Skocz do zawartości

gotuje sie plyn chlodzacy i cisnienie w ukladzie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Proponuje pojechać do porządnego warsztatu który zrobi Ci test na obecność CO w układzie chłodzenia i wtedy można wykluczyć uszczelkę pod głowicą jeżeli będzie wynik negatywny "czyli nie będzie spalin w układzie bo i to wygląda na uszczelkę a to jest awaria standardowa tylko kosztowna :8) pozrdo odpisz jak coś będziesz wiedział .PS. koszt testu około 50 zł będziesz pewien na 1000 % ze to uszczelka czy głowica pękła a mechanik szanujący się powinien dać głowicę na szczelność do profesjonalisty i planowania a stwierdzenie ze uszczelka jest dobra po demontażu to absurd bo będziesz miał micro pękniecie między 5 a 6 cylindrem i będzie puszczać dopiero przy ciśnieniu jakie ma około 3 atmosfer czyli 95 stopni i tyle a głowice padają jak muchy zależy to od stylu jazdy autem oczywiście.Po remoncie twojego mechanika proponuje zrobić test a zobaczysz ze będzie wiadomo co jest. :P
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego Kryss88 jak tam twoje serducho w buńce,wykipiały ziemniaki czy doszedłeś drogą remontu???Odezwij sie ciekawi mnie i pewnie djdolara,dajana,andrzeja kwestia twojego IŚCIA w zaparte.POzdr i powiedz co i jak :norty:
Opublikowano
Witam.Jestem nowy na tym forum,ale problem mam jak wiekszosc posiadaczy E39.Oczywiscie chodzi o zapowietrzony uklad chłodzenia.wszyscy pisza o odpowietrzaniu na zimnym silniku.Ja wczoraj tak robiłem mimo ze nie widzialem tego strumienia w zbiorniczku weszło mi sporo płynu,lecz po przejechaniu jakis 10 km znowu temp zaczęła sie zwiekszac i jezdziłem z wlączonym nawiewem goracvym na maxa.udało sie dojechac do domu bez problemu,tylko bylem zajebiscie spocony :). Zaraz ide odpowietrzyc po raz kolejny,na zimnym silniku i stane na lekkiej górce,ale wątpie ze przyniesie to jakis efekt.Moje pytanie jest takie,czy ktos zna sposób na odpowietrzanie na silniku gorącym??? Ja juz raz próbowałem i równiez proba nieudana.prosze o podpowiedzi.
Opublikowano
Kolego to że wszystko jest w porządku jak masz włączony nawiew gorącego powietrza do środka to świadczy prawdo podobnie o tym że masz za mało płynu w układzie powinno być około 11l a jak masz gaz to trochę więcej. Ja tak miałem u siebie
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Ostatnio mam ten sam problem. Nie mogłem jej odpowietrzyć i dziś po raz pierwszy zrobiłem to tak jak pisaliście, tylko z włączonym zapłonem i tu mam kilka pytań.

Zrobiłem tak :

Odkręciłem korek od wlewu płynu, włączyłem zapłon i zacząłem wlewać płyn, chyba na maksa, zakręciłem korek i odpaliłem samochód. Elegancko wszystko chodziło, ogrzewanie, temperatura w normie i pojechałem się przejechać, po 5 minutach wywaliło mi płyn w dużej ilości (z dołu chłodnicy) i temp weszła na czerwone. Co zrobiłem źle ?

Przed odpaleniem nie należy czasem odpompować trochę płynu ?

Jeżeli tak to czy mogę to zrobić tym dolnym korkiem od chłodnicy ?

 

POZDRAWIAM

  • Moderatorzy
Opublikowano
A jak wygląda chłodnica płynu,nie jest czasami zapchana?Jak termostat otworzy na dobre i pompa wody nie ma gdzie pchac i wywala płyn(tylko głośno myślę).
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

A nie wiem, możliwe. Jutro będę wymieniał na nową chłodnicę. Ale powiedzcie o co chodzi z tym odpowietrzaniem. Przed uruchomieniem silnika należy odlać płyn ?

 

W ogóle to cały czas spod korka mi syczało jak się płyn zagrzewał. Zmieniłem korek i dalej to samo, jeszcze dziś wywaliło mi ten płyn :/ Jutro będę zmieniał chłodnicę i dlatego pytam, bo nie chciał bym znowu czegoś schrzanić.

Opublikowano
A nie wiem, możliwe. Jutro będę wymieniał na nową chłodnicę. Ale powiedzcie o co chodzi z tym odpowietrzaniem. Przed uruchomieniem silnika należy odlać płyn ?

 

W ogóle to cały czas spod korka mi syczało jak się płyn zagrzewał. Zmieniłem korek i dalej to samo, jeszcze dziś wywaliło mi ten płyn :/ Jutro będę zmieniał chłodnicę i dlatego pytam, bo nie chciał bym znowu czegoś schrzanić.

najprawdopodobniej wydawało Ci się że syczy z korka a syczało na pęknięciu za zbiorniczkiem bo normalnie to nie ma siły by płyn wywaliło dołem

wymień chłodnicę lub przynajmniej daj starą do sprawdzenia

Opublikowano

Witam

Zmieniłem chłodnicę, ale jak ten płyn trzeba na tym zapłonie wlać, na maksa, aż przestanie zasysać ? Bo ja wlałem tak na oko, około 5 litrów. Ogrzewanie włączyło się po czasie, jak już wskazówka temperatury była długo na środku i wiało w zasadzie z lewej strony gorące a z prawej letnie. Chodziła z 20 minut wszystko ok, jak ledwo wyjechałem to temperatura do góry i się gotuję. Teraz jedynie jest taki plus, że jak idzie temperatura do góry to mogę ją zbić jak mocniej gazuję. Kolejny dzień zmarnowany a ja stoję w tym samym miejscu, z tym że mam nową chłodnicę i teraz nie syczy z korka. Więc jak z tym płynem ? I w ogóle co to może być ? Visko , pompa wody, a może zapowietrzona ???

POZDRAWIAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.