Dlatego nie pragnij,aż tak wyposażenia max,bo to jest fajne na początku pokazac się przed kolegami(przyszpanowac),bo potem można popłakac sobie.Spójrz realnie na sytuację "bo wszystko dobre, jak się nie psuje" a czasami najlepsze jest tzw. ABC,czyli Absolutny Brak Czegokolwiek.

Dlatego lepiej miec ubogo a mechanicznie sprawnie i pewnie,niż posiadac bogato wyposażony złom,o czym już wspomniał kol. NetSerwer.Nie napalaj się przy zakupie na wyposażenie,bo tym się nie jeździ.

PS.Grzanie d...y szkodzi na męskośc :norty:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
2.Nie jest to na zasadzie plug & play.Są róźne wiązki elektryczne.

No i właśnie o coś takiego się obawiałem, czyli wychodzi na to, że wiązka elektryczna auta bez wypasu różni się od tej z wypasem, czyli w aucie bez wypasu nie ma jak podpiąć się do oryginalnej wiązki bez cięcia i przerabiania :mad2:

3.Musi to zrobic osoba która się na tym zna(nie zrobi tego za darmo),a takich osób jest mało.W większości źle podłączone coś tam,mści się potem na całym aucie(dzieją się dziwne rzeczy w działaniu innych el. wyposażenia).

Nie wiem jak można źle podpiąć oryginalne wtyczki w fabryczne gniazda w wiązce elektrycznej, pomijając to że są różne wiązki ale gdyby były gniazda fabryczne to raczej pomylić się nie da, ja podpinałem wszystko w swoim mercu rok temu i do dziś nic nie sprawiało kłopotów, co innego jak ktoś rzeźbi i sam ciągnie zasilanie.

Podłączyc same siedzenia też trzeba umiec,związane jest to chociażby z prawidłowym działaniem Air Bag-ów.

Co masz na myśli? Chodzi o podpięcie maty w fotelu pasażera czy o co? Bo nie bardzo wiem co mają fotele do AirBagów, no chyba że airbag jest w fotelu no to wiadomo.

 

latego nie pragnij,aż tak wyposażenia max,bo to jest fajne na początku pokazac się przed kolegami(przyszpanowac),bo potem można popłakac sobie.

Akurat ja nie mam przed kim i czym poszpanować bo niestety większość znajomych ma kasiastych starych i jeżdżą dużo nowszymi autami z wyższej półki niż E39;P Poza tym jakbym chciał szpanować to bym nie pytał o dokładanie wypasu tylko kupił złoma z full wypasem.

1.W większości jest to nieopłacalne.Ceny części przewyższą model który posiada to fabrycznie.Dlatego poszukac już z tym.

To oczywiste, że lepiej poszukać fabrycznie dobrze wyposażonego auta, ale niestety nie jest łatwo znaleźć dobrze wyposażone i jeszcze dobrze utrzymane 528i, dlatego ja wolę kupić zadbanego golasa i doposażyć niż zajeżdżony full wypas i remontować. No bo jak mi się np. podgrzewanie foteli zepsuje to trudno, można jeździć bez a naprawi się jak będzie weekend albo jakiś wolniejszy dzień, ale jak silnik odmówi posłuszeństwa, to się nie pojeździ.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale się nacytowałeś.Nie porównuj W124 do E39,bo dzieli je przepaśc w dziedzinie elektryki,tam jest prosto(fajnie) tutaj NIE.

Same ceny zaporowe:używane wnętrze/tapicerka(takie full)przynajmniej 2-3 k,nawigacja(wszystkie elementy,a trochę ich jest)ok. 5-5,5 k.To tylko przykłady nie wspominając jakichś kombinacji z klimą,webastem lub innymi rzeczami,i jeszcze to podłączyc żeby to działało jest mega ciężko,a potem wychodzi że i tak nie działa jak trzeba.

Nie wiem jak można źle podpiąć oryginalne wtyczki w fabryczne gniazda w wiązce elektrycznej, pomijając to że są różne wiązki ale gdyby były gniazda fabryczne to raczej pomylić się nie da, ja podpinałem wszystko w swoim mercu rok temu i do dziś nic nie sprawiało kłopotów, co innego jak ktoś rzeźbi i sam ciągnie zasilanie.
No i właśnie o coś takiego się obawiałem, czyli wychodzi na to, że wiązka elektryczna auta bez wypasu różni się od tej z wypasem, czyli w aucie bez wypasu nie ma jak podpiąć się do oryginalnej wiązki bez cięcia i przerabiania :mad2:

Sam sobie odpowiedziałeś.Z reguły tak.

Co masz na myśli? Chodzi o podpięcie maty w fotelu pasażera czy o co? Bo nie bardzo wiem co mają fotele do AirBagów, no chyba że airbag jest w fotelu no to wiadomo.

Mata też,w E 39 w siedzeniach nie ma poduch tylko w boczkach drzwi.Poza tym w siedzeniach masz pirotechniczne napinacze pasów.Jeźeli chcesz wymontowac siedzenia trzeba odłączyc aku,jeżeli dobrze nie styka kostka pod siedzeniem(zdaża się bardzo często-śniedzieje) masz od razu w zegarach kontrolke niesprawnego Air Bag-u(trzeba wykasowac kompem).

Ale niestety nie jest łatwo znaleźć dobrze wyposażone i jeszcze dobrze utrzymane 528i, dlatego ja wolę kupić zadbanego golasa i doposażyć niż zajeżdżony full wypas i remontować. No bo jak mi się np. podgrzewanie foteli zepsuje to trudno, można jeździć bez a naprawi się jak będzie weekend albo jakiś wolniejszy dzień, ale jak silnik odmówi posłuszeństwa, to się nie pojeździ.

Ano niestety, jak każdy inny model też.Matę grzewczą też nie takprosto naprawic jest wszyta :roll:

I nadal nie rozumiesz,to napiszę jeszcze raz tak prosto.

Kupic w dobrym stanie:

1.Bogato wyposażone(nie wiem czy to takie też dobre)i nic nie robic.

2.Ubogo wyposażone i też nic nie robic.

3.Najlepiej poszukac złotego środka tak pomiędzy i też nic nie robic.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.