Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Przepraszam jesli temat juz byl, ale nic nie moglem znalezc uzywajac szukajki.

Jestem na etapie kupna E60 520D rocznik 2007 byc moze nowszy.

Z tego co zauwazylem to silniki z 2008 roku sa nieco mocniejsze i mniej pala, moje pytanie jednak jest inne - czy silniki z okresu 2007-2010 maja filtry czasteczkowe czy nie?Jest to dla mnie dosc istotne jako jezdze przewaznie po miescie a z tego co wiem filtry te w takich wypadkach tylko utrudniaja cala sytuacje bo nie spalaja calego syfu i czesciej trzeba jezdzic je czyscic co wiaza sie z czestszymi wizytami w serwisie.

Edytowane przez Blackwhite
Opublikowano
Witam.

Przepraszam jesli temat juz byl, ale nic nie moglem znalezc uzywajac szukajki.

Jestem na etapie kupna E60 520D rocznik 2007 byc moze nowszy.

Z tego co zauwazylem to silniki z 2008 roku sa nieco mocniejsze i mniej pala, moje pytanie jednak jest inne - czy silniki z okresu 2007-2010 maja filtry czasteczkowe czy nie?Jest to dla mnie dosc istotne jako jezdze przewaznie po miescie a z tego co wiem filtry te w takich wypadkach tylko utrudniaja cala sytuacje bo nie spalaja calego syfu i czesciej trzeba jezdzic je czyscic co wiaza sie z czestszymi wizytami w serwisie.

 

Zapewne chodzi ci o filtr cząstek stałych tzn. DPF. Jeśli tak to BMW E60, E61 z silnikami diesla z lat 2007-2010, mają fabrycznie ten filtr. No chyba że kupisz auto od kogoś kto już pozbył się tego usrojstwa :mrgreen: . Ja mam u siebie i jak na razie wszystko OK.

Opublikowano
W dieslach z tego rocznika i w tej klasie pojazdów i tak nie unikniesz DPF'a, FAP'a itd... Czy kupisz BMW, Audi, VW, Volvo, Mercedesa a nawet głupiego Citroena to DPF'a będziesz miał. Jak się boisz i jeździsz tylko po mieście to kup benzynę. Różnica w spalaniu to 2-3 litry ale nie dobijesz auta w mieście. Diesel nie lubi ciągłego miejskiego stylu jazdy, trzeba go przeganiać regularnie po trasie inaczej zaczną się kosztowne przygody. I utrzymanie wyniesie Cię 2x tyle co byś lał benzynę. Mam diesla, jeżdżę w trybie mieszanym. Póki co się nic nie psuje, ale wiadomo tego nigdy nie można być pewnym. Koszt benzyny jest relatywnie najmniejszym kosztem jaki poniesiesz przy utrzymaniu BMW. Szczególnie, że różnica między ropą a benzyną niemal się zatarła. Kiedyś było to ok. 50gr teraz jest to 5gr na litrze, oszczędność żadna, spalanie o kilka litrów więcej, czy jest sens zarzynać diesla w mieście ? Odpowiedz na to pytanie sobie sam ;)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No chyba że zrobisz tak jak ja i wielu innych użytkowników, ze względu na to że jeżdżę 95 % po mieście i filtr nie miał by się kiedy wypalić to poprostu pozbyłem się się go mechanicznie i komputerowo i mam spokój na zawsze.
Opublikowano

Mimo wszystko diesel wyjdzie taniej a benzyna spali co najmniej 4 l wiecej na 100 - wiem bo mialem silniki PB i jesli jest 2.0 pod maska to nie wierze w spalanie rzedu 10l/100 na miescie - nie realne.Nie jezdze tylko po miescie bo czesto robie trasy 20-30 mil, czasami i 150 czy wiecej.No chyba,ze diesel zacznie sie psuc to wtedy wiem, ze koszty wzrastaja, znam to z doswiadczenia.Samochod kupie z prtzebiegiem na pewno nie wiekszym jak 60k mil (100 tys km), byc moze nawet znacznie mniejszym.

Mam nadzieje,ze przebiegi tego rzedu nie sa duze jak na BMW i spokojnie zrobie drugie tyle bez powaznieszych napraw?

 

Jaka trase raz w tygodniu trzeba zrobic,zeby filtr sie wypalil?

Opublikowano
Mimo wszystko diesel wyjdzie taniej a benzyna spali co najmniej 4 l wiecej na 100 - wiem bo mialem silniki PB i jesli jest 2.0 pod maska to nie wierze w spalanie rzedu 10l/100 na miescie - nie realne.Nie jezdze tylko po miescie bo czesto robie trasy 20-30 mil, czasami i 150 czy wiecej.No chyba,ze diesel zacznie sie psuc to wtedy wiem, ze koszty wzrastaja, znam to z doswiadczenia.Samochod kupie z prtzebiegiem na pewno nie wiekszym jak 60k mil (100 tys km), byc moze nawet znacznie mniejszym.

Mam nadzieje,ze przebiegi tego rzedu nie sa duze jak na BMW i spokojnie zrobie drugie tyle bez powaznieszych napraw?

 

Jaka trase raz w tygodniu trzeba zrobic,zeby filtr sie wypalil?

 

Jeśli kupisz auto zadbane z tym przebiegiem i sam będziesz dbał to możesz być spokojny że nic poważnego nie powinno się stać. Ja mam 520D z przebiegem 155000KM i jak na razie wymieniam tylko filtry, olej, klocki i płyn hamulcowy. No był wymieniany jeszcze 1 czujnik PDC i czeka mnie wymiana tarcz hamulcowych, ale to przy okazji wymiany klocków :mrgreen:

Opublikowano

Samochod kupuje z salonu BMW takze tarcze , klocki, filtry etc beda wymienione na nowe bo inaczej w salonach u mnie nie sprzedaja,a to dlatego,ze dostaje na samochod 2 lata gwarancji.

Nie mam nic przeciwko benzynie, ale mialem ich kilka i niestety malo nie palily, nawet silnik 1.6 potrafi spalic ponad 10l/100 w miescie, 2.0 mniej jak 11l mi nie braly a nie byla to ostra jazda i w dodatku zero korkow ;)

 

Ok samochod zamowiony http://www.woodbmw.co.uk/usedbmw/view_model.asp?dolnDealerID=10531&currentCh=WBANX12040CX68046, mam nadzieje,ze nie bede zalowal ;)

Opublikowano

Odnosnie wypalania DPF

 

Nie jetem pewny ale w jaki sposob mam wiedziec ze DPF jest nie przepalony?Ja jezdze nonstop po miescie i nie czuje zadnej roznicy ale bywam czasami na autostradach ale to sporadycznie pare razy do roku.Dodatkowo auto czasami jest nie uzywane przez cale tyg,wie po czym sie mam poznac ze jest wszytko okey

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano
Generalnie ciężko bez sprawdzenia odczuć ze filtr dawno się nie oczyszczał. Nie czuć jakiejś różnicy w jeździe, do póki nie zapcha się konkretnie a Tobie pojawi się info w BC, że przyszedł jego kres. Można chyba tylko profilaktycznie sprawdzać ten filtr w serwisie, lub jeśli ma się swiadomość ciągłej jazdy w miescie można podjechać na wypalanie filtra w trybie serwisowym (robią to w ASO).
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
  • 1 rok później...
Opublikowano

potrzebuje czujnik temperatury przed DPF do 520d 163km

albo chociaż nr tego czujnika

komunikat ktory mam mówi ze jest zwarcie na + wiec chyba wymiana

błąd 4020

Opublikowano
wiem gdzie on jest bo ostatnio dawałem dpf do czyszczenia i tam musieli uszkodzić
Opublikowano
Generalnie ciężko bez sprawdzenia odczuć ze filtr dawno się nie oczyszczał. Nie czuć jakiejś różnicy w jeździe, do póki nie zapcha się konkretnie a Tobie pojawi się info w BC, że przyszedł jego kres. Można chyba tylko profilaktycznie sprawdzać ten filtr w serwisie, lub jeśli ma się swiadomość ciągłej jazdy w miescie można podjechać na wypalanie filtra w trybie serwisowym (robią to w ASO).

 

Jeżeli jest to auto po 2007 roku 2,0 177 KM tzw lci to nie ma w idrive dpfa tak jak we wczesniejszych ,że było wiadomo ile jeszcze do wymiany.

Ja mam takie auto 190 tys i nic sie nie dzieje, słyszalem ( nie wiem czy to nie plotka ) że tem filtr jest dożywotni :?: :?: :norty:

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kumplowi w 535 zapchal sie DPF przy 220 tys km.Poszlo za wysokie cisnienie i Turbo padlo, do tego silnikowi tez sie dostalo, jeszcze nie wie ile ta przyjemnosc go bedzie kosztowala i co doklandie wlanelo.

Co do Idrive - to w poliftach nie ma nic o DPFie.

Wracajac do DPF i przybywajacego oleju - zrobilem od wymiany pompy okolo 24k mil (38k km) - nie zanortowalem ani grama przybywajacego oleju.

 

Przy okazji:

Mam maly problem z moim autkiem - Jak silnik jest zimny to opo odpaleniu szarpie, obroty skacza +-100 rpm , a z wydechu wali jakims dziwnym zapachem.Trudno mi okreslic co to za zapach,ale z pewnoscia nic dobrego - cos ala jakies chemikalia.

Po chwili 10-15s zanika, ale zapach pozostaje - czyzby wtryski?

Jade do serwisu w poniedzuialek, ale wole wiedziec co moze byc, w razie jakby sciemniali, bo auto na gwarancji.

Opublikowano
Dziwny zapach.. U mnie tez z wydechu wydobywa sie dziwny zapach to chyba normalne w autach z dpf. W każdym razie nie pachnie spalinami jak w autach bez filtra cząsek stałych.
Opublikowano
Bylem w serwisie i prawdopodobnie walniety jest kontroler od swiec zarowych.Do tego sprawdzili wtryski i ten na 3 garku ma 2.9 a norma jest -4 do 4 - czyli jeszcze w normie, ale moze sie konczyc.O dziwo szarpanie ustalo i na razie jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.